Side 1 af 8 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 119

Emner: Restaurantanmeldelser

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,155

    Restaurantanmeldelser

    Denne tråd er tænkt som Sideliniens anmeldertråd. Der kan tildeles mellem 1 og 5 stjerner.

    Jeg kan lægge ud med at give restaurant Egebjerg på Gråbrødretorv 3 ud af 5 stjerner (med pil nedad). Fransk/dansk køkken af den finere slags. Se evt. mere her: Egebjerg og her: Egebjerg på AOK

    Alt taget i betragtning var det middel. Beliggenheden er jo fin og enkelte kendte mennesker var til stede i restauranten, hvilket måske er meget sjovt. Vi fik 3 retter og appetizer samt tilhørende vine. Ikke så meget at sige, udover at det var fint uden at være fantastisk. Og det er ikke godt nok, når prisen ryger op på 1.500 for to personer. Vi vender næppe tilbage.

    Mvh.
    Maarum
    Sidst redigeret af Maarum : 23.08.06 kl. 09:43

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,155

    "Number One" 4 stjerner

    Jeg følger straks op med min hidtil bedste restaurantoplevelse. 4 stjerner og pil opad til Number One i Århusgade.

    Fransk finere madlavning med speciale i såkaldte taster-menuer, hvor man nyder køkkenkunst i små portioner. Læs mere om stedet her: No. 1 på AOK

    Menuen bestod af 5 retter med tilhørende vine. Hver eneste ret var madkunst. Føj, det var godt. Hyggelige omgivelser og fin fin betjening. Halvdyrt, naturligvis, men hver en øre værd. 1.400 for to personer.


    Mvh.
    Maarum
    Sidst redigeret af Maarum : 23.08.06 kl. 09:52

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,013

    Re: "Kreta" 3 stjerner

    Kreta - en tiny lille restaurent på Jagtvej 59, Nørrebro. Der er måske plads til 40 gæster, det er alt, og man sidder altså rimeligt sammenpresset. Iøvrigt er møblerne ikke specielt komfortable.

    Maden er typisk græsk og Kretensk, der er ikke de store overraskelser men absolut gedigen kvalitet og gode mængder.

    Jeg anbefaler Kaninen, Lammekotteletterne og deres kotteletfisk.

    Atmosfæren derimod er helt unique, altid rare mennesker omkring dig, hyggelige malerier og fotos fra ejerens familieudflugter rundt omkring i verden, specielt kreta er ofte afbilledet.

    Tag bare husets vin, den serveres i kobber kander og er præcis ramt i forhold til madens kvalitet.

    3 stjerner og jeg kender ikke nogen der er gået derfra uden en positiv oplevelse og de fleste kommer gerne igen.

    Sidst redigeret af pib : 23.08.06 kl. 10:08
    Mvh PIB

    Den eneste forskel mellem Bjarne Riis og de andre cykelryttere er at Bjarne Riis ikke lyver mere.
    pib's Avatar

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    1,421

    Re: Restaurantanmeldelser (Los Flamencos 3½ stjerner)

    Jeg vil gerne anbefale 'Los Flamencos' i Admiralgade.

    De tilbyder alt det gode fra det spanske køkken og til rimelige priser.

    Tapas-bar i kælderen med den 'ægte spanske ånd' og "fin" restaurant ovenpå hvis man skal have svigermekanikken med. ;o)

    Jeg anbefaler kaninen og deres bøffer. Fruen ville sikkert sige deres grillspyd.
    Tapasbaren er lækker og velassorteret.

    En typisk middag for fruen og undertegnede består af en assorteret tapas-tallerken (rigelig til at dele) med 7 små ting, et par hovedretter, lidt rødvin og sodavand og en gang kaffe til at slutte af med plejer at ende omkring 6-700 kr.

    Lidt omtale her.

    Adressen er Admiralgade 25

    MVH Nikolaj N
    TCB
    Husk at Nipserstat er stedet hvor du finder de originale statistikker omkring FC København.
    Nikolaj N's Avatar

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2005
    Indlæg
    310

    Re: Restaurantanmeldelser (Egebjerg 3 stjerner)

    Cofoco levede ikke helt op til det gode rygte.

    Jeg valgte risotto til forret, den smagte bestemt godt, men jeg kunne snildt have lavet den selv. Kærestens bornholmerhane var faktisk ret kedelig.

    Da jeg blev advaret om ben i havkatten hoppede jeg på kaninen til hovedret. Den var direkte overkrydret og tør, dog var gulerødderne nogle af de bedste jeg har smagt. Kæresten´s lam gjorde det både godt visuelt og i munden. Meget lækkert kød.

    Til dessert valgte vi begge Creme Brulee. Noget af en sukkerbombe, men dog med nogle virkelig friske bær til.

    Vinen sendte jeg retur da den var alt for kold, da vi fik en med ret temperatur var den dog rigtig fornuftig til prisen.

    Alt i alt er 735 kr for meget for sådan et måltid.

    Stedet har potentiale, måske jeg vender tilbage når de har fået en ny menu.

    P.s Så trak det heller ikke op at jeg fattede halvdelen af hvad tjeneren sagde. Vildt underlig dialekt, der var både jysk, fynsk, svensk, norsk, tysk osv. i den.

  7. #6
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,155

    Sukhumvit Thai, Fr.sund 5 stjerner

    Somme tider kan man sgu blive overrasket. Vi skulle lige have en bid mad, før vi kørte hjem fra en tur til Frederikssund. Vi faldt over en thailandsk restaurant i Havnegade i byen. Thailandsk buffet kr. 108,- (!!). Jamen Herreste Gud. Hver eneste af de 8 retter med tilhørende ris, nudler og små forårsruller var simpelthen verdensklasse. Jeg har spist meget thailandsk gennem årene. Dette var med afstand det lækreste. Hyggelige omgivelser og smilende og positiv betjening. Retterne blev alle tilberedt af restaurantens kvindelige indehaver. Fantastsik velsmagende fra ende til anden.

    5 stjerner for forholdet mellem pris og kvalitet. Kr. 261 for to personer. Helt uhørt, for det var ypperligt.

    www.sukhumvit.dk


    Mvh.
    Maarum
    Sidst redigeret af Maarum : 04.09.06 kl. 11:01

  8. #7
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    626

    Re: Restaurantanmeldelser (Egebjerg 3 stjerner)

    Som et lille sidekick til denne tråd kan nævnes, at aok.dk også har åbnet for brugergenererede anmeldelser af restauranter. Blot hvis der er madskribenter in spe, som ønsker at komme ud til en bredere skare end SLs læsere :-)

    vh
    Strahne
    Få koll på hvad der er prol
    http://whitetrashoftheday.blogspot.com/

  9. #8
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,016

    Re: Restaurantanmeldelser (Egebjerg 3 stjerner)

    Noget af det absolut bedst italienske mad jeg til dato har smagt, fandt jeg på Restaurant Firenze (http://www.ristorante-firenze.dk/), som ligger lige ved siden af rundetårn.
    Maden er af absolut højeste kvalitet, og prisen er der såmænd heller ikke noget galt med. Vi slap med ca. 1000,- for mad og vin til 2 personer. indretningen på restauranten er meget stilren, og servicen er bare i top. Vælger man at komme lige før det store rykind til aftensmad, så kan man få sig en hyggelig sludder med tjenerne, som virkelig har forstand på den mad der bliver serveret.

    5 / 5 stjerne herfra.

  10. #9
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,016

    Re: Restaurantanmeldelser (Egebjerg 3 stjerner)

    En restaurant som virkelig ser lovende ud når man træder ind, men som man virkelig træder skuffet ud af. Restaurant Viva (http://www.aok.dk/infosites/11220/) ligger på en båd, lige ved langebro. Udsigten er dejlig når man sidder og venter på sin mad, men man bliver dog hurtigt skuffet.
    Om det er portionerne som er små, eller det er maden som er dyr skal jeg ikke sige, dog vil jeg sige at efter 4 retter på denne restaurant var jeg stadigvæk ikke noget der ligner mæt. Valget af råvarer som de vælger at benytte, var bestemt heller ikke friske og var det ikke for den udemærkede betjening, så har denne restaurant slet ikke fået nogle stjerner. Tjenerne gør et rigtig godt arbejde, og er virkelig imødekommende, men det kan altså ikke rette op på maden kvalitet og kvantitet.

    2 / 5 stjerne herfra.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:
    pib

  12. #10
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    3,066

    Re: Restaurantanmeldelser (Egebjerg 3 stjerner)

    Nu orker jeg ikke skrive min bedste oplevelse, men kaster mig ud i en anmeldelse af seneste sted der kunne få mig til at smile lidt.

    Vi var 4 der egentlig skulle have været på Restaurant Luns, men grundet kuk i bestillingerne måtte de desværre, 30 minutter før vi skulle sætte os til bords, forklare at der ikke alligevel var plads - men vi kunne komme til kl. 20. Lidt ærgeligt da det fransk/danske landkøkken derinde er rigtig interessant og dejligt simpelt med deres "1 af hver ret og ikke andet".

    Nå, men for ikke at skulle gå for langt og ikke bevæge sig mod Østerbrogades udvalg, gik vi i stedet ned af Sølvgade og lige ved hjørnet af Sølvtorvet ligger der en indonesisk restaurant ved navn Lombok. Umiddelbart kæder jeg personligt de fleste asiatiske køkkener i København sammen med fastfood og larmende køkkener, men efter et kig på deres ekstremt overskuelige menukort og en næsten tom restaurant (Samt en rumlende mave), tog jeg på vegne af de 3 andre beslutningen om at vi da skulle derned.

    Menukortet er som sagt ekstremt overskueligt. Ikke som på Luns, der har 4 retter, men 3 forretter, 3 hovedretter og 3 desserter er da til at overskue og skal man have 1 af hver tager de små 200 kr. for hele herligheden. Sampak-menuen gjorde dog at jeg fik bange anelser, men ganske unødvendigt. Dagens fantastisk flinke, velopdragede og rare betjening lagde ud med at give os spisekortet og der stod en lille (sikkert glorificerende) historie om stedet. Hyggelig løsning og de sælger sig selv som "det eneste autentiske indonesiske køkken i København". Interessant.

    Jeg fik noget tempe til forret, som er forarbejdede sojabønner i en sød sauce. Til hovedret noget fantastisk lammekød i en ganske ubestemmelig sauce, der smagte formidabelt og til dessert 3 små pandekager drysset med lidt kokos og honning. Det lyder ikke af noget specielt, men hvor var det dog en fornøjelse at se et asiatisk køkken gøre noget ud af anretningen, der gjorde at mundvandet løb. Derudover fik vi serveret store muslinger efter forretten - ikke fordi vi havde bestilt dem, men fordi vi blev bedt om at smage på dem, da de måske ville overveje at servere det i fremtiden.

    Den rare, hurtige og til tider morsomme (uden at det var påtaget) tjener fandt også smykkeskrinet frem til de to kvinder i selskabet, der gik "smykkeamok" over de gratis gaver. "Ih", "Eiij" og "nej se den der" tydede på at de var ganske tilfredse og overrasket over kvaliteten på denne gimmick der tydeligvis klart oversteg glæden ved en lykkekage. ;o)

    I øvrigt fik min kæreste en forkert hovedret. Det kan ske i ethvert køkken og naturligvis tilbød man, nærmest insisterende, at ombytte den, men da hun nu havde fået den serveret og var noget så sulten satte hun tænderne i maden. Det betød til gengæld at man uopfordret havde fjernet alle vores drikkevarer fra regningen, som stedets undskyldning for deres betydningsløse fejl. Sådan noget kan jeg personligt godt lide og omvendt bliver drikkepengene så ikke mindre.

    Puha, det bliver langt, men det kræver stedet. Et sted der i øvrigt er ganske hyggeligt indrettet i kælderen med lokaler til både rygerne og dem der ikke er til den slags. Spisekortet skiftes ud hver måned og det er i hvert fald ikke sidste gang jeg har været dernede til den pris.

    Tager man alt med i overvejelserne og vurderer pris i forhold til kvalitet må det blive til 3 af 5 stjerner, men en sidste stjerne for betjening, atmosfære og det faktum at ingen af os snakkede om det forliste besøg hos Luns og Michelin-kokken Jens Vestergaard Jensen (tidligere Ensemble). For 800 kr. eksklusiv de nu gratis drikkevarer, for 4 glade, ikke friture-overmætte mennesker er et fund for pengene i dagens Danmark.

    Mvh,

    Sibs

    Hov jeg glemte da at stikke jer dette link fra aok.dk, hvor der er nogle brugere der tydeligvis har haft samme oplevelse som undertegnede: http://www.aok.dk/profile/29519#reviews
    Sidst redigeret af Sibusiso : 08.09.06 kl. 09:47

  13. #11
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,498

    Re: Restaurantanmeldelser (Egebjerg 3 stjerner)

    Café Phenix, beliggende på Valby Langgade.

    Ja, som navnet antyder var dette en RIGTIG café.. og mine bange anelser holdt stik, da jeg skulle holde møde med nogle samarbejds partnere en tirsdag aften.
    Jeg strittede imod hele vejen, og råbte op om at jeg hellere ville på stafetten.. men ak og ve, jeg var i den grad nedstemt.

    Jeg bestilte en okse mørbrad på 250 gr. og kummerligt var synet, siger jeg jer,da tallerknen endelig kom. Mage til misk mask af grøntsager og kartofler med skræl på mv... Håbet var således at jeg ville kunne drukne hele baduljen i en omgang sovs, men sovs er tilsyneladene ikke metro seksuelt nok til at blive serveret et sådant sted.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #12
    Tilmeldingsdato
    Jan 2005
    Indlæg
    310

    Re: Restaurantanmeldelser (Egebjerg 3 stjerner)

    Varmede op til en bytur på Bodega på Kapelvej i lørdags.

    Det var faktisk rigtig godt. Jeg fik bornholmerhane med små kartofler og min kammerat fik oksemørbrad med bagte rodfrugter og trøfler. Begge var vi meget tilfredse med. Dessertkortet så også rigtig godt ud, personligt fik jeg chokoladekage og den var helt perfekt som en lille godbid.

    Udvalget af vine var lidt skuffende, tilgengæld var deres Hoegaarden fadøl meget vellavet. Vi fik også en Caipirinha inden vi smuttede og en var helt original og god.

    Alt i alt måtte jeg slippe lige under 600 kr for os begge, meget fair!

  16. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    508

    Re: Restaurantanmeldelser (Egebjerg 3 stjerner)

    ›Café Phenix, beliggende på Valby Langgade.

    ›Ja, som navnet antyder var dette en RIGTIG café.. og mine bange
    ›anelser holdt stik, da jeg skulle holde møde med nogle samarbejds
    ›partnere en tirsdag aften.
    ›Jeg strittede imod hele vejen, og råbte op om at jeg hellere
    ›ville på stafetten.. men ak og ve, jeg var i den grad nedstemt.

    ›Jeg bestilte en okse mørbrad på 250 gr. og kummerligt var synet,
    ›siger jeg jer,da tallerknen endelig kom. Mage til misk mask af
    ›grøntsager og kartofler med skræl på mv... Håbet var således at
    ›jeg ville kunne drukne hele baduljen i en omgang sovs, men sovs
    ›er tilsyneladene ikke metro seksuelt nok til at blive serveret et
    ›sådant sted.

    Til gengæld er deres weekend brunch ganske fantastisk.
    Sagde du Fede?

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #14
    Tilmeldingsdato
    Jan 2005
    Indlæg
    310

    Re: Restaurantanmeldelser (Egebjerg 3 stjerner)

    Svigerfar havde inviteret på Noma i lørdags.

    http://www.noma.dk/main.php?lang=dk&id=3

    Jeg har efterhånden fået prøvet de fleste restauranter i KBH i det prisleje og Kong Hans er stadig favoritten, men Noma er en sikker nummer 2 hos mig nu.

    En fornøjelse at få så "simple" retter serveret til perfektion lavet på de absolut bedste råvare fra hele norden.

    Et køkken som dette er så meget mere holdbart end f.eks. Bo Bech's på Paustian.

  19. #15
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Noma & Formel B (*****)

    ›Svigerfar havde inviteret på Noma i lørdags.

    http://www.noma.dk/main.php?lang=dk&id=3




    Noma er genialt og er sammen med Formel B nok det mest sublime, der overhovedet præsteres på disse breddegrader.

    Begge steder koster det naturligvis kassen (regn med 1.300-1.500 kr. pr. snude i det hele), men maden er forrygende, vinene er gode og tjenerne er nærværende og venlige uden at virke anmasende. Med mindre man har en rigtig god grund, bør man hoppe på vinmenuen, da denne altid er flot afstemt med de mange forskellige retter.

    Man må simpelthen ikke snyde sig selv for en tête-à-tête på et af de to steder, før man bliver for gammel til at nyde livet.

    Hellere spise ude én gang for kr 3.000,- end ti gange for kr 300,-.

    Allerhelst naturligvis spise ude 10 gange for kr 3.000,- pr. gang, men det kræver desværre noget mere velvilje fra dem, der betaler min løn.
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  20. De følgende 3 brugere er enige:

Side 1 af 8 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •