Viser resultater 1 til 15 af 119

Emner: Restaurantanmeldelser

  1. #83
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,589

    Fiskebaren i Kødbyen!

    Jeg var på Fiskebaren i Kødbyen http://www.fiskebaren.dk/da/fiskebaren.php Onsdag sammen med 3 andre og var faktisk lidt skeptisk efter historier om dårlige østers ( selvom de bare var meget uheldige og intet kunne gøre ) og latterligt små potioner.

    Vi havde bestilt bord kl. 19:00 og fik det lige til tiden, lokalet var holdt i en meget rå Københavnerstil, men gennemført og med sin helt egen uformelle charme, og med et klientel hvor størstedelen var afslappede, men trendy mennesker, og stedet var meget velbesøgt hele aftenen.
    Jeg var i bil, men mine gæster fik en Mojito og to gin tonic og jeg en Cola, alt hurtigt serveret af en opmærksom og smilende tjener, noget der gik igen hele aftenen. Vi startede med 3 gange fish and chips og en torskerovn stegt i egen buks :O/, desuden bestilte vi en omgang af deres store potion blåmuslinger fra Holbæk fjord, dampet i Æblecider og med friske urter.

    Fish and chipsne kom i avispapir, en herlig detalje og smagte ok, omend den hjemmerørte remoulade var noget kønsløs og de fritterede asparges kartofler var lidt ligegyldige, torskeroven smagte efter sigende rigtigt godt, og portionerne var ok størrelse, Muslingerne derimod var fantastiske og by far de bedste jeg nogle sinde har fået, velsmag og duftende og i en ypperlig suppe, og med et herligt strejf af citrus, vi skulle godt nok bede om brød, men det kom med det samme og af flere omgange, til denne herlige ret fik vi en italiensk let boblende hvidvin,frisk og lækker til fisk og skaldyr, vand kom bare i lind strøm fra tjeneren, god stil.

    Til hovedret fik vi to gange Brosme og to gange Skærising, alle serveret med en meget lækker blomkålsgratin tilsat sorte vintertrøffel og en lækker persillecreme, desuden var der lidt forskellige rodfrugter, alt SUPER velsmagende og nøje afstemt, helt fantastisk og samtidig en fryd for øjet, portionerne vel ikke kæmpestore men ok og samme størrelse som mange andre steder, helt i orden...

    Desserten var for mit vedkommende Engelsk lakrids i småbrud, frosset med tøris i bedste monokulær gastronomi stil, og med en hvid chokoladeis drysset med estragon blade, det virkede bare, hold da op en fest i munden det gav, og min gæst der spiste æbleis/kompot med saltet karamel og frozen yoghurt så lige så salig ud som mig.

    vi fik div kaffe til, ikke specielt ophidsende hverken i smag eller servering, en skam da det er en nem måde at sætte den sidste prik på.

    Regningen lød på 2200.- hvilket må siges at være i den ABSOLUT rimelige ende for så vellykket et måltid til 4 voksne og jeg kan kun anbefale at bestille bord derinde, hellere før end siden og 4 stjerner ud af 5 fra mig, forret,kaffe og manglende brød fjerner lige den sidste stjerne men det fjerner ikke indtrykket af et holdbart, tjekket og gennemført koncept af den slags der gør København til så fed en by.
    Sidst redigeret af Pabres : 26.03.10 kl. 00:28
    Alcohol gives you the ambition to do anything, while simultaneously taking away your ability to do so.
    Pabres's Avatar


Threaded View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •