Side 4 af 8 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 119

Emner: Restaurantanmeldelser

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    249

    Re: Restaurantanmeldelser

    Jeg vil så skyde Romarin i Ryesgade ind ;)

    Der er 3 forretter, 3 hovedretter og naturligvis 3 desserter - en blanding mellem italiensk og fransk. Sidste gang nød jeg en Gazpacho til forret, et dejligt støkke okse til hovedret og melonsuppe (!!) til dessert. Det var rigtig godt, mit første - men ikke sidste (i og med at jeg har bestilt bord til i morgen ;)) besøg på Romarin.

    På Romarin tager man selv vin med, hvilket gør prisen lidt mere overkommelig. Jeg mener vi betalte 1100 for 4 personer, naturligvis ekskl. drikkevarer.

    Derudover er ejeren (som i dagens anledning var både tjener, afrydder og kok - pga. personalemangel) mægtig flink.

    Jeg giver 4/5 stjerner.
    FC vis vilje, det gør vi...

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    2,174

    Re: Restaurantanmeldelser

    I anledning af undertegnedes fødselsdag, tog vi et selskab på fem ud at spise i fredags. Vi havde ikke umiddelbart nogen ide om hvor vi skulle hen, og derfor faldt valget på et sted vi ikke før havde prøvet, men som vi havde hørt - både godt og skidt - om, men mere om det senere.

    Restaurant Luns, Østre Farimagsgade 12, er en meget klassisk fransk restaurant, i rustik og simpel stil. Lokalet, og her er ental virkelig en nødvendighed, er småt, man sidder utrolig tæt og dekorationen består primært af vinkasser, vinpapkasser og vinæsker. Stor og varieret kan man ikke kalde menuen, den består af én form for nips til at spise mens man beslutter sig, én regulær forret, én hovedret og én dessert, og den spartanske menu afspejler så også en noget anden form for restaurantoplevelse.

    Før aftenens besøg havde vi hørt meget om stedet. I Børsen havde jeg læst en flot anmeldelse af stedet, hvor maden blev rost for sin høje klasse, og betjeningen for at være 'med et glimt i øjet', men brugerne på AOK havde ikke helt samtydigt positive opfattelse. Mange nævnte dårlig og ubehøvlet betjening, flere havde været oppe at skændes med tjeneren - og enkelte havde endda prøvet at få smidt et glas efter sig. Vi besluttede os for at tage det som en oplevelse, og få det bedste ud af det.

    Og jeg kan som sådan sagtens forstå hvorfor man kan komme op at skændes med tjeneren. Der var travlt, stedet var pakket til bristepunktet med reservationer - og der var kun den ene tjener. Så det var ikke fordi der var oceaner af tid til at diskutere alt igennem med hver enkelt kunde, noget der også gjorde at man ikke ligefrem følte sig opfordret til at sludre løs. Men betjeningen var som sådan tilstrækkelig; man fik at vide hvad man ville, og der blev svaret tilstrækkeligt på de spørgsmål man stilte.

    'Knas' har de valgt at kalde det tapas-lignende koncept, som den simple udgave af forresten kaldes, som består af 2-3 forskellige slags pølser og cornichoner. Til det fik vi husets eget brød, der selvom det var velsmagende var en smule for sejt til at anvendes til pølserne. Dog er det en god ide med cornichonerne, og simpliciteten i hele anretningen er meget i stedets ånd. Fordi vi før middagen havde spist canapéer herhjemme, valgte vi kun to af disse 'Salt', og derefter droppede vi den regulære forret og gik direkte til hovedretten, som de kalder 'Luns'.

    Hovedretten blev, først meget overraskende for mig, serveret i gryde ved bordet - i øvrigt en ganske yndig Le Creuset-gryde! Den bestod af oksekød i skysauce med fennikel og abrikoser, til hvilket der blev serveret en kridhvid couscous med abrikospuré. Jeg var lettere forbeholden overfor denne ret, men kødet var simpelthen så mørt og saftigt at det fortsat får mine tænder til at løbe i vand, og det smagte ganske godt med den hvide couscous. Jeg har det lidt sært med en så lys sauce i kobling med de søde abrikoser, da jeg som sådan mener at frugt hører sig bedre hjemme sammen med vildt, eller i andre mørke saucer, men det gjorde sig nu ganske godt i alt.

    Under den lette forret fik vi husets hvid som jeg desværre ikke husker navnet på, og til hovedretten fik vi husets røde - ingen af dem gjorde sig noget nærmere eller dybere indtryk, men jeg kan da huske at begge kom fra det sydlige Rhône. En grund til at vinene ikke har gjort indtryk er nok den behandling de fik fra tjeneren - mundskænk brugte han ikke, vinene blev blot placeret på bordet uden nærmere præsentation, og vi fik ikke nye glas til hovedretten. Deres udvalg af vine skulle være fremragende, men hvis man ikke selv ved hvad man skal lede efter, så er man på herrens mark.

    Alt i alt, så synes jeg at det var en sjov oplevelse. Regningen endte på 1700 kroner, ikke en kongelig sum for fem mennesker, men dog var det umiddelbart nok til at jeg ville forvente ... mere. Maden var ganske udmærket, og jeg vil da rose både hastigheden det blev tilberedt på, såvel som hvor hurtigt og nemt det var at få mere vand eller ekstra couscous, men der er punkter der kan forbedres. Det er ikke i orden at vi ikke fik nye glas, og man havde næsten ikke lyst til at spørge for meget. Man havde ikke en decideret fornemmelse af at være uvelkommen, men man kunne mærke at man ikke skulle presse citronen alt for meget. Det var i overkanten at stille for mange spørgsmål, og for en person som mig er det svært; jeg vil vide alt om hvad jeg spiser, hvad jeg drikker og så videre, og så er det ikke lige i øjet, at konceptet er spartansk. Om ikke andet, så vil jeg anbefale at besøge Restaurant Luns, jeg er helt sikker på at mange vil elske konceptet.

    Tre ud af fem stjerner i min bog.

    Edit:

    - Jeg glemte at fortælle om deserten som min kæreste fik, ('Sødt' hedder det, i stil med resten af retterne), der bestod af en form for sødt-syltede svesker med flødeskum og chokoladesauce. Kombinationen lyder umiddelbart lidt for kvalmende sød, men det virkede ret godt - omend det ville have været en knivspids for vammelt for mig hvis jeg skulle igennem en hel portion. Vi fik kaffe - espresso - og da vi spurgte efter noget desertvin eller likør, sagde tjeneren at han ville gå ud og se hvad han havde i "det støvede skab". Det endte med at to glas og en flaske appelsinlikør blev plantet på bordet, og så kunne vi ellers hjælpe os selv til hvad vi ville have. Vi drak to små glas hver, og det tog de endda kun 100 kroner for. Når man regner desert, kaffe og likør med i prisen, bliver det naturligvis kun endnu mere rimeligt, men jeg fastholder ovenstående anke.
    Sidst redigeret af NewerNN : 28.10.07 kl. 19:37
    Mvh.,

    NewerNN.
    ----
    "FCK er vor tids svar på Yoyo'en, Buffalo-sko, Pokemon-kort eller Burberry halstørklæder."

  4. #48
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    1,719

    Taverna Philoxenia!

    Well, normalt giver jeg mig ikke af med at anbefale - eller advare mod - en restaurant baseret på bare ét besøg, ligesom anmeldelser på enkeltbesøg ikke altid er lige anvendelige. For var man nu i etablissementet på en ekstrem vellykket eller ditto mislykket aften, som var helt atypisk for stedet?

    Anyroad. Taverna Philoxenia på hjørnet af Ravnsborggade og Ravnsborg Tværgade, et langt William-indkast fra Nørrebros Teater, skal nu have kastet en del velsmagslaminerede kokkehuer efter sig.
    For det var en særdeles positiv overraskelse. Først og fremmest i det hele taget en overraskelse, at vi skulle ende med at spise dér inden København-Panathinaikos kampen. Vanen tro var vi en lille gruppe ude at prematchdinere før en Københavnsk euro-kamp, og i aftenens anledning skulle det naturligvis være græsk. Men da den valgte løsning tættest på Parken, Zorbas på Vibenhus, åbenbart har skiftet navn til Ankara og således konverteret fra græsk til tyrkisk, måtte der er nødløsning til i al hast. Og det blev så Taverna Philoxenia, hvor ingen fra aftenens selskab tidligere havde været.

    Altså et sats, men det belønnes jo somme tider. Hyggeligt sted, også selv om vi blev gennet ind i det mere dunkle "baglokale", da der var græsk vinaften i det større og lysere "forlokale". Belært af erfaring med før-match-spisning og tidspanik sprang alle mand forret og mellemret over. Det skulle dog vise sig at være unødvendigt, da vi havde rigtig god tid, fordi køkkenet (læs: værten) var særdeles hurtig. Muligvis fordi der ikke var overfyldt? Men vi gik altså alle otte - seks med det samme, og en+en der kom dryssende senere - lige på hovedretten, der blev valgt fra á la carte kortet på en i øvrigt passende, velafstemt og overskuelig menu. Ikke for få retter, og ikke for mange. Syv af otte valgte stedets specialitet, Lammekrone fra grill med ovnkartofler og grønt. At dømme efter d'herrers spisetempo, veltilfredse miner og efterfølgende udtalelser var det endog særdeles velsmagende. Selv er jeg ikke så vild med lam - medmindre det er langtidstilberedt evt. marineret i en curry som f.eks. Rogan Josh eller på en kølle, SVINET ind i hvidløg - så jeg vaklede mellem de to klassiske grækere, Mousaka og Souvlaki. Det blev Mousaka'en, og det var kort og godt den bedste Mousaka, jeg i mit liv har smagt. Og jeg ellers smagt en del både restaurantmousaka, hjemmelavet og "autentisk". Skal man komme med en knivspids kritik, skulle det lige være, at portionen var vel lille (men havde sikkert været passende, hvis vi også havde spist for- og mellemretter) og at de i hvert fald var nærige med den diminutive klat tilhørende tsatziki. Men det er petitesser! Fantastisk smagte det.
    Drikkevarerne blev i aftenens anledning øl. Og vi fik tørlagt stedet for både Hancocks 'Høker' og den fremragende tjekkiske 'Bohemia Beer', så der måtte efterskylles i den mere kedelige, tyndsjaskede, US-Budweiser-agtige, græske 'Mythos'.
    Til dessert blev der stort set allround spist stedets chokoladekage, og det var med tryk på chokolade fremfor kage. Strålende og bastant.
    Omgivelser hyggelige uden at være prangende, serveringen venlig og hurtig med værten (der også var kokken) selv kredsende om bordet med små anekdoter og munterheder samt selvfølgelig forklaringer omkring maden. Et enkelt lille fuck-up, hvor de missede den ene af efterdryssernes lammekroner, blev også klaret af værten med smil, konduite og hurtige fingre i køkkenet. Så ingen sure miner.
    Hvad vi betalte, kan jeg ikke huske, men det var så absolut i den billige ende. Vores vært fra Saloniki (PAOK mand) kunne meget præcist fortælle os, hvordan Panathinaikos ville slå København i Parken. Og han fik ret! Som trøst fordi "FCK ville tabe", rundede han af med en gang ouzo til alle på huset!

    Jeg skal stensikkert på Taverna Philoxenia igen og prøve Souvlaki'en, en forret, en mellemret, og hvad vores vært kan anbefale af vin. Og så se, om den lever op til førtegangsindtrykket, som bestemt rangerer stedet blandt de bedste græske restauranter i København, helt på højde på min hidtidige, lokale græske favorit, Akropolis på HC Ørstedsvej.
    Cheers,
    Holger
    - født på en sommernat i sprællemandens tegn
    Holger's Avatar

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #49
    Tilmeldingsdato
    Feb 2005
    Indlæg
    85

    Re: Taverna Philoxenia!

    Lad mig slå et slag for Lo Stivale på Godthåbsvej. Fantastisk italiensk mad og vine der matcher. Konen og jeg var et smut forbi i lørdags og vi valgte hver en 6 retters menu med tilhørende exclusiv vinmenu.

    Nævnt i flæng: Tyrolerspæk med pastinakmousse, kartoffel/ porresuppe med kammusling, homemade ravioli med røget gedeost og spinat, kalvemørbrad med svampemix og lilla kartoffel, 4 slags oste og endelig tiramisu med rødvinspocheret pære.

    Vinene var perfekt afstemt til hver enkelt ret, dog ligger navnene begravet i den overflod af sanseindtryk, en sådan aften byder på.

    En helt igennem stor oplevelse jeg kun kan anbefale på det kraftigste, men vær forberedt på, at restauranten er pebret (kr. 2.450,- for 2 personer) og en lørdag aften i marts er stedet rigtig godt besøgt.

    5 ud af 6 stjerner herfra.

  7. De følgende 5 brugere er enige:

  8. #50
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Taverna Philoxenia!

    Er man til fisk (og vegetar) så er Acqua Marina i Borgergade sagen.

    Fantastisk mad, glimrende betjening og spændende vin.

    Hvor mange retter vi fik husker jeg ikke, og orker ikke at skrive dem alle.
    Glimrende rå fisk/skalddyr, suppe, vegetar, stegt fisk, dampet fisk, dessert.
    Alle retter med gode vine, hvor man får prøvet lidt af hvert.
    Perfekt dessert med superb kaffe.

    Alt til en fornuftig pris:
    450kr for mad menu.
    450kr for vin menu.

    Kan klart anbefales. 5/6

  9. #51
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,149

    Re: Restaurantanmeldelser

    Super tråd. Jeg vil også give mit besyv med.


    Pastis på Gothersgade 52 er super. Deres Moules, Bøf Bearnaise og andre franske specialiteter er af topkvalitet. Hvis man udelukkende reserverer 5 stjerner til Michelin oplevelser så får den ikke 5, men den får et sikkert 4-tal. Deres løgsuppe er også fantastisk. Atmosfære, Atmosfære, Atmosfære....

    Le Sommelier på Bredgade 63 har samme franske bistro stil. Deres priser er yderst rimelige og kvaliteten i top. Desuden er der super hyggeligt. De har nok et af de største vinkort jeg nogensinde har oplevet. Og der er flasker for næsten en hver pengepung. Igen en 4 ud af 5 herfra.

    Brunch er der ét sted jeg vil nævne og det er Hotel Skt. Petri. Det er godt nok en buffet, men udvalget er lige i øjet og kæmpe stort. Klart også en bonus at man kan drikke alle de Bloody Mary’s man kan klare.

    Restaurationen på Møntergade 19, er en klassisk god restaurant, som blander det danske med det franske. Hvorfor denne hæver sig over andre gode restauranter er Bo Jakobsen og hans personale, som er helt i top. Hele pakken fra at man ankommer og bliver anbragt i sofaerne, hvorefter Le Chef himself kommer og forklarer menuen, til madden og vinen er helt i top. Jeg ville gerne give den 5, men maden er ikke helt på Michelin niveau til at kommer der op så den får 4½.

    Restaurant Paustian v. Bo Bech på Kalkbrænderiløbskaj 2 er Top Class. Jeg har næsten lige været der og det er på top 5 over bedste restaurant besøg jeg har haft. Ikke alene var maden suveræn. Præsentationen af maden var perfekt og original. Vin menuen var også vældig god, men nok det eneste punkt man kunne sætte en finger på hvis man nu skal. 5 stjerner fra mig.

    Skt. Gertruds Kloster på Hauser Plads 32 skal nævnes fordi deres mad er god. Omgivelserne er meget hyggelige nede i en gammel kloster kælder med riddere og gamle malerier. Det der dog gør at den helt sikkert skal nævnes er deres vinmenu. Aldrig har jeg været et sted hvor de har været så gavmilde med flaskerne. Hvis du kan lide at drikke dig ”glad” på god vin og samtidig spise rigtig god mad i hyggelige omgivelser, så er Skt. Gertruds Kloster noget for dig.

    Formel B på Vesterbrogade 182, nævnt tidligere i denne tråd. Dette er den bedste restaurant jeg har spist på i Danmark. Alt smagte bare super både mad og vin. Servicen var sublim, der var ikke en finger at sætte på noget. 5 ud af 5. Skal på Noma i næste måned så må vi se om det rykker ved min opfattelse.

    Af vin og Tapas barer ville jeg anbefale Panzon eller Bibendum.

    Bedste Italiener der ikke er Era Ora er San Giorgio på Rosenborggade.

    Der er selvfølgelig mange flere, men dette er dem jeg lige nu holder mest af.

    Flere bud kom så!

    Kjaerulf

  10. #52
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,412

    Re: Restaurantanmeldelser

    ›Brunch er der ét sted jeg vil nævne og det er
    Hotel Skt.
    ›Petri
    . Det er godt nok en buffet, men udvalget er lige i
    ›øjet og kæmpe stort. Klart også en bonus at man kan drikke alle
    ›de Bloody Mary’s man kan klare.

    Ikke for at udvande tråden her, men kan du ikke uddybe denne brunch lidt mere?

    Er lidt af en hund efter god brunch, og synes det er yderst sjældent man rammer plet i KBH. De steder hvor den er rigtig god, er det som regel dameportioner. Mine mange års jagt efter den perfekte brunch er overhovedet ikke i nærheden af at være ved vejs ende, men jeg er nok nået dertil at det bliver nødt til at være brunch-buffet, for at jeg kan gå nogenlunde tilfreds derfra.

    På Hilton ude ved lufthavnen har de en formidabel buffet, med stort set alt hvad man kunne ønske sig, inklusiv Ramlösa, et hav af forskellige juice etc. Udover selve buffeten er der også en kok til rådighed for gæsterne, hvor man bare spørger om ikke han lige kan fikse to arme riddere, en omelet eller andet og vupti - få minutter efter kommer han ned til bordet med det bestilte. Den er det foreløbige højdepunkt, og til 165,- er det endda ikke voldsomt mere pebret end de traditionelle og meget mere fattige brunchbuffeter inde i byen, der typisk ligger på omkring 120,-

    For de 120,- får man som regel ét glas juice og kaffe ad libitum, mens Hiltons er inklusiv alt (herunder kokkens fiflerier). Jeg tror forøvrigt bare de kalder deres brunch for morgenbuffet eller noget i den dur. I hverdagene skal man dog være opmærksom på at den kun serveres til 10.30 (tror jeg nok). Jeg har aldrig været der en weekend så jeg ved faktisk ikke om den er åben til senere og om prisen er den samme...

    Nå, men tilbage til spørgsmålene: Hvordan er udvalget på Skt. Petri og hvad ligger prisen på?

    Det er trods alt lidt tættere på mit hjem på Vesterbro, end Kastrup er det...

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #53
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,149

    Re: Restaurantanmeldelser

    ››Brunch er der ét sted jeg vil nævne og det er
    ››Hotel Skt.
    ››Petri
    . Det er godt nok en buffet, men udvalget er lige i
    ››øjet og kæmpe stort. Klart også en bonus at man kan drikke alle
    ››de Bloody Mary’s man kan klare.

    ›Ikke for at udvande tråden her, men kan du ikke uddybe denne brunch lidt mere?

    ›Er lidt af en hund efter god brunch, og synes det er yderst
    ›sjældent man rammer plet i KBH. De steder hvor den er rigtig god,
    ›er det som regel dameportioner. Mine mange års jagt efter den
    ›perfekte brunch er overhovedet ikke i nærheden af at være ved
    ›vejs ende, men jeg er nok nået dertil at det bliver nødt til at
    ›være brunch-buffet, for at jeg kan gå nogenlunde tilfreds derfra.

    ›På Hilton ude ved lufthavnen har de en formidabel buffet, med
    ›stort set alt hvad man kunne ønske sig, inklusiv Ramlösa, et hav
    ›af forskellige juice etc. Udover selve buffeten er der også en
    ›kok til rådighed for gæsterne, hvor man bare spørger om ikke han
    ›lige kan fikse to arme riddere, en omelet eller andet og vupti -
    ›få minutter efter kommer han ned til bordet med det bestilte. Den
    ›er det foreløbige højdepunkt, og til 165,- er det endda ikke
    ›voldsomt mere pebret end de traditionelle og meget mere fattige
    ›brunchbuffeter inde i byen, der typisk ligger på omkring 120,-

    ›For de 120,- får man som regel ét glas juice og kaffe ad libitum,
    ›mens Hiltons er inklusiv alt (herunder kokkens fiflerier). Jeg
    ›tror forøvrigt bare de kalder deres brunch for morgenbuffet eller
    ›noget i den dur. I hverdagene skal man dog være opmærksom på at
    ›den kun serveres til 10.30 (tror jeg nok). Jeg har aldrig været
    ›der en weekend så jeg ved faktisk ikke om den er åben til senere
    ›og om prisen er den samme...

    ›Nå, men tilbage til spørgsmålene: Hvordan er udvalget på Skt.
    ›Petri og hvad ligger prisen på?

    ›Det er trods alt lidt tættere på mit hjem på Vesterbro, end Kastrup er det...

    Prisen da jeg var der var et sted mellem 200 og 250, men jeg kan ikke det helt nøjagtigt. Det er idag 195 kan jeg se på deres website. Jeg blev inviteret så jeg bed ikke mærke i det med prisen. åbningtiden kender jeg ikke. Jeg var der kl. 11.00 på en søndag. Det samme var Samuel Holmén, Max von Schleebrugge og Martin Ericsson, med deres koner, kommer jeg i tanke om. Jeg sad med ryggen til dem så jeg mistede ikke appetitten. hehe.

    Hvis jeg skal uddybe så var der alt hvad man kunne tænke sig. Man kan bestille ting fra kokken, der er alt varmt: Pandekager, alle slags æg, pølser, bacon tomater champignon osv osv. Der er kæmpe udvalg af frugt. Kæmpe udvalg af pålæg og det er ikke "pålægger" vi taler om, men lækkert kvalitets halløj. Så er der tjenere til at lave de kaffer man vil have, der er et drinks bord med Champagne og Bloody's som man selv betjener. Der er mindst 3 slags juice, drikker kun appelsin, så så ikke lige de andre.

    Jeg sammenlignede det med andre brunches på cafeer var der bare mere luksus over det og det kan jeg li'.

    Mere kan jeg ikke rigtigt sige. Ellers skal du spørge mig om noget specifikt.

  13. #54
    Tilmeldingsdato
    May 2008
    Indlæg
    52

    Re: Restaurantanmeldelser


    Grill 23 - Boston, U.S.A (Massachusetts)

    En af de eneste amerikanske restauranter der fastholder den amerikanske bøftradition fra starten af 1800-tallet. Min suveræne yndlings restaurant. Det slår en tur på Paustian, hos Bo Bæk, eller andre verdensklasse danske restauranter, i hvert fald når det angår bøf. Du kan få kød fra hunredevis af dyr, fra utroligt mange dele af kroppen. Med en god syrlig bernaise sauce & en god halvtung bøf,
    er aftenen reddet.



    Med priser mellem 75-125$ pr. ret, kan du allerede smage hvor god maden er. Blandt Bostons 25 bedste restauranter, og kåret til en af U.S.A's 10 bedste bøfrestauranter. Man kommer kun ind med en skjorte & rene cowboy bukser, dog helst habit. Restauranten har også sine helt egne lokaler i den anden ende af Boston, hvor man kan reservere bord.

    Grill23's awards & anmeldelser:

    Awards:
    2008-2006, 2002–1999 Best of Boston, Steakhouse Boston Magazine
    2008–2004, 2000 Boston’s Best Steakhouse The Improper Bostonian
    2008–2002 Best of—Award of Excellence The Wine Spectator
    2008–2005 Award of Ultimate Distinction Wine Enthusiast Magazine
    2007-2006 Best Steakhouse, Editorial Winner CitySearch
    2007 Recommended "New" American Steak Houses The Wine Spectator
    2007 Top 10 Steakhouses in America Playboy Magazine
    2007–1996 Most Popular, Top Steakhouse, Top Service in Boston Zagat Survey
    2007–2005 Top 10 Steakhouses AOL CityGuide – City’s Best
    2007-2006 Best of New England, Best Steakhouse New England Travel & Life
    2006 Top 10 Steakhouses in America Maxim Magazine
    2006 Editor’s Pick – Best Steakhouse CitySearch
    2006–1998 Award of Excellence Distinguished Restaurants of North America (DiRona)
    2006 Best Steakhouse In Boston Boston's Weekly Dig
    2003 Best of Boston Hall of Fame, Steakhouse Boston Magazine
    2002 Top Ten Steakhouse in North America by John Mariani Town & Country
    2001 Best of Boston, Sommelier Boston Magazine



    Anmeldelser:
    "...for a prime, dry-aged rib-eye with a power client (downstairs) or a significant other (upstairs), Grill 23 still rules the herd."
    Boston Magazine, Best of Boston - Steakhouse, 2008

    "Whether ordering a humanely raised filet a la carte or a Dayboat specialty like smoke salmon wrapped scallops, the meal is in tune with it's surroundings; indulgent and worth every penny."
    Improper Bostonian Magazine, Boston’s Best – Steakhouse, 2008

    "The pleasures of tucking into a thick, char-grilled steak and taking slow sips of rich red wine are deliciously enhanced by the powerful ambiance at Grill 23."
    New England Travel & Life, Best of New England - Steakhouse, 2007

    "You could probably count on one finger the number of American steakhouses with a "flavor theorist" running the kitchen."
    Playboy Magazine, 10 Best Steakhouses in America, 2007

    "A steakhouse is only as good as its meat—which is Grill 23’s secret to success. Their beef comes from a small herd of purebred steer. That’s why their 16-ounce rib eye tastes like magic."
    Maxim Magazine, 10 Best Steakhouses in America, 2006

    "Any good steakhouse offers oversized hunks of beef, a clubby atmosphere, and expert, deferential service. A truly great one, like Grill 23, has all that plus a chef who prides himself on going beyond the perfect sirloin."
    Boston Magazine, Best of Boston—Steakhouse, 2006

    "Simply put, it’s the best place in the city to be a carnivore."
    Improper Bostonian, Boston's Best—Steakhouse, 2006

    "J is for Jay Murray's impeccable taste"
    Where Magazine, 2006

    "It's a most luxurious American experience."
    Alison Arnett, The Boston Globe, 2005

    "Grill 23 & Bar -- home to one of the finest and most diverse wine lists in the city."
    Stephen Meuse, The Boston Globe, 2005

    “Wine Director Alex DeWinter presides over a rock-solid 50-page wine list that includes about 850 selections from all quarters of the winemaking world. A three-pound Maine lobster ordered up to celebrate the first Red Sox World Series title in 86 years? With a bottle of Marc Aubert’s 2000 Ritchie Vineyard Chardonnay from the Sonoma Coast or Verget’s 2002 Les Enseignères Puligny-Montrachet, it would be hard to go wrong.”
    Wine Enthusiast Magazine, 2005

    “Grill 23 is one of the most attractive restaurants in Boston…The Caesar salad was creamy, salty and delicious. The 18-ounce bone-in Delmonico was fabulous, the meat tender, salty and nutty, while the Filet Mignon was buttery and rich, and the New York Sirloin was fantastic.”
    Anthony Giglio, Boston Magazine, 2005

    Top 25 Restaurants in Boston
    ”Who says steakhouses have to mean cookie-cutter dining? Grill 23–begs and compels us–to differ, with its gleaming and marbled interior educated and sharp service, international wine list, and beyond-the-staples menu. Sure, you can find a classic Filet au Poivre (succulent to its core) and a porterhouse that would make Fred Flintstone weep with joy. But alongside the usual suspects are welcome additions like truffled tater tots and sweet little endings such as sticky toffee pudding. Make no mistake: The favorite is back on top.”
    Alexandra Hall, Boston Magazine, 2005

    “Grill 23 is the most popular restaurant in Boston: It’s the place people ask about; it’s the place for the special night out; it’s the one cab drivers invariably suggest. Although there are several other highly rated steakhouses in Boston--Grill 23, now more than 20 years old, is king."
    reviewed by Alison Arnett, The Boston Globe, 2004

    “A killer wine list, impeccable service, and food that dares to rise above standard rib room fare. Do yourself a favor and book a table.”
    Three & one half stars
    reviewed by Mat Schaffer, The Boston Herald, 1999
    Sidst redigeret af Vejlemand : 07.08.08 kl. 20:09
    Vi vil ha' Zanka på banen! ....

  14. #55
    Tilmeldingsdato
    May 2008
    Indlæg
    52

    Re: Restaurantanmeldelser

    Houston's

    Houston's er U.S.A's bedste burgerrestaurant. Det er ikke bare en burger bix, men en restaurant hvor du kan få en burger, lavet på det bedste canadiske brød, med specielle kerner, godt stegt kød, fra f.eks. kalv, okse eller ko, med en speciel salat, specielle løg & specielt tilbehør + canadisk/amerikansk bacon. Houston's laver også nogen af U.S.A's bedste bagekartofler, m. canadisk smør, amerikansk bacon, purløg, løg & tilbehør.



    Houston's stammer fra byen Houston i Texas, men har en af sine bedste restauranter i New York, 4 blokke fra Empire state building.
    Vi vil ha' Zanka på banen! ....

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #56
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    508

    Re: Restaurantanmeldelser

    Apropos brunch, så vil jeg gerne slå et slag for Rungstedgaards søndagsbrunch, hvis man lige er på de kanter.

    Den er pænt dyr, men her er hvad de skriver på hjemmesiden:

    Søndagsbrunch kl. 11.00-15

    Brød og bagerlækkerier
    Oste, pølser og skinker med nødder, oliven og funky chutneys
    Friske, marinerede og røgede fisk
    Frisklagte og frisklavede æg
    Krydderpølser, bacon og carvery
    Pandekager med sirup
    Frugt og smoothies
    Friskrørte yoghurter med hjemmeristet mysli
    Rungstedgaards eget syltetøj og chokoladecreme
    Kaffe, te og juice
    Boblevand og Bloody Mary shots

    Alt dette for "kun" 240 kroner.
    Sagde du Fede?

  17. #57
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    511

    Re: Restaurantanmeldelser

    ›Bedste restaurantionsbesøg ever, må dog være Tao i NY - ups for
    ›et japanersted - vm i kobe og alt det bedste derfra - 4 mennesker
    ›forædte og stangstiv i sake og sjusser for 1800, det var helt
    ›surrealistisk.

    ›Flere bud tak

    ›dbh

    ›Steen O.G.

    Kan du huske hvad I fik på denne restaurant? I kan vel ikke alle 4 have fået Kobe-kød, når I kun har givet 1800 sammenlagt (alt inkl.).

    *Leder efter et godt sted at få Kobe-kød i New York*

  18. #58
    Tilmeldingsdato
    Jan 2005
    Indlæg
    310

    Re: Restaurantanmeldelser

    Jeg rammer også New York i uge 42, så kom gerne med gode steder.

  19. #59
    Tilmeldingsdato
    May 2008
    Indlæg
    52

    Re: Restaurantanmeldelser

    Den indiske restaurant Mamaskar - Belligende i Berlin (Pariserstrasse, tæt ved Kurfürstendamm).

    God indisk mad - Dog lang ventetid efter bestilling. Restauranten er lille & hyggelig.
    Vi vil ha' Zanka på banen! ....

  20. #60
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    260

    Re: Restaurantanmeldelser

    Hvis man vil spise godt i Vancouver, kan jeg anbefale følgende steder:

    Coast - super fiske- of skaldyrsrestaurant beliggende i det über-cool Yaletown distrikt. Et rigtigt godt forhold mellem pris og kvalitet. Reservation anbefales! Tjek: http://www.coastrestaurant.ca/ (lad jer ikke skræmme af den amatøragtige hjemmeside)

    Tojos - Efter sigende byens bedste sushisted. Superlækkert, men også i den dyre ende - men bestemt et besøg værd. Tjek mere her: http://www.tojos.com/
    Latte Lovers
    100% Barista

    (Latte Lovers bakker op om "Ståle Raus!")

Side 4 af 8 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •