Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 45

Emner: Hvad skal vi præstere for at kunne blive seedet i næste års CL-turnering?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    473

    Hvad skal vi præstere for at kunne blive seedet i næste års CL-turnering?

    Ja, er der nogen der ved det. Hvad kræver det om det overhovedet er muligt at vi kunne blive seedet så vi ikke hvert år skal møde sindssyge hold i 3. kval runde?

    Selfølgeligt kun aktuelt hvis vi bliver mestre naturligvis - vi får et hårdt program i hvert fald i efteråret, men ærligt talt undværer jeg gerne et mesterskab for det CL-eventyr der nu venter!
    -60-

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Feb 2004
    Indlæg
    615

    Re: Hvad skal vi præstere for at kunne blive seedet i næste års CL-turnering?

    Mener den har været oppe tidligere, og resultatet var vist at vi skulle i CL finalen i år eller sådan noget lignede.
    Men hva fanden, der er sq også noget over at slå et europæisk storhold ud!!!!! :D
    Messias har givet ordet skandaledommer helt ny betydning!!!!

  3. #3
    TopM er offline Bruger af detailvarer
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    421

    Koefficient

    NOgen der kan forklare mig Uefa klub rangering.
    Vi har givet 5,5 point til lande-rank, men vi har kun fået 3,8 til team-ranking.
    http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/...trank2007.html
    Er det kun CL og rigtige Uefacup kampe, der tæller her eller hva? + landebonus?

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    811

    Re: Hvad skal vi præstere for at kunne blive seedet i næste års CL-turnering?

    ›Ja, er der nogen der ved det. Hvad kræver det om det overhovedet
    ›er muligt at vi kunne blive seedet så vi ikke hvert år skal møde
    ›sindssyge hold i 3. kval runde?

    Det kan vist ikke lade sig gøre da de point vi optjener iår først kommer os til gavne til næste år igen....

    Men vi burde være tæt på at nå en seedning til UEFA's grupperspil til den tid og det sku næsten det bedste ved det her - vi får de 3 bonuspoint til vores EC konto så vi ikke ryger helt i glemmebogen...

    Man kan så sige at vi her dagen efter nu er i CL!!!! og sagtens kan vise storsind over for bifferne, jeg vil dog stadig indelrigt ønske at de ryger ud iaften, for så er de på vej til at miste deres seedning til UEFA gruppespillet ;-)

    ›Selfølgeligt kun aktuelt hvis vi bliver mestre naturligvis - vi
    ›får et hårdt program i hvert fald i efteråret, men ærligt talt
    ›undværer jeg gerne et mesterskab for det CL-eventyr der nu
    ›venter!

    /Jesper
    cossie's Avatar

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    358

    Re: Koefficient

    Ja som du selv har regnet dig frem til er det først fra gruppespillet du samler point til din egen koefficient, og det samme tæller at det først er fra første runde i uefa cuppen du samler på point og så lige plus 1/3 af landekoefficienten.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    11

    Re: Koefficient

    Fra samme hjemmeside:

    For the calculation of the individual points of the team coefficients games played in qualifying rounds are not taken into account.

    (subpage: http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/index.html)

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    6

    Re: Koefficient

    Alle kvalifikationskampe tæller ikke på teamkoefficienten.

    Vi har således fået 1/3 af landekoefficienten + 3 bonuspoint for at kvalificere os til CL hvilket giver de 3.8660.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    Feb 2004
    Indlæg
    29

    Re: Koefficient

    De 3,8 point i team-ranking består af 0,8 via landekoefficienten og de 3 bonuspoint for at nå CL

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    46

    Re: Hvad skal vi præstere for at kunne blive seedet i næste års CL-turnering?

    Med hensyn til Bifferne, så lad dem da endelig komme langt. Det vil da kun gavne dansk fodbold...
    ;-)

    /Chefbech

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #10
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Koefficient

    Hvilket vil sige, at vi helst skal nå den 3. plads i CL for så at skrabe point sammen i UEFA cuppen.

    Hvis f.eks. 2 sejre i CL giver os 3. pladsen, hvor mange point har vi så samlet allerede her til vores egen koefficient?
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  12. #11
    Tilmeldingsdato
    Feb 2004
    Indlæg
    29

    Re: Hvad skal vi præstere for at kunne blive seedet i næste års CL-turnering?

    Seedningen næste år bliver påvirket af resultaterne i år. Lige pt. har FCK 12,974 point - hertil kommer så hvad der tjenes af point i CL.

    For at blive seedet i 3. kval runde skulle der i år bruges 28,769, så det bliver ikke næste år at FCK bliver seedet idet der i givet fald skal tjenes 16 point i CL. Og de 28,769 er i øvrigt den laveste kvotient i mange år....

  13. #12
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    1

    Re: Hvad skal vi præstere for at kunne blive seedet i næste års CL-turnering?

    >Man kan så sige at vi her dagen efter nu er i CL!!!! og sagtens kan vise storsind over for bifferne, jeg vil dog stadig indelrigt ønske at de ryger ud iaften, for så er de på vej til at miste deres seedning til UEFA gruppespillet ;-)

    lol - kan godt forstå din holdning og deler den vel inderst inde selv ;-) Meeeen lad nu fornuften råde og give et kip for at de blågule kommer med, det vil jo ikke være sjovt hvis de går helt bagom valsen. Og så er der jo lige detaljen med det samlede antal point for DK som jo ser lidt skidt ud for tiden (men efter FC vinder CL ser det jo meget bedre ud)

  14. #13
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    41

    Re: Hvad skal vi præstere for at kunne blive seedet i næste års CL-turnering?

    ›Man kan så sige at vi her dagen efter nu er i CL!!!! og sagtens
    ›kan vise storsind over for bifferne, jeg vil dog stadig indelrigt
    ›ønske at de ryger ud iaften, for så er de på vej til at miste
    ›deres seedning til UEFA gruppespillet ;-)

    Den holdning kan jeg ikke helt forstå. Selvfølgelig skal det altid gå bedst for FCK, men generelt har jeg det sådan at når danske hold spiller i Europæiske turneringer er der "fred" og man holder naturligvis med de danske hold.


  15. #14
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    542

    Re: Hvad skal vi præstere for at kunne blive seedet i næste års CL-turnering?

    ››Man kan så sige at vi her dagen efter nu er i CL!!!! og sagtens
    ››kan vise storsind over for bifferne, jeg vil dog stadig indelrigt
    ››ønske at de ryger ud iaften, for så er de på vej til at miste
    ››deres seedning til UEFA gruppespillet ;-)

    ›Den holdning kan jeg ikke helt forstå. Selvfølgelig skal det
    ›altid gå bedst for FCK, men generelt har jeg det sådan at når
    ›danske hold spiller i Europæiske turneringer er der
    ›"fred" og man holder naturligvis med de danske hold.

    Når du siger "man" holder med de danske hold, tror jeg du skal bytte det ord ud med "Jeg", for jeg tvivler meget på at ret mange holder med Brøndby.
    Personligt ser jeg da gerne at de klarer sig godt, så længe det ikke er bedre end FC, men ikke om jeg gider at sidde og se dem spille, så ser jeg hellere DK4
    Mit hjerte banker kun for FCK!!!

  16. #15
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593

    Re: Koefficient

    ›NOgen der kan forklare mig Uefa klub rangering.
    ›Vi har givet 5,5 point til lande-rank, men vi har kun fået 3,8 til team-ranking.
    http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/...trank2007.html
    ›Er det kun CL og rigtige Uefacup kampe, der tæller her eller hva? + landebonus?

    Der eksisterer 50 tråde om dette emne allerede. Hvis man søger lidt, så kan du finde svaret. Det kan du også, hvis du læser på Berts side, som du selv linker til. Anyhoo - den meget korte version:

    Kval-kampe tæller ikke med i klubkoefficienten. De tæller kun i landekoefficienten. Til gengæld får vi 3 bonuspoint for at kvalificere os til CL-gruppespillet. De tre bonuspoint tæller naturligvis både i klub- og landeregnskabet.

    Der gives 2 point for en sejr i europæiske klubkampe og 1 point for uafgjort. I kval-kampe er pointene halveret, dvs. 1p for sejr og 0,5p for uafgjort.

    Landekoefficienten indgår i klubkoefficienten med kun med 33% af tallet for landet.
    "Gedanken ohne Inhalt sind leer, Anschauungen ohne Begriffe sind blind"

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Musik: Hvad er den næste koncert du skal til?
    By zebos in forum Kultur
    Svar: 280
    Sidste Meddelelse: 27.08.12, 19:13
  2. Hvorfor skal FC København altid præstere mere end andre?
    By GhostInTheShell in forum De korte linier
    Svar: 29
    Sidste Meddelelse: 25.04.06, 22:55
  3. Kunne Bech blive en ny "dødboldsmand"?
    By FC William in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 09.06.04, 07:30
  4. Næste års ønskehold!
    By Ludo in forum De korte linier
    Svar: 32
    Sidste Meddelelse: 04.06.04, 10:52
  5. Svar: 29
    Sidste Meddelelse: 03.12.03, 16:04

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •