Se afstemningsresultater: var det fortjent at FCK kom i CL

Stemmeafgivere
662. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja, set over 2 kampe var FCK det bedste hold

    324 48.94%
  • Nej, det var rent Held, men sådan er fodbold

    145 21.90%
  • Jeg er for glad til at tage stilling

    193 29.15%
Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 20

Emner: Fortjent? Hvad synes du?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    615

    Fortjent? Hvad synes du?

    Måske er denne tråd helt ligegyldig, måske skal vi bare glæde os over at være videre. men nu arbejder jeg sammen med 1000 bøf nørder som alle sammen synes det var SYGT heldigt at vi gik videre.

    okaj indrømmet de er jo ikke ligefrem upartiske...
    men nu vil jeg gerne høre den anden side af diskussionen...
    er JEG den eneste der faktisk synes at se over 2 kampe var det okaj at FCK gik videre og måske ikke kun held... faktisk synes jeg vi have fortjent mindst 1 point hjemme.. og på udebane synes jeg vi greb de rigtigt an.. godt nok fik de nogle kæmpe chancer.. men det gjorde vi også i parken.. og i anden halvej syens jeg faktisk vi sad på kampen.. de producerede jo kun en chance de sidste 30 min af kampen hvor vi har flere muligheder for at score til 3-0

    desuden virker det som om ingen tror på vores videre muligheder...
    men jeg mener da alt efter puljen har vi gode muligheder for at blive nummer tre... jeg ønsker mig bare 1 rigtig stærk modstander der kan støvsuge alle point... således at vi ikke blir 4 næsten lige hold.. så ledes kan 6-7 point være nok til en tredje plads.. men indtil jeg ser puljen tror jeg på en anden plads..

    så dårlige er vi altså heller ikke..og jeg tror på der sker lidt det samme som i EM 92 vi lærer hen ad vejen, og blir bedre og bedre..
    written by Zeez

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Apr 2006
    Indlæg
    647

    Re: fortjent? hvad synes du?

    Tja... sidste år spillede de gule tre gode halvlege og gik ned i den sidste.
    Man kan vel sige, at vi igen forstår at økonomisere vores kræfter. Lægger pres i den første halvdel af kampen og er dødbringende i overtiden.

    Så set udfra første halvleg i Parken og sidste i ArenA´en, er svaret et klart, Pissehamrende fortjent.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Feb 2002
    Indlæg
    478

    Re: fortjent? hvad synes du?

    Er det ikke lidt underligt at hver gang et dansk hold bliver slået ud af Europa Cuppen, så siger alle "De spillede hæderligt, men havde ikke det held man skal have for at kunne være med på dette plan."

    Og så når et dansk hold ENDELIG er kynisk, effektivt og heldigt så skal man svines for det, det giver da INGEN mening!?!

    Desuden havde Ajax heldet i første kamp, vi havde det i anden kamp, at de så smider en 2-1 føring over styr på hjemmebane taler da også til vores fordel.

  4. De følgende 8 brugere er enige:

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    1,728

    Re: fortjent? hvad synes du?

    Som en ajax fan sagde "Hvis man også kigger på den første kamp så var det fuldstændigt fortjent"
    never had the makings of a varsity athlete
    cleansation's Avatar

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Feb 2002
    Indlæg
    437

    Re: fortjent? hvad synes du?

    ›Er det ikke lidt underligt at hver gang et dansk hold bliver
    ›slået ud af Europa Cuppen, så siger alle "De spillede
    ›hæderligt, men havde ikke det held man skal have for at kunne
    ›være med på dette plan."

    ›Og så når et dansk hold ENDELIG er kynisk, effektivt og heldigt
    ›så skal man svines for det, det giver da INGEN mening!?!

    jaeee Rønnebærerne er sure.... især dem der vokser på pestegnen

    ›Desuden havde Ajax heldet i første kamp, vi havde det i anden
    ›kamp, at de så smider en 2-1 føring over styr på hjemmebane taler
    ›da også til vores fordel.

    helt klart
    PLB

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: fortjent? hvad synes du?

    Jeg savner muligheden: "Set over 2 kampe var Ajax det bedste hold; men dog ikke markant."

    Ajax var heldige med sejren i København, mens FCK var svineheldige med sejren i Amsterdam. Alt i alt går det nogenlunde lige op. Ajax præsterede dog det klart bedste spil i perioder og havde også de fleste og største chancer.

    Når det er sagt, så er jeg ret ligeglad med Ajax. De arrogante hollændere kan rende mig et vist sted.

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    625

    Re: fortjent? hvad synes du?

    "Fortjent" er altid et underligt begreb at trække ned over en sport, der udelukkende afgøres af, at den, der scorer flest mål, vinder. I sportsgrene som skihop, hvor der er point for både stil og længde, giver det måske mening at diskutere det fortjente i en sejr eller et nederlag og dommernes vægtning af præstationen, men for mig har det altid virket lidt søgt at trække det samme begreb ned over fodbold. FCK scorede flest mål over to kampe, altså er vi fortjent videre, da vi var bedst på de parametre, der blev målt på. Ingen har nogensinde kunne vinde en kamp alene ved at have bolden mest, eller ved at spille teknisk bedre fodbold end modstanderen, hvis holdet ikke har kunnet score.
    Så kan man yderligere forplumre debatten ved at tale om begreber som fx. "held", men hvor meget bidrager det egentlig med? Var vi heldige, at Ajax-spillerne ikke kunne ramme indenfor målrammen, eller var de bare piv-ringe og ukoncentrerede? Var vi uheldige i Parken, eller var vores spillere ikke mentalt klar og blev duperede over kampens betydning osv.?
    For mig at se, var vi nedspillet i det meste af anden halvleg i Parken og det lød på P3 som om, vi ikke ligefrem dominerede kampen inden det første mål i Amsterdam. Men det kan man ikke bruge til så meget, når vi alligevel fik scoret flere gange end Ajax, for det er jo målene, der tæller.
    Efter min bedste overbevisning er begreberne "fortjent", "held", osv. udmærkede til - ud fra en subjektiv opfattelse - at problematisere udfaldet af en kamp, men så længe den afgørende parameter er antallet af scorede mål, giver det reelt meget lidt mening som andet end nedgørelse af en sejr eller trøst efter et nederlag.
    Tillad mig at hjælpe din fantasi, C.V.! Direkte deltagelse i CL-gruppespil havde været bedre... Hvem var det nu, der ødelagde den mulighed?
    _EG_'s Avatar

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    473

    Re: Fortjent? Hvad synes du?

    Hm, hvis alt var sket efter spil og chacer burde kampene vel være endt sådan her:

    FCK 3 - 2 Ajax

    Ajax 4 - 1 FCK

    Det havde været de resultater der havde været mest "rigtige" og derfor ville vi være blevet sendt rimelig sikkert ud.

    Jeg er UFATTELIG glad for vores deltagelse, men synes nu ikke vi skal begynde at pynte os med lånte fjer og sige at det f.eks. bare var en god taktik der gjorde at vi gik videre nede i Amsterdam. Vi var UBESKRIVELIGT heldige, det er simpelthen så fedt!
    Som deres træner sagde: vi havde stort set ÉN afslutning og det fik vi 2 mål på!
    De havde derimod et hav og rammer træværket flere gange!

    Derudover forstår jeg simpelthen ikke dem der siger at man ikke kan snakke om fortjent og ufortjent i fodbold. Synes sgu ofte det er temmelig nemt at se om et hold har fortjent en sejr eller været heldig.
    -60-

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #9
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    1,010

    Re: Fortjent? Hvad synes du?

    FCK fortjener ALTID at vinde!!!

  16. De følgende 7 brugere er enige:

  17. #10
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    10

    Re: Fortjent? Hvad synes du?

    Ja gu fanden var det fortjent

    Drengene spillede kanon... Især Kvist som jeg har tvivlet lidt på (udover hans sublime indkastteknik) viste nye højder

    Ståles taktik var klar fra kickoff og den virkede

    Uheld er bare en undskyldning for at være dårlig

  18. #11
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: fortjent? hvad synes du?

    ›Ajax var heldige med sejren i København, mens FCK var
    ›svineheldige med sejren i Amsterdam. Alt i alt går det nogenlunde
    ›lige op. Ajax præsterede dog det klart bedste spil i perioder og
    ›havde også de fleste og største chancer.

    Nemlig. Der går da ingen skår af én hvis man erkender, at man har været forbløffende heldig - og den førstehalvleg dernede med alle chancerne (som var det eneste tidspunkt hvor der virkelig var klasseforskel mellem holdene), Babels skud på stolpen, Huntelaars chance på åbent mål som ramte overliggeren, og ikke mindst selvmålet - det er da altsammen meget heldigt. Vi var så uheldige med Linderoths hjørnespark på hjemmebane, og med nogle afslutninger som kom tæt på. Jeg synes stadig heldomfanget var en del større i Amsterdam :-)

    Men det er sgu da ingen skam at man har været heldig, og det gør det heller ikke spor ufortjent. Vi kan jo ikke bebrejde os selv for at Ajax ikke scorer på deres chancer. Det er jo heller ikke ufortjent når det er os der blæser den ene bold efter den anden udenom mod et bundhold i Parken, og de lister en bold ind til sidst. Vi var heldige, men vi er videre, og vi fortjener det fuldt ud.

    Ufortjent, for mig, er sådan noget som at vinde en titel efter grufulde dommerfejl, eller andre udefrakommende forhold.

    mvh,
    -smølle

  19. De følgende 8 brugere er enige:

  20. #12
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    711

    Re: Fortjent? Hvad synes du?

    Fraserne "fortjent" og "ufortjent" hører ikke hjemme i sportens verden. Enten har man kvalificeret sig, eller også har man ikke.
    Jeg mener dog, at heldet var med os i Amsterdam Arena i onsdags, men held og uheld hører jo også med til fodbold.
    Det vigtigste er at læse resultatet korrekt, og jeg mener at sejren skal tilskrives en blanding af utrolig og vedvarende fighterindsats af vores spillere, held samt mental usikkerhed hos nogle af de unge Ajax-spillere. En sådan kombination kan nu engang i fodboldens verden udløse en Champions Leauge-billet, og heldigvis for det.
    Men lad os nu få lidt ro på, for vejen til "stjernerne" er stadigvæk lang.
    Nordisk vikingefight og disciplin gør det ikke alene. Boldsikkerheden må opprioriteres i træningen, så vi ikke spilder dyrebare sekunder med bare at få bolden under kontrol. For de sekunder får vi altså ikke i det "forjættede land"

    Mvh Torben

  21. #13
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    Re: Fortjent? Hvad synes du?

    Vi har spillet 8 halvlege mod AJAX og det er endt med -
    5 gange uafgjort.
    1 gange sejr til AJAX.
    2 gange sejr til København.

    Ren barnemad.

    Det er da kærkomment at vi nu kan få lejlighed til at spille mod hold, der er en
    klasse eller 2 over AJAX, ellers kommer vi jo aldrig videre.

    -orb
    If wars can be started by lies - they can be stopped by truth. (Julian Assange)

  22. #14
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    91

    Re: fortjent? hvad synes du?

    ››Er det ikke lidt underligt at hver gang et dansk hold bliver
    ››slået ud af Europa Cuppen, så siger alle "De spillede
    ››hæderligt, men havde ikke det held man skal have for at kunne
    ››være med på dette plan."
    ››
    ››Og så når et dansk hold ENDELIG er kynisk, effektivt og heldigt
    ››så skal man svines for det, det giver da INGEN mening!?!
    ››
    ›jaeee Rønnebærerne er sure.... især dem der vokser på pestegnen

    ››Desuden havde Ajax heldet i første kamp, vi havde det i anden
    ››kamp, at de så smider en 2-1 føring over styr på hjemmebane taler
    ››da også til vores fordel.

    ›helt klart



    Jeg mener IKKE at det har en skid med at rønnebærrene er sure (det er din fortolkning, aner ikke hvor den er støvet op) men at gå videre på et selvmål, det har IKKE noget at gøre med at spille kynisk,effektivt, men som du skriver, heldigt....men næsten hver eneste gang, der er noget i gang på dette forum, så skal Brøndby nævnes......du må jo have et problem eller et kompleks af en eller anden art....

    Glæd jer dog bare over at i på svineheldig manerer kom videre, det burde ikke være så svært.

    Held og lykke.


    Vester

  23. #15
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: fortjent? hvad synes du?

    ›Glæd jer dog bare over at i på svineheldig manerer kom videre,
    ›det burde ikke være så svært.


    Havde Ajax ikke været svineheldige i Parken havde vi ikke haft denne samtale... Stople ind eller stople ud, sådan har det altid været. Men i mener vel også at Ravns mål mod Bayern var "ren dygtighed"...? Vi havde flere chancer mod Ajax end vi har haft i mange andre kampe, så helt ueffne er vi på ingen måde.

    Selvmålet i sig selv var heldigt, men i forhold til de chancer vi skabte stod det bestemt ikke frem som udelukkende positivt held i den matchup. Vi var skarpe i anden kamp, de var det i første. Var den ikke gået ind kan du også være sikker på at vi havde satset mere offensivt til sidst. Mod et rystet Ajax-hold kunne en Gravgaard, og helt til sidst måske både ham og Hangeland, oppe foran nok godt ha skabt noget forurore.
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Hvad synes du om Totalfodbold?
    By rous in forum De korte linier
    Svar: 52
    Sidste Meddelelse: 07.08.06, 09:58
  2. Fraktioner - hvad synes du?
    By Peach in forum De korte linier
    Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 24.11.04, 13:51
  3. Hvad synes du om NLP?
    By tricolor in forum Diverse
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 28.09.04, 10:23
  4. Hvad synes du om afstemninger?
    By PeterMT in forum Diverse
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 15.01.04, 16:32
  5. hvad synes du ?!
    By theblacklion in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 26.10.03, 13:25

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •