I anderkendelse af at hovedrystene udtalelser ikke kun kommer fra vestegnen men også fra dem lidt længere vestpå, så synes jeg egentlig det var på tide at starte sådan en tråd her.

Vi kan, rent tilfældigt, starte i Esbjerg og den her tråd, http://www.efbdebat.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=7439 hvor Gajolsens vurdering af 27 årige Demba Nyren måske er en smule... optimistisk.

"15-20 millioner er ingenting, nej vi skal vente til vi kan få betydeligt mere for ham."

Men på den anden side, man kan vel ikke fortænke ham i at drømme sig til 40 millioner for Nyren, for som hans signatur siger "Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein".

Hvis vi istedet vender blikket mod Fyn, så bliver tonen lidt mindre drømmende og lidt mere... ondskabsfuld?

http://webshop.ob.dk/preview/phorum/...e95190ad9268e4

Her er OBs fanskare godt i gang med at piske en stemning op over den manglende fokus på deres UEFA Cup kamp mod... hvem det nu var de mødte. Fair nok, det blev vel dårlig nok nævnt i torsdags at de overhovedet var i kamp, men så skal FCK fan Jes Dorph-Petersen pludselig blandes ind i det i takt med at skoene bliver mindre og mindre.

BBOB: "Og så lige en helt anden ting. Jeg har selv været lidt inde i jornalist verden, og har tit været på Odense Stadion som medhjælper for en ven der er radiovært. Det første han lærte mig var? At når man er journalist viser man IKKE ”farver” UANSET hvor godt det går holdet. Med det mener jeg at det ikke er særlig pænt af Jes Dorph at sidde med en FCK kop midt i en live udsendelse. Jeg er ligeglad med at han er FCK fan, men det er bare ikke særlig pænt at vise farver på den måde, det kan han gøre alle andre steder."

Evolune: "Der er simpelthen en journalistisk etikette som ikke bliver overholdt, når Jes sidder med en fck kaffekop, på landsdækkende tv. Det er hele essensen af det her problem. Det er blevet okay at de giver opmærksomheden til de to klubber og helt åbenlyst tager parti. Hvad bliver det næste? At han sidder med et fck halstørklæde når de har slået en af divisionsklubberne ud af pokalen?"

stone sour: "Er allermest træt af den fede nar af Jes Dorph Pedersen og hans tydelige begær af Flemming Østergaard's ligeså halvskallede isse....hmm, tag dig sammen sprut so!!!"

Giraffen: "at nyhedsværten på en statsejet station åbenlyst reklamere for FCK i en tid hvor planen er at lancere sig som hele Danmarks hold, falder naturligivs mange for brystet."

Lidt skræmmende at så mange OB fans åbenbart anser God Morgen Danmark for et nyhedsprogram på lige linje med TV-Avisen.

Og lidt ægte-fan snak bliver det også til.

#HØJER#: "Det er muligt i har 10-20 gange flere fans end os... MEN 50 % af alle FCK fans er Medløber fans...", "Jeg har denne holdning... Hellere 10 rigtige fans, end 100 medløber fans...".

Og det kan vi vel alle være enige med ham i. Hvis man ikke var med fra starten, i OBs tilfælde 1887, så er man bare en medløber fan og kun 1/10 af en rigtig fan.