Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: M. Hemmingsen om Zuma:

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,477

    M. Hemmingsen om Zuma:

    I et i øvrigt meget fair indlæg siger Michael Hemmingsen følgende.

    "En spiller som Zuma er man nødt til at gå tæt på og i nogle situationer måske lige gå over stregen, og det er måske det, der har irriteret ham."

    Hvis en spiller er så dygtig så forsvarere indrømmer at de pr. rutine går over stregen i forsøg på at stoppe ham, så burde det da regne med gule og røde kort, eller i det mindste dommerkarantæner.

    Jeg bryder mig i øvrigt ikke over den logik som Fisker fremhæver som sin anvendte, nemlig at frustrationsfrispark giver kort i en lysere farve end ellers. Synderen - den person hvis ulovlige spil fremkalder frustrationen - burde have været vist ud forlængst. Logikken kan kun forstås som lapperi på en dårlig dommerpræstation.

    http://www.bt.dk/Tema.pl?aid=147216&fid=100232304

    GB

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,741

    Re: M. Hemmingsen om Zuma:

    Salud el General,

    ›Hvis en spiller er så dygtig så forsvarere indrømmer at de pr.
    ›rutine går over stregen i forsøg på at stoppe ham, så burde det
    ›da regne med gule og røde kort, eller i det mindste
    ›dommerkarantæner.

    Tja, jeg forstår godt Zumas frustration, for af en eller anden grund er det meget normalt at give lang snor til forsvarsspillere som står over for overlegne angribere. Og når Zuma er i en form som han er nu, så er han sgu pisseoverlegen - og forsvarsspillerne bruger desperate midler.

    Men du kan se det på alle niveauer... det er vel en eller anden form for ubevidst psykologisk bestemt reaktion fra dommerside. At forsvarsspilleren også skal have en chance eller sådan noget. Men det er næppe med vilje.

    ›Jeg bryder mig i øvrigt ikke over den logik som Fisker fremhæver
    ›som sin anvendte, nemlig at frustrationsfrispark giver kort i en
    ›lysere farve end ellers. Synderen - den person hvis ulovlige spil
    ›fremkalder frustrationen - burde have været vist ud forlængst.
    ›Logikken kan kun forstås som lapperi på en dårlig
    ›dommerpræstation.

    Det ville jeg egentlig også sige. Det er selvfølgelig 'frustratoren' som der skal gribes ind over for i første omgang.

    Iøvrigt synes jeg at have bemærket en lidt underlig tendens i de første fire TV-kampe i ligaen. De har ALLE sammen været præget af meget hårdt spil, masser af hævnakter og potentielt invaliderende frustrationsfrispark. Har dommerne besluttet sig for en mere 'international' linie, eller hvad?

    De har i hvert fald på ingen måde håndhævet den hårde linie over for trøjehiv, så det er måske ikke umuligt at der faktisk er lidt forvirring i rækkerne her i startfasen.

    Venligst,
    Bo N K

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    496

    Re: Re: M. Hemmingsen om Zuma:

    Hej Bo

    ›Tja, jeg forstår godt Zumas frustration, for af en eller anden
    ›grund er det meget normalt at give lang snor til forsvarsspillere
    ›som står over for overlegne angribere. Og når Zuma er i en form
    ›som han er nu, så er han sgu pisseoverlegen - og
    ›forsvarsspillerne bruger desperate midler.

    Jeg kan ikke helt tolke om dette skal ses som et forsvar af Zuma's reaktion eller om du blot godt kan forstå at han bliver frustreret.

    Jeg synes langt fra at det er iorden at Zuma i den grad mister besindelsen. Selvfølgelig er det frusterende hele tiden at blive sparket ned, men han må efterhånden være så rutineret, at han ikke lader sig gå på af det. Hans manglende evne til at kontrollere disse situationer har allerede kostet for mange kort (-og burde endda ha' kostet flere).

    Det havde ikke været urimeligt hvis Zuma havde fået rødt i de sidste to kampe han har spillet. Det burde medføre en alvorlig reprimande eller sågar en bøde. Den opførsel skal ikke accepteres.
    I don't know what he was doing wearing white boots - a centre-back in white boots is a disgrace! Certainly it was in my playing days.
    But he can carry on wearing them if he scores goals like that.
    Spurs's Avatar

  4. #4
    TopM er offline Bruger af detailvarer
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    421

    Re: Re: Re: M. Hemmingsen om Zuma:

    Det var lidt skidt at ham McWhiskey eller ?? fra Rangers så slima og OB kampene.
    Her har han jo fået et godt bud på hvordan man kan stoppe Zuma, for han kan vel næppe blive ved med at slippe for kort.
    Hvis de bare sætter Berg til at sparke ham lidt i ny og næ så er bye bye Zuma :(

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,741

    Re: Re: Re: M. Hemmingsen om Zuma:

    Hej Spore,

    ›Jeg kan ikke helt tolke om dette skal ses som et forsvar af
    ›Zuma's reaktion eller om du blot godt kan forstå at han bliver
    ›frustreret.

    Jeg siger vel nærmest at det ikke er iorden hvad hverken Hemmingsen, Zuma eller Fisker laver. Så hele situationen er gal.

    ›Jeg synes langt fra at det er iorden at Zuma i den grad mister
    ›besindelsen. Selvfølgelig er det frusterende hele tiden at blive
    ›sparket ned, men han må efterhånden være så rutineret, at han
    ›ikke lader sig gå på af det.

    Tjo, det synes jeg ærligt talt bare er lidt let at sige udefra - når man ikke lige selv er den der konstant bliver uretfærdigt behandlet. Men selvfølgelig er det bedst at kunne holde sig i skindet.

    Venligst,
    Bo N K

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,287

    Re: Re: Re: M. Hemmingsen om Zuma:

    ›Jeg kan ikke helt tolke om dette skal ses som et forsvar af
    ›Zuma's reaktion eller om du blot godt kan forstå at han bliver
    ›frustreret.

    Jeg tror ikke at det er et forsvar - selvfølgelig skal Zuma holde op med den slags dumheder. Men det er da til at forstå frustrationene over at blive losset ned hver eneste gang man får bolden - og over at dommeren højst giver et frispark hver anden gang. Uden at følge op med et gult kort til forsvareren.

    ›Det havde ikke været urimeligt hvis Zuma havde fået rødt i de
    ›sidste to kampe han har spillet. Det burde medføre en alvorlig

    Det kan jo altid diskuteres. Jo, ingen kunne sige noge imod hvis han fik rødt mod OB, men omvendt er det heller ikke de grove ting han kommer med.

    Men de må få ham til at holde op. Mere fordi han risikerer at sidde udenfor i for mange kampe.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    496

    Re: Re: Re: Re: M. Hemmingsen om Zuma:


    ›Tjo, det synes jeg ærligt talt bare er lidt let at sige udefra

    Jo, men sådan er det vel det meste af den diskussion der er i et fodboldforum.

    ›når man ikke lige selv er den der konstant bliver uretfærdigt
    ›behandlet. Men selvfølgelig er det bedst at kunne holde sig i
    ›skindet.

    Jamen vi er slet ikke uenige. Og ingen tvivl om at Zuma bliver udsat for mere end de fleste.

    Men stadig vil jeg sige - selv om det er let at sige udefra ;-) - at Zuma burde kunne håndtere situationerne lidt mere cool (Zidane er her det perfekte forbillede). Zuma er jo ikke 20 år længere. Han har været udsat for svinerierne i stort set hver enste kamp han har spillet for os, men det virker som om han gennem det sidste år har fået svære og svære ved at styre sig. Jeg skal ikke kunne sige om forsvarspillerne går hårdere til ham nu end tidligere, men det tvivler jeg nu på.
    I don't know what he was doing wearing white boots - a centre-back in white boots is a disgrace! Certainly it was in my playing days.
    But he can carry on wearing them if he scores goals like that.
    Spurs's Avatar

  8. #8
    TopM er offline Bruger af detailvarer
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    421
    Zidane har sgu også haft sine blødninger!
    Nej så hellere BigNose.. Han har vel aldrig hidset sig op over andet end græspletter på hans nye fine shorts

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,741

    Re: Re: Re: Re: Re: M. Hemmingsen om Zuma:

    ››Tjo, det synes jeg ærligt talt bare er lidt let at sige udefra

    ›Jo, men sådan er det vel det meste af den diskussion der er i et fodboldforum.

    Touché! :-)

    Bo N K

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    496

    Re: Re: Re: Re: M. Hemmingsen om Zuma:

    Hej Kaare

    ›Jeg tror ikke at det er et forsvar - selvfølgelig skal Zuma holde
    ›op med den slags dumheder. Men det er da til at forstå
    ›frustrationene over at blive losset ned hver eneste gang man får
    ›bolden - og over at dommeren højst giver et frispark hver anden
    ›gang. Uden at følge op med et gult kort til forsvareren.

    Frustrationerne kan man vel ikke være uenig i - det er evnerne til at håndtere frustrationerne, der er interessant.


    ››Det havde ikke været urimeligt hvis Zuma havde fået rødt i de
    ››sidste to kampe han har spillet. Det burde medføre en alvorlig

    ›Det kan jo altid diskuteres. Jo, ingen kunne sige noge imod hvis
    ›han fik rødt mod OB, men omvendt er det heller ikke de grove ting
    ›han kommer med.

    Njah, jeg synes nu det er mere end halvgrove ting, vi har set fra Zuma i den seneste uge.
    Det er selvfølgelig altid svært at graduere grovheden af enkelte episoder, men i min bog er hævnagter efter at spillet er stoppet nummer to på listen over hvad der bør gi' rødt kort - dog et stykke efter nummer 1 på listen: De sindsyge tacklingerne, hvor risicoen for invalidering af modspilleren er overhængende
    I don't know what he was doing wearing white boots - a centre-back in white boots is a disgrace! Certainly it was in my playing days.
    But he can carry on wearing them if he scores goals like that.
    Spurs's Avatar

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. S. Zuma
    By JesperMini in forum De korte linier
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 13.11.05, 19:45
  2. ZUMA
    By pires in forum De korte linier
    Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 16.05.05, 20:51
  3. Zuma
    By Ais in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 17.07.04, 23:47
  4. Zuma ???
    By JLR in forum De korte linier
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 27.05.04, 10:48
  5. Zuma
    By Hasselager in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 05.05.03, 15:55

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •