Viser resultater 1 til 14 af 14

Emner: »fodboldens guldkalv«

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    »fodboldens guldkalv«

    Der er en ret interessant artikel i Berlingske Tidende i dag.

    Den mest prestigefyldte klubturnering på den globale fodboldscene omtales ofte som »fodboldens guldkalv«, fordi indtægterne er gigantiske. Men udsigten til de trecifrede millionindtægter er på samme tid et sløvende narkotikum for fodboldpræsidenter over hele Europa. I det billede skiller Flemming Østergaard og Parken Sport & Entertainment sig ud.
    Mere her : http://www.berlingske.dk/business/artikel:aid=786132/

    Personligt ser jeg det seneste opkøb som lidt af en genistreg.


    -orb
    If wars can be started by lies - they can be stopped by truth. (Julian Assange)

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    2,703

    Re: »fodboldens guldkalv«

    Meget interessant artikkel og en dokumentation af at ledelsen strategi holder langt hen af vejen. Man kan jo haabe at naar vi fans er "opdraget" med de mere fornuftige dispositioner rent ökonomisk, saa vill vi ogsaa väre mindre tilböjelige til altid at skrige paa indköb af storspillere for at opnaa sportslig succes. Ind imellem maa man da gerne satse en lille smule for at opnaa et sportsligt maal (saasom CL deltagelse) men det er som det staar i artiklen, altid vigtigere at have at solidt ökonomisk grundlag.
    Sidst redigeret af tortocnt : 11.12.06 kl. 16:05
    Hislen af TorbenØ.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    740

    Re: »fodboldens guldkalv«

    ›Der er en ret interessant artikel i Berlingske Tidende i dag.



    ›Mere her : http://www.berlingske.dk/business/artikel:aid=786132/

    ›Personligt ser jeg det seneste opkøb som lidt af en genistreg.


    ›-orb

    Om det er en genistreg må tiden vise, men det er et forsøg på at sikre klubben flere alternative indtægtskilder og det er en genistreg.

    Man hører meget om at fck bare er en forretning hvor fodbolddelen ikke betyder noget. Har også hørt bif-fans der siger at de ikke ønsker at deres klub tjener penge på andet end fodbolden, da det så ikke er en "rigtig kleb".
    Noget sludder hvis du spørger mig. Vi skal ikke bare være en rigtig klub men en rigtig STOR klub og det kræver at vi har penge i kisten.

    Det sjove er vel at de mange bif-fans som kalder os plastik fans, de tuder på sso og blok4 over manglende køb og for mange salg.
    Hvis bif misser kvalifikation til UEFA, har jeg hørt på sso at de ikke vil være seedet næste år og derfor vil mulighederne for deltagelse blive sværre.
    Hvis bif ikke får de store kampe med de mange penge, jamen så betyder det flere salg og køb i Hannes klassen.

    Men sådan er det hvis man vil være en "rigtig klub"
    Zanka-Mania

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    15

    Re: »fodboldens guldkalv«

    Det vel som vi FCK fans kender det: Økonomisk sikring først, så kan man satse på det sportslige.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    Re: »fodboldens guldkalv«

    ››
    ››Mere her : http://www.berlingske.dk/business/artikel:aid=786132/
    ››
    ››Personligt ser jeg det seneste opkøb som lidt af en genistreg.
    ››
    ››
    ››-orb

    ›Om det er en genistreg må tiden vise, men det er et forsøg på at
    ›sikre klubben flere alternative indtægtskilder og det er en
    ›genistreg.

    Det er klart at tiden må vise om det bliver en succes eller fiasko, men der er
    nu allerede en del faktorer der peger i den rigtige retning.

    Aktionærerne tror tydeligvis på at det er en god idé :
    http://www.jp.dk/bors/papir:fondskode=DK0010237643

    Med tiltagende terror og lign. vil børnefamilierne (fra hele Skandinavien) vælge
    det sikre og hvad er mere sikkert end et ferie- og oplevelsescenter i Billund.

    Vi kommer til at konkurrer med os selv og det må da siges at være en fordel -
    selv ikke hvis der kommer en voldsom økonomisk recession, kan jeg få øje på
    nogle væsentlige faresignaler.

    Måske burde vi tage skridtet fuldt ud og købe Pluto...jeg mener nu hvor den
    ikke længere er en planet, så kan den ikke koste mange basseører ?

    På vej mod stjernerne er så blevet til...FC København blandt stjernerne og det
    passer jo meget godt med vores deltagelse i Champions League.

    Det kunne også bruges i vores markedsføring - "Pluto er blot een, blandt mange
    stjerner i det Københavnske fodboldunivers"


    -orb
    Sidst redigeret af Orb : 10.12.06 kl. 22:46
    If wars can be started by lies - they can be stopped by truth. (Julian Assange)

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: »fodboldens guldkalv«

    ›Personligt ser jeg det seneste opkøb som lidt af en genistreg.

    Det virker også sådan på mig, bortset lige fra at man konkurrerer lidt med sig selv i og med der er mange tyskere der tar over Rødby til Lalandia, som muligvis vil tage den i Billund i stedet for... Optimalt ville Billund (og Legoland) ligge tættere på Århus. Der er stadig meget langt fra KBH/Malmö til Rødby, og det er måske også godt nok, men en form for arrangement i Øresunds-området ville også give mening for mig. Evt kunne man bygge videre på Aq-Va-Kul?
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    615

    Re: »fodboldens guldkalv«

    ›Personligt ser jeg det seneste opkøb som lidt af en genistreg.

    ›Det virker også sådan på mig, bortset lige fra at man konkurrerer
    ›lidt med sig selv i og med der er mange tyskere der tar over
    ›Rødby til Lalandia, som muligvis vil tage den i Billund i stedet
    ›for... Optimalt ville Billund (og Legoland) ligge tættere på
    ›Århus. Der er stadig meget langt fra KBH/Malmö til Rødby, og det
    ›er måske også godt nok, men en form for arrangement i
    ›Øresunds-området ville også give mening for mig. Evt kunne man
    ›bygge videre på Aq-Va-Kul?

    At man konkurrere med sig selv er da skudt helt ved siden af...
    om kunderne kommer det ene eller det andet sted betyder stadig penge i PSE kassen.
    desuden ligger der MANGE lignene steder i Jylland. der ligger et omkring thisted, der ligger videsande. og mange flere.. dog er alle meget mindre end lalandia, og også noget ringere.. og derfor tror jeg på at PSE's nye feriecenter kan "stjæle" mange kunder fra de andre steder... hvilket jo er endnu flere penge i kassen.
    jeg tror bestemt det er en god ide
    written by Zeez

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    163

    Re: »fodboldens guldkalv«

    Helt enig med ovenstående.
    Det er genialt, tæt på anden attraktion, som man kan udnytte, tæt på "næsten" international lufthavn, tæt på forbindelsen til Fyn og dermed øerne.
    Jeg er sikker på at det blive en stor økonomisk succes. Dog skal vi kigge et godt stykke ud i fremtiden før pay-back har gjort sit indtog, men den er i princippet også det der ligger i en lønsom planlægning istedet for en investering på 100 mio. som er forsvundet som dug for solen om 3 år.
    esiste solo un club
    FckGodfathers
    Don Diego

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,225

    Re: »fodboldens guldkalv«

    ›...tæt på "næsten" international lufthavn...

    Billund er skam mere end bare "næsten" en international lufthavn. De har et et hav af internationale lokationer, og der er skam rutefly dagligt til bl. a. Paris og Dublin.

    Så det er alt andet lige nok ikke det mest fjollede sted at få fodfæste.
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    1,597

    Re: »fodboldens guldkalv«

    En af Europas største kæder af den slags ferieparker, hollandske Center Parcs, har allerede et stort antal lignende parker i Holland, Belgien, Tyskland, Frankrig og UK. I Holland alene er der 8 parker, og mange af dem er langt større end Lalandia.

    http://www.centerparcs.com/servlet/S...ePage/HomePage

    Det er derfor ikke helt forkert at antage at der er plads til et Lalandia i Billund, og jeg vil endda tro at det danske marked kan tåle et par yderligere ferieparker hvis konceptet er rigtigt, og man kan tiltrække tilstrækkeligt med udenlandske turister konkurrence med de udenlandske parker. Familie-venlig oplevelsesturisme er i vækst. Og Lalandia har en stærk position på det skandinaviske marked.

    Jeg vil endda mene at investeringer i yderligere parker i Skandinavien og udvidelse af det nuværende Lalandia er nødvendigt hvis ikke man skal udkonkurreres af andre.
    Andre operatører ville helt sikkert stå på spring og investere i Billund-parken hvis ikke PS&E havde trådt til, så det er således både en beskyttelse af den eksisterende forretning, og en investering i fremtiden. Billund-parken bliver både større og mere attraktiv (med tætheden til Legoland og Billund Lufthavn).
    Desuden er det geniale ved Lalandia-konceptet at PS&E's risiko er minimal. Eftersom alle feriehusene er privatejet, og udlejes gennem Lalandia, så er det især de private sommerhusejere der sidder med problemet hvis de mister lejeindtægt, mens risikoen for Lalandia/PS&E er mindre da det kun er investeringen i badeland og center de skal forrente (og driftudgifterne kan lettere justeres op og ned i feriecenteret end i husene der jo bare ligger der), omvendt får de del i overskudet når det går godt. Altså optimale vilkår for PS&E! Men som sagt tror jeg ikke hverken nuværende Lalandia eller ejerne af feriehusene der behøver frygte. Jeg er overbevist om at markedet er stort nok til dem begge, og flere til.
    Sidst redigeret af Urbanus : 04.09.06 kl. 16:52

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    257

    Re: »fodboldens guldkalv«

    investeringen tjener næsten sig selv ind, når de har solgt alle husene.. hvis de tjerner 100.000 kr. på hus så er det, 1500 * 100.000- 35 mio=115.000.000 til at bygge fælles faceliteter og grund osv.

    men håber så billund udvikler sig til en kæmpe ferie by, en stor udvidelse af legoland kunne være fedt, hvis de bygge store og rigtige vilde forlystelser.. det ville være for fedt.. også for dansk tourisme og dermed $$ og opmærksomhed på dk. hvilket så til sidst gavner dansk fodbold udover de mange penge parken tjerner der..
    ståle bliv nu landstræner for norge.

    FFMSTA #7.000.000

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    Re: »fodboldens guldkalv«

    Flere end 1.000 personer er skrevet på venteliste til en feriebolig i det ubyggede Lalandia Billund.

    »Vi har aldrig oplevet så stor interesse for et projekt, som der er omkring Lalandia Billund. Det skyldes dels projektets størrelse, idet vi sigter efter at blive Nordeuropas største ferie- og oplevelsescenter, dels at det er et Lalandia-projekt sammen med Parken Sport og Entertainment,« siger Jesper Kristensen.
    Mere her:http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4128814/

    -orb.
    If wars can be started by lies - they can be stopped by truth. (Julian Assange)

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    2,455

    Re: »fodboldens guldkalv«

    Personligt ser jeg det seneste opkøb som lidt af en genistreg.
    Så er der vel ikke andet at gøre end at erklære sig ening:-)

    Endnu en gang har ledelsen vist sig som både visionær og i stand til at tænke både stort og langsigtet, hvilket ultimativt kun kan komme fodbolden til gode. F.eks. vil det med dette in mente være muligt at gennemføre arena- og tribunebyggeriet ved PARKEN uden at gældssætte sig som det er set ske for andre klubber længere *host* vestpå. Herligt.

    duckman
    Tom, Tom, Tom, Tom, Tom, Tom Høgli!

    "I have a degree from Harvard, whenever I´m wrong, the world makes a little less sense."
    duckman's Avatar

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #14
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    37

    Re: »fodboldens guldkalv«

    For de der er strategisk interesseret er udviklingen i PSE ekstremt spændende. Jeg samlede Østergaards bog, "Varmt hjerte, koldt blod", op og som Fck fan må jeg sige at den er en af de mest spændende business bøger jeg har læst i lang tid. Det er ekstremt spændende læsning, især når man med bogen i mente studerer de strategiske dispositioner, som andre danske klubber gør og her tænker jeg ikke blot på dem ude vestpå.
    Et emne jeg dog rigtigt godt kunne tænke mig at læse mere om er det pågående værdiarbejde, som er startet op i løbet af de sidste to år og som allerede har skabt stor frugt i form af en meget professionelle indtstilling i organisationen omkrig Fck og et højt integritets niveau.

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Aprilsnar i fodboldens verden
    By Fulle in forum De korte linier
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 02.04.08, 17:09

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •