Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 28

Emner: Billetpriserne i Parken er for høje

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    58

    Billetpriserne i Parken er for høje

    I morgen spiller vi imod Nordsjælland ingen tvivl om, at det er en vigtig kamp da vi skal følge med AAB og de andre hold i toppen af ligaen. Desuden skal vi for en gangs skyld bevise, at vi kan vinde efter en vigtig Europæiske kamp. Det ville der udover være rart at vinde på hjemmebane i ligaen.

    Men nu det der er skylden i, at jeg oprettede denne tråd. Selvom det er en vigtig kamp, synes jeg det er blevet alt alt for dyrt, at gå til en liga kamp i parken. Det koster hele 140 kr, og vi snakker altså ikke om en kamp mod Brøndby eller en evt. guldkamp.
    Jeg har sæsonkort til B og skal dermed ikke ligge nogen kontanter i morgen, men jeg synes stadig det virker absurd, at en voksen skal give 140 kr. for at komme ind. Jeg kender flere personer, som bare gerne vil se lidt fodbold i parken en søndag eftermiddag, men de magter simpelt hen ikke at betale 140 kr. for det.
    Efter min mening burde prisen være omkring de 100 kr for en kamp mod Nordsjælland.


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,550

    Re: Entre priserne i Parken er for høje.

    Du kan købe den på forhånd på nettet eller hos Fona for kr. 120,00 (Forsalg: Voksen: 105 kr. + gebyr)
    Mvh
    Henrik

    2. Flemsebog kap.9 s.152 linie 13

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    2,174

    Re: Entre priserne i Parken er for høje.

    Det er vel et spørgsmål om udbud og efterspørgsel.

    Hvis der bliver solgt mange billetter i morgen er prisen ikke for høj. Længere er den ikke. Hvis en kamp mod f.eks. Manchester United bliver udsolgt, kan man argumentere for at prisen er for lav. Priserne er da pebrede, men jeg mener ikke at 140,- er for meget at betale for nogle timers underholdning.

    Sammenligneligt er det vel at gå i biografen og se en helaftensfilm - to timers underholdning, ca. 100 kroner. Nåja, men hvad får du for pengene? Jo mere populært FCK bliver som hold og brand, jo mere vil priserne stige.

    Vær du bare glad for at det ikke er priser som i England, hvor du snildt kan smide 500,- for en kamp.
    Mvh.,

    NewerNN.
    ----
    "FCK er vor tids svar på Yoyo'en, Buffalo-sko, Pokemon-kort eller Burberry halstørklæder."


  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    58

    Re: Entre priserne i Parken er for høje.

    Jeg er enig i, at til de store kampe, hvor der er udsolgt kan PSE jo nærmest ikke gøre andet end at hæve priserne, men til kampe mod fx. Vejle, Horsens, Silkeborg er 140 kr. efter min mening alt for højt. Til de disse kampe vil der måske komme 18.000-23.000. Lod vi priserne falde lidt ville der måske komme 23.000-28.000. Dermed ville salget af pølser, øl o.s.v. også stige.
    Flere tilskuere ville også være til gavn for holdet, selvom tilslutningen nok ikke ville ske til S12 eller nedre C og det er kun godt.

  5. De følgende 6 brugere er enige:

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    694

    Re: Entre priserne i Parken er for høje.

    Hvis I er så satans utilfredse med prisen, så se kampen gennem viasat til 75 kr eller hvad det er. Så sparer I jo hele 40 kr!

    Der findes så mange latterlige ting som er dyrere end det.

    Hvis du går på flaske/dåsejagt kan du sikkert komme "gratis" ind hver anden weekend. Længere er den ikke. Tud over spillet, tud over skader, tud over at der nogle gange regner, men at tude over 300 kr til de 2 kampe som gennemsnitlig er om måneden er altså småligt.


    EDIT: Jeg beklager da at mit indlæg nok indeholder mere galde end logik. Det var ikke min intention at vække harme.
    Sidst redigeret af michael_kruuse : 17.09.06 kl. 17:23

  7. De følgende 4 brugere er enige:

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    1,102

    Re: Entre priserne i Parken er for høje.

    ›Hvis I er så satans utilfredse med prisen, så se kampen gennem
    ›viasat til 75 kr eller hvad det er. Så sparer I jo hele 40 kr!

    ›Der findes så mange latterlige ting som er dyrere end det.

    ›Hvis du går på flaske/dåsejagt kan du sikkert komme
    ›"gratis" ind hver anden weekend. Længere er den ikke.
    ›Tud over spillet, tud over skader, tud over at der nogle gange
    ›regner, men at tude over 300 kr til de 2 kampe som gennemsnitlig
    ›er om måneden er altså småligt.

    Nu er der vel ikke nogen der er "satans utilfredse" som du antyder, men der er blot en debat af priserne for at se bold i Parken. Ham der startede tråden har iøvrigt sæsonkort, som er købt og betalt, så hvorfor skulle han gå ud og samle flasker? Generelt syntes jeg dit indlæg er skrevet i en noget infantil og nedladende tone. Jeg har personligt ikke problemer med at betale billetten, men der er ingen grund til at nedgøre dem, som syntes, det er bekosteligt at tage familien ind og se en almindelig superligakamp en søndag eftermiddag mod FCN.


  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Billetpriserne i Parken er for høje

    Tja, jeg vil så mene det er dyrt når jeg skal ind og se ishockey, det koster 130kr for en voksen at komme ind og se Rødovre Mighty Bulls mod Herlev Hornets...
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    528

    Re: Billetpriserne i Parken er for høje

    Det koster 'kun' 50 dask at se 2. divisions bold.

    Jeg tænker der er forhold mellem pris og kvalitet.

    Topbold = toppris og bl.a. med til at betale spiller/kvalitet.

    Og så er det, for mig indlysende, at "dyrt" for direktøren er billigt, og for arbejdsløse eller studerende, er meget dyrt
    Fucking
    Cool
    København

    Fodbold er ikke et spørsmål om liv
    eller død...............Det er meget mere.
    Fremtiden er LYS.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Billetpriserne i Parken er for høje

    Jeg synes personligt ikke, at billetpriserne er så slemme; men jeg har længe tænkt tanken, at det måske kunne være en god ide med differencierede priser. Mod Ajax sad jeg ved et gelænder som forringede mit udsyn til banen. Principielt mener jeg ikke, at man bør betale fuld pris for sådan en plads.

    Med henblik på at trække flere tilskuere i Parken kunne det også godt være en ide at sænke priserne til nogle af pladserne; men det regnskab laver man vel løbende inde i Parken. Indtil videre må konklusionen formodes at være, at det ikke kan betale sig.

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    63

    Re: Billetpriserne i Parken er for høje

    ›Det koster 'kun' 50 dask at se 2. divisions bold.

    ›Jeg tænker der er forhold mellem pris og kvalitet.

    ›Topbold = toppris og bl.a. med til at betale spiller/kvalitet.

    ›Og så er det, for mig indlysende, at "dyrt" for
    ›direktøren er billigt, og for arbejdsløse eller studerende, er
    ›meget dyrt

    , Jeg kommer fra slagelse og der koster det tyve for børn, nu spiller jeg selv i klubben så jeg kommer gratis ind. Men 20 kr for 2.divisions bold! ALT ALT FOR DYRT . synes godt de kunne sænke priserne i parken. for nemlig. flere tilskuere = mere opbakning til holdet .

  15. #11
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    160

    Re: Billetpriserne i Parken er for høje

    ›Jeg synes personligt ikke, at billetpriserne er så slemme; men
    ›jeg har længe tænkt tanken, at det måske kunne være en god ide
    ›med differencierede priser. Mod Ajax sad jeg ved et gelænder som
    ›forringede mit udsyn til banen. Principielt mener jeg ikke, at
    ›man bør betale fuld pris for sådan en plads.

    ›Med henblik på at trække flere tilskuere i Parken kunne det også
    ›godt være en ide at sænke priserne til nogle af pladserne; men
    ›det regnskab laver man vel løbende inde i Parken. Indtil videre
    ›må konklusionen formo des at være, at det ikke kan betale sig.
    Hvis man vil se spillere som Ailton, Berglund. Grønkjær, Linderoth, Atiba, Gravgaard, Jesper C osv. (og vi hungrer konstant efter flere) så må det vel alt andet lige også være rimeligt at vi bidrager lidt.

    Om man så mener at det er for dyrt tjaaa. Nu koster de 90-100 kr. at gå i biffen i Imperial. En sharwarma på strøget 32 kr. En pose pastaskruer fra netto 4 kr. Alt er relativt.

    Man kunne jo lade være med at gå i byen en månedstid og bruge de 2000 man har sparet der på et årskort. Og så skal man vel være mere end unaturlig fattig hvis ikke man kan afsætte 2 * 140 om måneden for at se lidt bold. Har selv været fattig studerende og det er blot et prioriteringsspørgsmål og så pastaskruer fra netto til 4 kr.
    Who are you to judge me - sunget af to "fantastiske" svenske rappere i det ulidelige lange optaktsprogram til den famøse kamp på Brøndby stadion sidste sæson

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    1,597

    Re: Billetpriserne i Parken er for høje

    ›Om man så mener at det er for dyrt tjaaa. Nu koster de 90-100 kr.
    ›at gå i biffen i Imperial.

    Det gør det så heller ikke mere. Har lige været i Imperial, og priserne er nu 100-120 kr.! Og de billigste af dem det er altså på de første lorterækker. Det synes jeg nu så også er lige i overkanten.

    Uanset hvad, så må man konstatere at priserne på underholdningsbegivenheder - det være sig biografbilletter, fodboldkampe, koncerter etc. er steget temmelig meget de sidste 10 år. Temmelig meget mere end inflationen!

    Og alligevel er deres popularitet steget tilsvarende.
    Jeg tror det hænger meget sammen med at mængden af underholdningstllbud, billige eller gratis, aldrig har været større - antallet af tv-kanaler, nettet, piratkopiering etc. Det gør at det at være til stede giver en særlig værdi. Og jeg tror det er en udvikling der fortsætter.

    Umiddelbart rimeligt i betragtning af udbud og efterspørgsel, og når populariteten stiger, så er det naturligvis rimeligt at prisen stiger. Men jeg synes også man må have lov at stille sig kritisk - for til tider ser man også eksempler på det rene optrækkeri (f.eks. Madonna til 700 kr. i Horsens uden lyd- men der blev jo udsolgt, så det var jo den pris de kunne få).

    Dog vil jeg jo så hævde at udbud og efterspørgel jo netop ikke gælder ved en superliga-kamp hvor vi kun kan sælge 20.000 billetter (ca.). Hvis man følger den logik burde prisen jo være en del lavere. Omvendt burde en Manchester United-kamp så også koste det ti-dobbelte, og den var jo dyr nok som den var...

    Jeg kunne nu også godt tænk mig lidt mere prisdifferentiering. Jeg så f.eks. gerne at man solgte nogle af skodpladserne billigt til f.eks. studerende eller andre der har en stram økonomi, og derfor måske springer nogle kampe over. Det er jo bedre end at de bare står tomme, som de gør til 90% af af kampene. Men det vil jo så omvendt betyde at dem på de mest eftertragtede pladser på f.eks. nedre C skal betale mere.
    Sidst redigeret af Urbanus : 17.09.06 kl. 17:44

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #13
    Jonasan Slettet

    Re: Billetpriserne i Parken er for høje

    Med al respekt for jeres betragtninger om at det nok vil give meget bedre indtjening at sænke priserne, så tror jeg at Parkens stab foretager løbende beregninger på dette hvor der også tages højde for den fremtidige indtjening, branding etc.

    Det kan godt være at et par af dine venner synes at det er for dyrt og at der ville komme lidt flere ind hvis priserne sattes ned til 100 kroner, men skal vi ikke lade staben om at træffe den slags beslutninger De har, eller burde forøvrige have, den fornødne viden til at træffe den slags beslutninger.

    /Jonas
    - som er glædeligt følger en klub der har styr på økonomien og som forstår og er enig i at grundlaget for sportsig succes er en god sund økonomi

  20. #14
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    50

    Re: Billetpriserne i Parken er for høje

    Til gengæld er priserne på billetter til Champions League kampene alt for lave. Det så man jo tydeligt, idet der var mange, som gik forgæves.

  21. #15
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    143

    Re: Billetpriserne i Parken er for høje

    Jeg syntes prisen er okay.

    Ligger personliggt gerne 40 kroner mere, for at gå i parken, frem for farum arena.
    I forhold til feks. engelsk fodbold, er jeg sku lykkelig for vores "små" priser.

    Det er 40 kroner der er hele problemet? 2 bus billetter i byen koster det samme.

    Drop den pizza næste gang du blir sulten og gå i parken istedet...

    Det er næsten ikke en diskution værdig.

    Og det kommer fra en person på SU.

    I øvrigt et genialt forslag i starten at tråden
    "Køb i forsalg, 105kr + gebyr."


    Cheers
    ;)

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. PARKEN eller Parken?
    By mceppe in forum Diverse
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 27.08.20, 15:41
  2. Den urimeligt høje musik i Parken
    By Jobbeelg in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 01.06.09, 11:51
  3. For høje forventninger til Man. City kampen?
    By rmjdk in forum De korte linier
    Svar: 29
    Sidste Meddelelse: 18.02.09, 17:46
  4. Billetpriserne idag??
    By Grande in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 26.09.04, 19:41

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •