Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: BULEN tæller penge

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    184

    BULEN tæller penge

    Og mens vagthavende gør status kigger bl.a. Giovanni Trapattoni, Cashley Cole, Andy van der Meyde, Jack Warner, Lothar Matthäus, Jesper Grønkjær, Allen Touissant, Dietrich Mateschitz, Barry Glendenning, Michael Gravgaard, Morten Olsen, Steen Larsen, Kenneth Perez, Henk ten Cate, Den Store Rorgænger, Benny Johansen, Martin Bernburg, Elvis Costello, Ståle Solbakken, Fredrik Berglund og Willie Nile forbi for kortere eller længere bemærkninger.

    Klik på billedet og lad Mick Jagger og hans girlfriend vise vej ned i BULEN ...



    ... eller brug det konventionelle link til: Ka-tjing.

    Er du ved nærmere eftertanke mere til Mick (UDEN veninde, gris!) og hans venner, så klik her for The Rolling Stones i Horsens.
    Sidst redigeret af Stamværtshuset : 22.09.06 kl. 09:05

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,625

    Re: BULEN tæller penge.

    Fremragende ræb - mange tak!
    Vi är inte med för att byta tröjor, ta autografer och se arenor och sånt skit. Oscar Wendt
    Perec's Avatar

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,741

    Re: BULEN tæller penge.

    ›Og mens vagthavende gør status kigger bl.a. ... Andy van der Meyde
    ›... forbi for kortere eller længere
    ›bemærkninger.

    Din ubehagelige hetz mod tidligere Ajax-spillere er noteret! Men i virkeligheden vil jeg hellere lige gribe fat i et af hovedemnerne i det udmærkede Ræb, nemlig tilskuerinteressen. Du mener at tilskuertallet til ligaen er vigende, men lad os lige se på de danske tal.

    06/07 7.341 (foreløbig)
    05/06 7.954
    04/05 8.589
    03/04 7.980
    02/03 7.312
    01/02 5.730
    00/01 5.835
    99/00 5.834
    98/99 4.974
    97/98 5.521
    96/97 5.337
    (kilde: www.netsuperligaen.dk)

    Med tanke på at vi er i begyndelsen af sæsonen - og ikke mindst at der ikke har været et københavnsk regionalopgør endnu - synes jeg i hvert fald ikke tallene for i år ser 'vigende' ud. (Netop regionalopgørene bør der egentlig korrigeres for; tilskuertallet stiger generelt når vi har to hjemmekampe mod BIF pr. sæson).

    Og den øgede TV-dækning har da i hvert fald ikke fået tilskuertallet til at falde. Tværtimod topper - foreløbigt - den sæson hvor DR og TV2 fik (klip fra) superligaen tilbage, nemlig 04/05. Efter min mening er det en lidt overset begivenhed, noget der virkelig er perspektiver i! Det skal så siges at den sæson også bød på en hel del 'kom gratis til fodbold'-events i provinsen.

    Alt i alt synes jeg i hvert fald ikke der er dækning for udpræget sortsyn i tallene. Det skulle da lige være hvis man bed mærke i at den helt store stigning kom samme sæson som Michael Laudrup blev ansat som træner i Brøndby. Personligt tvivler jeg dog på at det i sig selv kan forklare så markant et udsving.

    Venligst,
    Bo N K

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,551

    Re: BULEN tæller penge.

    ›Med tanke på at vi er i begyndelsen af sæsonen - og ikke mindst
    ›at der ikke har været et københavnsk regionalopgør endnu - synes
    ›jeg i hvert fald ikke tallene for i år ser 'vigende' ud. (Netop
    ›regionalopgørene bør der egentlig korrigeres for; tilskuertallet
    ›stiger generelt når vi har to hjemmekampe mod BIF pr. sæson).

    Det ændrer ikke så pisse meget. Det er 15000 ekstra tilskuere fordelt over 198 kampe, svarende til 75 tilskuere pr. kamp. Det er vist næsten ikke værd at korrigere for.

    Men jeg elsker kurver, så lad os se tallene :-)



    ›Alt i alt synes jeg i hvert fald ikke der er dækning for udpræget
    ›sortsyn i tallene.

    Det er svært at løbe fra at kurven er faldet sidste år, og ser ud til at gøre det igen i år. Dog har det været lortevejr hele august. Faktisk er i år næstbedste år nogensinde, hvis vi også fjerner alle kampe i august, men så nærmer det sig vist decideret manipulation :-) Til gengæld skal man huske at AGF ikke er med i år, og det vil have en negativ betydning.

    Alt i alt virker det mere som om at 2004/2005 bare var overraskende godt. Vi er vist ikke nødvendigvis på vej mod tomme stadions.

    Vigtigst er det dog at FCK får flere i parken, og det håber jeg sker i år, efter et par lidt stillestående år.

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #5
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    63

    Re: BULEN tæller penge

    En enkelt kommentar: Ikke fordi jeg på nogen måde tror, at den gennemsnitlige spiller i Premier League lider nød, så er Andy van der Meyde måske ikke så repræsentativ for denne. Hans tidligere klub er milanesiske Inter; en klub hvor spillerne får en absurd gage, hvis ejer Moratti har tillid til, at netop de kan vende skuden.

    Således hentede den daværende træner, den defensive mester Héctor Cúper både van der Meyde og Kily Gonzarlez til klubben op til en sæson, hvor de to for alvor skulle løfte holdet frem over kanterne. Manden kom til klubben som nøglespiller, og uanset om han betaler kontingent i Everton vil han givetvis bare kunne købe en ny Ferrari, når den gamle bliver væk, stjålet eller han bare glemmer, hvor han har parkeret den, uden af den grund at lide nød.

    Men ellers tak for endnu et glimrende, velskrevet – og med hensyn til kvaliteten af holdets spillestil for tiden – afbalanceret indlæg.

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    1,719

    Re: BULEN tæller penge.

    ›Din ubehagelige hetz mod tidligere Ajax-spillere er noteret!

    Hetz? Må jeg være fri. Siden han signede for Everton i august sidste år, har han alt i alt spillet 8 hele kampe og været på banen i 12 (10 ligakampe og 2 ligacupkampe). Og vel har han været en del skadet, men dog ikke hele tiden. 12 kampe på 13½ måneder = jeg synes godt jeg kan være bekendt at kalde ham reservespiller, uden at have ondskabsfulde hensigter :-)
    Og godt nok er Everton so far i top-4, men de var midterhold i fjor, så når en - tidligere - hollandsk landsholdspiller ikke kan tilspille sig en fast plads dér, kan man også forsvare at kalde ham middelmådig reservespiller! Men så får han jo rigelig tid til sine nebengeschäfter, f.eks. forhandling af Rolex-ure! :-)

    ›Med tanke på at vi er i begyndelsen af sæsonen - og ikke mindst
    ›at der ikke har været et københavnsk regionalopgør endnu - synes
    ›jeg i hvert fald ikke tallene for i år ser 'vigende' ud.

    Du synes ikke 7.341 overfor 7.954 (dine tal) ser vigende ud? :-)
    Sidste sæson (7.954) var også en tilbagegang - trods AGF i rækken - ift. året før (8.589). Generelt oplever vi altså på anden sæson et fald i tilskuertallene efter en rimeligt kontinuerlig fremgang fra årtusindskiftet.

    ›(Netop
    ›regionalopgørene bør der egentlig korrigeres for; tilskuertallet
    ›stiger generelt når vi har to hjemmekampe mod BIF pr. sæson).

    Det betyder nu mest noget for Københavns og BIFs tal, målt på hele sæsonen giver de tre kampes ekstra tilskuere ikke alverden ift. gennemsnitstallet for hele ligaen, jf. Ougars kommentar.
    MEN - og det kunne du muligvis ikke vide - jeg havde nu overhovedet ikke de tre regionalopgør med i mine sammenligningstal, der er efter eksakt 9 runder = det spillede antal indtil nu i år (i fjor mødte vi første gang BIF i 10. runde). De hedder 7.341 (som du også har) i år hhv. 7.803 i fjor. Et fald på ca. 6% = tendensen er den samme.
    (Og så er det trods alt mere korrekt at sammenligne efter 2x9 runder fremfor 9 runder overfor en hel sæson).

    Årsagerne til faldet kan være mange (TV-kampe, midtugekampe, topkampe etc.), og det berørte jeg ikke i ræbet, for det var ikke pointen og den diskussion kunne fylde 2-3 ræb alene. Men den øgede TV-dækning ...

    ›Og den øgede TV-dækning har da i hvert fald ikke fået
    ›tilskuertallet til at falde.

    ... mener jeg helt uvidenskabeligt spiller en rolle, som man eksempelvis mener, den gør i England.

    ›Tværtimod topper - foreløbigt - den
    ›sæson hvor DR og TV2 fik (klip fra) superligaen tilbage, nemlig
    ›04/05.

    Der er vel også kommet stadigt mere TV-dækning generelt fra suppen siden.
    Bare i denne sæson en ekstra 'Onside' og 'Totalfodbold'. I fjor ift. i forfjor flere livekampe, flere magasinprogrammer. Folk får alt den suppebold, TV kan trække = nogle vælger nok stadion fra og andre folk mættes. Jf. også de faldende seertal, som Viasat/MTG har måttet notere.

    ›Alt i alt synes jeg i hvert fald ikke der er dækning for udpræget
    ›sortsyn i tallene.

    Håber da heller ikke, jeg gav udtryk for decideret sortsyn. Det var såmænd blot en simpel konstatering. Og så lidt causeren over, at samtidig med at Viasat skruer op for blusset og tæppebomber os med dansk fodbold, så bliver der færre tilskuere og færre seere = færre kunder.
    Der er ikke den store dramatik i det. Jeg tror nærmere, vi peakede i 04/05, og kurven nødvendigvis måtte knække på et tidspunkt. Ikke utænkeligt, at 04/05 tallet var unaturligt højt for danske forhold.
    Cheers,
    Holger
    - født på en sommernat i sprællemandens tegn
    Holger's Avatar

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    1,719

    Re: BULEN tæller penge

    ›En enkelt kommentar: Ikke fordi jeg på nogen måde tror, at den
    ›gennemsnitlige spiller i Premier League lider nød, så er Andy van
    ›der Meyde måske ikke så repræsentativ for denne.

    Nu vil jeg bestemt ikke afvise at have formuleret mig uklart, men jeg regner ingenlunde van der Meyde blandt de gennemsnitligt lønnede spillere i PL. Han er nærmere et sted mellem snittet og (C)Ashley Cole på gageskalaen.

    ›Manden kom til klubben som nøglespiller, og uanset om
    ›han betaler kontingent i Everton vil han givetvis bare kunne købe
    ›en ny Ferrari, når den gamle bliver væk, stjålet eller han bare
    ›glemmer, hvor han har parkeret den, uden af den grund at lide
    ›nød.

    My point exactly. Ingen grund til at have ondt af staklen, fordi han fik stjålet lidt (luksus-)effekter.

    ›Men ellers tak for endnu et glimrende, velskrevet – og med hensyn
    ›til kvaliteten af holdets spillestil for tiden – afbalanceret
    ›indlæg.

    Selv tak. Og tak.
    Cheers,
    Holger
    - født på en sommernat i sprællemandens tegn
    Holger's Avatar

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    1,102

    Re: BULEN tæller penge.

    ››Din ubehagelige hetz mod tidligere Ajax-spillere er noteret!

    ›Hetz? Må jeg være fri. Siden han signede for Everton i august
    ›sidste år, har han alt i alt spillet 8 hele kampe og været på
    ›banen i 12 (10 ligakampe og 2 ligacupkampe). Og vel har han været
    ›en del skadet, men dog ikke hele tiden. 12 kampe på 13½ måneder =
    ›jeg synes godt jeg kan være bekendt at kalde ham
    reservespiller, uden at have ondskabsfulde hensigter :-)
    ›Og godt nok er Everton so far i top-4, men de var midterhold i
    ›fjor, så når en - tidligere - hollandsk landsholdspiller ikke kan
    ›tilspille sig en fast plads dér, kan man også forsvare at kalde
    ›ham middelmådig reservespiller!

    Du er nu lidt ved siden af med VDM. Han har jo netop været skadet næsten konstant, hvilket har betydet han ikke har været på holdet. Han var iøvrigt manden der ændrede Evertons misserable sæsonstart og var med i fem kampe hvor man kravlede fra en bundplacering op op som midterhold for at han herefter igen blev skadet. Iøvrigt var det samme Everton trup som året forinden blev nummer 4 i England og nu i år igen er at finde i disse luftlag, så mere middelmådig fodboldspiller er man trods alt ikke, selv hvis det var fordi han i fit tilstand ikke kunne komme på holdet. Defoe fra Spurs er ej heller fast mand i en klub der har en 5 plads som bedste placering i premierships historie og middelmådig vil jeg nu ikke kalde ham. Grønkjær kunne ikke slå til i en klub der ikke havde niveauet til premiership. Gør det så ham til boldmongol?

    Kan du fortælle os hvilke kampe det er du mener han har været 100% kampklar og haft en periode hvor han uden skader har kunnet oparbejde fysikken og herefter ikke har været på holdet?

    Ellers tip top artikel
    Sidst redigeret af dixie dean : 23.09.06 kl. 15:35

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    1,719

    Re: BULEN tæller penge.

    ›Du er nu lidt ved siden af med VDM.

    Tjah. Nu var VDM i sig selv ikke en relevant pointe i ræbet (det var hans lønniveau), så SÅ meget reserach kørte jeg nu heller ikke på ham. Og må bøje mig for Eveton-folk, der har fulgt hans tilværelse omkring Stanley Park noget mere opmærksomt end jeg :-)

    ›Han har jo netop været skadet
    ›næsten konstant, hvilket har betydet han ikke har været på
    ›holdet. Han var iøvrigt manden der ændrede Evertons misserable
    ›sæsonstart og var med i fem kampe hvor man kravlede fra en
    ›bundplacering op op som midterhold for at han herefter igen blev
    ›skadet. Iøvrigt var det samme Everton trup som året forinden blev
    ›nummer 4 i England og nu i år igen er at finde i disse luftlag,
    ›så mere middelmådig fodboldspiller er man trods alt ikke, selv
    ›hvis det var fordi han i fit tilstand ikke kunne komme på holdet.
    ›Defoe fra Spurs er ej heller fast mand i en klub der har en 5
    ›plads som bedste placering i premierships historie og middelmådig
    ›vil jeg nu ikke kalde ham. Grønkjær kunne ikke slå til i en klub
    ›der ikke havde niveauet til premiership. Gør det så ham til
    ›boldmongol?

    Jeg mener ikke at have kaldt VDM "boldmongol" :-)

    ›Kan du fortælle os hvilke kampe det er du mener han har været
    ›100% kampklar og haft en periode hvor han uden skader har kunnet
    ›oparbejde fysikken og herefter ikke har været på holdet?

    Well, if. ham selv var han ikke bare 100%, men 200% fit inden sæsonstart.
    http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/foot...on/4794257.stm
    Stadig har det ikke kastet andet end et par bænketjanser af sig i denne sæsons PL, hvor han end ikke er kommet på banen, og så fik han lov at starte inde mod Peterborough i Carling Cup. Jeg tillader mig at fastholde udtrykket reservespiller! Og en bloody dyr en af slagsen. Hvilket egentlig var pointen.

    ›Ellers tip top artikel

    Tak, tak. At få Evertonfok, Ajaxfolk og VDM-fans på nakken pba. af en notits over to linier, er sgu da meget godt. Mission accomplished :-)
    Cheers,
    Holger
    - født på en sommernat i sprællemandens tegn
    Holger's Avatar

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,741

    Re: BULEN tæller penge.

    ›Hetz? Må jeg være fri. Siden han signede for Everton i august
    ›sidste år, har han alt i alt spillet 8 hele kampe og været på
    ›banen i 12 (10 ligakampe og 2 ligacupkampe). Og vel har han været
    ›en del skadet, men dog ikke hele tiden. 12 kampe på 13½ måneder =
    ›jeg synes godt jeg kan være bekendt at kalde ham
    reservespiller, uden at have ondskabsfulde hensigter :-)

    Dine hensigter er noget jeg bestemmer. Men med hensyn til tilskuertal...

    ›Du synes ikke 7.341 overfor 7.954 (dine tal) ser vigende ud? :-)
    ›Sidste sæson (7.954) var også en tilbagegang - trods AGF i rækken
    ›- ift. året før (8.589). Generelt oplever vi altså på anden sæson
    ›et fald i tilskuertallene efter en rimeligt kontinuerlig fremgang
    ›fra årtusindskiftet.

    ... burde vi egentlig tage diskussionen i De Lange Linier. Der er, så vidt jeg kan se, to tendenser på spil: En kurve der er knækket i København og en svagt - og ujævnt - opadgående tendens i provinsen.

    Mht. vore egne tal tror jeg ikke TV spiller den store rolle. Der betyder det nok en hel del mere at underholdningsniveauet i Parken har været så sløjt i et par år pga. den elendige fodbold vi er blevet budt på. Omvendt vil det helt sikkert give et boost hvis vi klarer os godt i CL - og muligvis endda give bagslag hvis vi bliver til grin.

    I provinsen er man generelt endnu mere afhængige af resultater - med AGF som et grotesk eksempel hvor man nærmest svinger mellem 5.000 og 20.000 hjemmetilskuere afhængigt af placeringen i tabellen. Uden at have studeret og analyseret tallene nærmere, mener jeg dog at have set en svagt stigende tendens - mest fordi 'små' hold som Viborg, Randers, Esbjerg, Midtjylland m.fl. har lykkedes med at hive flere folk til fodbold på deres nye stadions. Men vi får vel se hvor meget der er nyhedens interesse.

    ›Der er ikke den store dramatik i det. Jeg tror nærmere, vi
    ›peakede i 04/05, og kurven nødvendigvis måtte knække på et
    ›tidspunkt. Ikke utænkeligt, at 04/05 tallet var unaturligt højt
    ›for danske forhold.

    Se, den har jeg det lidt sværere med. Jeg kan ikke se hvordan der skulle være et "naturligt" niveau i Danmark - eller andre steder.

    Venligst,
    Bo N K

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Stamværtshuset keder sig og tæller mål!
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 27.09.07, 14:34
  2. Sex i BULEN!
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 20.11.06, 13:02
  3. Ræb og fodboldlitteratur i BULEN
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 06.10.06, 14:27
  4. Ræb i BULEN
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 25.03.05, 13:36
  5. Man tæller minutter
    By shubertz in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 27.08.03, 13:59

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •