Viser resultater 1 til 14 af 14

Emner: Win$uX bruger 20% båndbredde [Fix]

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    517

    Win$uX bruger 20% båndbredde [Fix]

    Faldt over det her "tweak" "et sted", og syntes måske nok det var værd at dele..

    c/p følger her :

    A nice little tweak for XP. M*crosoft reserve 20% of your available bandwidth for their own purposes (suspect for updates and interrogating your machine etc..)

    Here's how to get it back:

    Click Start-->Run-->type "gpedit.msc" without the "

    This opens the group policy editor. Then go to:

    Local Computer Policy-->Computer Configuration-->Administrative Templates-->Network-->QOS Packet Scheduler-->Limit Reservable Bandwidth

    Double click on Limit Reservable bandwidth. It will say it is not configured, but the truth is under the 'Explain' tab :

    "By default, the Packet Scheduler limits the system to 20 percent of the bandwidth of a connection, but you can use this setting to override the default."

    So the trick is to ENABLE reservable bandwidth, then set it to ZERO. This will allow the system to reserve nothing, rather than the default 20%.
    Works on XP Pro and 2000.
    Other OS not tested.

    ---------------------

    Det virker - sæføli

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,293

    Re: Win$uX bruger 20% båndbredde [Fix]

    Sødt nok, men ikke helt rigtigt hvis man spørger Microsoft.

    http://support.microsoft.com/default...;EN-US;q316666

    -Henrik
    1993 - - - - - - - 2001 - 2003, 2004 - 2006(*), 2007 - 2009, 2010(*), 2011 - 2013(*) - - 2016(*), 2017 - 2019 - - 2022(*), 2023
    1995, 1997, 2004, 2009, 2012, 2015, 2016, 2017, 2023
    HM's Avatar

  3. De følgende 3 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    517

    Re: Win$uX bruger 20% båndbredde [Fix]

    ^^

    Ikke desto mindre virker det. :)


    Og sæføli er micro$oft interesserede i at beholde "deres" BW, men som de selv oplyser (sikkert fordi en eller anden obskur lov påkræver dette) :

    "By default, the Packet Scheduler limits the system to 20 percent of the bandwidth of a connection, but you can use this setting to override the default."

    Prøv at læse derinde - alternativt ku man nøjes med at lade "dem" ha 5-10%

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    508

    Re: Win$uX bruger 20% båndbredde [Fix]

    Phantom, jeg antager, du ikke har læst artiklen fra Microsoft, som faktisk forklarer, hvad der foregår?

    As in Windows 2000, programs can take advantage of QoS through the QoS APIs in Windows XP. 100% of the network bandwidth is available to be shared by all programs unless a program specifically requests priority bandwidth. This "reserved" bandwidth is still available to other programs unless the requesting program is sending data. By default, programs can reserve up to an aggregate bandwidth of 20% of the underlying link speed on each interface on an end computer. If the program that reserved the bandwidth is not sending sufficient data to use it, the unused part of the reserved bandwidth is available for other data flows on the same host.
    Alternativt kan du kigge lidt på de ganske underholdende kommentarer fra digg.com, f.eks:

    [...]this is old news and inaccurate. It's a complete misunderstanding of how networking in Windows works. Unfortunately, script kiddies/people that have no knowledge of the situtation think it's great and digg it without testing to even see if it has an effect, which it won't. They just get the placebo effect and think things are running faster.
    Complete ignorance. Where do these people get this information? This is almost as good as those memory testers than can "free" up memory for you LOL. Microsoft has spent YEARS developing NT and keeping performance a top goal. And these nut jobs think they have outdone 15 years of analysis of the people who designed and coded it. Any NT hacker would laugh at these retarded claims.
    Hvis du tror på det her, så har jeg en afdød onkel, der var konge i Nigeria, og som har efterladt USD 22.7 mio. Har du en bankkonto, vi kan bruge?

    "I'd say this myth is busted".
    No law of Nature. Just Nature!

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    517

    Re: Win$uX bruger 20% båndbredde [Fix]

    Om "myten" er bustet eller ej skal jeg lade være op til den ekelte at afgøre - men jeg står tilbage med en hurtigere browser ikke desto mindre.

    Nu var det heller ikke postet for at "lokke" folk til at gøre sådan, men snarere for at lade folk vide at man kan gøre sån :)

    Og jeg er da ked af at høre om din onkel, men måske du skulle bygge en pyramide for ham?

    (evt check din MS TCP loopback efter at have "tweaket", og så komme tilbge med et svar?)

  7. #6
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    508

    Re: Win$uX bruger 20% båndbredde [Fix]

    > (evt check din MS TCP loopback efter at have "tweaket", og så komme tilbge med et svar?)

    Jeg kunne aldrig i mit levende liv finde på at ændre opsætningen af min computer baseret på råd fra kædebreve, eller hvad jeg hører på den lokale bodega.
    Sidst redigeret af vinter : 26.09.06 kl. 03:00
    No law of Nature. Just Nature!

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    452

    Re: Win$uX bruger 20% båndbredde [Fix]

    ›Jeg kunne aldrig i mit levende liv finde på at ændre opsætningen
    ›af min computer baseret på råd fra kædebreve, eller hvad jeg
    ›hører på den lokale bodega.

    Hey, den her bodega er global ;-)
    __________________
    Hattrick: AC Arnbitter
    Runner up i Sideligaen og Royal League sæson 36.
    Stan FT's Avatar

  10. #8
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    517

    Re: Win$uX bruger 20% båndbredde [Fix]

    Citat Oprindeligt indsendt af vinter
    Jeg kunne aldrig i mit levende liv finde på at ændre opsætningen
    af min computer baseret på råd fra kædebreve, eller hvad jeg
    hører på den lokale bodega.
    Nu er du jo tåbelig at høre på!
    Det der er som taget ud af "tekstbogen for microsoft-ansatte vol. 1.0beta"

    At win$ux ikke er open-source betyder jo ikke at lortet springer i luften hvis det bliver tweaket, vel?

    Ta nu og check loop, eller har du hat og briller styr på dit pc-sjov, og bare kopieret det der lød fedest fra Mohr's link?

    /der ryster på hovedet, og græder af grin

  11. #9
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    2,679

    Re: Win$uX bruger 20% båndbredde [Fix]

    ›(evt check din MS TCP loopback efter at have "tweaket",
    ›og så komme tilbge med et svar?)

    Dump dit output så vi kan se det.

    Relateret: Unofficial IE patch saves humanity | The Register

    Image er en skræddersyet spændetrøje
    Ståle Raus #39
    footracle @ Twitter
    Bingohanz's Avatar

  12. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,293

    Re: Win$uX bruger 20% båndbredde [Fix]

    ›Nu er du jo tåbelig at høre på!
    ›Det der er som taget ud af "tekstbogen for microsoft-ansatte
    ›vol. 1.0beta"

    ›At win$ux ikke er open-source betyder jo ikke at lortet springer
    ›i luften hvis det bliver tweaket, vel?

    ›Ta nu og check loop, eller har du hat og briller styr på dit
    ›pc-sjov, og bare kopieret det der lød fedest fra Mohr's link?

    ›/der ryster på hovedet, og græder af grin

    Tal lige ordentligt, gider du? Jeg kan ingen steder se nogen som rent faktisk kan påvise en effekt ud over placebo. Og jeg er ret sikker på at visse dele af operativsystemet med god ret bør have fortrinsret til båndbredden.

    I øvrigt er det jo ikke overhovedet forskelligt fra andre operativsystemer. "Systemet" har typisk fortrinsret under pressede omstændigheder. Ellers virker det ikke.

    -Henrik
    1993 - - - - - - - 2001 - 2003, 2004 - 2006(*), 2007 - 2009, 2010(*), 2011 - 2013(*) - - 2016(*), 2017 - 2019 - - 2022(*), 2023
    1995, 1997, 2004, 2009, 2012, 2015, 2016, 2017, 2023
    HM's Avatar

  13. #11
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    1,554

    Re: Win$uX bruger 20% båndbredde [Fix]

    ›Om "myten" er bustet eller ej skal jeg lade være op til
    ›den ekelte at afgøre - men jeg står tilbage med en hurtigere
    ›browser ikke desto mindre.

    Det vil du højst sandsynligt have, men du kan også opleve nogle applikationer som mere eller mindre bliver ubrugelige idet den reserveret (prioriteret) båndbredde ikke er til rådighed længere. QoS bruges til kritiske applikationer som Winframe, citrix, VoIP m.v. Er du igang med en stor download, hvor du får fuld båndbredde, vil dette dræbe realtime applikationer.

    En browser er IKKE båndbredde afhængig, og derfor kan jeg kun anbefale QoS ændringerne til brugere som udelukkede bruger deres maskine til at sufe og sende emails - det kan IKKE anbefales af brugere uden sønderlig forstand på windows, fortager ændringerne på deres arbejdemaskiner idet der evt. kan køre nogle netværks applikationer som man ikke har fuldt kendskab til.

    Om det er godt eller skidt, kan man ikke sige, det er kun et spørgsmål om hvad man bruger sin maskine til.

    ... men et FIX er det BESTEMT ikke.
    Tu sei tutto quello che..
    Strom's Avatar

  14. De følgende 4 brugere er enige:

  15. #12
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    517

    Re: Win$uX bruger 20% båndbredde [Fix]

    Citat Oprindeligt indsendt af Morh
    Tal lige ordentligt, gider du?
    Det mener jeg så osse at jeg gør - jeg tar til genmæle i samme stil som jeg bliver tiltalt. At sige det er noget jeg har fisket op på snoopy bodega, eller via et ugandabrev er da tåbeligt!?

    Citat Oprindeligt indsendt af Mohr
    Jeg kan ingen steder se nogen som
    rent faktisk kan påvise en effekt ud over placebo. Og jeg er ret
    sikker på at visse dele af operativsystemet med god ret bør have
    fortrinsret til båndbredden.
    Nu har jeg jo heller ikke påstået at man får mere båndbredde ud af at "foretage indgrebet" (omend det ser ud til at det er sån folk har fortolket det). Personligt har jeg sat den ned til 5%, netop af den årsag at OP (sæføli) bør have noget råderum. Men alene dette har altså befriet noget kapacitet "på magisk vis", og jeg står som sagt tilbage med en hurtigere browser....

    /der melder sig ud hér, med en bemærkning om at "gør hva det passer jer - prøvede at hjælpe"

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #13
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: Win$uX bruger 20% båndbredde [Fix]

    Nu vi er på group policy osv - så har jeg i forbindelse med noget trojan og hacker-fidus blevet bortdømt på min firewall... Den er slået fra med teksten "af sikkerhedsårsager administreres nogle indstillinger af gruppepolitikken"...

    Nogen der har et bud på hvilken nøgle det er jeg skal nuke?
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  18. #14
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    508

    Re: Win$uX bruger 20% båndbredde [Fix]

    Det her har (med min hjaelp -- indroemmet) udartet sig til en pissekonkurrence. Det gider jeg ikke, og jeg har fortalt (eller om man vil 'dokumenteret'), hvorfor jeg er staerkt tvivlende paa indgrebets effekt.
    No law of Nature. Just Nature!

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 05.09.06, 10:28

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •