Se afstemningsresultater: Skal klubberne pålægges en politi afgift

Stemmeafgivere
739. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • klubberne skal pålægges at betale for politiopbud

    32 4.33%
  • Klubberne betaler allerede for politiopbud ikraft af afgifter og skatter.

    707 95.67%
Side 1 af 7 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 91

Emner: Skal klubberne betale for politiopbud ved fodboldkampe?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    984

    Skal klubberne betale for politiopbud ved fodboldkampe?

    Efter hver FCK-BIF kamp bliver der talt om at der er brugt så og så mange penge på politi, og om ikke klubberne burde tillæges en form for afgift for dette.

    De tal der bliver nævnt efter denne kamp lyder på en ekstra omkostning for politiet på ca. 500.000 kr.

    Er der ikke nogen der glemmer at se på hvor stor ekstra indtjening sådan en kamp giver for staten; hvis vi nu kun kigger på momsen så udgør den som sagt 25 % af 200x35000(billet+en øl og antal tilskuere) hvilket bliver 1.400.000 kr. Hvis vi så tager Skatten oveni, ja så aner jeg ikke hvor mange arbejdstimer der skal til at arrangere sådan et arrangement, men jeg er ret sikker på at det beløb der kommer ind i skat er midst ligeså stort. Her taler jeg ikke kun firmaskat men også personskat fra de mange ansatte.
    Så kan begynde at tale om den glæde/tilfredsstillelse som den slags arrangementer giver befolkningen, og om det ikke er en kæmpe værdi også.

    Min holdning er klar; Politiet burde få klar besked på at stille op til den slags arrangementer uden brok idet disse arrangementer er til stor værdi for befolkningen samt staten.


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Skal klubberne betale for politi opbud ved fodboldkampe

    Selvfølgelig skal de ikke det. Det er et helt urimeligt forslag.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    724

    Re: Skal klubberne betale for politi opbud ved fodboldkampe

    ›Efter hver FCK-BIF kamp bliver der talt om at der er brugt så og
    ›så mange penge på politi, og om ikke klubberne burde tillæges en
    ›form for afgift for dette.

    ›De tal der bliver nævnt efter denne kamp lyder på en ekstra
    ›omkostning for politiet på ca. 500.000 kr.

    ›Er der ikke nogen der glemmer at se på hvor stor ekstra
    ›indtjening sådan en kamp giver for staten; hvis vi nu kun kigger
    ›på momsen så udgør den som sagt 25 % af 200x35000(billet+en øl og
    ›antal tilskuere) hvilket bliver 1.400.000 kr. Hvis vi så
    ›tager Skatten oveni, ja så aner jeg ikke hvor mange arbejdstimer
    ›der skal til at arrangere sådan et arrangement, men jeg er ret
    ›sikker på at det beløb der kommer ind i skat er midst ligeså
    ›stort. Her taler jeg ikke kun firmaskat men også personskat fra
    ›de mange ansatte.


    Hertil kan du tilføje øget omsætning til DSB/HUR/METRO, diverse omkringliggende værtshuse, caféer, restauranter, grillbarer, kiosker og deraf afledte indtægter til staten.
    I de blindes rige er den enøjede konge.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    391

    Re: Skal klubberne betale for politi opbud ved fodboldkampe

    Måske Simon Emil Ammitzbøll skulle holde sig til foldbold i FC Zulu fremfor politik. Har er åbenbart bedst til førstnævnte.

    EDIT: Nu med lidt links: 28. maj 2006 og 2. oktober 2006
    Sidst redigeret af Prinzen : 03.10.06 kl. 13:59

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    823

    Re: Skal klubberne betale for politi opbud ved fodboldkampe

    Det er helt hen i vejret. Det er Politiforbundets forslag og de vil kun have tilført flere midler til politiet, så de kan få mere i løn.

    Jeg vil nødig leve i et samfund, hvor du skal betale for at få politibeskyttelse.

    Så skal bankerne også betale for at få udrykning til bankrøverier og for at få sagen opklaret bagefter!

    Og der er gebyr på for at få en politianmeldelse af et cykeltyveri, så man kan få pengene fra forsikringsselskabet. For de efterforsker jo ikke sagen alligevel.

  7. De følgende 4 brugere er enige:

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    637

    Re: Skal klubberne betale for politi opbud ved fodboldkampe

    Så skal "ungdomstosserne" fra jagtvej vel også betale når de demonstrere (og ødelægger)?

    Betaling af politiydelser ved større arrangementer - NEJ TAK

  9. De følgende 5 brugere er enige:

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    1,296

    Re: Skal klubberne betale for politi opbud ved fodboldkampe

    Det virker som et ret håbløst og ugennemtænkt forslag. Udover at der ville være tale om forskelsbehandling. Så må jeg give Karsten Aabrin (suk) ret i, at det forekommer tvivlsomt, om politiet reelt har haft en merudgift på 500.000 kroner på kampen i søndags.
    Endvidere rejser det et hav af andre problemer og spørgsmål. Skal klubberne så have medindflydelse på hvor mange betjente, der skal være til stede på stadion? Hvad skal klubberne betale for? Er det alene beredskabet på stadion, er det også beredskabet udenfor stadion, eller gælder det for hele byen? Må klubberne frabede sig politiets indsats og i stedet henvende sig til f.eks. private vagtværn osv.

    Selvfølgelig skal klubberne ikke betale. Politiet skal stå til rådighed der, hvor der nu engang er brug for dem. Men de kan selvfølgelig også kræve og forvente, at klubberne gør alt, hvad der står i deres magt for at holde kendte ballademagere ude fra kampene, at have tilstrækkeligt med sikkerhed på stadion såsom overvågning, indgangskontrol og mandskab og i øvrigt bistå politiet med at få afviklet kampene på fornuftig vis.
    Kasi-karma
    Fuego's Avatar


  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    360

    Re: Skal klubberne betale for politi opbud ved fodboldkampe

    Nej det skal de absolut ikke!

    Hvis politikerne mener at der bruges for mange penge på politiopbud, så burde de bare sætte resoucerne til fodboldkampe ned!

    Jeg mener at det er stærkt overdrevet at der er så mange betjente ude til hver kamp (ikke kun til kampe mod FCK og bif)!

    Mine erfaringer siger at det tit er politiet som overreagere og på den måde starter balladen! - Hvis de holdte sig væk, så ville der ikke ske nær så meget!

  12. #9
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    750

    Re: Skal klubberne betale for politi opbud ved fodboldkampe

    Det kan være politiet skal bruge flere penge? Jeg kunne godt se fornuften i, at vi "fodboldbøller" (defineret: dem med trøjer på) skal betale for at have dem der, så kunne det være de kunne få råd til at holde rigtige seminarer, og dermed forskåne uskyldige en omgang kølletæsk?

    Selvfølgelig skal klubberne ikke betale for det!!
    Fremtiden kommer af sig selv, det gør fremskridtet ikke!!

  13. #10
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    283

    Re: Skal klubberne betale for politi opbud ved fodboldkampe

    dette er det mest latterlige nogensinde

    det ville svare til at folk der bor i zoner hvor der er større chance for indbrud også skal betale mere skal da de tærer på politiet mer end gennemsnits danskeren


    det som der skal til er strengere straffe og højere bøder.

    lad fodbold idioterne få 2-3 måneder i fængsel hver gang de er til fare for andre - så dør det hurtigt ud
    Success is Temporary, Loyalty is Forever
    Drengene fra række 13

  14. #11
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    267

    Re: Skal klubberne betale for politi opbud ved fodboldkampe

    Emnet kommer jo jævnligt op - nærmest hver gang, Brøndby og FC København mødes og så lidt indimellem.

    Jeg tillader mig at være doven og bare sige, at jeg synes alt det samme som Urbanus gør i en tilsvarende tråd:

    http://sidelinien.dk/forums/showpost...7&postcount=32

    og

    http://sidelinien.dk/forums/showpost...7&postcount=40

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #12
    arch22 er offline Fresh from the Southbank
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    47

    Re: Skal klubberne betale for politi opbud ved fodboldkampe

    Klubber skal bestemt tage deres del af omkostningerne. Man kan ike afvise et sådant krav bare fordi staten og kommunen tjener penge på kampen. De tjener også penge på andre ting, som ikke belaster det offentlige på NÆR samme måde som fodboldkampe.

    F.eks. koster en Elton John koncert det offentlige samme beløb, og kræver ikke udkomanderingen af 200 betjente i 8 timer, løbende koordinering fra Forum metro station til Parken, personskader på betjente og udenforstående, hærværk m.v.

    Og hold også lige for øje, at de betjente der er til stede skal have afspadsering. De er ikke - som tåbeligt anført i "Ren Fodboldsnak" på Viasat i går af ham agenten (Aabrink?) - til rådighed alligevel. 200 mand der bare sidder i deres beredskabsvogne og venter på en søndag? Hvad forestiler manden sig?

    De har nu krav på afspadsering, som betyder at de ikke er der til at løse andre opgaver. Det er ikke kun penge det drejer sig om, også mandetimer. Hvilket blot understreger at at klubberne skal tage deres rimelige del af omkostningerne.

    I andre lande f.eks. England bærer klubberne en del af omkostningerne. Jo større Suppen bliver, jo mere rimeligt er det at klubberne skæpper i kassen!
    C-2 er død...S-12 længe leve!

  17. #13
    arch22 er offline Fresh from the Southbank
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    47

    Re: Skal klubberne betale for politi opbud ved fodboldkampe

    ›dette er det mest latterlige nogensinde

    ›det ville svare til at folk der bor i zoner hvor der er større
    ›chance for indbrud også skal betale mere skal da de tærer på
    ›politiet mer end gennemsnits danskeren


    ›det som der skal til er strengere straffe og højere bøder.

    ›lad fodbold idioterne få 2-3 måneder i fængsel hver gang de er
    ›til fare for andre - så dør det hurtigt ud

    Ja, det er præcis det samme (ironi)!. Hvis altså man inviterer en indbrudstyv hjem til en fest hver anden uge, drikker dem pissefulde og brokker sig så over at de i deres brandert hugger alt inventaret, mens de andre gæster blot hygger sig i hjørnet.

    Klubberne må sgu selv tage lidt af ansvaret. Lav f.eks. en effektiv karantæne ordning. Der er jo videoovervågning af hele parken. Find dem og udeluk dem!
    C-2 er død...S-12 længe leve!

  18. #14
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,421

    Re: Skal klubberne betale for politi opbud ved fodboldkampe

    Tanten serverer følgende arktikel i dag:

    http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=801352/

    i bar arrigskab over, at de kun viser de indlæg, der er for brugerbetaling, skrev jeg lige et læserbrev til tanten.........

    http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=801348/

  19. #15
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,498

    Re: Skal klubberne betale for politi opbud ved fodboldkampe

    Brugerbetaling på politiet?

    Det vil sige at hvis jeg f.eks. ikke har ringet politiet op i et helt år, så får jeg xx antal kroner tilbage i skat?

  20. De følgende 5 brugere er enige:

Side 1 af 7 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Politiets synlighed ved fodboldkampe. (Dagens EB)
    By Karsten CF1 in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 03.11.06, 09:25
  2. Klubberne skal betale for ballade
    By Zetterstedt in forum De korte linier
    Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 29.05.06, 15:36
  3. Skal det være kriminelt at betale for sex?
    By Hjaltefanden in forum Diverse
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 09.11.05, 20:31

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •