Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 23

Emner: AktieUgebrevets vurdering af FCK-aktien

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    750

    AktieUgebrevets vurdering af FCK-aktien

    Det er jo næsten uundgåeligt, men inden der kommer en Brøndby-sandhed ud af det, vil jeg anbefale jer at læse det og forsøge at modargumentere det.

    3 gode grunde til aktien i PSE er hypet skulle ifølge AktieUgebrevet være:

    1. Steen Larsens opkøb af aktier, samt PSE´s egne opkøb af aktier
    2. Indkøb af spillere
    3. Antal af arrangementer er faldet med 2 i forhold til sidste regnskab
    4. Investeringen i Lalandia billund
    5. CL indtægter er indregnet i resultatforventninger


    Jeg vil på ingen måde ligge mig ud med finansieringseksperterne, desuden kanjeg sagtens følge nogle af grundene til, at man skal være varsom i at investere i aktien, med mindre man følelsesmæssigt er involveret i FCK.

    Jeg ville blot komme Brøndbyernes IF A/S´s stolekastende fans i forkøbet, og smide emnet op til debat.

    Tør du købe aktier i FCK, med investering for øje vel og mærket
    Fremtiden kommer af sig selv, det gør fremskridtet ikke!!

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    657

    Re: AktieUgebrevets vurdering af FCK aktien (mest overvurderet aktie pt)

    Tør du købe aktier i FCK, med investering for øje vel og mærket
    Jeg ville ikke investere i den på nuværende tidspunkt, men er da glad for de aktier jeg "investerede" i til kurs 150 da aktien blev udbudt første gang.

    /Anders

  4. De følgende 8 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    2,703

    Re: AktieUgebrevets vurdering af FCK aktien (mest overvurderet aktie pt)

    Som langtids indvesterering med det for öje at score det aarlige afkast kan det godt forsvares at köbe. Hvis man derimod vil score paa kursgevinst er det noget af en satsning.
    Hislen af TorbenØ.

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    66

    Re: AktieUgebrevets vurdering af FCK aktien (mest overvurderet aktie pt)

    ›Som langtids indvesterering med det for öje at score det aarlige
    ›afkast kan det godt forsvares at köbe. Hvis man derimod vil score
    ›paa kursgevinst er det noget af en satsning.


    Det årlige afkast? Var udbyttet ikke ca. kr. 10,00 sidste år. I år har de meddelt at der ikke vil blive udbetalt aktieudbytte.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: AktieUgebrevets vurdering af FCK aktien (mest overvurderet aktie pt)

    ›Steen Larsens opkøb af aktier, samt PSE´s egne opkøb af aktier

    Der er ikke noget der hedder at "pumpe kursen kunstigt op" som der skrives... Det er en simpel omgang udbud og efterspørgsel. Det er der på ingen måde noget snyd eller markedsforvrængning ved. Hvis man ikke finder det en god deal at købe aktien til den højere pris, så køber man den nok ikke - men det er der en masse der gør.

    Hvilket viser at mange har tiltro til bestyrelsens forretningsmæssige visioner. Det har skribenten tilsyneladende ikke, og så falder hele grundlaget også væk for den vurdering aktien er på lige pt. Men de kolde facts er at vi rent foretningsmæssigt støder på guldgrube efter guldgrube, uden at få de fiaskoer som andre får. Det bevidner imo om rå kvalitet - og det er det man kan se på kursen.

    ›Indkøb af spillere

    Det er vel ingen hemmelighed at vi bruger mange penge på spillere, eller at vi ikke partout behøver at skrabe ind på spillere vi helst vil beholde rent sportsligt... Jeg må indrømme at tallene er større end jeg troede, men man har fra PSEs side accepteret et hvert af disse udgifter. Det er altså ikke en udgift der er løbet løbsk som vi ikke kan gøre noget ved, som artiklen lidt får det til at lyde. Vi bruger penge fordi vi sidder i en økonomisk favorabel position, og ikke pga det modsatte. Som man desværre ser mange storklubber gøre - som man fra PSEs side også har været ude og kritisere.

    ›Antal af arrangementer er faldet med 2 i forhold til sidste regnskab

    Det burde da ikke regne imod...? At vi kan øge vores effektivitet...? Jeg tolker det på ingen som helst måde som om vi ikke kan få den kvantitet som man i artiklen åbenbart skriger efter, men at vi vælger dem der gir mest muligt i afkast. Måske mhp plænen...? *håber*

    › Investeringen i Lalandia billund

    Igen - det er visionerne aktien er bygget på, ikke så meget hvad vi har lige pt.

    ›CL indtægter er indregnet i resultatforventninger

    Det synes jeg ellers man var blevet enig med sig selv om at det var det ikke...? Det står da vist også sort på hvidt at indtægterne ikke er fuldstændigt udregnede og derfor ikke er med i år...? Men ok, jeg læste det kun igennem en enkelt gang.

    Følgende snip er også både selvmodsigende og et subjektivt skøn, fra den uden tvivl meget kritiske skribent:

    For det femte skønner vi, at der indgår ca. 50-60 mio. kr. fra Champions League i årets resultatforventning, hvilket er et minimum. Heraf er 33 mio. kr. minimumsbeløbet fra præmiepenge fra UEFA og hertil kommer entreindtægter fra 120.000 solgte billetter, antageligt ca. 30 mio. kr.
    Jeg skal ikke lægge skjul på at jeg personligt ikke har tænkt mig at købe aktier i PSE inden for overskuelig fremtid, men havde jeg haft pengene havde jeg købt en masse til 300 da jeg først overvejede det. Jeg vil sige at kursen pt er passende, specielt mhp de store visioner der rumsterer på gangene i Parken. Skulle det blive en fiasko vil aktien falde betydeligt, og det er også logisk nok -da det gør vurderingsggrundlaget usikkert, frem for om vi får så og så meget afkast på Lalandia (og Legolandia) eller fitness.dk.

    Med den måde folk altså har købt aktien, så kan den næsten kun gå ned (på kort sigt) og den vil næsten med garanti ikke længere sky-rocket'e på samme måde som i det seneste år. Jeg tror dog ikke at vi vil se et decideret fald, men mere en (over sigt) måske lidt mere behærsket stigning i kurs.

    Derfor tror jeg også at den dag Don Ø går på pension vil aktien falde markant, og jeg glæder mig absolut ikke til den dag kommer.

    At insinuere på den måde - som artiklen vel ret beset gør - at kursen er høj på et falskt grundlag, er dog liiige at stramme den.
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    153

    Re: AktieUgebrevets vurdering af FCK-aktien

    1. Steen Larsens opkøb af aktier, samt PSE´s egne opkøb af aktier
    2. Indkøb af spillere
    3. Antal af arrangementer er faldet med 2 i forhold til sidste regnskab
    4. Investeringen i Lalandia billund
    5. CL indtægter er indregnet i resultatforventninger


    Alt det er jo meget godt men er isoleret set voldsomt uinteressant ved vurderingen af om aktien er overvurderet eller ej.

    Mere interessant ville vaere at vide, hvorledes Aktieugebrevet ser vaeksten for PS&E fremover i forhold til markedet og hvorledes de vurderer risikoen ved aktien. Hvor kan man egentlig finde hele artiklen?
    Mvh
    Blink
    CS#3

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    854

    Re: AktieUgebrevets vurdering af FCK-aktien

    Hele Steen Larsen affæren gør da, at FCK aktien er et noget "oppustet" papir. Det synes jeg er meget rigtigt set. Desuden har selskabet den indbyggede "defekt", ud fra et erhvervs-/investeringssynspunkt, at den er en fodboldklub der vil vinde nogle mesterskaber og ud i Europa, og det indbefatter at kast millioner ud af vinduet på transfers. Det er vel fuldstændig åbenlyst at en investor som ikke er i PSE for fodbolden ikke vil se alle spillerkøb som lige gode investeringer. Ailton kan meget vel blive en dyr fornøjelse fx, hvis han ikke slår til og ikke kan sælges videre. FCK-aktiens kurs afspejler vel det faktum at man, i et meget stort omfang, lykkes med det meste og derfor er forventningerne til at PSE lykkes med det nye Lalandia og fitness.dk fx naturligvis større. Hvilket igen afspejles i kursen. Meget af kursen er bundet op på forventninger og opkøb og derfor er den nok lidt højere end PSE bør være.

    Men det ændrer ikke ved at analysen er et billigt trick for at score opmærksomhed...
    "Men det er fodbold. Vi er neanderthalere alle sammen." - Zanka

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    42

    Re: AktieUgebrevets vurdering af FCK-aktien

    Forholdsvis illikvid aktie, som netop på grund af det nu begrænsede udbud er steget vildt i kurs. At påstå at dette ikke har noget med Steen Larsens opkøb at gøre er forkert i mine øjne.

    Jeg har ofte fulgt den under børsens åbningstid og der var ofte et kæmpe kursspread da Steen købte ind = pumpede kursen i vejret p.g.a. manglende udbud.

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    1,899

    Re: AktieUgebrevets vurdering af FCK-aktien

    Så er der nye betragtninger fra samme kilde...og i næste uge kigger de på Bif.

    http://www.finansnyheder.dk/news/Sho...toryId=9483133

    Mattsson #1988
    "Naaaj, der er ikke tale om gummiben, det har der ikke været på noget tidspunkt og det bliver der ikke igen"
    Mattsson#1988's Avatar

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    637

    Re: AktieUgebrevets vurdering af FCK-aktien

    En markant opjustering af resultatforventingen. Hvilket alt andet lige øger chancen for udbytte betaling betragtelig, med mindre man vælger at geninvestere mere end man forventer i indtægt fra slaget af kontortårnen.


    http://borsen.dk/650.99297

  15. #11
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: AktieUgebrevets vurdering af FCK-aktien

    ›En markant opjustering af resultatforventingen. Hvilket alt andet
    ›lige øger chancen for udbytte betaling betragtelig, med mindre
    ›man vælger at geninvestere mere end man forventer i indtægt fra
    ›slaget af kontortårnen.

    Med investeringer i:

    Lalandia II
    Ny tribune
    En hal

    - er det nok ganske givet, at likviditeten fra salgene skal pumpes i de projekter.
    Mvh,
    Bopa

  16. De følgende 5 brugere er enige:

  17. #12
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: AktieUgebrevets vurdering af FCK-aktien

    ›Så er der nye betragtninger fra samme kilde...og i næste uge kigger de på Bif.

    http://www.finansnyheder.dk/news/Sho...toryId=9483133


    Haha... Det var dog det mest indebrændte jeg nogensinde har læst fra en adresse der ikke starter med hverken "alle", "blok" eller "syd".

    Man kan koge det sammen til:
    FCK tjener mange penge på ejendomme og vi (jeg) kan se at de ville ha underskud hvis de ikke var gode til at tjene penge, hvilket betyder at man ikke ville ha kunne købe de spillere man har og givet dem den løn de får - hvorfor altså man kan sige direkte at FCK ikke ville ha samme succes med samme indtjening fra de mange forskellige markeder.

    No shit Sherlock. Skal vi så ikke lige tilføje "Brøndby er altså stadig bedst" til sidst i artiklen, eller hvad?

    At man så går ind efterfølgende og skriver noget som
    "Børsnoterede Parken har i dag en børsværdi på 3,5 mia. kr. svarende til ca. 50 gange årets overskud
    efter skat. Denne prisdannelse giver ikke i sig selv mening. Men for eksempelvis en islandsk mæcen er prisen måske ikke helt gal. Derfor ligger der i prisen antageligt en forventning om, at der kommer en rigmand forbi med en pose penge."


    ... er imo en direkte sviner på den morale der er i klubben, og endnu et forsøg på at overbevise uvidende om at man kun tænker på pengene og ville sælge lige så snart muligheden byder sig. Det er direkte ÆKELT.

    PS - det der for mig er det evindelige spørgsmål i den her debat om FCK og overskud på fodbolden, osv, er stadig det samme. Who gives a flying fuck? PSE gir masser af overskud og FCK har masser af succes. Det virker direkte søgt at gå ind og sige "jamen hvis vi tar det her og det her væk, så er de fandenme dårlige" og jeg kan ikke se hvad en sådan "analyse" har at gøre i "Ugebrev for Bestyrelser" - ganske uanset hvem det er der modtager dette. Det er bragende farvet og fjendsk skrevet, og direkte amatøragtigt.
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  18. De følgende 7 brugere er enige:

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    40

    Re: AktieUgebrevets vurdering af FCK-aktien

    ›PS - det der for mig er det evindelige spørgsmål i den her debat
    ›om FCK og overskud på fodbolden, osv, er stadig det samme. Who
    ›gives a flying fuck? PSE gir masser af overskud og FCK har masser
    ›af succes. Det virker direkte søgt at gå ind og sige "jamen
    ›hvis vi tar det her og det her væk, så er de fandenme
    ›dårlige" og jeg kan ikke se hvad en sådan
    ›"analyse" har at gøre i "Ugebrev for
    ›Bestyrelser" - ganske uanset hvem det er der modtager dette.
    ›Det er bragende farvet og fjendsk skrevet, og direkte
    ›amatøragtigt.

    Undskyld men hvem er det der er indebrændt?

    Hvis man skal foretage en analyse af en virksomhed med flere forretningsområder, så er det da særdeles relevant at kigge på hvilke områder der tjener penge og hvilke der ikke gør. Alt andet ville amatøragtigt.

    og psst, hvis ikke det er gået op for dig, så er analysen ikke henvendt til fodboldfans. Som fodboldfan er jeg enig med dig i at man kan være stort set ligeglad, så længe de andre aktiviteter finansierer fodbolden, når denne ikke selv giver overskud.

  20. #14
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    21

    Re: AktieUgebrevets vurdering af FCK-aktien

    ›Det er jo næsten uundgåeligt, men inden der kommer en
    det og forsøge at
    ›modargumentere det.

    ›3 gode grunde til aktien i PSE er hypet skulle ifølge AktieUgebrevet være:

    1. Steen Larsens opkøb af aktier, samt PSE´s egne opkøb af aktier
    2. Indkøb af spillere
    3. Antal af arrangementer er faldet med 2 i forhold til sidste regnskab
    4. Investeringen i Lalandia billund
    5. CL indtægter er indregnet i resultatforventninger


    ›Jeg vil på ingen måde ligge mig ud med finansieringseksperterne,
    ›desuden kanjeg sagtens følge nogle af grundene til, at man skal
    ›være varsom i at investere i aktien, med mindre man
    ›følelsesmæssigt er involveret i FCK.

    Hvis du med varsom mener "aktien kunne godt risikere at falde", så er der da stadig penge at tjene hvis man tager en kort position i FCK aktien.

    (https://dk.etrade.com/gl_text.asp?nav=1532)

  21. #15
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: AktieUgebrevets vurdering af FCK-aktien

    ›Hvis man skal foretage en analyse af en virksomhed med flere
    ›forretningsområder, så er det da særdeles relevant at kigge på
    ›hvilke områder der tjener penge og hvilke der ikke gør. Alt andet
    ›ville amatøragtigt.


    Det har jeg heller ikke noget problem med... Det er mere den måde det kommenteres på.

    ›og psst, hvis ikke det er gået op for dig, så er analysen ikke
    ›henvendt til fodboldfans.


    Det har jeg da heller ikke givet udtryk for... Omvendt kan jeg ikke (som jeg skrev) se hvad artiklen skulle kunne bidrage med i det blad den er blevet trykt i. De konklusioner der kommer har intet at gøre med virksomhed, men at gøre med fodbold. Hvad mening gir det i hh. til det du selv skriver?

    Artiklen kommenterer mere på hvordan man "bør" drive en forretning i stedet for den måde PSE gør det på - hvilket som Don Ø selv siger igen og igen er totalt hen i vejret; Hvem skulle kunne belære PSE hvordan man bedst opnår sine egne mål?
    PSE kører fortrinligt - hvilket er det vigtige set fra et business-synspunkt. Artiklen derimod gør op med at en del af forretningen finansierer den anden som noget negativt og uforsvarligt, uden at diskutere de omvendte relationer. Hvilket er den måde man ofte ser argumenterne bygget op på fra brøndbyfans... Den artikel er spækket med brøndbysandheder, og jeg kan ikke se at nogen saglig kan komme til disse konklusioner.

    ›Som fodboldfan er jeg enig med dig i at
    ›man kan være stort set ligeglad, så længe de andre aktiviteter
    ›finansierer fodbolden, når denne ikke selv giver overskud.


    Det er lige præcis der jeg ville sige det var fuldstændigt omvendt skruet sammen... Som fodboldfan kan man da netop ikke være ligeglad med om fodbolden gir overskud, men på et businessplan handler det om udgifter kontra indtægter, og hvordan disse stilles op mod hinanden for at maksimere indtægten. Noget artiklen ikke berører.

    Alene overskriften "Ejendomme redder Parkens økonomi" er idiotisk. Det er som at sige at "ketchupsalg redder Heintz". "Parken" er ikke det samme som "Idrætsparken". Parken er et selskab med mange forskellige arbejdsområder, situeret omkring et stadionkompleks af samme navn. De ejendomme der bliver diskuteret er tilmed delvist en del af selve bygningen...! Man kan heller ikke fornægte at følgende

    Groft sagt kan man sige, at FCK's aktuelle vej mod dette års mesterskab er skabt på lønsomme ejendomsinvesteringer, hvor medvinden på ejendomsmarkedet og faldende renter er et afgørende element.
    ikke har nogen virksomhedsmæssig relevans, og artiklen tar dette lille sidespring for at gøre opmærksom på at uden man havde tjent penge, så ville man ikke kunne "købe sig til et mesterskab". Idiotisk.

    Og det er langt fra det eneste lille cheap-shot nyreslag der kommer. Det er faktisk overraskende hvor meget vedkommende (der ikke er krediteret) har fået plads til på så få anslag. Vendinger som "beløbet på disse avancer, antageligt to-cifrede millionbeløb, er ikke særskilt oplyst i regnskaberne" siger implicit at man forsøger at skjule hvordan forretningen går, selvom man næppe skal være nogen Einstein for at se at spillerindkøb er dyre. Det bliver tilmed næste ordret gentaget senere: "Størrelsen af det samlede underskud i fodboldforretningen kendes ikke af offentligheden. Der oplyses nemlig ikke særskilte regnskabstal for FCK". Der står sensation ud over det hele - uden at det på nogen måde er det.
    Det meget tydelige fjendske ordvalg (som fx overdrivelse ved kommentarer omkring de dårlige ting og underdrivelse ved de gode) er heller ikke med til at gøre det bedre.

    Man taler om udgifterne ved fodbold, men ikke frugterne. Magen til envejskritik skal man lede længe efter.

    Den artikel kan i stor stil koges ned til "stating the obvious" og "FCK er dårlige til alt hvad der hedder fodbold". Hvad mening gir det for nogen som helst, andet end folk på sso?

    Jeg ville ikke ha noget problem med artiklen hvis den kom til et konstruktivt argument for [whatever]... Men det gør den ikke. Den handler ikke om hvordan PSE er forskellig fra andre virksomheder og hvordan man (åbenbart) kan tjene så mange flere penge end andre i samme sted, næh fokus ligger på citat:

    - Købet af Danmarks nationalstadion [...] har i høj grad været grundlaget for [...] sportslige succes

    - FCK's aktuelle vej mod dette års mesterskab er skabt på lønsomme ejendomsinvesteringer, [...] ejendomsmarkedet og faldende renter

    - Bragende underskud i fodboldforretning

    - Den samlede fodboldforretning gav altså et ganske betydeligt underskud

    - selskabet bygget og solgt over 100 feriehuse i Lalandia, hvilket antageligt har skabt en betydelig avance i regnskabet

    - Parken Sport & Entertainment har været dygtige til at drive anden forretning end fodbold

    Hvilket på ingen måde kan betegnes som hverken bare "en lille kommentar" eller noget som helst objektivt. Det er direkte propaganda.
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  22. De følgende 3 brugere er enige:

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 15.05.05, 22:23
  2. Aktien er... ja heller ikke vær at se på...!
    By Ais in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 05.08.04, 12:14
  3. PSE aktien
    By drix in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 09.09.03, 17:12

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •