Viser resultater 1 til 11 af 11

Emner: KB/FCK2 - Lolland/Falster Alliancen

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,694

    KB/FCK2 - Lolland/Falster Alliancen

    351 tilskuere havde sparket sig vej igennem morgentrafikken for at nå frem til Frederiksberg IP til det med spænding imødesete brag mod Roeegnens Udvalgte. LFA var før dagens kamp placeret 3 point over KB, dog med en kamp mere, og havde en frisk 2-0 sejr over topholdet Holbæk med i bagagen. KB skulle forsøge at følge op på den stime på hhv. en uafgjort mod Slagelse og sejre over hhv. Brønshøj og Greve på udebane.

    De udvalgte startere fra KB var:
    Thomas Villadsen
    Jeppe Brandrup (anf.) - Jamil Fearrington - Dan Thomassen - Nicklas Svendsen
    Kim Tandrup - Stefan Monberg - Mads Laudrup - Mathias Gravesen
    Lasse Qvist - Martin Bernburg

    På bænken: Benny Gall, Yasin Erdem, Kasper de Fries og Mikkel Linnet Elbæk.

    LFA's supporterklub "Bjørnebanden" (formentlig opkaldt efter deres favoritdrink) var mødt talstærkt op med festlige flag, to trommer og en bemærkelsesværdig høj promille, tidspunktet taget i betragtning. Godt nok kan man nå at drikke meget på turen fra Lolland/Falster, men mon ikke de har fået en hjælpende hånd af køkørsel omkring Gevninge? Det er i hvert fald mit bud.

    De to trommer blev meget myndigt tævet af en regulær Polle-lookalike og en tosse, der mente at det ville være passende at håne os med, at vores førstehold just har spillet mod United. Ellers gjorde en mand som godt kunne vise sig at være PLAE's onkel (der var dokumenteret tot i nakken) sig fint bemærket med ægte bosnisk hatstemning krydret med Mogadishu-vrede og irakisk vejbombe mellemfornøjethed. I det hele taget ville frenologer kunne skrive større afhandlinger om den fremmødte AWAY Crew.

    Fra start indtog de den vokale føring, dog med temmelig uartikulerede tilråb. Fx skulle vi 85 minutter ind i kampen, før det lykkedes at afkode det der indtil da havde lydt som ♪ Arvid Jørgensen ♪ til det de nok mente, nemlig ♪ Alliancen ♪. Jeg vil anbefale dem at lave et betragteligt overtræk på kontoen og investere i vokaler fremover.

    Nå, men kampen blev sat i gang, og det var LFA, der kom bedst fra start, muligvis grundet det vokale rygstød, men ligesom de flerstemmige tilråb, så varede det blot omkring 5 minutter, før KB satte sig på kampen og faktisk spillede rigtig godt. Tandrup og Gravesen var meget bevægelige og bolden blev i det hele taget spillet godt rundt.
    Efter ca. 13 minutters spil lød det ovre fra Bjørnebanden ♪ Her lugter lidt af mål ♪ (Von Oosten havde nok været mere korrekt) og ganske rigtigt gik der blot et par minutter, før KB bragte sig i spidsen 1-0. Bernburg spillede Qvist fri i dybden i venstre side af feltet, og da målmanden gik lidt ud af sit mål, prikkede Lasse Qvist den fikst rundt om keeperen og over i højre side af målet.

    KB fortsatte med at kontrollere kampen til stor frustration for de medrejsende syddanskere (hvoraf de fleste var under stærk mistanke for tidligere at have beboet de københavnske bænke inden en deportation havde gjort dem til hhv. lollikker og falstringer). Alle kendelser i KB's retning blev mødt af mishagsytringer uanset, hvor åbenlyst rigtige de var, og PLAE's onkel vandt undervejs det uofficielle VM i korslagte arme.

    Efter ca. 35 minutter udbyggede KB sin føring til 2-0, da Kim Tandrup strøg til baglinjen i højre side og smækkede et højt indlæg indover. Henover målmanden røg det og dumpede ned for fødderne af en flot tililende Gravesen, der kanonerede bolden i netmaskerne fra 1-2 meters afstand.
    Desværre gik der ikke lang tid, før LFA fik reduceret til 2-1. Efter et boldtab omkring midten manglede Nicklas Svendsen i den grad i returløbet, og en LFA-spiller kunne føre bolden op til baglinjen og aflevere ind foran til en fuldkommen udækket Martin Lohse (hvem ellers), der let kunne score.

    Kort efter viste Villadsen, at han stadig intet har lært af sine mange tidligere skovture. På en høj bold i dybden, hvor der endda var en forsvarsspiller hjemme, stormer han ud af målet og farer i den grad vild, men heldigvis bliver situationen afværget i denne omgang. Enten må Benny Gall tage ham i reversen og ruske ham godt og grundigt, mens han skriger "NU MÅ DU KRAFTEDEME LADE VÆRE MED AT GÅ UD FFS!!!!", eller også må man skillinge sammen til at installere en GPS i knolden på ham, for det er uhørt så ofte det sker. Benny fik da også en snak med ham umiddelbart efter pausefløjtet, så måske GPS'en ikke er helt aktuel endnu.

    Pausen blev brugt til at udskiftet Monberg (som humpede lidt efterfølgende) med Yasin Erdem, som overtog hans plads på den centrale midtbane. Det lykkedes en fra vores Kædedanser Crew (ingen nævnt, Don Ekström glemt), at undgå yderligere højlydte overfusning af Don Ø, og ellers blev Claus Meyer outed som hardcore LFA'er - der var både signeret spillertrøje såvel som dokumenteret halstørklæde.

    2. halvleg blev skudt i gang, og igen blev vi hjulpet godt igennem af stadionspeakeren, der på CL-maner (som han sagde) ville holde os underrettet om hver gang, der var gået 10 minutter, samt hvad den aktuelle stilling i kampen, eftersom stadionuret var gået i stå. Oh well, jeg er da overbevist om, at LFA's supportere var glade for denne service.

    Nå, men spillet fra første halvleg blev desværre ikke taget med over efter pausen, hvor kampen var en del mere rodet. Derudover var LFA væsentlig bedre, og de kom da også til flere afslutninger og udmærkede chancer, hvor Villadsen bl.a. fik reddet et skud fra kort afstand. Tandrup blev udskiftet med Mikkel Linnet, som gik ind centralt og sendte Yasin ud på højre midt. Som det nogen gang går, når det ene hold presser på for udligning, så løber det andet hold op og scorer i stedet for. Således også her, hvor målet til 3-1 faldt efter et hjørne, hvor Mads Laudrup (der igen sparkede nogle rigtig gode hjørnespark) fandt Martin Bernburg bagest i feltet. Bernburgs første skud blev klaret af målmanden, men returen fik han sparket i kassen, og så var den kamp i grunden afgjort. Qvist var blevet udskiftet med Kasper de Fries og LFA havde mere end signaleret overgivelse ved at sende Abdul Sule på banen. Mod slutningen af kampen byttede Mads Laudrup og Gravesen plads, således at Gravesen røg ind centralt på midten og Mads gik ud på venstrekanten.

    I overtiden fik KB sågar scoret til 4-1, da Mikkel Linnet hamrede bolden i mål fra kanten af feltet, så slutresultatet blev nok lidt større end retfærdigt, men det er jo til at leve med. Selv PLAE's onkel klappede af målet, og der var efterfølgende hyldest af LFA's spillere fra deres AWAY Crew, som takket være de asynkrone gurglende tilråb, den høje promille, deres pragtfulde hatstemning samt de to trommer, creperuller og festlige flag sniger sig helt op på et 10-tal, ikke mindst takket være den dokumenteret barmave-TIFO fra PLAE's onkel ved reduceringen.

    Dette var årets sidste hjemmekamp, men der er endnu tre udekampe, førend KB kan gå på vinterferie, så forhåbentlig kan de slutte af med yderligere tre sejre.

    Nå ja, vores gode ven bolddrengen var stadigvæk en trist skygge af sig selv, intet oprullet bukseben, ingen flagrende arme, men til gengæld et ansigt, der signalerede, at her var der tale om en dement fanget i en 11-årigs krop. Kun da der blev fløjtet til pause og der skulle uddeles sodavand til bolddrengene, fik vi set det karakteristiske løb med en overkropsholdning som Michael Johnson og dertilhørende tårnhøje knæløftninger, men jeg vil nu stadigvæk anbefale at købe aktier i Ritalin :o(
    Mvh.
    Morten


    Álvaro er verdens flinkeste mand
    bekræftet af Lønstrup d. 27/1-2004
    Spejder fra Mars's Avatar

  2. De følgende 10 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,287

    Re: KB/FCK2 - Lolland/Falster Alliancen.

    ›Kort efter viste Villadsen, at han stadig intet har lært af sine
    ›mange tidligere skovture. På en høj bold i dybden, hvor der endda
    ›var en forsvarsspiller hjemme, stormer han ud af målet og farer i
    ›den grad vild, men heldigvis bliver situationen afværget i denne
    ›omgang. Enten må Benny Gall tage ham i reversen og ruske ham godt
    ›og grundigt, mens han skriger "NU MÅ DU KRAFTEDEME LADE VÆRE
    ›MED AT GÅ UD FFS!!!!", eller også må man skillinge sammen
    ›til at installere en GPS i knolden på ham, for det er uhørt så
    ›ofte det sker. Benny fik da også en snak med ham umiddelbart
    ›efter pausefløjtet, så måske GPS'en ikke er helt aktuel endnu.

    Jeg synes at du glemmer Tims skovtur i 2. halvleg, hvor han godt nok får fat i bolden men på fineste vis afleverer til en modspiller. Denne skulle dog bruge så lang tid til at tæmme den at Tim kunne nå i mål, og der ikke kunne komme noget ud af den situation.

    Om målmandsindsatsen kan man endvidere sige at det var en af de dage hvor Villadsen havde valgt at vise hvorfor der ikke skal satses på ham. Udover skovturene brillerede han med at pacificere Dan med et højt "JEG HAR"-brøl, hvorefter en LFA-spiller var milimeter fra at prikke den forbi målmanden. Indsatsen toppedes lige af med at han tabte en bold, som han ellers ganske upresset havde grebet, ned i feltet til efterfølgende panik.
    ♪ Un bacio... un bacio ancora... ah!... un altro bacio... ♪

  4. #3
    Virumgrenen Slettet

    Re: KB/FCK2 - Lolland/Falster Alliancen.

    Fantastisk referat igen..

    Tak!


  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    374

    Re: KB/FCK2 - Lolland/Falster Alliancen.

    Et skarpt, vittigt og informativt referat. jeg skal blankt indrømme, at jeg ikke har for vane at rende andetholdet på dørene når de spiller, men referater som dette skærper da klart lysten. Måske burde man få sin dovne røv i omdrejninger næste gang de unge drenge spiller.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    359

    Re: KB/FCK2 - Lolland/Falster Alliancen.

    I mangel af 2tal lol kanp så:

    2talo lol!!!1
    Pabres 00:11
    Pema ved mere end man skulle tro ved første øjekast, som hvis man ser en dværg man har lyst til at tæve, og han så kan 16 forskellige slags kampsport.

    caro 00:12
    Pummie er zyg nok!
    Puma's Avatar

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    419

    Re: KB/FCK2 - Lolland/Falster Alliancen.

    KB!

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    40

    Re: KB/FCK2 - Lolland/Falster Alliancen.

    Hvornaar faar vi en 'rigtig' reservemaalmand?
    Suk
    Vancouver

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,694

    Re: KB/FCK2 - Lolland/Falster Alliancen.

    ›Om målmandsindsatsen kan man endvidere sige at det var en af de
    ›dage hvor Villadsen havde valgt at vise hvorfor der ikke skal
    ›satses på ham. Udover skovturene brillerede han med at pacificere
    ›Dan med et højt "JEG HAR"-brøl, hvorefter en
    ›LFA-spiller var milimeter fra at prikke den forbi målmanden.
    ›Indsatsen toppedes lige af med at han tabte en bold, som han
    ›ellers ganske upresset havde grebet, ned i feltet til
    ›efterfølgende panik.
    Jamen jeg er naturligvis enig, men jeg var i godt humør og undlod derfor at redegøre yderligere for Villadsens fejlindgreb.
    Mvh.
    Morten


    Álvaro er verdens flinkeste mand
    bekræftet af Lønstrup d. 27/1-2004
    Spejder fra Mars's Avatar

  12. #9
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    20

    Re: KB/FCK2 - Lolland/Falster Alliancen.

    ›351 tilskuere havde sparket sig vej igennem morgentrafikken for
    ›at nå frem til Frederiksberg IP til det med spænding imødesete
    ›brag mod Roeegnens Udvalgte. LFA var før dagens kamp placeret 3
    ›point over KB, dog med en kamp mere, og havde en frisk 2-0 sejr
    ›over topholdet Holbæk med i bagagen. KB skulle forsøge at følge
    ›op på den stime på hhv. en uafgjort mod Slagelse og sejre over
    ›hhv. Brønshøj og Greve på udebane.


    ›LFA's supporterklub "Bjørnebanden" (formentlig opkaldt
    ›efter deres favoritdrink) var mødt talstærkt op med festlige
    ›flag, to trommer og en bemærkelsesværdig høj promille,
    ›tidspunktet taget i betragtning. Godt nok kan man nå at drikke
    ›meget på turen fra Lolland/Falster, men mon ikke de har fået en
    ›hjælpende hånd af køkørsel omkring Gevninge? Det er i hvert fald
    ›mit bud.

    ›De to trommer blev meget myndigt tævet af en regulær
    ›Polle-lookalike og en tosse, der mente at det ville være passende
    ›at håne os med, at vores førstehold just har spillet mod United.
    ›Ellers gjorde en mand som godt kunne vise sig at være PLAE's
    ›onkel (der var dokumenteret tot i nakken) sig fint bemærket med
    ݾgte bosnisk hatstemning krydret med Mogadishu-vrede og irakisk
    ›vejbombe mellemfornøjethed. I det hele taget ville frenologer
    ›kunne skrive større afhandlinger om den fremmødte AWAY Crew.

    ›Fra start indtog de den vokale føring, dog med temmelig
    ›uartikulerede tilråb. Fx skulle vi 85 minutter ind i kampen, før
    ›det lykkedes at afkode det der indtil da havde lydt som ♪
    ›Arvid Jørgensen ♪ til det de nok mente, nemlig ♪
    ›Alliancen ♪. Jeg vil anbefale dem at lave et betragteligt
    ›overtræk på kontoen og investere i vokaler fremover.

    Fremragende referat - som LFA-fan i København morer jeg mig kosteligt over beskrivelsen af vores hardcore away crew!

    LFA var i øvrigt langt under den standard, der fra tid til anden berettiger snak om at vende tilbage til 1. division. Nu fik jeg muligvis ikke læst dit referat helt grundigt, men tilføjer (håber det er en tilføjelse), at jeg var yderst positivt overrasket over en ret god dommerpræstation. Synes jeg ikke, at jeg har set så meget til når jeg har set Alliancen rundt om i Kbh.

    Lidt yderligere indsigt i vores fankultur:
    1) Bare tænk på, hvor høj en promille der kan præsteres til eftermiddagskampe ;-)
    2) Bjørnebanden - ja, nu er LFA's maskot også en bjørn (Alli) og klubbens kælenavn er bjørnene. (Sleeping one of them). Men Bjørnebryg kan have været inde i billedet ;-)
    3) Vores målscorer mod jer var ingen ringere end "Superdolken" - håber du kunne høre det råb trods vokalmanglen.
    4) Så skulle du se home crew'et - nu er det desværre længe siden, jeg har været i Nykøbing Idrætspark, men vi har (vist nok) endnu en fabelagtig slagsang synget af Keld Heick, glaub ich! Alliancen, nu griber vi chancen! :-)
    5) Vi brillerede da også med vores klassiker, som nok er lettere fejlciteret her:
    "Vi er ikke Brøndby, vi er ikke FCK, Vi er bønder nede fra Falster - når vi står op om morgenen går vi ud og hakker roer, for der er intet andet at lave hvor vi bor"
    - og det vokale råb: Ab, Ab, Ab, Ab, Ab, Abdul Sule.

    - men vores hardcore away crew skaber altså noget mere stemning på Uganda Park, Glostrup Stadion og hvor de ellers kommer frem end de fleste andre i 2.div.! (At vi så taber de fleste kampe away i øjeblikket er noget andet).

    Beklager, at mit første indlæg her på forum ikke handler så meget om FCK/KB - skal jeg nok rette op på sidenhen :-)

    vh
    Vandrupo

  13. #10
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,694

    Re: KB/FCK2 - Lolland/Falster Alliancen.

    ›Fremragende referat - som LFA-fan i København morer jeg mig
    ›kosteligt over beskrivelsen af vores hardcore away crew!
    Jamen tak da, godt at du ikke tager det så nært :o)


    ›1) Bare tænk på, hvor høj en promille der kan præsteres til
    ›eftermiddagskampe ;-)
    Det er jeg ikke meget for :o(

    ›2) Bjørnebanden - ja, nu er LFA's maskot også en bjørn (Alli) og
    ›klubbens kælenavn er bjørnene. (Sleeping one of them). Men
    ›Bjørnebryg kan have været inde i billedet ;-)
    Jamen det er jeg skam klar over, og det mere end antydede de flotte flag jo også.

    ›3) Vores målscorer mod jer var ingen ringere end
    ›"Superdolken" - håber du kunne høre det råb trods
    ›vokalmanglen.
    Ja okay, det hørte jeg så ikke. Jeg satte bare et flueben ved "Martin Lohse".

    ›4) Så skulle du se home crew'et - nu er det desværre længe siden,
    ›jeg har været i Nykøbing Idrætspark, men vi har (vist nok) endnu
    ›en fabelagtig slagsang synget af Keld Heick, glaub ich!
    ›Alliancen, nu griber vi chancen! :-)
    Arf!

    ›5) Vi brillerede da også med vores klassiker, som nok er lettere
    ›fejlciteret her:
    ›"Vi er ikke Brøndby, vi er ikke FCK, Vi er bønder nede fra
    ›Falster - når vi står op om morgenen går vi ud og hakker roer,
    ›for der er intet andet at lave hvor vi bor"
    ›- og det vokale råb: Ab, Ab, Ab, Ab, Ab, Abdul Sule.
    Det bemærkede jeg godt, men jeg regnede ikke med, at nogen ville tro mig, så jeg undlod at medtage det i løgnen referatet.

    ›Beklager, at mit første indlæg her på forum ikke handler så meget
    ›om FCK/KB - skal jeg nok rette op på sidenhen :-)
    Gør endelig ikke det, det har været særdeles informativt.
    Mvh.
    Morten


    Álvaro er verdens flinkeste mand
    bekræftet af Lønstrup d. 27/1-2004
    Spejder fra Mars's Avatar

  14. #11
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    20

    Re: KB/FCK2 - Lolland/Falster Alliancen.

    og ellers blev Claus Meyer outed som
    ›hardcore LFA'er - der var både signeret spillertrøje såvel som
    ›dokumenteret halstørklæde.

    Glemte da lige at nævne, at den 'outing' ikke er så overraskende. Claus Meyer har såmænd lagt en fjerdedel af pengene til at købe Tordenstøvle (Kenneth Jørgensen for de ikke-indviede) hjem til LFA sammen med tre andre 'fodboldkøbmænd' (læs: naive øboer).

    Så det er ikke kun merchandise, der outer Meyer som en hardcore LFA'er ;-)

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. KB/FCK2 - B(æ)93
    By Spejder fra Mars in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 11.05.09, 20:41
  2. Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 21.08.06, 19:34
  3. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 06.09.05, 14:46
  4. FCK Fans På Lolland Falster½
    By Don_Braun in forum Bazar
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 19.08.05, 00:43
  5. FCKFC Lolland - Falster
    By lara02 in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 29.03.04, 13:08

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •