Se afstemningsresultater: Er et sådan banner ok i parken ?

Stemmeafgivere
724. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Nej!

    426 58.84%
  • Ja!

    253 34.94%
  • Ved ikke

    45 6.22%
Side 1 af 7 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 95

Emner: Ang. "Sigøjner banneret" den store afstemning

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    217

    Ang. "Sigøjner banneret" den store afstemning

    Afledt af stor uenighed i en anden tråd, kommer her den simple afstemning - er det ok med banneret "sigøjnere stæjer med arme og ben".

    Argumenter:

    For: Det er alene fodboldrelateret, og skal ses som en provokation mod vores største rival, da udtrykket længe er brugt om de uvaskede. Derudover vil de evige restriksioner om hvad man må sige og skrive, være med til at fjerne charmen og vi vil snart opleve en atmosfære så pinlig klinisk at man tror det er løgn.

    Imod: Først køres alle jyder over med een kam, så kommer FCK uheldigt i medierne i forbindelse med Dansk Front klistermærker, midt i anti racisme kampagner kommer så endnu en generaliserende bemærkning som i den bredde befolkning kan ses som udtryk for racisme i parken - det er unødvendig provokation som kan blive ris til egen røv.
    Sidst redigeret af Insider : 05.11.06 kl. 23:05

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    3,432

    Re: ang. "Sigøjner banneret" den store afstemning

    banneret er en skændsel i sig selv. at det osse er en skændsel for os som fck-fans at blie associeret med racisme er jo lidt en afledt ting.
    I øvrigt mener jeg at hele København minus de største indfaldsveje skal være 30 km/t-zone


  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Feb 2002
    Indlæg
    478

    Re: ang. "Sigøjner banneret" den store afstemning

    Næste gang lav sådan en afstemning anonym.

    Nogle vil måske ikke sættes i forbindelse med racisme og stemmer ikke eller stemmer anderledes end deres rigtige overbevisning.

    Tror ikke denne afstemning viser det rigtige billede...

  5. De følgende 4 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,559

    Re: ang. "Sigøjner banneret" den store afstemning

    ›Imod: Først køres alle jyder over med een kam, så kommer FCK
    ›uheldigt i medierne i forbindelse med Dansk Front klistermærker,
    ›midt i anti racisme kampagner kommer så endnu en generaliserende
    ›bemærkning som i den bredde befolkning kan ses som udtryk for
    ›racisme i parken - det er unødvendig provokation som kan blive
    ›ris til egen røv.

    Desuden tværer man - ved at komme med sådan et banner til en FCK-kamp - sin egen småborgerlige Dansk Folkeparti-humor udover andre FCK-fans, da vi fremstår som en gruppe til FCKs kampe.

    Folk kan lave alle de race-jokes de vil når de sidder sammen med gutterne i deres fritid. De skal ikke slæbe lortet med i Parken.

    Mvh

    Jonas.


  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    217

    Re: ang. "Sigøjner banneret" den store afstemning

    Synes personligt de mange ja-sigere i denne tråd, kombineret med nedenstående indlæg er udtryk for meget søgende øjne, som vidst nok kan få øje på et spøgelse eller to per dag !


    "Nu er det ikke for at afspore debatten fuldkommen, men 3Pigernes dragter virkede i mine øjne en anelse uheldige i dag. Man skal passe på med at lede efter racistiske budskaber overalt, men jeg kunne ikke lade være med at tænke på en vis racistisk klan da de tonede frem på banen. Jeg synes det er en smule uheldigt, at der ikke er bare én der har tænkt, at det muligvis kunne give grimme associationer og at man muligvis skulle vælge et andet kostume."

  8. De følgende 7 brugere er enige:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    283

    Re: ang. "Sigøjner banneret" den store afstemning

    ›Synes personligt de mange ja-sigere i denne tråd, kombineret med
    ›nedenstående indlæg er udtryk for meget søgende øjne, som vidst
    ›nok kan få øje på et spøgelse eller to per dag !


    ›"Nu er det ikke for at afspore debatten fuldkommen, men
    ›3Pigernes dragter virkede i mine øjne en anelse uheldige i dag.
    ›Man skal passe på med at lede efter racistiske budskaber overalt,
    ›men jeg kunne ikke lade være med at tænke på en vis racistisk
    ›klan da de tonede frem på banen. Jeg synes det er en smule
    ›uheldigt, at der ikke er bare én der har tænkt, at det muligvis
    ›kunne give grimme associationer og at man muligvis skulle vælge
    ›et andet kostume."


    hvis man virkelig vil kan man se racistiske motiver overalt - lidt ligesom at alle amerikanere kan se en konspirations teori

    det jeg så idag var dejlige cheerleaders klædt i hvide regnjakker der strålede glans i byens farve

    og hvid står MEGET bedre til dansere/let påklædte piger end blåt (skal være hvid/blå da vi er på hjemmebane)

    så thumbs op herfra mht. påklædningen idag
    Success is Temporary, Loyalty is Forever
    Drengene fra række 13

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    3

    Re: ang. "Sigøjner banneret" den store afstemning

    Kunne man ikke snart tænkes at bruge hjernecellerne når offentlige udsagn i "FCK-regie" skal fremvises i Parken...

    Forza

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: ang. "Sigøjner banneret" den store afstemning

    ›Det her har ikke en skid med racisme at gøre. Det er udelukkende
    ›had til de fucking sigøjnere. I er fandme så småborgelige...
    Jeg tror ikke størstedelen af dem der mener banneret var upassende er småborgelige. Jeg tror bare ikke, de fandt bannerets skrift passende. Det gjorde jeg heller ikke, men jeg mener så heller ikke det bør blæses så meget op.

    Jeg kalder personligt Brøndbyfans for bøsser, metadonbrugere, svin og så videre, når jeg er i Parken.
    Det betyder trods alt ikke, at jeg er imod homoseksuelle, at jeg mener alle narkomaner skal sendes ud på en øde ø eller at grise ikke har nogen berettigelse.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  13. De følgende 5 brugere er enige:

  14. #9
    Hassing86 er offline Løvindejagten er gået ind
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    108

    Re: ang. "Sigøjner banneret" den store afstemning

    ›Jeg tror ikke størstedelen af dem der mener banneret var
    ›upassende er småborgelige. Jeg tror bare ikke, de fandt bannerets
    ›skrift passende. Det gjorde jeg heller ikke, men jeg mener så
    ›heller ikke det bør blæses så meget op.

    ›Jeg kalder personligt Brøndbyfans for bøsser, metadonbrugere,
    ›svin og så videre, når jeg er i Parken.
    ›Det betyder trods alt ikke, at jeg er imod homoseksuelle, at jeg
    ›mener alle narkomaner skal sendes ud på en øde ø eller at grise
    ›ikke har nogen berettigelse.

    Jeg har sagt nej og det er bestemt ikke fordi at jeg aldrig bruge øgenavne... synes bare at det er vigtigt at vi markerer at rasicme ikke hører hjemme i parken og kun ude på pestegnen. Vi vil ikke have det skidt og med "Fck mod muslimer" episoden bør vi være ekstra obs.

    Ps. og nej selvfølgelig er det ikke okay at være rasist på vestegnen, vil bare ikke have det prædikat på mig. Jeg vasker mine hænder. Have der stået ludere istedet for sigøjnere havde jeg personligt synes at tifoet lige kunne snige sig op på "morsomt" på lol-barometeret
    "Og Linderoth over hele banen"
    23-08-06 EN ÆRA BEGYNDT

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    1,374

    Re: ang. "Sigøjner banneret" den store afstemning

    ›Det her har ikke en skid med racisme at gøre. Det er udelukkende
    ›had til de fucking sigøjnere. I er fandme så småborgelige...


    ›chap/UC
    Det er folk som dig der gør det så svært at få en fælles forståelse om det at gå i Parken. Mange års forsøg på dialog mellem 'de gamle kedelige' på nedre c og 'de unge vilde' på nu s12 kan lige så godt blive skyllet ud i toilettet når folk som dig forsvarer had til en i forvejen forfulgt gruppe, og steroetype fremstillinger af et helt folkeslags natur. Var "Der ewige Jude" heller ikke had til en befolkningsgruppe, men bare had til "de fucking jøder"?

    Det er bare ikke godt nok at det er blevet i orden at slå verbalt på en udsat befolkningsgruppe fordi man ikke kan lide en anden fangruppe. Det kan gøres meget bedre og meget mere smagsfuldt.

    Mvh
    Søren


  16. #11
    Snavs Slettet

    Re: ang. "Sigøjner banneret" den store afstemning

    Som jeg læser nogen af svarene, og ser at visse af dem - inkluderet er dem i den anden tråd om samme emne - kommer fra medlemmer af UC eller folk omkring dem, så virker det som om de er tossede over at have fået stjålet et banner og derfor retfærdiggør teksten på banneret.

    Det er ærgerligt for jer at jeres banner er blevet stjålet, men pas nu på I ikke ødelægger den goodwill som I har fået bygget op. Det tager væsentlig kortere tid at rive et hus ned end at bygge det op igen. Så helt ærligt, en anden gang så 1. tænk over hvad I skriver, samt 2. når I bliver konfronteret med at banneret er racistisk, så lad være med at skrive "luk røven" og "I er fanme så småborgerlige", det er sgu for lamt.

    Op på hesten igen. Banneret ER racistisk.

    :o) Claus


  17. #12
    Tilmeldingsdato
    Feb 2004
    Indlæg
    248

    Re: ang. "Sigøjner banneret" den store afstemning

    Flere af jer nævner det; I kalder bif for bøsser, narkomaner osv. Men dèt er helt fint ? Så længe det ikke går ind under noget så farligt som racisme. Hysteriet har nu nået grænser jeg aldrig troede ville ske, racisme er fordømmelse og kategoriseren af et folkefærd, ligesom når man flere steder i onsdags ikke "ville lukke danskere ind" på pubber i indre by... i Danmark!
    Det ene er sgu ikke værre end det andet, vil folk være mod intolerance og forskelsbehandling, så runger det sgu hult når de samtidig sviner homoseksuelle og narkotikaafhængige.
    Stop mobningen af tykke!


  18. #13
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    3,432

    Re: ang. "Sigøjner banneret" den store afstemning

    ›Folk kan lave alle de race-jokes de vil når de sidder sammen med
    ›gutterne i deres fritid.

    nødig
    I øvrigt mener jeg at hele København minus de største indfaldsveje skal være 30 km/t-zone

  19. #14
    Tilmeldingsdato
    Mar 2006
    Indlæg
    318

    Re: ang. "Sigøjner banneret" den store afstemning

    ›Flere af jer nævner det; i kalder bif for bøsser, narkomaner osv.
    ›Men dèt er helt fint ? Så længe det ikke går ind under noget så
    ›farligt som racisme. Hysteriet har nu nået grænser jeg aldrig
    ›troede ville ske, racisme er fordømmelse og kategoriseren af et
    ›folkefærd, ligesom når man på flere steder i onsdags ikke
    ›"ville lukke danskere ind" på flere pubber i indre
    ›by...
    ›I Danmark !
    ›Det ene er sgu ikke værre end det andet, vil folk være mod
    ›intollerance og forskelsbehandling, så runger det sgu hult når de
    ›samtidig sviner homoseksuelle og narkotikaafhængige.
    ›Stop mobningen af tykke !!!!!!!!!

    Forskellen er meget simpel: Bøsserne, junkierne, de tykke og brilleaberne er nogen af vores "egne". I den tid vi lever i er tribunerne blevet tilholdssted for den ekstreme højrefløj. FC har indtil nu været forskånet for slemme episoder ( minus klistermærkesagen ), men både i Agf, Aab og Brøndby er fx abelyde og bananskræller på banen blevet set. Hvis du ikke kan forstå hvorfor nogen kan se en sammenhæng mellem racisme og de såkaldte "uofficielle" hvorfor hylder UC så fx Jeppe Brandrup som FCK´s "Di Canio" ? Di Canio er jo ikke andet end et dumt fascist-svin som hader fremmede og elsker at heile på stadion. Er det idéalet ? Kalder ikke UC for nazister, men er bange for at i ikke kan se hvor det her er på vej hen...
    Fan af postmoderne fodbold...

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #15
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    952

    Re: ang. "Sigøjner banneret" den store afstemning

    Soergeligt at saa stor en del (pt. 40% hvis man renser for ved ikke og BIF fans der har svaret nej) synes racistiske bannere er ok i Parken. Ogsaa bedroeveligt at de vigtigste argumenter hvorfor det er ok er,

    1. Andre FCK fans synger sange om boesser mm., derfor maa vi godt lave racistiske bannere,

    2. BIF fans har stjaalet vores bannere, og

    3. Folk er smaaborgerlige.

    Som det burde vaere aabenlyst er ingen af disse argumenter for at goere det, men blot afvaergninger og fralaeggelse af ansvar, naar man har vaeret lidt for ivrige for at ligne storebroedrene i PSG.

    Alt i alt er jeg ret saa nedslaaet og pinligt beroert over at stoette FCK i dag.
    Sidst redigeret af SuperSharpShooter : 06.11.06 kl. 12:21 Årsag: Glemte lige at rense for BIF fans i afstemningen

  22. Den følgende bruger er enig i dette:
    Ras

Side 1 af 7 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 29
    Sidste Meddelelse: 10.09.07, 18:19
  2. Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 08.03.06, 15:13
  3. Den store "Alle mand til Hamburg!... skal du med?!" afstemning.
    By -=| Morten |=- in forum De korte linier
    Svar: 54
    Sidste Meddelelse: 02.09.05, 21:03
  4. Den store "hvad tror du promillen siger"-afstemning
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 13.07.04, 12:41

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •