Side 3 af 8 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 107

Emner: Don Ø får sin multihal

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    197

    Re: Don Ø får sin multihal

    og lige præcis den udtalelse burde have fået alle alarmklokker til at ringe på FULD rulle derude på vestegnen, for magen til dummere ide fra en f***** bestyrelsesformand skal man da lede længe efter.

    Men ok, det er vel meget sigende for deres situation derude, så deeeet :O)

    /Nicolai L
    Mvh Nicolai L(øven)

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Don Ø får sin multihal

    Problemet er jo at hallen skal bygges hvor skøjtehallen er nu. Og på det område kan der jo ikke bygges nogen hal med plads til 15.000 tilskuere. Så nemt er det jo.

    Desuden så har de jo mulighed for at bygge hallen lige op til Parken, så den kan bruges i forbindelse med arrangementer i Parken.

    F.eks. så kan man med enkle metoder slippe for at bygge loger og VIP arealer i den nye hal men i stedet benytte de allerede eksisterende arealer i Parken ved at bygge en slags gangbro mellem hallen og Parken.

    Det er lige præcis derfor jeg mener, at Flemming er godt tilfreds på trods af at det ikke bliver med 15.000 pladser.

  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    711

    Re: Får Don Ø også en ordentlig fodboldarena?

    Jeg skal da ærlig talt indrømme, at jeg umiddelbart har svært ved at se perspektiverne i det vedtagne multihalsprojekt.
    København mangler en multihal. Helt enig, men en græsplæne velegnet til international fodbold må vel også stå højt på ønskelisten. En sådan anlægges da også et par gange om året i Parken, for med "lynets hast" at blive ødelagt, som følge af, at den ikke kan slå rod grundet de mange non-fodboldarrangementer.
    En problematik der tidligere er berørt i flere tråde, og eksempelvis i nedenstående artikel sakset fra Politiken:

    http://politiken.dk/fodbold/article194866.ece

    I artiklen lyder det bl. a:
    "Vækstbetingelserne i Parken er blandt de dårligste i Europa, når man sammenligner med andre stadions"

    Og videre:
    "Parken har tidligere undersøgt muligheden for en transportabel græsplæne, der kan køres ind og ud. Sådan gør man blandt andet på Arena Auf Schalke i Tyskland. Men trafik og manglende plads omkring Parken har indtil videre udelukket den mulighed"

    Godt nok fylder en transportabel fodboldbane mere end en multihal til 8.000 tilskuere. Men når man så alligevel trodser de snævre pladsforhold omkring Parken, så får man uværgeligt den tanke, om ikke fravalget af den mest fleksible og optimale løsning med ovenstående begrundelse, har grobund i manglende vilje.
    Sat på spidsen; Det er ikke en multihal vi mangler. Den har vi jo allerede i form af rulletaget. Vi mangler snarere en ægte fodboldarena.
    Og hvorfor dog ikke stræbe mod en helhedsløsning, istedet for at poste op til 500 mill. kr. i en multihal med begrænset kapacitet.

    Mvh Torben
    Sidst redigeret af FCTorben : 11.11.06 kl. 11:34

  5. #34
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    694

    Re: Don Ø får sin multihal

    ›Problemet er jo at hallen skal bygges hvor skøjtehallen er nu. Og
    ›på det område kan der jo ikke bygges nogen hal med plads til
    ›15.000 tilskuere. Så nemt er det jo.

    ›Desuden så har de jo mulighed for at bygge hallen lige op til
    ›Parken, så den kan bruges i forbindelse med arrangementer i
    ›Parken.

    ›F.eks. så kan man med enkle metoder slippe for at bygge loger og
    ›VIP arealer i den nye hal men i stedet benytte de allerede
    ›eksisterende arealer i Parken ved at bygge en slags gangbro
    ›mellem hallen og Parken.

    ›Det er lige præcis derfor jeg mener, at Flemming er godt tilfreds
    ›på trods af at det ikke bliver med 15.000 pladser.

    Man kan vel ligefrem håbe at det giver mulighed for at udvide VIP området, konferencelokaler m.m. Med al respekt for de faciliteter der er i forbindelse med A tribunen, så er det ikke den kønneste udsigt. Derfor ville det da være kærkomment med en meget, meget bred gangbro.
    Det vil trods alt være lidt federe at VIP gæster til et arrangement i den nye hal rent fysisk ikke skal bevæge sig frem og tilbage over en skaldet bro. Nej, jeg håber de gør noget ud af arkitekturen, så de to bygninger bliver mere sammenhængende, og at de virker som noget naturligt.

    Jeg kunne da eksempelvis godt forestille mig at skøjtehallen, A tribunen og det nye kontortårn blev bygget sammen til en større helhed. Men de ved jo sikkert godt præcist hvad de ville have, allerede før de sendte forespørgelsen ind til kommunen, så mine ønsker kommer jo nok ikke med i denne omgang - selv om en kombineret sandwitch/kebab-striptease-sportsbetting bar ville være rar.

    Desuden ER de fysiske muligheder på området ikke til en mulithal. Det betyder dog ikke at de planer er skrinlagt. De har bare aldrig været aktuelle for området omkring Parken. Desuden ser jeg ikke ischockey i de nye fasciliteter ved Parken. Der er det bare ikke stort nok til. Mulithallen kan godt vente på sig for mit vedkommende.

  6. #35
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    236

    Re: Don Ø får sin multihal

    ›››http://www.bt.dk/sport/dkfodbold/artikel:aid=481412/
    ››
    ››
    ››syntes bare det er lidt fesent med 4000-5000 mennsker , så kunne
    ››de sgu da bare have købt Forum eller udbygge KB hallen. Håber da
    ››virkelig at man er mere ambitiøs en det skallende antal

    ›Plads til hvad? Det er ikke muligt at bygge en hal til 15-20000
    ›mennesker der, så hvorfor skulle den være på mere end 5000....?
    ›Hvad ligger vores håndboldhold på i tilskure lige nu?

    Plads til store koncerter så vores græstæppe ikke ødelægges hvert år. en arena til 8000 er jo ikke just beregnet til større navne indenfor musik.Havde mindst regnet med 10000 sidende tilskuere og 15-18000 ved koncerter. Hvorfor skulle det ike være muligt at bygge en så stor hal ? man kan vel grave ned i stedet for at bygge op ? Hvad angår til skuer til eks håndbold, jamen så har flemse jo sagt at hvis faciliteterne er der kommer folk,dermed også flere sponsorer . Jeg mener at det er uambitiøst hvis de tal som BT gætter på er korrekte !
    "I'm Forever Blowing Bubbles"
    Baronen

    FCKFC 791

  7. #36
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,550

    Re: Don Ø får sin multihal

    ›Plads til store koncerter så vores græstæppe ikke ødelægges hvert
    ›år. en arena til 8000 er jo ikke just beregnet til større navne
    ›indenfor musik.Havde mindst regnet med 10000 sidende tilskuere
    ›og 15-18000 ved koncerter. Hvorfor skulle det ike være muligt at
    ›bygge en så stor hal ? man kan vel grave ned i stedet for at
    ›bygge op ? Hvad angår til skuer til eks håndbold, jamen så har
    ›flemse jo sagt at hvis faciliteterne er der kommer folk,dermed
    ›også flere sponsorer . Jeg mener at det er uambitiøst hvis de tal
    ›som BT gætter på er korrekte !
    Politisk er det ikke muligt at bygge en større multihal på området, hvilket også er en del af lokalplanen for området. Se mere info i forum "De lange linier".

    Så det er ikke uambitiøst, men en knald god forretning, som Østergaard er ved sætte op ved Parken.

    Set i københavnsk perspektiv så er det uambitiøst, at kommunen ikke har sikret sig en stor multiarena til 15.000 tilskuere et sted i kommunen - endnu! Men det har ikke noget direkte med Parkens multihal at gøre. Jo måske for 3-5 år siden, men der er løbet meget sand i stranden siden. Især Parkens samlet økonomi og aktivitetsområder har ændret sig noget de senere år. Det har bl.a. betydet, at sætningen "førende udbyder af sport og underholdning i øresundsområdet" blev skrevet ud af selskabets formålsparagraf.

    Historisk set er en kæmpe multiarena en stor underskudsforretning - uden store offentlige tilskud.
    Mvh
    Henrik

    2. Flemsebog kap.9 s.152 linie 13

  8. #37
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    20

    Re: Don Ø får sin multihal

    Må også sige at jeg er skuffet...

    Dette er jo "bare" en hal og ikke den internationale størrelse multihal til Kbh. som der har været talt så meget om. Typisk dansk uambitiøst og egentlig meget U-Don Ø'sk.

    Lige en note til sammenligning: Den få år gamle arena i Århus, senest brugt til VM i gymnastik har plads til 4.700 tilskuer ved sportsarrangementer, og er altså større hvis tallene i aviserne holder...

  9. #38
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,550

    Re: Don Ø får sin multihal

    ›Må også sige at jeg er skuffet...

    ›Dette er jo "bare" en hal og ikke den internationale
    ›størrelse multihal til Kbh. som der har været talt så meget om.
    ›Typisk dansk uambitiøst og egentlig meget U-Don Ø'sk.

    ›Lige en note til sammenligning: Den få år gamle arena i Århus,
    ›senest brugt til VM i gymnastik har plads til 4.700 tilskuer ved
    ›sportsarrangementer, og er altså større hvis tallene i aviserne
    ›holder...

    Ud fra forventninger til kommunens eller "hele danmarks hovedstad" ambitioner kan man godt være skuffet. Men set ud fra et FCK perspektiv, har man fået den økonomisk set bedste løsning.

    Men at FCK bygger sig en multihal ved Parken, har i princippet intet med den manglende multiarena i hovedstaden til 15.000 siddende tilskuere at gøre. Det er heller ikke FCKs ansvar. Staten, kommunen m.fl. kan da bare bygge løs ude ved Bella Center.

    De tal jeg har set, de siger 4000 siddende tilskuerepladser til ishockey, og ca. 4500 til håndbold/basket (banen fylder mindre end en ishockeybane) hvis hallen udnyttes fuldt ud.
    Mvh
    Henrik

    2. Flemsebog kap.9 s.152 linie 13

  10. #39
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    1,484

    Re: Don Ø får sin multihal

    Uanset hvilken slags hal man får ud af at bygge om i Parken, vil jeg betragte det som den største skandale i FCKs historie, hvis man ikke udnytter byggeplanerne til at finde en varig løsning på de evige problemer med banen. Om den skal køres ud under en ny tribune, eller hvad fanden man kan gøre, ved jeg ikke. Men hvis vi bruger millioner på at bygge ny tribune og hal og stadig fjoller rundt med en mudderbane, der skal have skiftet græs flere gange om året, mister jeg en stor del af min respekt for Don Ø.
    -


    "Vi er stolte som ind i helvede."
    (Don Ø, 23. august 2006.)



    ♪ Die Meister, Die Besten, Les Grandes Equipes, The Champions♪

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #40
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    836

    Re: Don Ø får sin multihal

    ›Uanset hvilken slags hal man får ud af at bygge om i Parken, vil
    ›jeg betragte det som den største skandale i FCKs historie, hvis
    ›man ikke udnytter byggeplanerne til at finde en varig løsning på
    ›de evige problemer med banen. Om den skal køres ud under en ny
    ›tribune, eller hvad fanden man kan gøre, ved jeg ikke. Men hvis
    ›vi bruger millioner på at bygge ny tribune og hal og stadig
    ›fjoller rundt med en mudderbane, der skal have skiftet græs flere
    ›gange om året, mister jeg en stor del af min respekt for Don Ø.

    Enig.

    Nu ved jeg godt det er meget science fiction-agtigt - og jeg aner ikke om det kan lade sig gøre; hvis det kan, er det sikkert alt for dyrt. Men jeg kommer alligevel med mit fantasifulde forslag ;-)

    Hvis man tager udgangspunkt i Arena auf Schalke (http://www.stadienwelt.de/stadionwel...tribuene=rasen), hvor banen kan køres udenfor stadion, kunne man så ikke lave en-eller-anden stand, der kan sænke banen fx. 5 meter, hvorefter den kan køres ind under den nye multihal. Herinde skulle selvfølgelig være et slags drivhus, med varme, luft, lys, vand osv.
    Når banen er kørt væk fra den stand, kan denne hæves igen og bruges som gulv til koncerter, firmafester, boksning osv. Når banen skal bruges, køres standen ned, banen køres derhen på, og så hæves den igen.

    Ok, jeg ved det, det var måske lidt for fantasifuldt :-)
    Men det kunne da være fedt, hvis det var os der var banebrydende med et nyt koncept, inden for dette med at holde banen i orden.


    Bortset fra det, hvis vi vil beholde retten til landskampe, så skal vi nok snart gøre et eller andet drastisk. Jeg er ikke sikker på dbu forlænger aftalen næste gang, hvis banen stadig ligner lort næsten hele året rundt. Der er selvfølgelig ikke så mange andre muligheder nu - Brøndby stadion er for småt. Men så vidt jeg ved giver denne aftale rimelig mange penge til os, så flemming må jo op med nogle penge for at gøre banen bedre, hvis han vil være sikker på at få en masse penge af dbu :-)
    Sidst redigeret af JesperFCK : 11.11.06 kl. 15:39
    William!
    JesperFCK's Avatar

  13. Den følgende bruger er enig i dette:
    Ras

  14. #41
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,741

    Re: Don Ø får sin multihal

    ›Uanset hvilken slags hal man får ud af at bygge om i Parken, vil
    ›jeg betragte det som den største skandale i FCKs historie, hvis
    ›man ikke udnytter byggeplanerne til at finde en varig løsning på
    ›de evige problemer med banen. Om den skal køres ud under en ny
    ›tribune, eller hvad fanden man kan gøre, ved jeg ikke. Men hvis
    ›vi bruger millioner på at bygge ny tribune og hal og stadig
    ›fjoller rundt med en mudderbane, der skal have skiftet græs flere
    ›gange om året, mister jeg en stor del af min respekt for Don Ø.

    Problemet er at det nok er lettere sagt end gjort.

    Den berømte Schalke-løsning kan ikke lade sig gøre eftersom der er for lidt plads rundt om Parken. Og hvis man skal have lys og luft til baneenden ned mod D-tribunen, kan man stort set ikke gøre andet end at rive tribunen ned - og lade være med at bygge en ny. Eller fjerne taget og afdækningen af hjørnerne så vi kommer tilbage til tilstandene før Parken fik mulighed for at blive til en indendørs arena.

    Den slags løsninger kunne man jo godt tænke i, men de er ikke bare dyre, de ville være en total underminering af Parkens økonomi. Så det er måske lige lovligt meget forlangt at man skulle gøre det.

    Allerhøjest kan man måske forvente at den nye tribune giver marginalt bedre forhold for at der kan trænge lidt lys og luft ind. Men forudsætningerne for en rigtig god bane får man nok desværre ikke med en mindre ombygning - man skulle mere eller mindre bygge Parken helt om.

    Nåja, eller lave en løsning hvor man kunne hejse hele græsplænen op på taget, eller sådan noget.

    Venligst,
    Bo N K

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #42
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    681

    Re: Don Ø får sin multihal

    ››››http://www.bt.dk/sport/dkfodbold/artikel:aid=481412/
    ›››
    ›››
    ›››syntes bare det er lidt fesent med 4000-5000 mennsker , så kunne
    ›››de sgu da bare have købt Forum eller udbygge KB hallen. Håber da
    ›››virkelig at man er mere ambitiøs en det skallende antal
    ››
    ››Plads til hvad? Det er ikke muligt at bygge en hal til 15-20000
    ››mennesker der, så hvorfor skulle den være på mere end 5000....?
    ››Hvad ligger vores håndboldhold på i tilskure lige nu?

    ›Plads til store koncerter så vores græstæppe ikke ødelægges hvert
    ›år. en arena til 8000 er jo ikke just beregnet til større navne
    ›indenfor musik.Havde mindst regnet med 10000 sidende tilskuere
    ›og 15-18000 ved koncerter. Hvorfor skulle det ike være muligt at
    ›bygge en så stor hal ? man kan vel grave ned i stedet for at
    ›bygge op ? Hvad angår til skuer til eks håndbold, jamen så har
    ›flemse jo sagt at hvis faciliteterne er der kommer folk,dermed
    ›også flere sponsorer . Jeg mener at det er uambitiøst hvis de tal
    ›som BT gætter på er korrekte !

    Fordi der ikke er plads og ikke tilladelse som flere nu har været inde på. Og fordi det aldrig har været meningen at bygge en så stor hal der.
    Og det er altså ikke tal som BT gætter på, de kommer direkte fra den fondsbørsmeddelelse som PS&E har udsendt.
    Om svensk fotboll finns det inte mycket positivt att säga. Fy fan, vad allsvenskan är tråkig. - Don Ø

  17. #43
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    681

    Re: Don Ø får sin multihal

    ›Må også sige at jeg er skuffet...

    ›Dette er jo "bare" en hal og ikke den internationale
    ›størrelse multihal til Kbh. som der har været talt så meget om.
    ›Typisk dansk uambitiøst og egentlig meget U-Don Ø'sk.

    ›Lige en note til sammenligning: Den få år gamle arena i Århus,
    ›senest brugt til VM i gymnastik har plads til 4.700 tilskuer ved
    ›sportsarrangementer, og er altså større hvis tallene i aviserne
    ›holder...


    Ej, nu må i snart fatte det gutter...Hverken Don Ø, FCK eller PS&E her siden det blev klart at vi ikke vill købe bella centeret været indvolveret i planlægningen af en stor arena med plads til 15-20000. Det man fra PS&E's side hele tiden har villet bygge er præcis det man får nu, en arena med 4-5000 pladser med mulighed for håndbold og ishockey. At uvisse årsager har nogen insisteret på at blande de 2 ting, den store og den lille arena, sammen. PS&E har hele tiden gået efter den lille arena ved siden af parken (og en overgang en mellemting i gentofte) men aldrig en stor arena til 20000. Hvad fanden skulle vi dog bruge en sådan en til....?

    Den store bliver forhåbentlig bygget i ørestaden, af bella centeret som også vil bruge den til konference...

    Så det er hverken uambitiøst eller u-don Ø'sk...Det er lige præcis hvad man bad om. En hal til 4-5000 mennesker. Det er uambitiøst at man ikke fra starten laver den som 5000 sæders, men det er en anden sag...
    Om svensk fotboll finns det inte mycket positivt att säga. Fy fan, vad allsvenskan är tråkig. - Don Ø

  18. #44
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    637

    Re: Don Ø får sin multihal

    ››Det var på tide. Dejligt, at han endelig har fået tilladelse til
    ››at bygge både multihal og D-tribune.

    ›Ja, men det er da fint. Det er bare en skam, at han vælger at
    ›bygge en "håndboldhal". Skal vi aldrig have et
    ›ishockeyhold?

    Hallen vil blive lavet således at den kan bruges til både ishockey, håndbold, koncerter etc.

    Nogle klager over størrelsen, men jeg tror man har valgt denne løsning grundet de synergier de vil give at placere hallen sammen med PARKEN. Og derved vurderet at de ville være bedre ned at bygge en større hal et andet sted i KBH.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #45
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    441

    Re: Don Ø får sin multihal

    ›Nice - så skal der ikke være så mange koncerter i parken :)

    Det tror jeg ikke du skal regne med, det siger sig selv at 42000 i Parken contra 8-10000 i omtalte fremtidsarena betyder uformindsket aktivitetsniveau i Parken, og blot flere muligheder med arenaen (læs andre arrangementer etc.).
    FCK since 1992 - Love lasts forever🤍💙🤍💙🤍

Side 3 af 8 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 09.12.05, 17:58
  2. Ingen multihal?
    By clausjul in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 16.03.05, 16:10
  3. Hvornår mon FCK får sin første Landsholdsspiller?
    By phdfodbold in forum De korte linier
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 18.05.04, 22:24
  4. Hvordan får man sin egen titel?
    By Martin CX in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 30.06.03, 13:28

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •