Se afstemningsresultater: Er det i orden med mavesure svar (som beskrevet i indlægget) på 'dumme' spørgsmål?

Stemmeafgivere
197. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja.

    40 20.30%
  • Nej.

    130 65.99%
  • Jeg ved ikke hvad jeg skal mene.

    27 13.71%
Viser resultater 1 til 15 af 15

Emner: Dumme spørgsmål i BBB (læs venligst indlægget inden du stemmer)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,559

    Dumme spørgsmål i BBB (læs venligst indlægget inden du stemmer)

    Jeg synes, at der i et langt stykke tid har været en lidt kedelig 'mode' i skakten (for newbies: BBB-chatten), og det er på tide at gøre op med om det er i orden eller ej.

    Det handler om den tone folk (som regel nye eller sjældne brugere) bliver mødt med, når de stiller et hurtigt spørgsmål, som f.eks. "Hvornår åbner portene på søndag?" Umiddelbart et spørgsmål de fleste efterhånden er klar over, og utvivlsomt et spørgsmål man hurtigt selv kunne finde svaret på.

    Den slags bliver ofte mødt med svar á la: "Hvad med selv at finde ud af det!!" eller noget i en endnu mindre diplomatisk formulering.

    Jeg er helt på det rene med at man kan ryste lidt på hovedet af nogle af de spørgsmål folk stiller, og forventer ikke at nogen skal gøre sig noget besvær for at hjælpe andre med så simple spørgsmål.
    Hvad jeg derimod ikke forstår er, at man føler trang til at flå hovedet af spørgeren. Hvorfor ikke bare svare: "Kl. 13." Hvis man alligevel udmærket er klar over det, uden at man behøver at slå det op? Hvad er der så forfærdeligt ved bare at give folk et stille og roligt svar, eller måske: "Aner det ikke. Tjek FCK.dk."?

    Jeg fatter ikke folk gider hidse sig sådan op, og det er en ret åndssvag måde at byde nye brugere velkommen på. For mig at se er BBB i hvert fald ikke ved at svømme over i ligegyldige spørgsmål som det ser ud nu. Så hvis svaret alligevel ligger lige på tungen, så skriv dog det, i stedet for en reprimande (der i øvrigt ikke giver vedkommende noget svar).

    Måske er det bare mig, der ikke er generet af tilfældige mere eller mindre relevante eller komplicerede spørgsmål.

    At stemme, plz.

    Mvh
    Jonas



Threaded View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 29
    Sidste Meddelelse: 31.03.05, 18:36
  2. Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 09.12.04, 16:11
  3. Svar: 53
    Sidste Meddelelse: 12.02.04, 10:12
  4. Ny indgangsbøn. Læs venligst...
    By Debatredaktionen in forum De korte linier
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 13.06.03, 01:49

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •