Se afstemningsresultater: Hvem har været efterårets profil i SAS-Ligaen?

Stemmeafgivere
345. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Mikkel Thygesen, FC Midtjylland

    163 47.25%
  • Morten Nordstrand, FC Nordsjælland

    67 19.42%
  • Dennis Sørensen, FC Midtjylland

    4 1.16%
  • Ulrik Laursen, OB

    19 5.51%
  • Martin Ericsson, Brøndby

    5 1.45%
  • Michael Ribers, FC Nordsjælland

    2 0.58%
  • Arek Onyszko, OB

    1 0.29%
  • Jukka Santala, FC Nordsjælland

    0 0%
  • Tobias Grahn, OB

    44 12.75%
  • Niki Zimling, Esbjerg fB

    4 1.16%
  • Jesper Bech, Esbjerg fB

    6 1.74%
  • Baye Djiby Fall, Randers FC

    20 5.80%
  • Christian Olsen, FC Midtjylland

    0 0%
  • Michael Jakobsen, AaB

    0 0%
  • Anders Møller Christensen, OB

    0 0%
  • Gilberto Macena, AC Horsens

    4 1.16%
  • Simon Poulsen, FC Midtjylland

    0 0%
  • Rasmus Würtz, AaB

    5 1.45%
  • Heath Pearce, FC Nordsjælland

    0 0%
  • Danny Califf, AaB

    0 0%
  • Anden spiller (skriv hvem) (IKKE FCK-spillere)

    1 0.29%
Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: Efterårets spiller i SAS-Ligaen?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    538

    Efterårets spiller i SAS-Ligaen?

    Ja, hvem er egentlig efterårets spiller i SAS-Ligaen?
    Jeg synes vi har set et særdeles opløftende efterår, hvad angår spillet i ligaen. Flere underholdende kampe, mellem hold som spiller god fodbold, og mange spillere, både af de helt unge, og ubeskrevne, men også nogen forventede gennembrud.

    Positivt, at relativt mange spillere har holdt et stabilt højt niveau i efteråret. Specielt set med landsholdsbriller, for det er for tyndt, at vores landshold ikke er stærkere, hvis man kigger på spilletid i spillernes respektive klubber. Positivt derimod, at vi har SAS-Liga spillere som kan gå direkte ind på landsholdet, og ikke umiddelbart falde igennem, niveaumæssigt.

    Postivt at vi har en god håndfuld spillere i SAS-Ligaen som holder et internationalt niveau.

    Men hvem synes du er SAS-Ligaens profil i efteråret (hvis vi undlader FCK-spillere, alting behøver ikke handle om FCK på de korte linier :o) )?

    Spændende hvad resultatet bliver. For hvad vægter man højest, indflydelse for sit hold, målscoreren som trækker opmærksomhed(nordstrand), eller ham som spiller for et hold i krise, men stadig laver et højt antal afleveringer som rammer medspillere, og altså individuelt set, spiller godt (Ericsson), eller forsvarspilleren som mange overser, men spiller stabilt med et højt bundniveau (Califf).

    Så derfor: Argumenter for dit valg :o)

    Og undskyld at jeg udelader FCK-spillere - men det ville blive for farvet.
    Vi ved jo alle sammen godt at der er en håndfuld stykker fra FCK som i dén grad havde fortjent at komme med her. :o)
    Sidst redigeret af fckfreak : 27.11.06 kl. 10:42
    Hvis FCK omsatte spil til mål, var vi allerede europæisk topklasse.
    fckfreak's Avatar

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    425

    Re: Efterårets spiller i SAS-Ligaen?

    Morten Nordstrand! Han kommer direkte op i SAS-ligaen og bliver efterårstopscorer. Læg hertil en masse assists og en god placering i tabellen.
    Køhlert har en pragtfuld udstråling.
    Infamous's Avatar

  3. De følgende 6 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    294

    Re: Efterårets spiller i SAS-Ligaen?

    Ulrik Laursen. Især hvis man må tage hans UEFA Cup-præstationer med i betragtning. I særklasse Liganes MVP i tæt konkurrence med Gilberto.

    UL er bundstabil, brølstærk og enormt rutineret. Hans lederegenskaber savnes mange steder.

    Andre emner er Mikkel Thygesen, Gilberto, Niki Zimling, Djiby Fall og måske Stig Tøfting. Som AaB'er må jeg ærligt indrømme at hverken Würtz eller (især) Kaliffen har været i nærheden af disses niveau.

    Det har været efteråret hvor de talentmæssigt bedste spillere af forskellige grunde ikke har været de egentlige profiler. Her tænker jeg på Jesper Grønkjær, Siyabonga Nomvethe, Tobias Linderoth, Per Nielsen og Morten Duncan.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,006

    Re: Efterårets spiller i SAS-Ligaen?

    Der er i grunden mange gode spillere i ligaen når du sådan lister dem...! : )

    Jeg vil nok sige Tobias Grahn, Mikkel Thygesen eller Morten Nordstrand.

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    538

    Re: Efterårets spiller i SAS-Ligaen?

    ›Der er i grunden mange gode spillere i ligaen når du sådan lister dem...! : )

    ›Jeg vil nok sige Tobias Grahn, Mikkel Thygesen eller Morten Nordstrand.

    Netop, blandt andet derfor at jeg laver tråden og afstemningen. For selvom de fleste ville vælge Nordstrand eller Thygesen (som forventet), så synes jeg at vi i denne sæson ser en særdeles profilrig liga. Altså selvfølgelig ikke sammenlignet med de fem store ligaer - men i forhold til tidligere. Jeg prøvede at liste dem, som jeg husker for enten højt niveau generelt, højt niveau i længere perioder, eller dem som er enormt vigtige brikker på deres hold, og så selvfølgelig dem som enten laver enormt mange mål(som jo også er vigtigt for et hold ;-)), dem som laver mange assist(ditto), og så i det hele taget spillere som er brudt igennem.

    Selvfølgelig er vel, strengt taget, en håndfuld til en halv snes mere som sagtens kunne forsvares på den liste. Som f.eks. Tøfting, Salami, Kim Christensen, Magnus Troest osv.

    Men altså, vi har set forholdsvis mange store profiler i år, synes jeg. Mange spillere med et enormt stort potentiale. Opløftende synes jeg faktisk. Det lover godt. Især at så mange af dem er relativt unge.

    Og så stemte jeg så alligevel på en tidligere udlandsprof, som bestemt ikke er ung længere; Ulrik Laursen. Og det gjorde jeg så fordi, jeg synes at manden imponerer voldsomt i hver eneste kamp. Højt, højt bundnniveau. Enormt vigtig, i Bruce Rioch spillemæssige revolution i OB. Og en kæmpe lederskikkelse som indgyder respekt fra modstanderen, og mod til sine holdkammerater. Han var ret undervurderet, synes jeg, i en længere periode.
    Hvis FCK omsatte spil til mål, var vi allerede europæisk topklasse.
    fckfreak's Avatar

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    98

    Re: Efterårets spiller i SAS-Ligaen?

    Thygesen har gjort så stort fremskridt forhold til alle andre.

    Hvis man ikke tæller fck spillere med :)

    Vil jeg mene....
    Sektion 12!

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    304

    Re: Efterårets spiller i SAS-Ligaen?

    Hvor er super-indkøbet Hannes Sigurdsson på den liste? ;-)
    Sometimes I lie awake at night and I ask, "Why me?", then a voice answers "Nothing personal, your name just happened to come up"

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    1,010

    Re: Efterårets spiller i SAS-Ligaen?

    Synes at Djiby Fall har været den bedste, med 9 mål for RFC er han en stor grund til at de ligger hvor de gør og ikke ved SIF eller VB. Synes han har gjort det rigtig godt i de kampe jeg har set så for mig er det et oplagt valg.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Årets Spiller i SAS-ligaen
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 28.10.07, 11:22
  2. Per Nielsen BIF: "Rytter er årets spiller i SAS-ligaen!"
    By Karsten CF1 in forum De korte linier
    Svar: 52
    Sidste Meddelelse: 31.05.07, 16:06
  3. Efterårets spiller i FCK
    By Betzer in forum De korte linier
    Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 27.11.06, 21:46
  4. Udvidet bænk i SAS Ligaen
    By fckboy32 in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 12.07.06, 12:23
  5. Niveauet i SAS ligaen..
    By unknown in forum De korte linier
    Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 20.05.05, 18:26

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •