Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: Jørgen Glistrup, er i tilfredse?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Jørgen Glistrup, er i tilfredse?

    FCK's nye administrerende direktør Jørgen Glistrup har efterhånden siddet længe nok i stolen, til, at man kan få lov at vurdere ham. Først og fremmest virker han som en sympatisk fyr, men er folk tilfredse efter glistrup har overtaget!? Østergård nåede i sine cirka 4 år som direktør at lave skydetag, løfte tilskuersnittet til fantastiske højder, lave nye fanarrangementer, skaffe et drømmehold med store profiler, vinde 2 mesterskaber, få en fantastisk carlsberg aftale i 2 omgange, startet nye sportsgrene, løftet parken til et indbringende event-center osv. osv. osv.

    Hvilke strategiske visionære ting har glistrup egentlig foretaget.

    - Øl er steget i pris
    - Den fantastiske udvidelse af F&B sortimentet begrænser sig til Gullash (!) i de kolde måneder
    - Priserne til superligabold er steget, og til Europacup er det gået helt i vasken, 195 kroner for et maltesisk hold (der så i øvrigt blev slået sammenlagt 10-1, dvs. 1 divisions standard)

    Det virker som røvkedelig virksomhedsoptimering, totalt blottet for nogle innovative visionære tanker...Hvor er glistrup's strategiske visioner der skal føre os ind i toppen af Europa!?. Jeg er glad for vi stadig har Østergård.

    Hvad sir i?

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    1,374
    ›FCK's nye administrerende direktør Jørgen Glistrup har
    ›efterhånden siddet længe nok i stolen, til, at man kan få lov at
    ›vurdere ham. Først og fremmest virker han som en sympatisk fyr,
    ›men er folk tilfredse efter glistrup har overtaget!? Østergård
    ›nåede i sine cirka 4 år som direktør at lave skydetag, løfte
    ›tilskuersnittet til fantastiske højder, lave nye
    ›fanarrangementer, skaffe et drømmehold med store profiler, vinde
    ›2 mesterskaber, få en fantastisk carlsberg aftale i 2 omgange,
    ›startet nye sportsgrene, løftet parken til et indbringende
    ›event-center osv. osv. osv.

    Mange af de her ting hører vel stadig ind under FØ's ansvarsområde - altså udviklingen af PSE's områder.

    Så vidt jeg husker, har vi da fået forlænget kontrakten med Carlsberg under JG


    ›Hvilke strategiske visionære ting har glistrup egentlig foretaget.

    ›- Øl er steget i pris

    Ikke godt, men større bægre er godt.

    ›- Den fantastiske udvidelse af F&B sortimentet begrænser sig
    ›til Gullash (!) i de kolde måneder

    Og det er sikkert ikke engang JG der har stået for det.

    ›- Priserne til superligabold er steget, og til Europacup er det
    ›gået helt i vasken, 195 kroner for et maltesisk hold (der så i
    ›øvrigt blev slået sammenlagt 10-1, dvs. 1 divisions standard)

    Hvordan var det lige sidste år? Kostede det ikke nogenlunde det samme mod Tblisi? Jeg kan ærligt talt ikke huske det. Det der dog virkeligt tæller til dette års fordel er, at sæsonkortholderne fik 95,- rabat og ikke bare de measly 25,- som vi fik til Tblisi-kampen. Så for sæsonkortholderne var Sliema-kampen markant billigere end Tblisi-kampen sidste år, som jeg vurderer som sådan nogenlunde lige så interessant. Mod Djurgården fik vi også kun 25,- rabat mens vi får 50,- rabat til den noget mere spændende kamp mod Rangers, og sandsynligvis også i eventuel CL. At nogle så hellere vil sidde hjemme og pjevse fordi de ikke har fået fribilletter til denne kamp har jeg svært ved at tage seriøst.

    Set samlet synes jeg vi her har et plus i forhold til sidste år.


    ›Det virker som røvkedelig virksomhedsoptimering, totalt blottet
    ›for nogle innovative visionære tanker...Hvor er glistrup's
    ›strategiske visioner der skal føre os ind i toppen af Europa!?.
    ›Jeg er glad for vi stadig har Østergård.

    Jeg er også glad for at vi stadig har FØ. JG har aldrig været tiltænkt en rolle som visionær. Han er bogholderen. Sammenlign FØ's nuværende position med Peter Norvigs før FØ overtog. Det er tydeligt, at FØ's position er knyttet til manden frem for titlen.


    ›Hvad sir i?

    Se ovenstående ;o)

    mvh
    Søren

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737
    ›Jeg er også glad for at vi stadig har FØ. JG har aldrig været
    ›tiltænkt en rolle som visionær. Han er bogholderen.›

    Nå! Han har da ellers ved en hver lejlighed, det være sig TV, adskillige aviser, Løvetimen, webTV mv. givet udtryk for at man netop IKKE skulle mene han var bogholder, han var en mand af visioner, en mand der kunne lide at tænke kreative innovative tanker...visioner om at malke virker det som om han dog primært har..

    Anyway så er jeg sgu pænt kold, jeg bruger sgu ik flere penge på FCK når tingene stiger, snarer bruger jeg færre fordi jeg ik synes jeg får nok for pengene. Jeg er stoppet med at købe meget øl i parken, det bliver til en enkelt eller to under kampene, og så adskillige før, men købt billigt, så samlet tjener de sgu færre penge på mig, og boycut af skandalepriser som 200,- mod Malta, ja den er der mange der udfører..

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    1,374
    og boycut af skandalepriser som 200,- mod
    ›Malta, ja den er der mange der udfører..

    Boycuttede du også Tblisi-kampen sidste år så? Den blev afviklet før JG fik noget at skulle have sagt. Hvorfor kommenterer du ikke på det som jeg mener er blevet bedre i forhold til sidste år?

    Jeg synes det er enddog meget positivt, at der kommer lidt ekstra til sæsonkortholdere. Dem der er villige til at bruge de penge som det koster at få et sæsonkort er ofte bare set som nogen man kan presse penge ud af - nu giver de lidt igen til de trofaste.

    Mvh
    Søren
    Sidst redigeret af Begbie : 13.08.03 kl. 08:29

  5. #5
    cl-cph Slettet
    ›FCK's nye administrerende direktør Jørgen Glistrup har
    ›efterhånden siddet længe nok i stolen, til, at man kan få lov at
    ›vurdere ham. Først og fremmest virker han som en sympatisk fyr,
    ›men er folk tilfredse efter glistrup har overtaget!? Østergård
    ›nåede i sine cirka 4 år som direktør at lave skydetag, løfte
    ›tilskuersnittet til fantastiske højder, lave nye
    ›fanarrangementer, skaffe et drømmehold med store profiler, vinde
    ›2 mesterskaber, få en fantastisk carlsberg aftale i 2 omgange,
    ›startet nye sportsgrene, løftet parken til et indbringende
    ›event-center osv. osv. osv.

    Da vi blev mestre i sommers var det nu med Jørgen Glistrup som adm. direktør. Og tænk på hvor mange koncerter der har været i Parken i dette år. Hvis man skal følge dine argumenter så er det vel JG som har æren af dette. Og tænk på hvor stort tilskuersnittet var i dette forår, igen med JG ved roret.


    ›Hvilke strategiske visionære ting har glistrup egentlig foretaget.

    ›- Øl er steget i pris
    ›- Den fantastiske udvidelse af F&B sortimentet begrænser sig
    ›til Gullash (!) i de kolde måneder

    Alting stiger. Dette kaldes inflation. Tænk engang hvis man stadig betalte det samme for fadbamser i 2003 som man gjorde for 20 år siden. Det ville da være skønt, men sådan er virkeligheden jo ikke.

    ›- Priserne til superligabold er steget, og til Europacup er det
    ›gået helt i vasken, 195 kroner for et maltesisk hold (der så i
    ›øvrigt blev slået sammenlagt 10-1, dvs. 1 divisions standard)

    Som det også er blevet skrevet længere nede så var det de samme priser sidste år til en dødssyg kval. til UEFA-cuppen. Ikke engang Champions League!! Det gode denne gang er jo netop at folk med sæsonkortet bliver belønnet. Både mod Sliema og Rangers har man fået en rabat der er til at føle på. Samtidig er sæsonkortet ikke personlig mere, hvilket også er sket i den tid JG har været direktør.


    ›Det virker som røvkedelig virksomhedsoptimering, totalt blottet
    ›for nogle innovative visionære tanker...Hvor er glistrup's
    ›strategiske visioner der skal føre os ind i toppen af Europa!?.
    ›Jeg er glad for vi stadig har Østergård.


    ›Hvad sir i?

    Som det fremgår så er jeg egentlig ganske godt tilfreds med fordelingen af ansvaret i FCK. Ja det er stadig FØ der er ansigtet udaf, mens JG mere sørger for at virksomheden fungerer optimalt.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,361
    Puma han er sparrings partner med Østergård. Østergård finder på Ide'erne Jørgen fortæller om de hænger sammen økonomisk.

    Jeg tror han er ret kreativ i hans bogføring. Ikke på den negative måde, men han kender sikkert en masse trix til at få PS&E's penge til at yngle hurtigere. Han blev ansat fordi han var en penge wizz. Det er det arbejde han skal lave ikke alt muligt andet.

    mvh
    Klaus A

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    59

    har det svært ham...

    Han var med til at starte en dybt usympatisk organisation (fremskridtspartiets ungdom), men alle skal have en chance. men mig bekendt har han vist aldrig lagt afstand til sin fortid.

    Har var også fremme med nogen tåbelige bemærkninger om hvor forærdeligt det var at skulle betale skat af CL indtægterne (fars dreng?)

    Han har ikke kunnet på en dankort aftale på plads endnu.

    Reelt set er han vel kun "beancounter", skulle østergaard stoppe i morgen, er han næppe manden der vil kunne drive bixen.

    Bevares det er vigtigt der er styr på finanserne, men så kald ham økonomi direktør, og få en anden stand by til når østerggard stopper.
    Sidst redigeret af nestor : 26.08.03 kl. 14:43

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Jørgen Glistrup: "FCN og FC Midtafrika er ikke seedede"
    By Karsten CF1 in forum De korte linier
    Svar: 124
    Sidste Meddelelse: 04.08.08, 13:57
  2. Stort af Glistrup
    By Bazooka in forum De korte linier
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 14.08.03, 19:05

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •