Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 27

Emner: Godt tidspunkt at sælge ud?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    286

    Godt tidspunkt at sælge ud?

    Ja.

    Indtil for et par dage siden havde jeg end ikke selv troet at jeg nogensinde skulle sige denne sætning om det bedste FC hold nogensinde, nok også det bedste danske klubhold nogensinde.

    Jeg er gået og nærmest blevet deprimeret over alle de historier der er kommet frem om spillere som mere eller mindre er på vej væk.

    Spillere som snart kan være tabt.

    Jesper C

    Lars J ( senest til sommer )

    Michael G

    Michael S

    Atiba H

    Tobias L

    Martin B ( senest til sommer )

    Marcus A

    Det gør sq ondt når jeg skriver de navne i sammenhæng med at blive solgt. Men samtidig må jeg også vende tilbage til overskriften, " Er det ikke et godt tidspunkt at sælge ud ?"

    Det havde været noget helt andet hvis der havde været UEFA cup at spille for i foråret, men det er jo desværre ikke. Så burde vi ikke få skiftet ud, i ordentlig tid til næste omgang Europa ? Det er selvfølgelig ikke en selvfølge at vi gevinder DM hvis vi laver en "BIF" altså sælger dem, uden at få tilsvarende kvalitet ind. Her er det jeg mener at det ville være en god ide at få skiftet ud nu, da der så ville være lang tid til at få spillet dem ind så de kunne være på højde med det hold vi har nu. ( til næste års CL eller Uefa )

    Jeg indrømmer da gerne at jeg også ligesom så mange andre gerne så dette hold forblive som det er. Jeg kan dog godt se det fornuftige i at få solgt nogen af de "varmeste" spillere. Jeg håber dog ihvertfald at ledelsen med den ekstra pose penge får truffet de rigtige valg.

    /fckcs Der er nervøs for fremtiden, men det var jeg også da Ståle kom til.
    Et godt fynsk bøgetræ taber ikke et eneste blad, fordi et par svin gnubber sig lidt op ad stammen

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    183

    Re: Godt tidspunkt at sælge ud ?

    Marcus Allbæck? Han er da ikke rygtet på vej væk, hvor har du det fra?
    Han er 33 og har 1½ år tilbage af kontrakten, det ville ikke give nogen mening at sælge ham.
    Todis-venner.dk


  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Godt tidspunkt at sælge ud ?

    Jeg tror ikke man skal lave en kæmpe udskiftning, men løbende udskiftning er en del af gamet. man kan i mine øjne ligesågodt starte nu, i stedet for at skulle skifte en stor del ud på en gang... i en kort sommerpause. Derfor skal der skiftes ud på de pladser, hvor vi kan få kvalificeret afløsere.

    LJ er oplagt. Han kan måske skaffe gode penge og kan skiftes ud, hvis man allerede har en afløser klar... ellers må han vente.

    FCK er allerede igang, som jeg ser det. Bernburg blev fundet for let og afskibet, afløst blev han af en af klubbens andre store talenter; Qvist. På målmandsposten kigger man officielt efter Gall afløser, men mon ikke dette også betyder at man hodler øjnene åbne over for JC's, hvis han skulle ryge.. intet er usandsynigt.

    Jeg har en kæmpe tiltro til at CV's stærke side, faktisk er at lade udskiftningerne komme løbende, og klubben's ledelse skal have ros for at lade den sportslige sektor om kun at koncentrer sig om dette. Transferpenge er ikke nødvendigt i FCK, men derfor skal der selvfølgelig ses på checkens størrelse, som da Santos røg.

    Udskiftning er altid velkommen og vi kan godt lade 1-2 profiler gå med passende erstatning, men FCK sælger ikke 6-7 spillere...ligegyldigt hvad. Det er der ikke behov for, og regner ikke med man kan lide at skyde sig i foden. Hvis 2 spillere bliver solgt, så tror jeg klubben siger til spillerne...drop tankerne om at komme ud, vi vil ikke af med flere nu... måske kommer chancen igen til sommer.... I bliver, ligegyldigt hvad!!!
    Torben

  4. De følgende 7 brugere er enige:

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    657

    Re: Godt tidspunkt at sælge ud ?

    Det vil være et godt tidspunkt at sælge profiler fra holdet, da vi har et rimeligt hul i Superligaen ned til FCM.

    Hvis vi sælger vil det også betyde at vi køber nye profiler. Disse vil have god tid til at blive spillet ind på holdet i den resterende del af sæsonen.

    MEN der er aldrig noget godt tidspunkt at sælge et halvt hold på, så håber max der ryger 2-3 stykker fra vores start 11'er.

    /Anders

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    57

    Re: Godt tidspunkt at sælge ud ?

    Jesper C - har ikke været i klubben i så lang tid, mener godt han kan tage 1-2 sæsoner mere men måske han bare vil videre, så mener jeg ikke man skal stoppe ham

    Lars J - Forstår ikke helt hvorfor Carsten V taler om at beholde ham til sommer, hvis man kan gå ud og få 16,5mio for ham (eller alt omkring 10 mio) så burde man vel få en fuldgod erstatning og få ham spillet ind på holdet til næste års championsleague(uefa) turnering

    Michael G - Samme som Jesper C, håber dog at Michael er en af de spillere vi kan beholde i mange år endnu, og med hans lange kontrakt kunne det godt se sådan ud...

    Michael S - Han har måske snart lyst til at komme til udlandet efter et par gode sæsoner i FCK, hvis budende som de har lydt vil være på 30 mio, så ville jeg lade ham tage springet!

    Atiba H - Samme som Jesper C, hans kontrakt er lang nok til vi kan vente, og han kunne måske godt blive markant skarpere foran mål!

    Tobias L - SÅ få dog skrevet en livskontrakt med manden!

    Martin B - Ser ingen fremtid for ham i klubben, og det ville være godt for ham at komme afsted

    Marcus A - Som før sagt, så beholder vi ham til han går på fodbold-pension.

    Andre? - en spiller som Kvist vil jeg personligt gerne beholde, det samme gælder, Hangeland og Wendt

    /NAsMaR
    Claudemir, du er ikke mindre end fantastisk!

    FC København - Manchester United 1-0 73 min:
    > Marcus Allbäck <

  8. De følgende 6 brugere er enige:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    261

    Re: Godt tidspunkt at sælge ud ?

    ›Andre?

    Razak Pimpong - Mon ikke han bliver solgt til en eller anden lille norsk klub...

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    57

    Re: Godt tidspunkt at sælge ud ?

    Spiller han i klubben? Ej det er gas...

    Han må godt smutte :)

    Hvis der er andre jeg har glemt er i velkommen til at minde mig på dem, tog de mest væsentlige :P og dem der var nævnt hæ :o)
    Claudemir, du er ikke mindre end fantastisk!

    FC København - Manchester United 1-0 73 min:
    > Marcus Allbäck <

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    542

    Re: Godt tidspunkt at sælge ud ?

    Du mangler vist Berglund som er blevet rygtets på vej hjem til det svenske.

    Jeg tvivler meget stærkt på at der bliver solgt ud, planen er og har altid været at etablerer sig i europa, og det sker ikke hvis man sælger flere spillere.
    Jeg ved at Lars J og Bergvold er fortid, andre tror jeg der skal ligges et meget stort beløb for at få, og da jeg mener at en spiller som Gravgaard er klart bedre end Agger da han røg til Liverpool skal beløbet en tand højere end det Bundby fik for ham.

    Jesper C skal der holdes fast i, den mand skal ingen steder!!

    Tobbe er yderst tilfreds i det københavnske og har selv sagt at han ikke ser nogen grund til at skulle forlade fuld spilletid i en CL- klub.

    Atiba kan erstattes, men vi bør holde fast så længe det kan lade sig gøre.

    Silber virker for mig lidt træt, han skal nok ud og prøve noget nyt for at få ny energi, han kan erstattes.

    Mackan kan jeg ikke se for mig blive solgt, og hvem har vist interesse??

    Pimp bør finde sig en ny klub, han har og får aldrig den fornødende tillid fra Ståle.

    Kvist har en agent som vil tjene lidt hurtige penge, så ham skal vi passe på med, for med det han kan leverer på den centrale midt kan han meget hurtigt blive en spiller som bliver talt om i samme åndedrag som Tobbe, Jesper C og Gravgaard.

    Jeg håber på at der løbende bliver skiftet 2 ud ved hvert transfervindue de næste par år, så de spillere som er i kontrakt udløb eller bare ikke er inde omkring de startende 11 bliver skiftet ud så der konstant bliver kamp om pladserne. Der bør max være 4 sikre på holdet, Keeper, midterforsvar, midt midt og en angriber, resten skal der selvfølgelig ikke skiftes ud på til hver eneste kamp, jeg synes desværre bare at det er ærgeligt at der er visse personer som har en meget sikker plads på holdet pga manglende konkurrence pt.
    Mit hjerte banker kun for FCK!!!

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    25

    Re: Godt tidspunkt at sælge ud ?

    Fodbold på "vort" plan er en levevej, klubånd er en subjektiv størrelse. Ville du skifte job hvis din løn blev firedoblet eller flerdoblet? Det gør ondt på alle os fans når en stamspiller i sine bedste år forlader FCK. Derfor skal vi være glade for de spillere der viser os fans, at de er glade for at være her! FCK ER NAVNET - spilleren kan højst være savnet! You win some and you lose some.
    Derfor respekt for Lars Jakobsen der kunne have skrevet kontrakt i vinterferien(Dortmund/Everton), men vælger at blive. Selvfølgelig får han ekstra mønter efter kontraktudløb til sommer (transferfri), men mon ikke det kunne være reguleret i overgangssummen hvis han ville væk fra FCK nu!? Tak Lrs

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    481

    Re: Godt tidspunkt at sælge ud ?

    ›Du mangler vist Berglund som er blevet rygtets på vej hjem til det svenske.

    De får da aldrig råd til at hente ham hjem nu. Desuden er der ikke ligefrem crowdet oppe foran, 3 angribere er på ingen måde én for meget!

    jeg mener at en
    ›spiller som Gravgaard er klart bedre end Agger da han røg til
    ›Liverpool skal beløbet en tand højere end det Bundby fik for ham.

    Du må have spist søm, der er alder = fremtid, til forskel på de to. Agger er en fremtidens mand som endnu ikke har vist alt hvad han kan. Det samme kan ikke siges om Gravgaard som er god, men Agger er bedre.

  16. De følgende 5 brugere er enige:

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    25

    Re: Godt tidspunkt at sælge ud ?

    Hvor vil du lige finde en højre back med evner til at dække samtlige forsvarspladser - nu!? Vi får 8 måneder til at finde en erstatning for LJ og det er ikke for lidt! Bare se på Wendts problemer i venstresiden. Gudbold

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Mar 2005
    Indlæg
    93

    Re: Godt tidspunkt at sælge ud ?

    Sælg Pimpong og Lars!

    Pimpong er alligevel så pivringe, at det ikke gør noget forskel.
    Lars ryger anyways.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #13
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    250

    Re: Godt tidspunkt at sælge ud ?

    Jeg synes så absolut ikke, at vi skal sælge ud af vores profiler!

    Jeg ved godt, at der først er CL og UEFA Cup igen næste år, men jeg er stadig af den holdning, at hvis vi nu sælger en stor del af vores profiler ud nu her eller til sommer for den sags skyld, så kan vi godt vinke farvel til europæisk bold næste sæson, og det ville jo være at træde et gigantisk skridt tilbage i vores målsætning.

    Selvfølgelig skal spillere i den danske liga jo have lov til at søge andre udfordringer når tilbudene kommer, det er jo logik, men kunne det ikke tænkes, at spillere ala Grønkjær og Linderoth går ud og siger, at der ikke skal komme en udvandring af de helt store, idet dette hold vi har nu sagtens kan spille på det niveau, og med et par nye indkøb som reserver ville vi stå endnu stærkere?

    Jeg håber i hvert fald på ovenstående.

    Anyway, jeg tror vi siger farvel til Bergvold, Pimpong og Silber her til januar. Hvilket jo er helt i orden, for Hutch kan sagtens tage Silber's plads, og så rykker Kvist ind centralt ved Linde - ja sorry Hjalte, men det er dét vi vil ha!
    Eeeeeelsker Ailton! >>> ¡FC Copenhague, La respuesta escandinavia del Real Madrid!
    Thomas's Avatar

  21. #14
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    230

    Re: Godt tidspunkt at sælge ud ?

    KON-TI-NU-I-TET!

    At vi holder på stammen og ikke forfalder til at sælge for mange nøglespillere er afgørende hvis den positive udvikling skal fastholdes, og vi vil på flere europæiske eventyr (og det vil vi gerne).

    Kontinuiteten virker da også som klar prioritet hos ledelsen. Bedst illustreret med Gravgaards forlængelse og at ikke mindst at man holder på Lars. Hvis rygterne om 15 mille er bare tæt på at være rigtige (jeg tvivler), betaler vi en million for hver kamp han spiller i foråret, hvis i kan følge det fortænkte regnestykke.

    Jeg mener det er mindst ligså vigtigt at klubben bruger sine økonomiske muskler på at holde på spillere, som på at være aktiv på transfermarkedet. En velkommen understregning af at ledelsen deler denne holdning ville være en forlængelse med Linde snarest...TAK!

  22. #15
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    15

    Re: Godt tidspunkt at sælge ud ?

    ›Hvor vil du lige finde en højre back med evner til at dække
    ›samtlige forsvarspladser - nu!? Vi får 8 måneder til at finde en
    ›erstatning for LJ og det er ikke for lidt! Bare se på Wendts
    ›problemer i venstresiden. Gudbold

    Ja der bliver helt sikkert et tab at miste lars jacobsen. Men mener dog ikke at vi behøver at finde en ssom kan dække samtlige forsvarspladser. Bare han er super på højreback, så er det fint for mig.

    http://www.bolddk.com/nyt/?vis=63592

    Men Ulrik Vincetz (staveplade) har jo åbent luftet sin interesse for at komme til fck. Han er måske en ok mulighed, hvis han da stadig holder højt niveau. Husker i hvert fald at han havde nogle gode offensive kvaliteter da han spillede i suppen..... Men må indrømme at jeg ikke har fulgt ham i sverige hvor han åbenbart regnes for en af ligaens bedste højre backs...

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Burde vi sælge Berglund?
    By Insider in forum De korte linier
    Svar: 155
    Sidste Meddelelse: 05.05.07, 09:18
  2. Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 21.03.05, 14:24
  3. Vil ledelsen sælge ud af de sportslige ambitioner
    By Goldbæks Højrefod in forum De korte linier
    Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 29.01.04, 18:18
  4. Tidspunkt.
    By Ace20 in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 18.08.03, 23:24

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •