Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 28

Emner: Hyldesttråd til Fabio Cannavaro (FIFA World Player 2006)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    684

    Hyldesttråd til Fabio Cannavaro (FIFA World Player 2006)

    For et øjeblik siden blev det, nogle medier allerede havde offentliggjort, så endeligt bekræftet: FIFA's World Player of the Year gik til de italienske verdensmestres anfører Fabio Cannavaro, der således bliver den første forsvarsspiller i 16 år (dette skriver Forza, mens andre medier skriver, at han er den første forsvarsspiller nogensinde, der bliver Verdens Bedste Fodboldspiller), der modtager den prestigefyldte hæder.
    Efter min mening fuldt fortjent og endnu et bevis på mandens store klasse, efter han for et par uger siden også vandt 'den Gyldne Bold'.
    Han har ganske enkelt, om ikke taget forsvarsspillet til et nyt niveau, så ihvertfald vist hvor smukt og elegant det kan gøres! Et mageløst hovedspil, uovertruffen teknik garneret med værdig optræden på banen er bare nogle af de ting, der gør denne mand til en værdig repræsentant for det traditionsrige italienske forsvarsspil anno 2006.

    Forza Fabio!

    Mvh.
    Hafnia

    PS! ...og så ikke et ord om folk som Domenech og Houllier, der forhåbenlig i denne omgang vælger at holde deres arrogance og påståede bedrevidenhed helt for sig selv.
    Sidst redigeret af Hafnia aka gØgl@ren : 18.12.06 kl. 23:03
    Sosteniamo la squadra più forte che il mondo ha visto mai. MagiCopenaghen vinci per noi !
    Ora che Copenaghen è veramente forte noi della C cantiamo insieme così !

    UNA CAPITALE
    UNA SQUADRA
    Hafnia aka gØgl@ren's Avatar


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,200

    Re: Hyldesttråd til Fabio Cannavaro (FIFA World Player 2006)

    Jeg vil så, i provokationens navn, stille spørgsmålstegn ved hvordan en spiller der, aldrig har slået en aflevering på mere end 5 meter(med mindre det er tilbage til målmanden), og generelt meget sjældent deltager i det opbyggende spil, kan kåres som verdens bedste fodboldspiller.

    Hvis vi nu skulle kåre den mest værdifulde, så fair nok. Men den bedste fodboldspiller i verdenen, det er han sku ikke...
    Sidst redigeret af Mandrilen : 26.04.07 kl. 18:54
    While them that defend what they cannot see
    With a killer’s pride, security
    It blows the minds most bitterly
    For them that think death’s honesty
    Won’t fall upon them naturally
    Life sometimes must get lonely

  3. De følgende 7 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    917

    Re: Hyldesttråd til Fabio Cannavaro (FIFA World Player 2006)

    ›Jeg vil så, i provokationens navn, stille spørgsmålstegn ved
    ›hvordan en spiller der, aldrig har slået en aflevering på mere
    ›end 5 meter(med mindre det er tilbage til målmanden), og generelt
    ›meget sjældent deltager i det opbyggende spil, kan kåres som
    ›verdens bedste fodboldspiller.

    ›Hvis vi nu skulle kåre den mest værdifuldt, så fair nok. Men den
    ›bedste fodboldspiller i verdenen, det er han sku ikke...

    DERFOR!

    /fili - der undrer sig over at Zidane blev #2, og ikke Ronaldinho, men undrer sig også over at Zidane blev nomineret eftersom han kun spillede en ½ sæson...

  5. De følgende 5 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    684

    Re: Hyldesttråd til Fabio Cannavaro (FIFA World Player 2006)

    ›Jeg vil så, i provokationens navn, stille spørgsmålstegn ved
    ›hvordan en spiller der, aldrig har slået en aflevering på mere
    ›end 5 meter(med mindre det er tilbage til målmanden), og generelt
    ›meget sjældent deltager i det opbyggende spil, kan kåres som
    ›verdens bedste fodboldspiller.

    Provokation for provokationens skyld er sjældent særlig relevant og fremsættes som oftest af bitre mennesker eller af grænsesøgende børn ;o})
    Din bemærkning om, at Cannavaro aldrig har slået en aflevering på mere end fem meter (med mindre det er tilbage til målmanden) og meget sjældent deltager i det opbyggende spil, er unægteligt lidt af et postulat og falder vist ikke ind under ret meget andet end den førnævnte bitre kategori. Det er under alle omstændigheder ikke den Cannavaro, jeg så i Tyskland.


    ›Hvis vi nu skulle kåre den mest værdifuldt, så fair nok. Men den
    ›bedste fodboldspiller i verdenen, det er han sku ikke...

    Nu er der gudskelov andre kriterier for at blive FIFA World Player of the Year end om man eksempelvis kan lave over tusind med det dårlige ben eller score over 20 mål pr. sæson.
    Efter min mening var det på tide, at andre kvaliteter end disse mere "åbenlyse" bliver værdsat. Jeg finder personligt stor nydelse i at se en dygtig forsvarsspiller som Cannavaro lave en mesterligt timet tackling mod eks. en Ronaldinho i fuld fart fremad eller vinde en hovedstødsduel i det lille felt mod Jan Koller, bare for at nævne et par eksempler.
    Flydende og kreativt angrebsspil og elegant og forudseende forsvarsspil er to sider af samme sag, og fodbold rammer ikke mig, hvis en af delene mangler.

    Mvh.
    Hafnia
    Sosteniamo la squadra più forte che il mondo ha visto mai. MagiCopenaghen vinci per noi !
    Ora che Copenaghen è veramente forte noi della C cantiamo insieme così !

    UNA CAPITALE
    UNA SQUADRA
    Hafnia aka gØgl@ren's Avatar


  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    35

    Cannavaro var KÆMPEstor til VM

    Mange synes sikkert, at den kåring er lidt skummel, MEN luk øjnene og tænk tilbage på VM. Cannavaros forsvarspil er noget af det allerypperste, der er set de sidste 10 år, vil jeg mene. Han var ganske enkelt sublim.

    Bemærkningerne omn, at han ikke kan slå en aflevering over 5 meter er grotesk - han ro og omgang med bolden var (er) af en anden verden.

    hatten af for, at man endelig udnævnte en mand fra den ende af banen.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    294

    Re: Hyldesttråd til Fabio Cannavaro (FIFA World Player 2006)

    Det står lysende klart, at Cannavaro er valgt i mangel på bedre. Et bare middelmådigt VM fra Ronaldinho havde givet ham titlen, nøjagtig ligesom Henry kun manglede en titel eller to.

    Men der nu ikke var nogle oplagte offensive kandidater, bifalder jeg da også valget af en defensivspiller. Jeg synes bare til stadighed man undgår et navn - Claude Makelele. Nej, jeg har ingen YouTube-compilation at bakke det op med, men for mig at se er han simpelthen verdens bedste defensivspiller. Da han forlod Real gik det galt. Han er hurtig, atletisk og kropsstærk. Har en unik timing i nærkampe, et fantastisk overblik og er enormt rolig. Hans pasningsspil er langt over middel og så scorer han af og til nogle screamers.

    Makelele leverede oven i købet et glimrende VM og står for mig som det oplagte bud på Verdens Bedste Fodboldspiller 2006.

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Hyldesttråd til Fabio Cannavaro (FIFA World Player 2006)

    Cannavaro og Zidane kom jo kun i betragtning pga. VM. Fred være med det; men der er andre spillere, der har præsteret på et højere plan resten af året.

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    535

    Re: Hyldesttråd til Fabio Cannavaro (FIFA World Player 2006)

    ›For et øjeblik siden blev det, nogle medier allerede havde
    ›offentliggjort, så endeligt bekræftet: FIFA's World Player of the
    ›Year gik til de italienske verdensmestres anfører Fabio
    ›Cannavaro, der således bliver den første forsvarsspiller i 16 år
    ›(dette skriver Forza, mens andre medier skriver, at han er den
    ›første forsvarsspiller nogensinde, der bliver Verdens Bedste
    ›Fodboldspiller), der modtager den prestigefyldte hæder.


    Det ser ud til at FIFA først fra 1991 har uddelt Awards til World Player of the year, dvs Forza og de øvrige medier alle har ret når de skriver Cannavaro er den første forsvarsspiller der modtager denne hæder.

    Siden 1991 er det i øvrigt kun 3.gang (af 48 nomineringer) at der overhovedet er en forsvarsspiller mellem de tre nominerede til titlen:

    1995 Paolo Maldini
    Blev #2. Klubkammeraten George Weah vandt titlen.
    AC Milan vandt Europa Cuppen i 1994 (4-0 vs Barcelona) mens holdet i 1995 tabte finalen med 1-0 til Ajax.
    Holdet var dominerende i "Scudettoen" med titler bl.a. i 91/92 + 92/93 + 93/94 + 95/96

    1997 Roberto Carlos
    Blev #2 mens landsmanden Ronaldo genvandt sin titel fra 1996. Real Madrid vandt La Liga96/97
    Brasilien vandt Copa America i 1997
    Sidst redigeret af Ezen : 19.12.06 kl. 12:44

  12. #9
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    272

    Re: Hyldesttråd til Fabio Cannavaro (FIFA World Player 2006)

    Spørgsmålet er om Cannavaro havde vundet prisen hvis Italien havde tabt VM finalen. Men men, han er en god forsvarsspiller, det er jeg ikke i tvivl om.
    "Johnnys fysiske kapacitet er på et meget højt niveau. Det gælder nærkampstyrke, hurtighed og udholdenhed. Med ham får vi et rigtig solidt alternativ til højre side af forsvaret, ligesom han er anvendelig længere fremme på banen"

    Carsten V. Jensen

  13. #10
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    684

    Re: Hyldesttråd til Fabio Cannavaro (FIFA World Player 2006)

    ›Det ser ud til at FIFA først fra 1991 har uddelt Awards til World
    ›Player of the year, dvs Forza og de øvrige medier alle har ret
    ›når de skriver Cannavaro er den første forsvarsspiller der
    ›modtager denne hæder.

    Forza skriver i modsætning til mange andre medier, at det er første gang i seksten år, at hæderen tilfalder en forsvarsspiller Underforstået: der var en forsvarsspiller, der vandt den for seksten år siden eller hvad? Synes det er skrevet noget kryptisk og tvetydigt, da det jo også bare kan betyde, at prisen blev stiftet for seksten år siden, og at der siden dengang aldrig er en forsvarsspiller, der har vundet den...før i dag :o}p
    Jeg ved så ikke, om prisen blot havde et andet navn og måske blev uddelt af nogle andre før 1991?

    Link: http://www.forza.dk/index.php/news/show/id=14230

    Mvh.
    Hafnia
    Sidst redigeret af Hafnia aka gØgl@ren : 19.12.06 kl. 13:14
    Sosteniamo la squadra più forte che il mondo ha visto mai. MagiCopenaghen vinci per noi !
    Ora che Copenaghen è veramente forte noi della C cantiamo insieme così !

    UNA CAPITALE
    UNA SQUADRA
    Hafnia aka gØgl@ren's Avatar

  14. #11
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,551

    Re: Hyldesttråd til Fabio Cannavaro (FIFA World Player 2006)

    ››Hvis vi nu skulle kåre den mest værdifuldt, så fair nok. Men den
    ››bedste fodboldspiller i verdenen, det er han sku ikke...


    ›DERFOR!


    Super video. Ingen tvivl om at han er en fuldstændig sindsygt god forsvarsspiller. Det viser videoen eksempler på, og vi vidste det allerede, men den er faktisk et ret dårligt svar til "provokationen", videon viser siger og skriver 1 offensivt bidrag.

    Han kan mere offensivt end videoen viser, det er jeg klar over, men jeg synes nu også det kræver lidt mere kunnen med bolden, at blive verdens bedste fodboldspiller. Også selvom han havde et forrygende VM.

    Men under alle omstændigheder er den god Canavaro vist ikke en nem mand at have liggende bag sig, når bolden er på vej mod en :-) Der skal ikke soves alt for meget i timen.

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  15. #12
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    351

    Re: Hyldesttråd til Fabio Cannavaro (FIFA World Player 2006)

    ›››Hvis vi nu skulle kåre den mest værdifuldt, så fair nok. Men den
    ›››bedste fodboldspiller i verdenen, det er han sku ikke...
    ››
    ››
    ››DERFOR!


    ›Super video. Ingen tvivl om at han er en fuldstændig sindsygt god
    ›forsvarsspiller. Det viser videoen eksempler på, og vi vidste det
    ›allerede, men den er faktisk et ret dårligt svar til
    ›"provokationen", videon viser siger og skriver 1
    ›offensivt bidrag.

    ›Han kan mere offensivt end videoen viser, det er jeg klar over,
    ›men jeg synes nu også det kræver lidt mere kunnen med
    ›bolden, at blive verdens bedste fodboldspiller. Også selvom han
    ›havde et forrygende VM.

    ›Men under alle omstændigheder er den god Canavaro vist ikke en
    ›nem mand at have liggende bag sig, når bolden er på vej mod en
    ›:-) Der skal ikke soves alt for meget i timen.

    ›ougar

    Du mener altså ikke at det at forsvare er en del af fodboldspillet? Peter Schmeichel landede vist pænt højt oppe i konkurrencen om at blive årets fodboldspiller i 1992. Så er det også helt åndssvagt? Fordi det er jo kun angribere og offensive midtbanespillere der er rigtige fodboldspillere...
    Er du slet ikke klar over at godt forsvarsspil er mindst lige så vigtigt som godt angebsspil?

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #13
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    1,204

    Re: Hyldesttråd til Fabio Cannavaro (FIFA World Player 2006)

    ›Jeg vil så, i provokationens navn, stille spørgsmålstegn ved
    ›hvordan en spiller der, aldrig har slået en aflevering på mere
    ›end 5 meter(med mindre det er tilbage til målmanden), og generelt
    ›meget sjældent deltager i det opbyggende spil, kan kåres som
    ›verdens bedste fodboldspiller.

    ›Hvis vi nu skulle kåre den mest værdifuldt, så fair nok. Men den
    ›bedste fodboldspiller i verdenen, det er han sku ikke...

    Til gengæld er de fleste brasilianere gode forsvarere!!
    Det er du vel enig i.

    IA.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #14
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    684

    Re: Hyldesttråd til Fabio Cannavaro (FIFA World Player 2006)

    Uagtet at Juventus fik taget 'lo scudetto' fra sig pga. korruption, så havde Fabio Cannavaro altså (sammen med dommerne hører jeg nogen sige!) en stor andel i, at Juve i sæsonen 2005-2006 i 38 kampe kun lukkede 24 mål ind. I den sæson missede han kun to kampe.
    Det er svært at sige hvor mange flere mål, der var gået ind, hvis ikke Moggi & co. havde sørget for dommepåsætningen til visse kampe, men faktum er, at Cannavaro sammen med mange af de andre stjerner spillede fremragende for 'La Vecchia Signora' i foråret 2006, og dette skal naturligvis også nævnes, når man ser på, hvad manden har opnået i det forgangne år.
    Og nej, jeg er ikke 'juventino', tværtimod ;o})

    Mvh.
    Hafnia
    Sosteniamo la squadra più forte che il mondo ha visto mai. MagiCopenaghen vinci per noi !
    Ora che Copenaghen è veramente forte noi della C cantiamo insieme così !

    UNA CAPITALE
    UNA SQUADRA
    Hafnia aka gØgl@ren's Avatar

  20. #15
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    291

    Re: Hyldesttråd til Fabio Cannavaro (FIFA World Player 2006)

    ›Spørgsmålet er om Cannavaro havde vundet prisen hvis Italien
    ›havde tabt VM finalen. Men men, han er en god forsvarsspiller,
    ›det er jeg ikke i tvivl om.

    eller om han havde fået den hvis zidane ik havde fået rødt kort i finalen....

    personligt syntes jeg at det er en lidt blandet fornemmelse, omkring at cannavaro vandt prisen. Han er 100% en fantastisk forsvar spiller, men det virker som om han har vundet lidt, på mangel af bedre f.eks. at Ronaldinho havde spillet bedre i sommers. desuden savner jeg lidt at Henry bliver i det mindste nomineret, for han er da det man kalder en enmandshær med hans superteknik og han store målfarlighed burde han ihvertfald blive nomineret.
    sidst men ikke mindst syntes jeg at de kun har vurderet fra wm og fremefter, da jeg dårligt nok så noget til cannavaro og Zidane i foråret.

    ¤GoofyBAUER¤
    "hvad ævler du om støt klubben i medgang og modgang til døden skiller"-SSO d. 24/05/07

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Billetter til Lego World søges
    By Spurs in forum Bazar
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 14.02.09, 20:25
  2. Fifa 2006
    By Morfar in forum Spil
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 04.09.06, 15:38
  3. Italien verdensmestre 2006 (hyldesttråd)
    By Hjalte & Álvaro in forum De korte linier
    Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 10.07.06, 18:16
  4. Fifa Football Manager 2006
    By Runez in forum Spil
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 22.02.06, 15:30

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •