Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 22

Emner: Parkens udlandsambitioner

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    56

    Parkens udlandsambitioner

    sakset fra www.borsen.dk:

    >>Parken Sport & Entertaiment med Flemming Østergaard som frontfigur må efter flere års tilløb til international ekspansion erkende, at den ambition er blevet i skuffen. Årsagen er blandt andet for mange dårlige ledelser i de virksomheder, som Parken har i kikkerten.

    "Noget af det som det er faldet på uden for landets grænser, er, at der ikke er en ordentlig organisation i de ting, vi har kigget på," siger Flemming Østergaard til dagbladet Børsen.

    De internationale planer er omkring fire år gamle, og de er blevet skubbet lidt i baggrunden, fordi Parken har haft mange andre projekter i Danmark.

    Parken har set på en engelsk klub, hvor der kunne have været fordele ved et samarbejde.

    "Men der er ikke nogen af de engelske klubber, jeg har kigget på, der kører med overskud. Det er bare fodbold, fodbold, fodbold, fodbold - der er slet ikke styr på økonomien i klubberne derovre," siger Flemming Østergaard.

    Parken er samtidig tæt på at have et salg af to kontortårne på plads efter mange henvendelser. Dertil er der projekter om et nyt hotel i støbeskeen.<<




    Var faktisk ikke klar over at man havde overvejet at købe en engelsk klub... Har ikke læst det før, men det lyder - eller lød - ret spændende...

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    750

    Re: Parkens udlandsambitioner vakler - fra borsen.dk

    Som det antydes her var Liverpool en mulighed tilbage i maj, og som det senere kom frem i juni ville Flemming Østergaard gerne udvide forretningsmulighederne.

    At det kun skulle handle om fodbold kommer dog bag på mig, da Lalandia eksempelvis ikke er fodboldrelateret?! Måske Lalandia skulle udvides til Europa?? :-)) Lalandia3 i Paris, Lalandia 4 i London, Lalandia5 i Amsterdam, Lalandia6 i Oslo etc etc.....
    Fremtiden kommer af sig selv, det gør fremskridtet ikke!!

  3. #3
    Virumgrenen Slettet

    Re: Parkens udlandsambitioner vakler - fra borsen.dk

    Fint med mig!

    FCK kommer i første række og det fuldstændig latterligt at man forsøger at gøre det til en sekundaklub i PS&E.

    Jeg ville da også mene at det er forbudt for den samme ledelse at havde to fodboldklubber?

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    1,899

    Re: Parkens udlandsambitioner vakler - fra borsen.dk

    ›Jeg ville da også mene at det er forbudt for den samme ledelse at
    ›havde to fodboldklubber?
    Nej.. men de 2 hold må ikke møde hinanden i f.eks. europæiske turneringer,
    så umiddelbart ikke noget problem at købe en engelsk Coca Cola klub eller 1/2 div.

    Mattsson #1988
    "Naaaj, der er ikke tale om gummiben, det har der ikke været på noget tidspunkt og det bliver der ikke igen"
    Mattsson#1988's Avatar

  5. #5
    Virumgrenen Slettet

    Re: Parkens udlandsambitioner vakler - fra borsen.dk

    ›Nej.. men de 2 hold må ikke møde hinanden i f.eks. europæiske turneringer,
    ›så umiddelbart ikke noget problem at købe en engelsk Coca Cola
    ›klub eller 1/2 div.

    ›Mattsson #1988

    Hvad gør man så hvis de begge kommer i CL/Uefa Cup finalen? Altså rent hypotetisk. Slår plat eller krone. Erklærer den uafgjort?
    Sidst redigeret af Virumgrenen : 27.12.06 kl. 16:13

  6. #6
    David_T er online nu Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Parkens udlandsambitioner vakler - fra borsen.dk

    ››Nej.. men de 2 hold må ikke møde hinanden i f.eks.
    ›europæiske turneringer,
    ››så umiddelbart ikke noget problem at købe en engelsk Coca Cola
    ››klub eller 1/2 div.
    ››
    ››Mattsson #1988

    ›Hvad gør man så hvis de begge kommer i CL/Uefa Cup finalen? Altså
    ›rent hypotetisk. Slår plat eller krone. Erklærer den uafgjort?

    To hold med samme ejer må så vidt jeg ved slet ikke spille i den samme europæiske konkurrence. Hvis begge hold er i UEFA Cuppen, så må et hold enten trække sig før det hele starter, eller ejeren må sælge klubben.

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #7
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    1,899

    Re: Parkens udlandsambitioner vakler - fra borsen.dk

    ››Nej.. men de 2 hold må ikke møde hinanden i f.eks.
    ›europæiske turneringer,
    ››så umiddelbart ikke noget problem at købe en engelsk Coca Cola
    ››klub eller 1/2 div.
    ››
    ››Mattsson #1988

    Hvad gør man så hvis de begge kommer i CL/Uefa Cup finalen? Altså
    ›rent hypotetisk. Slår plat eller krone. Erklærer den uafgjort?
    jeg gentager fra mit indlæg, som David også kommenterer:

    Nej.. men de 2 hold må ikke møde hinanden i f.eks. europæiske turneringer
    Mattsson #1988
    "Naaaj, der er ikke tale om gummiben, det har der ikke været på noget tidspunkt og det bliver der ikke igen"
    Mattsson#1988's Avatar

  9. #8
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    56

    Re: Parkens udlandsambitioner vakler - fra borsen.dk

    ›››Nej.. men de 2 hold må ikke møde hinanden i f.eks.
    ››europæiske turneringer,
    ›››så umiddelbart ikke noget problem at købe en engelsk Coca Cola
    ›››klub eller 1/2 div.
    ›››
    ›››Mattsson #1988
    ››
    ››Hvad gør man så hvis de begge kommer i CL/Uefa Cup finalen? Altså
    ››rent hypotetisk. Slår plat eller krone. Erklærer den uafgjort?

    ›To hold med samme ejer må så vidt jeg ved slet ikke spille i den
    ›samme europæiske konkurrence. Hvis begge hold er i UEFA Cuppen,
    ›så må et hold enten trække sig før det hele starter, eller ejeren
    ›må sælge klubben.

    Dit udsagn bliver faktisk bekræftet i papir-udgaven af artiklen:

    ">> Der er ingen geografiske begrænsninger. For min skyld kan det ligge i Kina eller Indien, så længe det er rentabelt.
    Men det vil efter al sandsynlighed ikke blive fodboldklubber, vil jeg være nummer ét, og det vil jeg også med FCK. Det er et problem, for reglerne siger, at de ikke må spille i samme turnering, så derfor ville et af holdene skulle trække sig.<< siger Flemming Østergård"

  10. #9
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Re: Parkens udlandsambitioner vakler - fra borsen.dk

    At købe en udenlandsk klub lyder jo umiddelbart som en smuk tanke, der ligger lige til højrebenet.

    Men som det jo fremgår af artiklen (som jeg har læst i sin helhed), så er der sjældent noget fornuftigt økonomisk grundlag i de fleste af de klubber, der i givet fald ville byde sig til. Man ville med andre ord have stor risiko for, at klubben ville ende som en økonomisk klods om benet på PS&E.

    Skulle der endelig være potentielle, købe-egnede klubber, så lader de sig næppe sådan bare lige købe af (eller fusionere med) et udenlandsk foretagende.

    Derfor bør PARKEN efter min mening koncentrere sig om "sideaktiviteterne", når det handler om ekspansion både nationalt og internationalt. Det kunne dog også indebære købet af et stadion i f.eks. London, som man så kunne drive ud fra PARKENs principper, men hvor den (eller de) dertil knyttede klub(ber) så betalte leje.

    Skulle man endelig samarbejde (også på det sportslige område) med udenlandske klubber (noget jeg umiddelbart ikke har den store fidus til), så kunne jeg umiddelbart forestille mig Malmö FF. F.eks. kunne man måske lave en fælles fankortordning, der f.eks. gav rabat eller forrang til billetter til koncerter, internationale kampe mv.

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #10
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: Parkens udlandsambitioner vakler - fra borsen.dk

    ›At det kun skulle handle om fodbold kommer dog bag på mig, da
    ›Lalandia eksempelvis ikke er fodboldrelateret?! Måske Lalandia
    ›skulle udvides til Europa?? :-)) Lalandia3 i Paris, Lalandia 4 i
    ›London, Lalandia5 i Amsterdam, Lalandia6 i Oslo etc etc.....

    Nu er det jo os - og ikke de engelske klubber vi har kigget på - der ejer Lalandia... Problemet er jo at de klubber vi kigger på kun tænker på fodbold og derfor ikke har en skid styr på tingene.

    Udover det, så kunne det da godt være det ville være rentabelt at ekspandere Lalandiakonceptet til ud over grænserne... Legolandia ligger jo trods alt i Billund, og det er vel egentlig et godt stykke derhenaf.
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  13. #11
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    56

    Re: Parkens udlandsambitioner vakler - fra borsen.dk

    ›At købe en udenlandsk klub lyder jo umiddelbart som en smuk
    ›tanke, der ligger lige til højrebenet.

    ›Men som det jo fremgår af artiklen (som jeg har læst i sin
    ›helhed), så er der sjældent noget fornuftigt økonomisk grundlag i
    ›de fleste af de klubber, der i givet fald ville byde sig til. Man
    ›ville med andre ord have stor risiko for, at klubben ville ende
    ›som en økonomisk klods om benet på PS&E.

    ›Skulle der endelig være potentielle, købe-egnede klubber, så
    ›lader de sig næppe sådan bare lige købe af (eller fusionere med)
    ›et udenlandsk foretagende.

    ›Derfor bør PARKEN efter min mening koncentrere sig om
    ›"sideaktiviteterne", når det handler om ekspansion både
    ›nationalt og internationalt. Det kunne dog også indebære købet af
    ›et stadion i f.eks. London, som man så kunne drive ud fra PARKENs
    ›principper, men hvor den (eller de) dertil knyttede klub(ber) så
    ›betalte leje.

    ›Skulle man endelig samarbejde (også på det sportslige område) med
    ›udenlandske klubber (noget jeg umiddelbart ikke har den store
    ›fidus til), så kunne jeg umiddelbart forestille mig Malmö FF.
    ›F.eks. kunne man måske lave en fælles fankortordning, der f.eks.
    ›gav rabat eller forrang til billetter til koncerter,
    ›internationale kampe mv.


    Er enig i at selve ideen sikkert er sjovere end den er fornuftig. Nu når du har læst artiklen har du sikkert også tænkt over journalistens afsluttende spørgsmål, hvor der spørges om muligheden for et køb af en kinesisk klub.
    Svaret lyder fra Flemse: "ja, det kunne da være utroligt spændende. Der er en milliard mennesker derovre, der også gerne vil underholdes, så hvorfor ikke"

    Svaret kunne dog også tolkes som "ja ja, det ville da være hyggeligt..."

    Jeg mener dog også vi skal holde os langt væk fra sådan noget. Det er heller klub-driften herhjemme vi tjener mest på, så hvorfor vi skulle udvide dette til udlandet, kan jeg ikke se.

  14. #12
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    2,450

    Re: Parkens udlandsambitioner vakler - fra borsen.dk

    Ganske apropos køb og salg af fodboldklubber, så skal det da lige nævnes at gode, gamle Parma i dag er røget på auktion. Prisen skulle som udgangspunkt ligge på den nette sum af €27 mill (ca. 200 mill. kr.), men i følge klubbens officielle side vil den endelige salgspris formentligt blive betydeligt lavere.

    Klubben har været drevet af eksterne administratere siden 2003 og rentabiliteten i foretagenet er således nok til at overskue. Lagt sammen med at vi teoretisk set kunne risikere at rende ind i Parma i UEFA-cuppen (som OB jo gjorde for blot et par måneder siden) samt en bunke andre faktorer, så vil jeg sætte chancen for at vi investerer her til ca. 1,3%... Men nævnes skulle det da.

    duckman
    Tom, Tom, Tom, Tom, Tom, Tom Høgli!

    "I have a degree from Harvard, whenever I´m wrong, the world makes a little less sense."
    duckman's Avatar

  15. Den følgende bruger er enig i dette:
    Ras

  16. #13
    Caligula76 er offline 279km NØ for Dutch Harbor
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    2,224

    Re: Parkens udlandsambitioner vakler - fra borsen.dk

    Denne artikel hører vist hjemme her. Eller er ihvertfald relevant for emnet.

  17. #14
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,625

    Re: Parkens udlandsambitioner

    Ja, der er tilsyneladende gang i forretningsudviklingen:
    »I øjeblikket har jeg fire mand fra koncernen rundt i den lille verden for at få inspiration inden for oplevelsesindustrien, og så må vi se hvad de kommer tilbage med,« siger Flemming Østergaard og tilføjer lidt kryptisk: »Det kan jo også være, at udlandet kommer til Danmark.« Hidtil har FCK-bossen ellers flere gange skrottet fremskredne planer i udlandet, fordi han ikke var 100 pct. sikker på, at de kunne forbedre forretningen. Men nu tyder noget altså på, at der på ny er ved at komme udlandsprojekter på bordet. Østergaard ønsker ikke at fortælle om de konkrete planer, men siger, at projekterne skal være »fantastisk gode«, før man kaster sig ud i dem. »Det er inden for oplevelsesindustrien. Sport, kultur, fritid. Oplevelsesindustrien er efter min mening et af de forretningsområder, der fremadrettet vil være kæmpe muligheder i. Det er kun fantasien, der sætter sine grænser for hvilke muligheder, der ligger,« siger Østergaard.
    Hertil roser Flemse Lalandia ved Legoland som den bedste investering i Parkens tid.

    Mon ikke Lalandiaprojektet lige skal begynde at give lidt indtægt, ligesom ombygningen af Parken gerne skulle være på plads inden den næste større investering?
    Vi är inte med för att byta tröjor, ta autografer och se arenor och sånt skit. Oscar Wendt
    Perec's Avatar

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #15
    Caligula76 er offline 279km NØ for Dutch Harbor
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    2,224

    Re: Parkens udlandsambitioner

    Citat:
    Hertil roser Flemse Lalandia ved Legoland som den bedste investering i Parkens tid.


    Ifølge denne "analyse", (eller i bedste fald, ganske subjektive propaganda-materiale der ville ha´ gjort politbureauet grønne af misundelse), kan man læse lidt om 43 feriehuse ved Lalandia og den indtægt de (formentlig) har generet. Denne kan også findes herinde. Det er vel formentlig det med ferihusene der gør, at Lalandia Billund betegnes som "den bedste investering i PARKENs tid". Ellers ening i din "lad os nu skyde bjørnen, før skindet sælges"-holdning.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Parkens græs.
    By unknown in forum De korte linier
    Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 15.03.05, 10:35
  2. Parkens grønsvær...
    By FC William in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 28.10.03, 14:01

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •