Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 29

Emner: Det bedste hiphop-album nogensinde

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    3,147

    Det bedste hiphop-album nogensinde

    Bedste amerikanske rapper nogensinde

    10 bedste rap-numre


    Bedste danske rap


    Bedste danske hiphop-album


    Bedste hiphop-albums fra 90erne


    Som det ses er der allerede en del tråde om hiphop, men den definitive tråd om det bedste album til dato glimrer ved sit fravær. Den startes hermed, og jeg foreslår at dette er første del, hvor folk kan nominere på livet løs. Efterfølgende kan folk erklære sig ening og de plader med flest eningtryk rykker videre til del 2, der så vil indeholde en afstemning.
    Tråden er naturligvis en direkte konsekvens af en debat i skakten, der vist oprindelig kom af en diskussion om fransk hiphop. Det er desuden naturligvis et krav at nomineringer er begrundede, så albums der er postet uden en argumentation ryger ikke videre.
    Sidst redigeret af Mads740 : 09.01.07 kl. 13:07
    What a coach does is attempt to increase the index of probability when it comes to winning a match. As a coach all you can [do] is deny fortune as much of its role as you possibly can ~ Juanma Lillo
    Mads740's Avatar

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,406

    Re: Det bedste hiphop-album nogensinde

    Tupac - All Eyez On Me

    I mine øjne det mest komplette hiphop/rap album nogensinde.

    Melodierne er forskellige, dog holder de alligevel nogenlunde samme flow og hører man albummet fra start til slut, står man tilbage med en følelelse af at der da ikke blev skiftet nummer.

    På albummet var er der et hav af numre, der muligvis ikke har hvad der skal til for at slå til på den kommercielle scene – men der er et hav af potens i numre som Ambitionz Az A Ridah, All Bout U, How Do You Want It, 2 Of Amerikaz Most Wanted, No More Pain, I Ain't Mad At Cha, Can't C Me, Shorty Wanna Be A Thug, Wonder Why They Call U *****, Picture Me Rollin', All Eyez On Me, Got My Mind Made Up og Life Goes On foruden det velkendte California Love.

    Der er mere eller mindre tale om et af de få album, hvor den ellers så obligatoriske mellemvare er svær at få øje på.

    Når man har at gøre med et dobbeltalbum, er det bemærkelsesværdigt, at der i værste tilfælde er tale om 5-6 numre der ikke er fantastiske – men stadig kan høres.

    All Eyez On Me kan høres overalt – uanset om du har en bad ass sub woofer eller en Ipod – uanset hvad du har af udstyr og hvor du befinder dig, er det en fornøjelse at lytte til albummet.

    Tupac havde et talent ud over det sædvanlige – ikke alene havde han et ganske godt flow – hans evner til at udtrykke sig vokalt og lyrisk, er i mine øjne enestående.

    Fra et øjeblik at tale om sit liv som en ægte thug, står han i næste øjeblik og rapper om de følelser enhver G besidder – hvad enten de vil stå ved det eller ej.

    Tupac var det hele – en sanger, en digter – en skuespiller. Han var et multi-talent der sjældent er set mage. Man kan hade ham eller elske ham, eller blot være ligeglad.

    Dog kan man ikke benægte det faktum at Tupac for mange satte standarden for rappen og hip hoppen i halvfemserne.

    Flere af hans albums er langt mere hardcore end All Eyez On Me. Selvom det måske er negativt for nogle, er det hvad der gør All Eyez On Me til noget specielt i min verden.

    Jeg dedikerer nu denne dag til Tupac, og hører samtlige af de cd’er jeg har liggende med ham.

    Og havde jeg en bil, havde jeg i ægte Brian stil rullet vinduet ned og banket Picture Me Rollin’ gennem nyrene på forbipasserende.

    Jeg har dog hverken bil eller en bas der kan imponere. Istedet kan jeg så sidde herhjemme og hører albummet gang på gang. Og det er, trods alt, heller ikke det værste.
    Sidst redigeret af Hellig Kebab : 09.01.07 kl. 14:00

  3. De følgende 3 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    508

    Re: Det bedste hiphop-album nogensinde

    Svært at trykke enig, når folk nominerer mere end en plade ad gangen ;o)

    Anyways - jeg vil gerne nominere Public Enemy's It Takes a Nation of Millions to Hold Us Back. en plade der indeholder fantastiske numre som Bring The Noise, Don't Believe the Hype, Night of the Living Baseheads og Rebel Without a Pause.
    Sagde du Fede?

  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,406

    Re: Det bedste hiphop-album nogensinde

    Snoop - Tha Doggfather

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    3,147

    Re: Det bedste hiphop-album nogensinde

    ›Tupac - All Eyez On Me

    ›.. der er flere på vej...

    Forhåbentlig er der også skyggen af argumentation på vej, ellers kan du poste herfra og til helvede uden at de kommer med i del 2.
    What a coach does is attempt to increase the index of probability when it comes to winning a match. As a coach all you can [do] is deny fortune as much of its role as you possibly can ~ Juanma Lillo
    Mads740's Avatar

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,406

    Re: Det bedste hiphop-album nogensinde

    B.I.G.: Life After Death

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,406

    Re: Det bedste hiphop-album nogensinde

    Nas - It Was Written

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: Det bedste hiphop-album nogensinde

    Common: 'Like Water For Chocolate', udgivet 2000.


    På "Like Water For Chocolate" fra 2000, har Common samlet et fantastisk musikerteam kaldet The Soulquarians med Ahmir Thompson, også kendt som ?uestlove (The Roots), D'Angelo, James Proyser & Jay Dee (Slum Village). Derudover er der gæsteproduktioner fra DJ Premier, The Roots og en cameo fra Gud. En fantastisk gruppe kunstnere hjælper iøvrigt med at underbygge de banebrydende numre, deriblandt D'Angelo, Mos Def, Cee-Lo, Slum Village, Bilal, Jill Scott, Roy Hargrove, Rahzel og Black Thought.

    Blandt de mest fremtrædende numre kan nævnes The Light, der er en anderledes kærlighedssang til Erykah Badu. Det fremragende Premier producerede nummer The 6th Sense, og det vel nok flotteste nummer nogensinde produceret i moderne hiphop, A Song For Assata, der omhandler Assata Shakurs historie og lidelser. Et helt igennem fantastisk nummer, der bliver underbygget brilliant af Cee-Lo og en blød dejlig produktion fra The Soulquarians.

    En perle af fantastisk lyd, der kun falder igennem på ét enkelt nummer "A Filmed Called Pimp", der har en gæsteoptræden af MC Lyte, der er decideret pinlig.

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    2,703

    Re: Det bedste hiphop-album nogensinde

    Eminem - The Eminem Show, http://www.google.com/reviews?cid=d22f20c15ba1bec2



    Jeg vil gerne nominere denne, synes jeg, oplagte skive som pendler mellem alvor og gögl. Der er mange glimrende numre og mellem linierne afslörer han sin personlige udvikling og en dybere menneskelig indsigt. Han har skrevet en räkke rammende og tankeväkkende sange med krydderier af banaliteter, gögl, sjov og vid.
    White America, Cleaning Out My Closet, Soldier, Sing for the Moment, When the Music Stops, ´Till I Collapse, My Dad's Gone Crazy er höjdepunkterne.
    Hans gennemträngende kärlighed til datteren kan jeg personligt relatere til.
    Sidst redigeret af tortocnt : 29.01.07 kl. 16:17
    Hislen af TorbenØ.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    295

    Re: Det bedste hiphop-album nogensinde

    Dr. Dre - The Cronic er det bedste hip hop album.

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #11
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    3,147

    Re: Det bedste hiphop-album nogensinde

    ›Dr. Dre - The Cronic er det bedste hip hop album.

    Meget muligt, og med din fine argumentation for albummet er jeg helt sikker på det ikke kommer med i del 2.

    Jeg tillader mig lige at citere fra trådoplægget, som tydeligvis ikke er blevet læst eller forstået.
    Det er desuden naturligvis et krav at nomineringer er begrundede, så albums der er postet uden en argumentation ryger ikke videre.
    Det er altså svært ikke at blive en smule grov, når du og andre ikke gider deltage på trådens betingelser. Lige nu er der to nomineringer med skyggen af argumentation og fem! uden. Er det virkelig så svært at tage sig sammen og faktisk begrunde sit valg? Er dette ikke et debatforum og er kodeordet i debat ikke at man fremsætter påstande og argumenterer derfor?

    Hvis du gider at tage dig sammen til at skrive fire linier om The Chronic er du naturligvis tilgivet.
    What a coach does is attempt to increase the index of probability when it comes to winning a match. As a coach all you can [do] is deny fortune as much of its role as you possibly can ~ Juanma Lillo
    Mads740's Avatar

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #12
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,406

    Re: Det bedste hiphop-album nogensinde

    Så fik jeg skrevet hvorfor...- og undskylder 62 gange til den kære Mads...

  21. #13
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    2,453

    Re: Det bedste hiphop-album nogensinde



    Cypress Hill - Black Sunday (1993)

    L.A. latinoernes bedste udspil med numre som "Break´em of some", "When the Shit goes down", "Cock the Hammer", "What go Around come around, kid" og ikke mindst gode gamle "Insane in the Brain". Gangstarap fra dengang det ikke kun handlede om, hvor mange biler man har og om at være mest bling bling. Og selvom det langt henad vejen handler om drugs og guns så er det alligevel tilgængeligt for mange pga. de fede flows, de gode beats og den specielle lyd der var med til at give The Hill deres kommercielle gennembrud med dette album. Og det kan høres igen og igen.

    duckman
    Tom, Tom, Tom, Tom, Tom, Tom Høgli!

    "I have a degree from Harvard, whenever I´m wrong, the world makes a little less sense."
    duckman's Avatar

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #14
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    672

    Re: Det bedste hiphop-album nogensinde

    A Tribe Called Quest: The Low End Theory

    Udover at være mesterligt produceret, er det et af de første albums der på fornemmeste vis blander jazz genren ind i hip-hop og smelter forholdsvis hårde tekster om voldtægt mord ind i et næsten hyggeligt flow.
    Pladen emmer af glæde til musikken og det skinner i den grad igennem, og hele rap flowet og rimene på pladen er imho noget af det bedste der er lavet/producet.

    Now here's a funky introduction of how nice I am.
    Tell your mother, tell your father, send a telegram.
    I'm like an energizer 'cause, you see, I last long.
    My crew is never ever wack because we stand strong.
    Now if you say my style is wack that's where you're dead wrong.

    Tribe Called Quest - Check The Rhime
    Derfor er jeg veldig stolt av laget mitt!
    niknik's Avatar

  24. De følgende 3 brugere er enige:

  25. #15
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    822

    Re: Det bedste hiphop-album nogensinde

    ›Nas - It Was Written

    En uhyrlig god plade. Nas formåede, på trods af kritik fra medierne, at skabe et mesterværk oven på en af de fem bedste hip-hop plader nogensinde, Illmatic. Nå, det er vist en anden snak.

    Det bedste hip-hop-album nogensinde, i mine øjne er:


    Midnight Marauders, ATCQ's tredje album fulgte op på mega-succesen "The Low End Theory", og gjorde det i den grad i bedste stil. Albummet var en cementering af ATCQ's overlegne kunnen inden for hip-hop genren, et sandt mesterværk. Det tog mig flere uger at lytte albummet igennem, simpelthen fordi hver sang var så ubeskrivelig god at den skulle høres mindst 15 gange før jeg kunne hoppe videre til næste nummer. Jeg har ofte en tendens til at mene at en plade's bedste nummer altid er at finde blandt de 5-6 første numre, men denne plade blev ved med at overraske mig. Phife's komiske og selvironiske tekster i samspil med intellektuelle Q-Tip, oven på Q-Tip, Shaheed og Large Professor's jazz-inspirerede produktioner var simpelthen honning for øret.

    Jeg tillader mig at citere de to første vers af et af mine favorit numre fra pladen, "The Chase part II":

    Phife
    Them can't touch me no, them can't touch me
    Them can't hold me no, them can't hold me (2X)
    Q-Tip: Damn, Phife you got fat!
    Yeah, I know it looks pathetic
    Ali Shaheed Muhammad got me doing calisthenics
    Needless to say, boy I'm bad to the bone
    Making love to my mic like Jarobi on the phone
    But um, no time for jokes, there's bills to be paid
    Hoes to be laid, punks to be sprayed
    Chumps to attack, so my man watch your back
    Cuz '93 means skills are a must, so never lack
    Sit back and learn, come now watch the birdie
    Your styles are incomplete, same as Vinny Testaverde
    Battlin, whenever -- hot Damn!
    Give me the microphone bwoy, one time, bam!

    Q-Tip
    Keep it on the corner, cuz here comes the heat
    Lyrically it stays, the jazz will pace the beat
    As we proceed to elevate you, we in fo-fo
    Run and tell your dad the Abstract's the bag
    As we proceed to move your high parts, we know who has ass
    Poets got the gimmicks, but they lack the sassafras
    To make the average hardrock and cock the glock
    And roam the city streets on the jury, they hot
    I be ingredients, like sugar and candy
    If your life is broke, girl I'll be the handy-dandy
    That commends you, my fee is a shower
    For you, I'll scrub your back and I'll soap the butt-crack
    Make you shiny, spiffy in a jiff
    Fuckin with the Ab, you got the greatest of gifts
    Yo, my mic is sounding bug. Bob Power, you there?
    Adjust the bass and treble make my shit sound clear
    Her er de sange der blev lavet videoer til:
    "Electric Relaxation" (af flere magasiner og hjemmesider kåret til det bedste hip-hop nummer nogensinde!)
    "Oh My God"
    "Award Tour
    "Hot Sex (On A Platter)"

    Genialt. Det album får min stemme, på trods af at jeg var tæt på at trykke enig-knappen i bund hos både "niknik" og "Hellig Kebab"
    EC1V Finsbury

  26. De følgende 3 brugere er enige:

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 18.03.07, 23:49
  2. Det bedste live-band nogensinde
    By Ventspilsner in forum Kultur
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 18.07.06, 21:16
  3. Det bedste Lacuna Coil album/EP ?
    By -Altid FC København- in forum Kultur
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 20.05.06, 20:29
  4. Bedste album nogensinde - NME
    By Casper CC in forum Kultur
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 29.01.06, 13:20
  5. Det bedste musikår nogensinde!
    By Don J. in forum Kultur
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 30.11.05, 00:38

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •