Side 2 af 12 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 175

Emner: Claus Jensen til FCK? Part II

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    523

    Re: Claus Jensen til FCK? Part II

    Jeg ved ikke helt med Claus jensen-fantasierne. Jeg ved da godt at han er en fantastisk spiller, men med Grønkjær som undtagelsen ville en spiller af Claus Jensens kaliber som regel kun vende tilbage for at få karrieren på skinner igen, og jeg ville hellere have en Hjalte, der så en fremtid i klubben, og ofrede sig 100% hver gang. Og ja. jeg er et nostalgisk gammelt fjols.
    VH Seb.
    alle kan danse en sommer
    Sebastian's Avatar

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    984

    Re: Claus Jensen til FCK? Part II

    ›Vi skal IKKE sælge Linderoth, om vi så får Claus Jensen i stedet.
    ›Linderoth skal kun erstattes af en mindst lige så god defensiv
    ›midtbanespiller og ikke af en offensivspiller!

    Nej vi må for "guds" skyld ikke blive bedre???

    Jeg mener at ovenstående midtbane er langt stærkere både offensivt og deffensivt end den vi har nu. Afsted med Kaptajnen mens vi stadigvæk kan få en god sjat for ham.

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    984

    Re: Claus Jensen til FCK? Part II

    ›Jeg ved ikke helt med Claus jensen-fantasierne. Jeg ved da godt
    ›at han er en fantastisk spiller, men med Grønkjær som undtagelsen
    ›ville en spiller af Claus Jensens kaliber som regel kun vende
    ›tilbage for at få karrieren på skinner igen, og jeg ville hellere
    ›have en Hjalte, der så en fremtid i klubben, og ofrede sig 100%
    ›hver gang. Og ja. jeg er et nostalgisk gammelt fjols.
    ›VH Seb.

    Hjalte gav os ET mesterskabs mål, og dette har glædet mig tit; Men det ærgede mig godt nok at han sidenhen fik så meget spilletid for FCK, idet jeg slet ikke mener at han har talent nok til at udfylde sådan en plads.
    Forresten tror jeg nu også at Hjalte skiftede tilbage til FCK igen, fordi han troede at han kunne få karrieren tilbage på sporet igen. I minne øjne kan han med fordel afskibes til en klub som OB, hvis de altså vil have ham.

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    80

    Re: Claus Jensen til FCK? Part II

    sælg hjalte og silber

    køb romme/claus

    Ailton - Allbäck

    Grøn - Claus - Linde - Romme

    Niclas - Brede - Gravgaard - Lars

    Jesper

    Uhh syv dk landsholdsspillere ville være for nice :-p

  7. De følgende 4 brugere er enige:

  8. #20
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Claus Jensen til FCK? Part II

    ›jeg ville hellere
    ›have en Hjalte, der så en fremtid i klubben, og ofrede sig 100%
    ›hver gang.

    Det gjorde han jo så alligevel ikke, så en fremtid i klubben. Istedet tog han til Heerenveen som var over hans niveau og nu tilbage til FCK som imellemtiden har bevæget op på Heerenveen niveau og så er Hjalte stadig out of his league. Hvem ved hvor han havde været hvis han havde taget udviklingen sammen med klubben, men det kan ikke betale sig at bruge det næste halve til hele år på at prøve at spille ham op når vi har Atiba, Kvist og muligvis Claus Jensen.

  9. De følgende 6 brugere er enige:

  10. #21
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    523

    Re: Claus Jensen til FCK? Part II

    ››jeg ville hellere
    ››have en Hjalte, der så en fremtid i klubben, og ofrede sig 100%
    ››hver gang.

    ›Det gjorde han jo så alligevel ikke, så en fremtid i klubben.
    ›Istedet tog han til Heerenveen som var over hans niveau og nu
    ›tilbage til FCK som imellemtiden har bevæget op på Heerenveen
    ›niveau og så er Hjalte stadig out of his league. Hvem ved hvor
    ›han havde været hvis han havde taget udviklingen sammen med
    ›klubben, men det kan ikke betale sig at bruge det næste halve til
    ›hele år på at prøve at spille ham op når vi har Atiba, Kvist og
    ›muligvis Claus Jensen.

    Nu taler jeg fremadrettet. Hjalte har siden sin retur fra Holland kun talt om at han var glad for at være tilbage og at han satsede på at kæmpe for en plads, også langsigtet. Og hele det dér med Niveau: Der er sgu da stort set ikke EN spiller i truppen, som der ikke er folk herinde, der mener ikke har "niveau" til holdet. Hjalte har fået spilletid i stort set alle kampe siden han kom hjem. Kan det været et tegn på at der er nogle ,der er uenige i din noget usaglige analyse. Som det har været nævnt en del blev Hjalte kørt i stilling som en "nummer 10" i Heerenveen. En plads, der slet ikke yder hans stærke sider retfærdighed.
    VH Seb.
    alle kan danse en sommer
    Sebastian's Avatar

  11. #22
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Claus Jensen til FCK? Part II

    Sælg:
    Silberbauer
    Pimpong

    Køb:
    Rommedahl
    Claus Jensen

    Det ville jo være en drømme midtbane:


    Grønkjær - C. Jensen - Linderoth - Rommedahl
    Backups: Atiba/Kvist/Hjalte

    Hjalte er perfekt hvis et resultat skal holdes, og ville være genial at skifte ind istedet for Claus Jensen. Og så Rommedahl/Grønkjær ud istedet for Kvist. Årh, er i drømmeland...
    Så er vores svageste led lige pludselig vores ene centerforsvar. Hvis vi altså ser bort fra den endnu ikke udfyldt højreback. (Lidt off-topic ;-)
    Vi får intet ud af at lade tre så gode centrale midtbanespillere sidde på bænken. Derfor mener jeg, at hvis man vil have C. Jensen til København, er man nødt til at sælge enten Hjalte eller Atiba, da Kvist stadig er ung og talentfuld og derfor vil være dumme at sælge. Jeg stemmer for, at Hjalte bliver afskibet, men med en næsten ny lang kontrakt virker det usandsynligt.

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #23
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Claus Jensen til FCK? Part II

    ›Afsted med Kaptajnen
    ›mens vi stadigvæk kan få en god sjat for ham.
    Helligbrøde!

    Vi må for alt i verden ikke bare "få kaptajnen ud af vagten, mens vi kan få lidt penge for ham".

    Dels er han en alt for god fodboldspiller til det, men i særdeleshed da fordi han er så vigtig, både på den ene og på den anden måde.

    Det er ikke svært at se alle de synergieffekter der må ligge i, at have en af Skandinaviens absolutte profiler på holdet.
    Det være sig i form af at andre spillere vil søge mod København.
    At sponsorer hellere vil tilslutte sig klubben.
    At vi viser, hvor stor en klub vi egentlig er, altså i Skandinavien.
    Eller bare det mere basale, at han skærper træningen for alle, også de unge, og går forrest som et fremragende forbillede.

    Jeg aner hvor den kæmpe aversion for Claus Jensen kommer fra. Den er her nu engang, men det betyder absolut ikke, at vi bør sælge Linderoth, mens vi kan få penge for ham.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #24
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: Claus Jensen til FCK? Part II

    ›Hvis vi kan få Claus Jensen på Free-Transfer, så skal han til
    ›byens hold, om Atiba's form er god eller dårlig spiller ingen
    ›rolle!

    F'rst og fremmest er Atiba og Claus paa ingen maade den samme type... Claus er langt langt mere kreativ, hvor Atiba er bedre fysisk og ikke mindst defensivt.

    ›Han kan kun betegnes som en forstærkning af højeste karat.
    ›Lampard udtalte sidste år, at Jensen i følge ham er PL teknisk
    ›mest velfunderede spiller pt. Når en mand af den kaliber bedømmer
    ›ham til det, så kan det kun være et plus for et hold som FC. Det
    ›er ikke hver transfer vindue der er mulighed for at få sådan en
    ›spiller.

    Det har jo aldrig vaeret hans spillemaessige kvaliteter der er blevet sat spoergsmaalstegn ved. Imho, saa ville Claus paa nuvaerende tidspunkt spille i en klub der stadigvaek ville vaere at finde i Champions League - var det ikke for hans mange mange skader. Hvis vi kan faa Claus billigt, saa skal vi selvfoelgelig slaa til - for han er som sagt en verdensklassespiller, men vi skal ikke gaa til Ailtonske yderligheder, idet vi ikke rigtig har brug for ham lige pt. Jeg ser heller ingen logiske grunde til at hans skader ikke skulle fortsaette (selvom jeg er stor fan af Storskov) og at koebe en spiller over hovedet der alligevel kommer til at spille fordi Claus bliver skadet spiller naeppe optimalt saalaenge han ved at lige saa snart Claus bliver bare lidt skadesfri, saa ryger han ud paa baenken igen...

    Et hold som vores skal fungere i langt hoejere grad uden for banen end de klubber vi skal forsoege at slaa i kvalifikationen hvert aar, idet vi ikke har samme kvalitet spiller for spiller, og at saenke moralen ville vaere et kaempe knaek i vores CL-droemme. Vi er ganske rigtig naaet op paa et nyt niveau efter CL, men vi maa ikke kaste os hovedkuls ud i transfereventyrene uden at taenke os om. Vi skal jo ogsaa helst vaere paa samme niveau om 5 aar.

    ›Så heller afsted med Pim og Bertolt, hvis det skal skabe plads
    ›til ham! ( Ved godt de ikke er samme typer. )

    Bertolt skal absolut ingen steder... Bare fordi han har spillet som stamspiller i Norge i et halvt aar betyder det jo ikke at han er daarlig. Tvaert imod.
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #25
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: Claus Jensen til FCK? Part II

    ›Grønkjær--Atiba--Claus--Kvist

    ›Mange vil sige at den er alt for offensiv

    Hvilket den ogsaa klart er... En wing, to offensive midtbanespillere og en midt-midt - sidstnaevnte endda gemt vaek ude paa floejen - er alt alt for offensivt. Jeg ville endda vaere betaenkelig ved at saette Claus ind i steder for Atiba. Jeg tror lidt du glemmer at Linderoth er vigtigere for vores hold end Claus nogensinde kunne blive.

    ›men jeg tror i glemmer
    ›at Atiba og Kvist er fremragende i det deffensive også. Ydermere
    ›så er Claus Jensen og Grønkjær altså heller ikke helt uden evner
    ›når det drejer sig om det defensive!

    Men der er ikke nogen der naar Linderoth til sokkeholderne... Atiba er en to-vejsspiller og en kanon en af slagsen, hvilket betyder man ikke kan saette ham til at enten vaere offensiv eller defensiv - han skal ha lov til at gaa begge veje for at han kan sprudle som han allerede har i loebet af aaret.

    Claus ville ikke passe ind i vores system som fx en Rommedahl ville, og selvom Claus er en meget bedre boldspiller end Dennis, saa ville der i mine oejne vaere for mange minusser i forhold til hvad Claus kan tilbyde i de 4 kampe han ville vaere skadesfri paa en periode over de naeste 3-4 aar. Dont get me wrong jeg kan rigtig godt li Claus, og han har vaeret min yndligsspiller paa landsholdet lige siden jeg bestemte mig for at have en saadanne, men han passer ikke ind i den kompakte 4-4-2 som vi spiller. Og nej - heller ikke som wing - for hvis der er noget han ikke er, saa er det wing.
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  18. Den følgende bruger er enig i dette:
    Thb

  19. #26
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,006

    Re: Claus Jensen til FCK? Part II

    ›Dont get me wrong jeg kan
    ›rigtig godt li Claus, og han har vaeret min yndligsspiller paa
    ›landsholdet lige siden jeg bestemte mig for at have en saadanne,
    ›men han passer ikke ind i den kompakte 4-4-2 som vi spiller. Og
    ›nej - heller ikke som wing - for hvis der er noget han ikke er,
    ›saa er det wing.

    Jeg tænkte selv tanken med Claus som højre fløj. Hvad skulle der være galt med det? Ja, jeg ved godt at han altid har spillet centermidt eller hængende angriber, men hvad skulle tale i mod ham som fløjspiller? For langsom?

  20. #27
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    1,674

    Re: Claus Jensen til FCK? Part II

    Jeg kunne ikke se Claus Jensen spiller højrefløj. Men som en venstrefløj der trækker ind i banen ville han være perfekt, lidt ala den rolle som Hutch havde i Grønkjærs fravær. Så kunne vi passende smide Grønkjær over på højrefløj, og sende Silber videre, hvilket han IMO trænger til.

    Claus Jensen - Hutch - Linde - Grønkjær

    Denne midtbane ville være ualmindeligt stærk, og virkeligt løfte vores offensive spil enormt.

    Den eneste betænkelighed jeg har ved Claus Jensen er hans høje skadesrate, men betænkeligheden er dog ikke så stor, at jeg ville sige nej til Claus Jensen.

    -H&A

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #28
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Claus Jensen til FCK? Part II

    Det er da en kanon midtbane med ham og linde sammen..
    Men er også bange for at det kan bremse kvist udvikling,det bliver jo ik lige frem nemmere at få spilletid..



    jeg kan ik forestille mig der er noget hold i rygterne..
    vi skal hellere sætte alle sejl ind på at forlænge med linde..hvilket jeg tror kan blive svært nok..
    En højre back må og skal være 1 valg,det havde været så godt at ham nu så han kan blive spillet ind til næste sæson..

  23. #29
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    984

    Re: Claus Jensen til FCK? Part II

    ›Grønkjær--Atiba--Claus--Kvist

    ›Mange vil sige at den er alt for offensiv

    ›Hvilket den ogsaa klart er... En wing, to offensive
    ›midtbanespillere og en midt-midt - sidstnaevnte endda gemt vaek
    ›ude paa floejen - er alt alt for offensivt.

    Jeg ser det mere som 1 wing Grønkjær som kan noget begge veje, 2 midt-midt Atiba/Kvist der kan noget begge veje og de kunne begge skiftes til at varetage den def. midtbanerolle så vi fik lidt mere variation i spillet. Tilsidst har vi så Claus Jensen 1 off. midt. der også kan sætte en takling hvis dette skulle være nødvendigt.
    Denne midtbane ville i minne øjne være langt bedre end den nuværende, både off. men også def. I må undskylde at jeg ikke har Silber med, men han er i mine øjne ligeså overflødig som Hjalte!

    ›men jeg tror i glemmer
    ›at Atiba og Kvist er fremragende i det deffensive også. Ydermere
    ›så er Claus Jensen og Grønkjær altså heller ikke helt uden evner
    ›når det drejer sig om det defensive!

    ›Men der er ikke nogen der naar Linderoth til sokkeholderne...
    ›Atiba er en to-vejsspiller og en kanon en af slagsen, hvilket
    ›betyder man ikke kan saette ham til at enten vaere offensiv eller
    ›defensiv - han skal ha lov til at gaa begge veje for at han kan
    ›sprudle som han allerede har i loebet af aaret.

    Jeg mener nu at både Atiba og Kvist er meget tæt på de benævnte sokkeholder, ikke minds ikraft af deres kunnen begge veje. Med Linderoth har modstanderen en spiller som de aldrig behøver at tænke på hvis bolden er på deres banehalvdel. Ydermere kan det bedste forsvar engang imellem også godt være et angreb/højt pres!

    Linderoth har gjort det fantastisk for FCK, men han er i minne øjne ikke part af det næste skridt som FCK skal tage, ikke mindst fordi han ikke selv ønsker det, men også fordi han kun kan aggere def. midt!

    ›Claus ville ikke passe ind i vores system som fx en Rommedahl
    ›ville, og selvom Claus er en meget bedre boldspiller end Dennis,
    ›saa ville der i mine oejne vaere for mange minusser i forhold til
    ›hvad Claus kan tilbyde i de 4 kampe han ville vaere skadesfri paa
    ›en periode over de naeste 3-4 aar. Dont get me wrong jeg kan
    ›rigtig godt li Claus, og han har vaeret min yndligsspiller paa
    ›landsholdet lige siden jeg bestemte mig for at have en saadanne,
    ›men han passer ikke ind i den kompakte 4-4-2 som vi spiller. Og
    ›nej - heller ikke som wing - for hvis der er noget han ikke er,
    ›saa er det wing.

    Jeg ser meget gerne Rommedahl i FCK, men det bliver nok ikke før til sommer alligevel.

  24. #30
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    16

    Re: Claus Jensen til FCK? Part II

    Jeg er helt enig, jeg sad også og tænkte på lige præcis det samme da jeg læste nyheden på bold.dk, udover om Claus Jensen overhovedet vil til FC, står FC også med det problem at de skal skille sig af med en Atiba, som garenteret ikke vil stille sig tilfreds med en plads på bænken. Endvidere har Atiba virkelig vist sit værd i starten af denne sæson, og jeg er ikke i tvivl om at det er et niveau han kan holde den sidste halvdel af denne sæson!

Side 2 af 12 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •