Side 3 af 12 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 175

Emner: Claus Jensen til FCK? Part II

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    101

    Re: Claus Jensen til FCK? Part II

    Linderoths fodboldevner er vel nok baseret mere på fight og fysik end på råt talent, men han har gjort det fremragende i FCK.
    Dertil kommer så hans indlysende evner som kaptajn på holdet, og det gør ham til en meget vigtig spiller for os.

    Han bliver svær at erstatte hvis det kommer dertil.

    Claus Jensen er en klassespiller og vil være et scoop på højde med Grønkjær.

    Der er naturligvis en usikkerhed omkring hans holdbarhed, men en offensiv der hedder Grønkjær-Jensen-Rommedahl-Allbäck-Ailton + vores luftvåben lyder sgu' som noget med mål i.

    Claus Jensen har IMO den kreativitet vi har manglet lige siden Bisgaard forlod os, og han vil være et rigtigt spændende indkøb (selvom jeg gerne så Kvist få chancen på den plads).
    We are all in the gutter, but some of us are looking at the stars.
    Oscar Wilde, 1892

    Gode links til Hattrick : http://www.freewebs.com/htlinks/

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Claus Jensen til FCK? Part II

    Vores deltagelse i denne sæsons CL viste, at vi mangler noget i det kreative offensive spil, før vi med rette kan begynde at forvente nogen resultater i Europa. Tilgangen af Ailton lader til at rette en smule op på dette problem, men en mere kreativ/skabende midtbane er nok også nødvendig. Her ville køb af enten Rommedahl eller Claus Jensen jo være oplagte forstærkninger, men det kan kun ske som erstatning for Silber og Atiba.

    En erstatning af Silber er nærliggende, da han - i lyset af den meget positive udvikling FC har gennemgået - efterhånden har vist sig som det svageste led på den nuværende midtbane. En erstatning for Atiba - hvor Kvist også fungerer som en supersub, med noget der tyder på en fantastisk fremtid - er mindre nærliggende. Der er altså to meget kompetente spillere til denne plads, hvor meget tyder på, at fremtiden for dem begge ikke ser mindre lys ud.. CJ vil naturligvis være en forstærkning, men hvis der findes en erstatning for Silber, så må det være en underordnet prioritering..

    At skille sig af med Linde til fordel for en udelukkende offensiv midt som CJ er håbløst, hvilket Ståle med flere nok også er klar over.. Han er, som flere allerede har påpeget, en fantastisk bærende kraft, og dertil kommer, at han skaber den nødvendige balance, som tillader at satse på flere offensive forstærkniger på den øvrige midtbane..
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------


  3. #33
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    176

    Re: Claus Jensen til FCK? Part II

    Jeg er ganske enig med Pillefaxe vedr. vigtigheden af holdmoralen. Hele strategien efter udrensningen i sommeren 2005 var blandt andet at opbygge en harmonisk trup med stor offervilje. det er lykkedes godt men Dan T og Martin Bergvold er gode eksempler på folk der føler sig til overs. Det tror jeg er en faktor man bør tage højde for som træner, modsat os andre for hvem spændende indkøb er det eneste interessante det kan hænde i vinterpausen.

  4. #34
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,741

    Re: Claus Jensen til FCK? Part II

    ›En erstatning af Silber er nærliggende, da han - i lyset af den
    ›meget positive udvikling FC har gennemgået - efterhånden har vist
    ›sig som det svageste led på den nuværende midtbane.

    Den ser man snart tit, den her tanke. Og den undrer mig godt nok.

    Ikke fordi jeg er specielt stor fan af Silbers tonserstil, men det er svært at tage fra ham at han er en af de få spillere som kan være med når det går rigtigt stærkt. Ganske vist ikke når det er bolden som skal cirkulere hurtigt rundt i vores egne rækker, for det har han ikke teknikken til, men i stort set alle andre faser af spillet.

    Således var han med sin hurtighed og fysik en af vores farligste spillere i de europæiske kampe - hvor vi alligevel ikke havde nogle spillere overhovedet (bortset fra Grønkjær) som havde teknikken til at at overspille modstanderne via farten i kombinationerne: Vi måtte forlade os på nærkampe og på at komme hurtigt frem til de løse bolde, og på det punkt er Silber i særklasse på holdet.

    Personligt hader jeg så når han skal spille centralt, for der kommer man ikke uden om at skulle kontrollere bolden i højt tempo og mestre førstegangsafleveringer under pres, men ude på kanten - med lidt mere plads - har han været et kæmpe aktiv for vores gennembrudsspil. Og selvfølgelig for vores presspil - hvor vel kun Linderoth når op på samme niveau.

    Venligst,
    Bo N K

  5. De følgende 5 brugere er enige:

  6. #35
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    984

    Re: Claus Jensen til FCK? Part II

    ›At skille sig af med Linde til fordel for en udelukkende offensiv
    ›midt som CJ er håbløst, hvilket Ståle med flere nok også er klar
    ›over.. Han er, som flere allerede har påpeget, en fantastisk
    ›bærende kraft, og dertil kommer, at han skaber den nødvendige
    ›balance, som tillader at satse på flere offensive forstærkniger
    ›på den øvrige midtbane..

    Nej nu må i sgu da stoppe med at placere Linderoth på en guddomlig pedistal, som den bedste midtbanespiller i historien! Linderoth HAR været fantastisk vigtig for FCK i den fase man i minne øjne er kommet igennem. Vi skal til at træde ind i en nye FCK ærea, og her er der ikke plads Linderoth's åbenlyse offensive mangler. Linderoth er ikke nogen Makélélé, han er ikke engang på højde med Tøffe da han var bedst! Kvist og Atiba er i minne øjne tæt på at være lige så gode som Linderoth i det deffensive, tilgændgæld er de langt bedre frem af banen. Ydermere er der den lille krølle på historien, at han fra til sommer ikke er på forskerordning mere, og han viser mere og mere tegn på ikke at ville forlænge.

    Claus Jensen vil være en klar forstærkning, som MBS helt rigtigt siger så var vores problem i CHL. at vi ikke kunne noget kreativt, dette mener jeg i høj grad skyldes Linderoth's komplet mangel på off. kvaliteter. Her vil en Claus Jensen tilføre utrolig styrke, og være kraftig medvirkende til at sætte modstanderen under pres. Dette har altså også en betydning for hvilket angrebsspil vores modstandere skal diske op med, når de nu samtidig skal koncentrer sig så meget om at forsvare.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #36
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Claus Jensen til FCK? Part II

    ››En erstatning af Silber er nærliggende, da han - i lyset af den
    ››meget positive udvikling FC har gennemgået - efterhånden har vist
    ››sig som det svageste led på den nuværende midtbane.

    ›Den ser man snart tit, den her tanke. Og den undrer mig godt nok.

    ›Ikke fordi jeg er specielt stor fan af Silbers tonserstil, men
    ›det er svært at tage fra ham at han er en af de få spillere som
    ›kan være med når det går rigtigt stærkt. Ganske vist ikke når det
    ›er bolden som skal cirkulere hurtigt rundt i vores egne rækker,
    ›for det har han ikke teknikken til, men i stort set alle andre
    ›faser af spillet.

    ›Således var han med sin hurtighed og fysik en af vores farligste
    ›spillere i de europæiske kampe - hvor vi alligevel ikke havde
    ›nogle spillere overhovedet (bortset fra Grønkjær) som havde
    ›teknikken til at at overspille modstanderne via farten i
    ›kombinationerne: Vi måtte forlade os på nærkampe og på at komme
    ›hurtigt frem til de løse bolde, og på det punkt er Silber i
    ›særklasse på holdet.

    ›Personligt hader jeg så når han skal spille centralt, for der
    ›kommer man ikke uden om at skulle kontrollere bolden i højt tempo
    ›og mestre førstegangsafleveringer under pres, men ude på kanten -
    ›med lidt mere plads - har han været et kæmpe aktiv for vores
    ›gennembrudsspil. Og selvfølgelig for vores presspil - hvor vel
    ›kun Linderoth når op på samme niveau.

    ›Venligst,
    ›Bo N K

    Jeg kan ikke være mere enig... forstår ikke denne manglende respekt for Silber. Han er super god og vel forrest blandt superligaspillerne om en landsholdsplads. Han mangler godt nok den teknik som Røll havde.. for at skulle blive rigtig stor, men tilgengæld har han så meget vilje, som Røll nok manglede en del af.

    Derfor mener jeg stadig at en udskifting af Silber er inde for rækkevidde... det har noget med harmoni at gøre. Silber valgte FCK som et springbræt, og selvom han helt sikkert er glad for at være her, så vil det nok passe ham meget godt at komme afsted inden længe, og hvis det så kan falde sammen med en god afløser er klar (fx Rommedahl, som jeg personligt ikke tror på = historien minder meget om da Daniel Jensen røg til murcia). Så et harmonisk skifte hvor alle bliver glade.. Silber for et udenlandseventyr, FCK for penge og en god spiller over en årrække, fans'ene for nyt blod... talenter for mere plads osv

    Torben

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #37
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Claus Jensen til FCK? Part II

    ›Nej nu må i sgu da stoppe med at placere Linderoth på en
    ›guddomlig pedistal, som den bedste midtbanespiller i historien!
    ›Linderoth HAR været fantastisk vigtig for FCK i den fase man i
    ›minne øjne er kommet igennem. Vi skal til at træde ind i en nye
    ›FCK ærea, og her er der ikke plads Linderoth's åbenlyse offensive
    ›mangler. Linderoth er ikke nogen Makélélé, han er ikke engang på
    ›højde med Tøffe da han var bedst! Kvist og Atiba er i minne øjne
    ›tæt på at være lige så gode som Linderoth i det deffensive,
    ›tilgændgæld er de langt bedre frem af banen. Ydermere er der den
    ›lille krølle på historien, at han fra til sommer ikke er på
    ›forskerordning mere, og han viser mere og mere tegn på ikke at
    ›ville forlænge.

    ›Claus Jensen vil være en klar forstærkning, som MBS helt rigtigt
    ›siger så var vores problem i CHL. at vi ikke kunne noget
    ›kreativt, dette mener jeg i høj grad skyldes Linderoth's komplet
    ›mangel på off. kvaliteter. Her vil en Claus Jensen tilføre
    ›utrolig styrke, og være kraftig medvirkende til at sætte
    ›modstanderen under pres. Dette har altså også en betydning for
    ›hvilket angrebsspil vores modstandere skal diske op med, når de
    ›nu samtidig skal koncentrer sig så meget om at forsvare.

    Tilgengæld kan du så starte med at stoppe med at undervurdere Linderoths teknik. Jeg synes det virker ualmindeligt forblindene ikke at tage hatten af for Linderoth's betydning for FCK.. vi har en Svensk stamspiller på landsholdet, han er i sin bedste alder, han passer til kbh, han er en kanongod anfører, der altid går forrest... den perfekte defentsive midtbanemand... nej han er ingen Makalele... men hvem forventer at FCK kan tiltrække verdens bedste def midt.. kom ind i kampen. Linde er super vigtig i europæiske kampe... det er jo for fanden der vi skal være stærke defensivt... CJ er vildt god, men han hjælper ikke på Old Traffort, hvis deres (noget bedre offentsive spillere) bare blæser igennem vores defensiv

    Torben


  11. #38
    vandr er offline Ståle Raus medlem #58
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    482

    Re: Claus Jensen til FCK? Part II

    CJ er vildt god, men han hjælper ikke på Old
    ›Traffort, hvis deres (noget bedre offentsive spillere) bare
    ›blæser igennem vores defensiv

    ›Torben

    Der kunne man suplere ved at trække en angriber ud og en midtbane ind. Måske med Hjalte/Bertolt/Dan/Kvist i en oprydende rolle bag 4 kæden.

    Dette er ikke et ønske om at Linde skal forsvinde eller fordi jeg skal forklejne hans rolle i FCK's succes, blot en konstatering af, at manden endnu ikke har forlænget og at al den positive snak er stoppet fra hans side. Enten et taktisk træk for at få mere i løn, ( hvilket skam er i orden ), eller et tegn på han er på vej væk, og så bliver FCK nødt til at tænke i nye baner.

    -------------- Almeida ---------------

    Grønkjær - Hutch - Jensen - Rommedahl

    ----------------- ? -------------------
    Sidst redigeret af vandr : 23.01.07 kl. 12:46
    Ståle RAUS!!!11! - og det med det vuns!

  12. #39
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    984

    Re: Claus Jensen til FCK? Part II

    ›Tilgengæld kan du så starte med at stoppe med at undervurdere
    ›Linderoths teknik. Jeg synes det virker ualmindeligt forblindene
    ›ikke at tage hatten af for Linderoth's betydning for FCK.. vi har
    ›en Svensk stamspiller på landsholdet, han er i sin bedste alder,
    ›han passer til kbh, han er en kanongod anfører, der altid går
    ›forrest... den perfekte defentsive midtbanemand... nej han er
    ›ingen Makalele... men hvem forventer at FCK kan tiltrække verdens
    ›bedste def midt.. kom ind i kampen. Linde er super vigtig i
    ›europæiske kampe... det er jo for fanden der vi skal være stærke
    ›defensivt... CJ er vildt god, men han hjælper ikke på Old
    ›Traffort, hvis deres (noget bedre offentsive spillere) bare
    ›blæser igennem vores defensiv

    ›Torben

    Jeg mener ikke at jeg har undervurderet Linderoth's teknik, jeg har bare ikke rigtig berørt det. Linderoth har en udemærket boldomgang, men ikke på et højere niveau end man kan forvente for en fast mand på FCK's nuværende og fremtidige hold. Den med Makalele havde du vist ikke læst færdig, for så ville det måske være gået op for dig at det var Tøffe som jeg sammenlignede med.:)
    Til din påstand om Linderoth's vigtighed def. så syntes jeg egentlig jeg har skrevet en del om mit syn på andres kvaliteter, men jeg vil godt underbygge det lidt. Hvis man kigger lidt længere tilbage på banen, så er vores def. blevet forstærket på 2 områder siden sidste transfeer vindue. 1 Niclas Jensen og 2. så har Hangeland udviklet sig utroligt meget, hvilket har styrket vores allerede stærke deffensiv. Så har vi den meget omtalte højre back, her er jeg overbevist om at vi nok skal få en klasse erstatning til sommer, om ikke andet så har vi både Lars Jakobsen og Bergdølmo på den plads indtil da.

    I minne øjne vil vi uden Linderoth stå lige så stærkt def. som vi gjorde sidste år under vores indtræden i CHL. dog vil vi med de nye folk samt tilgang af Claus Jensen stå langt bedre off. og det var her vi havde tydelige mangler.

  13. #40
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Claus Jensen til FCK? Part II

    ›Jeg mener ikke at jeg har undervurderet Linderoth's teknik, jeg
    ›har bare ikke rigtig berørt det. Linderoth har en udemærket
    ›boldomgang, men ikke på et højere niveau end man kan forvente for
    ›en fast mand på FCK's nuværende og fremtidige hold. Den med
    ›Makalele havde du vist ikke læst færdig, for så ville det måske
    ›være gået op for dig at det var Tøffe som jeg sammenlignede
    ›med.:)
    ›Til din påstand om Linderoth's vigtighed def. så syntes jeg
    ›egentlig jeg har skrevet en del om mit syn på andres kvaliteter,
    ›men jeg vil godt underbygge det lidt. Hvis man kigger lidt
    ›længere tilbage på banen, så er vores def. blevet forstærket på 2
    ›områder siden sidste transfeer vindue. 1 Niclas Jensen og 2. så
    ›har Hangeland udviklet sig utroligt meget, hvilket har styrket
    ›vores allerede stærke deffensiv. Så har vi den meget omtalte
    ›højre back, her er jeg overbevist om at vi nok skal få en klasse
    ›erstatning til sommer, om ikke andet så har vi både Lars Jakobsen
    ›og Bergdølmo på den plads indtil da.

    ›I minne øjne vil vi uden Linderoth stå lige så stærkt def. som vi
    ›gjorde sidste år under vores indtræden i CHL. dog vil vi med de
    ›nye folk samt tilgang af Claus Jensen stå langt bedre off. og det
    ›var her vi havde tydelige mangler.

    OK. Jeg er ikke uenig i at vi har mangler off. Jeg er hellere ikke uenig i at CJ vil være en markant forstækning... så langt så godt :-)
    Jeg er stadig uenig af din vurdering af Linderoths betydning. Mod stærkere hold vil vi ikke være spilstyrende, derfor skal der en stærk def midt til, og der er Linde uden sammenligning vores stærkeste kort.

    Så efter min bedste overbevisning. Skal CJ til FCK, vil det være en kæmpe forstærkning. Dette kan ske med henblik på slag af Atiba (som er rigtig god.. bare ikke på højde med CJ). Dette vil betyde flere penge og en bedre trup! Alternativt kan Hjalte gå. Ikke fordi han er dårlig, men med CJ vil der efter min mening være en kok for meget i køkkenet og da jeg ser Kvist, som et kæmpetalent, vil jeg ikke ønske at han forsvinder... Selvfølgelig kunne et salg af Silber også bane vejen og så Kvist/Atiba på fløjen, men det ser jeg ikke som værende optimalt.

    Kort og godt, kan jeg godt se dine pointer og er hellere ikke helt uenig... på nær lige, jeg ser linderoth som en hjørnesten i FCK.

    Torben

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #41
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Claus Jensen til FCK? Part II

    Til Bo N K

    ›Således var han med sin hurtighed og fysik en af vores farligste
    ›spillere i de europæiske kampe - hvor vi alligevel ikke havde
    ›nogle spillere overhovedet (bortset fra Grønkjær) som havde
    ›teknikken til at at overspille modstanderne via farten i
    ›kombinationerne: Vi måtte forlade os på nærkampe og på at komme
    ›hurtigt frem til de løse bolde, og på det punkt er Silber i
    ›særklasse på holdet.

    Dette er jeg helt uenig i. Vi havde 4 farlige spillere i CL (dødbolde undtaget): Grønkjær, Allbäck, Atiba og Kvist (nok kun i en enkelt kamp) i nævnte rækkefølge. Hvis CL viste noget, så var det, at Silber slet ikke havde det fornødne niveau til at slå igennem på dette niveau. Det blev især fremstillet, i de kampe, hvor JG spillede, hvor man havde en direkte sammenligning. Vores højre side var jo praktisk talt ikke eksisterende i disse kampe, og det på trods af, at vores bedste back også spiller i højre side.

    Jo vist, nu er JG i en klasse for sig, og vi kan ikke forvente at se hans niveau på de øvrige pladser, men hvis man vil spise suppe med de store, så viste CL altså, at en god teknik og farlighed i mand-mod-mand situationer er alt afgørende. JG, Atiba og Allbäck formår alle at skabe plads til sine medspillere, ved f.eks. at fiksere en eller to af modstandernes spillere med et smart træk en god kropsfinte eller lign. Her bidrager Silber aldrig med noget.

    Han bidrager måske - som du også er inde på - mest til vores presspil, men det er netop ikke i denne fase af spillet, at vi har brug for at dygtiggøre os. Det er når vi har bolden på fødderne, og selv skal låse et dygtig forsvar op. Her ser jeg - desværre - ingen fremtid for Silber..
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #42
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,006

    Re: Claus Jensen til FCK? Part II

    IMO, har folk der forklejner Linderoths betydning for FC København ikke forstand på fodbold. Jeg er overbevist om at vi ikke havde været i CL sidste år, havde det ikke været for ham. At der skrives at hans offensive kvaliteter ikke slår til, kan måske godt passe når man kigger på alternativerne, men tilgengæld er han så stærk defensivt, at jeg til enhver tid ville vælge ham fremfor både Willy, Claus Jensen og Atiba.

  18. De følgende 5 brugere er enige:

  19. #43
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Claus Jensen til FCK? Part II

    ›Nej nu må i sgu da stoppe med at placere Linderoth på en
    ›guddomlig pedistal, som den bedste midtbanespiller i historien!
    ›Linderoth HAR været fantastisk vigtig for FCK i den fase man i
    ›minne øjne er kommet igennem. Vi skal til at træde ind i en nye
    ›FCK ærea, og her er der ikke plads Linderoth's åbenlyse offensive
    ›mangler. Linderoth er ikke nogen Makélélé, han er ikke engang på
    ›højde med Tøffe da han var bedst! Kvist og Atiba er i minne øjne
    ›tæt på at være lige så gode som Linderoth i det deffensive,
    ›tilgændgæld er de langt bedre frem af banen.

    Min pointe er netop, at man aldrig når til en fase, hvor man ikke har brug for en spiller som Linde. En spiller af hans type skaber en balance på holdet, der tillader de andre (midbane)spillere at fokusere overvejende på det offensive, og det er alfa omega, om du så hedder Køge boldklub eller AC Milan (der jo i øvrigt har en spiller som Gatuso, der vel svarer meget godt - i spillestil - til vores egen Linde).
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  20. #44
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: Claus Jensen til FCK? Part II

    Ydermere er der den
    ›lille krølle på historien, at han fra til sommer ikke er på
    ›forskerordning mere, og han viser mere og mere tegn på ikke at
    ›ville forlænge.


    Jeg spekulerer mere og mere over hvor den historie med Linderoth på forskerordning stammer fra - jeg har set det på SL flere gange og på det sidste også flere gange i pressen.
    Der blev i sommeren 2004 skrevet en 4-årig kontrakt og med mindre jeg totalt har misset et eller andet, går jeg ikke ud fra man kan indføje i en kontrakt, at de 3 af årene er på forskerordning med alt hvad det indebærer.
    http://www.fck.dk/nyhedsvisning/?newsid=1609

  21. #45
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Claus Jensen til FCK? Part II

    ›Min pointe er netop, at man aldrig når til en fase, hvor man ikke
    ›har brug for en spiller som Linde. En spiller af hans type skaber
    ›en balance på holdet, der tillader de andre (midbane)spillere at
    ›fokusere overvejende på det offensive, og det er alfa omega, om
    ›du så hedder Køge boldklub eller AC Milan (der jo i øvrigt har en
    ›spiller som Gatuso, der vel svarer meget godt - i spillestil -
    ›til vores egen Linde).

    Vi er enige, men jeg må lige kommentere den med Milan, de har på den def. midt Pirlo... som i mine øjne er den skønneste def. midt i verdenen... og han minder på ingen måder om Linde... overhovdet 8det skulle lige være begges manglende hovedspil)

    Torben

Side 3 af 12 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •