Side 4 af 12 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 175

Emner: Claus Jensen til FCK? Part II

  1. #46
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Claus Jensen til FCK? Part II

    ›Der blev i sommeren 2004 skrevet en 4-årig kontrakt og med mindre
    ›jeg totalt har misset et eller andet, går jeg ikke ud fra man kan
    ›indføje i en kontrakt, at de 3 af årene er på forskerordning med
    ›alt hvad det indebærer.

    Nu har forskerordningen jo intet med længden af kontrakten at gøre, kun lønnen (som skal ligge over et vist niveau). Efter tre år skal han bare betale mere skat af den samme løn han hele tiden har fået.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    984

    Re: Claus Jensen til FCK? Part II

    IMO, har folk der forklejner Linderoths betydning for FC København ikke forstand på fodbold. Jeg er overbevist om at vi ikke havde været i CL sidste år, havde det ikke været for ham. At der skrives at hans offensive kvaliteter ikke slår til, kan måske godt passe når man kigger på alternativerne, men tilgengæld er han så stærk defensivt, at jeg til enhver tid ville vælge ham fremfor både Willy, Claus Jensen og Atiba.
    Til Jon85,

    Så er du godt nok ikke særligt fremmende for debaten, derfor værdige jeg ikke med et andet svar end uening!!!

    Min pointe er netop, at man aldrig når til en fase, hvor man ikke har brug for en spiller som Linde. En spiller af hans type skaber en balance på holdet, der tillader de andre (midbane)spillere at fokusere overvejende på det offensive, og det er alfa omega, om du så hedder Køge boldklub eller AC Milan (der jo i øvrigt har en spiller som Gatuso, der vel svarer meget godt - i spillestil - til vores egen Linde).
    Jeg vil tildels give dig ret, jeg mener dog at der er mindst en fase mellem FCK's nuværende og nærtved kommende niveau, og så det niveau som Milan er på. Som jeg har debateret for tidliger så, ser jeg ikke en umidelbar svækkelse i deffensive når Linderoth forsvinder, hvis man sammenligner med det niveau vi havde da vi entrerede CHL. sidste år og så vores nuværende deffensiv.

    Men nu handler denne tråd jo om Claus Jensen, og derfor vil jeg også gerne udtrykke mit håb om at se ham i den hvide trøje, uanset om Linde forsvinder eller ej. Han vil i mine øjne være en kæmpe forstærkning.

  4. #48
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    1,296

    Re: Claus Jensen til FCK? Part II



    ›Jeg spekulerer mere og mere over hvor den historie med Linderoth
    ›på forskerordning stammer fra - jeg har set det på SL flere gange
    ›og på det sidste også flere gange i pressen.
    ›Der blev i sommeren 2004 skrevet en 4-årig kontrakt og med mindre
    ›jeg totalt har misset et eller andet, går jeg ikke ud fra man kan
    ›indføje i en kontrakt, at de 3 af årene er på forskerordning med
    ›alt hvad det indebærer.
    http://www.fck.dk/nyhedsvisning/?newsid=1609
    Det kan man nu godt. De 36 måneder med "forskerbeskatning" kan frit placeres inden for en periode på 10 år.

    Vh. Fuego
    Kasi-karma
    Fuego's Avatar

  5. #49
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,006

    Re: Claus Jensen til FCK? Part II

    ›Til Jon85,

    ›Så er du godt nok ikke særligt fremmende for debaten, derfor
    ›værdige jeg ikke med et andet svar end uening!!!

    Sorry. Kan godt se at jeg ikke argumenterer særligt godt... Men du er simpelthen uenig i at Linderoth har været den absolut vigtigste faktor for vores europæiske succes sidste år? Så tror jeg du er uenig med mange herinde.

  6. #50
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: Claus Jensen til FCK? Part II

    ›Det kan man nu godt. De 36 måneder med
    ›"forskerbeskatning" kan frit placeres inden for en
    ›periode på 10 år.

    ›Vh. Fuego


    Jeg troede så, at man var tvunget til at tage til udlandet i et vist tidsrum, hvis man ville undgå beskatning af 'de 36 måneder' - eller er de regler lavet om siden Bisgaard- og Lønstrup-dagene

  7. #51
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    984

    Re: Claus Jensen til FCK? Part II

    ›Sorry. Kan godt se at jeg ikke argumenterer særligt godt... Men
    ›du er simpelthen uenig i at Linderoth har været den absolut
    ›vigtigste faktor for vores europæiske succes sidste år? Så tror
    ›jeg du er uenig med mange herinde.

    Hej Jon
    Ja jeg er ikke enig med dig i at han har været den absolut vigtigste faktor for vores europæiske succes sidste år.
    Han var meget vigtig som jeg også skriver flere steder, tror jeg nok, ellers siger jeg det ihvertfald nu. Jeg mener dog at holdet i fremtiden er stærke nok deffensivt til at klare sig uden ham, og derfor ser jeg hellere Claus Jensen på holdet.

  8. #52
    Virumgrenen Slettet

    Re: Claus Jensen til FCK? Part II

    ›Jeg vil tildels give dig ret, jeg mener dog at der er mindst en
    ›fase mellem FCK's nuværende og nærtved kommende niveau, og så det
    ›niveau som Milan er på. Som jeg har debateret for tidliger så,
    ›ser jeg ikke en umidelbar svækkelse i deffensive når Linderoth
    ›forsvinder, hvis man sammenligner med det niveau vi havde da vi
    ›entrerede CHL. sidste år og så vores nuværende deffensiv.

    Så du regner ikke med at andre hold, der deltager i CL ikke forbedrer deres offensiv? Forstår ikke hvordan du kan stille dig tilfreds med at holde niveauet, der stadigvæk "kun" er nok til en 4. plads i en CL-gruppe. Din holdning er vel egentlig: "Nu er vi bedre end før, tilbage til udgangspunktet"

    -------------------------------------

    Lige nu må vi jo se det som at Linderoth og Grønkjær er de eneste sikre på midtbanen. Hjalte er vel faktisk ude af billedet.
    Altså har vi en midt-midt med en meget defensiv spiller. Jeg tror ikke at der er nogen der er uenige i, at vi så også skal havde en mere offensiv spiller på midt-midt. (Atiba eller Kvist) Så vi altså har en defensiv og en offensiv midt. For mig er der ingen tvivl om at Claus Jensen er en langt bedre spiller offensivt end Atiba og Kvist. Derfor så jeg langt hellere ham på den centrale midt.

    Køber vi Claus Jensen vil vi havde en midtbane der ser sådan her ud:
    Grønkjær - C. Jensen - Linderoth - Hutchinson/Silberbauer

    Det er i mine øjne noget nær en perfekt midtbane, med udskifterne Hjalte, Kvist, Hutchinson/Silberbauer. (Pimpong og Bertolt, ser jeg væk fra, da jeg ikke mener de har nivauet. Endnu)

    Hjalte kan med stor fordel sættes ind istedet for Claus Jensen hvis et resultat skal køres hjem. Som f.eks. mod Man U. Evt. sammen med Kvist, istedet for Hutchinson/Silberbauer, da jeg mener at han er bedre defensivt end dem begge.
    Hutchinson/Silberbauer kan alt efter modstanderen og den aktuelle kampform skiftes ind og ud.

    Samtidig vil vi havde en midtbane med meget store rotationsmuligheder, da både Kvist, Hutchinson, Silberbauer og Grønkjær kan spille - næsten - alle pladser på midten.

  9. #53
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Claus Jensen til FCK? Part II

    ›Men nu handler denne tråd jo om Claus Jensen, og derfor vil jeg
    ›også gerne udtrykke mit håb om at se ham i den hvide trøje,
    ›uanset om Linde forsvinder eller ej. Han vil i mine øjne være en
    ›kæmpe forstærkning.

    Om dette er vi enige. CJ vil være en forstærkning af vores hold. Såfremt han melder sin ankomst, håber jeg blot, at det ikke bliver på bekostning af Linde, men Atiba der må vige pladsen. Evt. ud på fløjen i stedet for Silber..
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #54
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    984

    Re: Claus Jensen til FCK? Part II

    ›Det kan man nu godt. De 36 måneder med
    ›"forskerbeskatning" kan frit placeres inden for en
    ›periode på 10 år.

    ›Vh. Fuego

    Nu er jeg så bare rimelig overbevist om at de 3 år allerede er brugt, idet han nok så FCK som et skridt på vejen. Derfor var en 4 årig bedst for begge parter, idet Linderoth så ville få en høj udbetaling de første 3 år, og FCK dernæst kunne sælge ham lidt med lidt fortjenest idet han stadigvæk havde 1 år tilbage af kontrakten, han var altså ikke transfeer fri.

    Ovenstående er dog kun min egen analyse af FCK's strategi.

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #55
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    984

    Re: Claus Jensen til FCK? Part II

    ›Så du regner ikke med at andre hold, der deltager i CL ikke
    ›forbedrer deres offensiv? Forstår ikke hvordan du kan stille dig
    ›tilfreds med at holde niveauet, der stadigvæk "kun" er
    ›nok til en 4. plads i en CL-gruppe. Din holdning er vel egentlig:
    ›"Nu er vi bedre end før, tilbage til udgangspunktet"

    Ja hvad angår deffensiven, men hele holdet bliver så også styrket ekstra når offensiven bliver så meget stærkere.

    Jeg giver dig ret i at den store smøre du skrev om en opstilling med Claus Jensen og Linderoth, også ville være stærk, jeg tror dog ikke vi skal regne med at Linderoth er her efter sommer, så derfor mener jeg ikke den er relevant. At jeg så iøvrigt ikke frygte en midtbane uden Linderoth er noget helt andet.:)

  14. #56
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    216

    Re: Claus Jensen til FCK? Part II

    Efter sigende skulle der forhandles kontrakt med Claus Jensen på fredag på La Manga:

    http://www.bolddk.com/nyt/?vis=64851

    Det er sgu da for spændende. Endnu en klassespiller til FCK. Så pyt med at der er masser af gode folk der allerede.

  15. #57
    Tilmeldingsdato
    Sep 2003
    Indlæg
    790

    Re: Claus Jensen til FCK? Part II

    ›Efter sigende skulle der forhandles kontrakt med Claus Jensen på
    ›fredag på La Manga:

    http://www
    ›.bolddk.com/nyt/?vis=64851


    ›Det er sgu da for spændende. Endnu en klassespiller til FCK. Så
    ›pyt med at der er masser af gode folk der allerede.


    Det ville være fuldstændig fantastsisk, men vi har godt nok MANGE midtbanespillere efterhånden! Alle disse midtbanespillere ville kunne træde direkte ind på ethvert andet superliga hold:

    Jesper Grønkjær, Atiba Hutchinson, Tobias Linderoth, Michael Silberbauer, Razak Pimpong, Hjalte Nørregaard, William Kvist og nu forhåbentlig Claus Jensen!!!

    Ikke dårligt FCK - håber dog ikke det medfører en negativ reaktion for spillere som Pimpong og Hjalte, der lige pludselig vil have meget svært ved at få spilletid...
    #1

  16. #58
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    123

    Re: Claus Jensen til FCK? Part II

    Det virker efterhånden som om at det ikke længere er Ståle der sætter holdet, men Morten Olsen :)

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #59
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,006

    Re: Claus Jensen til FCK? Part II

    Hvis Claus kommer, så kan vi vel være 100% sikre på at én eller flere af de andre midtbanespillere er på vej væk. Mit bedste bud er Silberbauer, som så efterlader højre midt til William.

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #60
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    535

    Re: Claus Jensen til FCK? Part II

    ›Ikke dårligt FCK - håber dog ikke det medfører en negativ
    ›reaktion for spillere som Pimpong og Hjalte, der lige pludselig vil have meget svært ved at få spilletid...<


    Lyder meget spændende med en kreatør som Claus Jensen ("den hvide Maradona") til at gøre det uventede og eks. splitte hold der pakker sig.
    Men der er næppe nogen grund til at frygte at midtbanen til sommer er overfyldt, når flere spillere af forskellige grunde kan være væk: Linde, Silber og Pimp.

  21. Den følgende bruger er enig i dette:
    Ras

Side 4 af 12 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •