Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 41

Emner: Status 1. februar 2007 - Transfervinduet lukket!

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Sep 2003
    Indlæg
    2,352

    Status 1. februar 2007 - Transfervinduet lukket!

    Ja, nu er det vikan puste ud og slappe af igen. Personligt er jeg utroligt glad for at vi har sluppet med at afskibe Lars Jacobsen - og at spillere om Gravgaard, Tobbe, Jesper C, Ja you name it - stadig er at finde i FCK. Det er intet mindre end flot

    Og hvis vi ser på de tilkomne spillere

    Ailton Almeida
    JA, vi har jo længe vidst at vi havde ham fra 1. januar - har tilmed scoret i de to træningskampe og jeg tror (uden dog at have set ham i aktion) at vi kan forvente meget af ham - men for 22,5 mio skal man vel også have noget forpengene

    Niclas Jensen
    Vinduets bedste skifte til prisen - nemlig gratis.
    Niclas har jo tidligere været 3 sæsoner i FCK og gjorde det fantastisk - Venstrebackpositionen har i de senere år været lidt af en achilleshæl for FCK, med med Niclas Jensen og Oscar Wendt der skal konkurere om den plads, ser det ud som om problemet er løst

    Nathan Coe
    Ung målmand der allerede har været vidst omkring - Inter og PSV - og nu de danske mestre og Champions League deltagere FC København. Efter sigende et lovende talent som er sulten efter at vide at han kan bære ansvaret til at tage over for Jesper C hvis han endag forsvinder (gud forbyde det) - og han kan vel næppe være under Benny Galls og Villadsens niveau?

    Tre yderst fornuftige indkøb af en karat der er FC København værdig. Og alle tre er som jeg ser det, en forstærkning af truppen - (Nathan Coe nok mest i bredden) men dér jeg vil have drejet denne diskussion hen, er på om FCKs forstærkninger kontra konkurenternes

    OB nåede at hente 3 spillere i 11. time, og FCM hentede Danny Olsen som erstatning for Mikkel Thygesen. BIF hentede Bishoff, Stephan Andersen og Katongo mens der har være ren indkøbsmani i bunden at tabellen for at undgå nedrykning.

    Men hvem har efter jeres mening gjort de bedste indkøb? - Hvem har ageret bedst og handlet hurtigst - både hvad angår køb af spillere, men også hvilke spillere som klubberne har været nødt til at give slip på?

    Dikussionen er hermed åben!
    Forza FCK

    1993, 2001, 2003, 2004, 2006, 2007, 2009, 2010, 2011, 2013, 2016, 2017, 2019 - Fucking miles away! Bye bye BIF

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Mar 2006
    Indlæg
    144

    Re: Status 1. februar 2007 - Transfervinduet lukket!

    For at svare på spørgsmålet, kan man jo prøve at spørge sig selv, om man ville bytte med nogle af de andre.... Nej, vel? Vi har haft et perfekt vindue.

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    637

    Re: Status 1. februar 2007 - Transfervinduet lukket!

    Jeg synes nu nok du glemmer af vi også måtte slippe Bergvold og Bernburg. Ikke folk fra start 11eren, men væk er de nu altså alligevel.

    Men alt i alt et god vindue for FCK.

  5. De følgende 6 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Status 1. februar 2007 - Transfervinduet lukket!

    ›Dikussionen er hermed åben!

    Hehe - jamen, tak :)

    Jeg synes, det er svært at vurdere, hvem der har købt bedst ind - for udgangspunktet hos de forskellige klubber har været meget forskellig.
    Brøndby eksempelvis skal starte helt forfra.

    FCKs indkøbspolitik har været konservativ på den fede måde. Vi har sikret os en forhåbentlig topangriber, vi har styrket vores ellers problematiske venstre-back-position, og vi har forhåbentlig fundet en fremtidens målmand, der ikke som en anden Stephan Andersen vil gå ind og direkte true magtbalancen på målmandsposten. Med andre ord - the strongest team just got a bit stronger.

    Kun højreback-pladsen er nu et åbent spørgsmål - til sommer. Det er immervæk ikke særligt problematisk. Klubben har meldt ud, at man selvfølgelig skal købe ind her, men at man har tid til at finde den helt, helt rette - og det håber vi så på. Helveg var for gammel og usikker til at være en reel mulighed. Det bliver meget spændende at se, om han blomstrer op i OB. Men alt andet lige vurderer jeg det lettere for Helveg at gøre det rigtig godt for OB end i FCK, hvor han jo kunne forvente at starte med et halvt år på bænken.

    OB er den klub, der i mine øjne har forstærket sig mest med gårsdagens mange indkøb. Til gengæld vidner fire indkøb - fem salg om en anelse stor rotation. Jeg kender ærligt talt ikke Novakovic fra Køge, men resten er vel tiltænkt at gå direkte ind på førsteholdet. Det kan give lidt problemer. Til gengæld er vinteren et godt tidspunkt at gøre det på med en længere opstart.

    Brøndby er kommet tilbage på rette spor. Dvs. de har valgt at smide stort set alle nyindkøb den seneste sæson på porten for at finde mere holdbare løsninger. Tilgangen af bare tre spillere, hvoraf den ene er en erstatning for deres ellers ok målmand (alt er relativt i Brøndby-målestok) er måske en anelse for lidt til en trup, der godt kunne trænge til otte-ni nyindkøb modsat FCK og OBs trup. Always change a losing team!

    Vores nærmeste konkurrent, FCM, har sikret sig stærke Danny Olsen og et par spillere, jeg kender nada til. TIl gengæld må tabet af Mikkel Thygesen siges at være ret massivt.

    Derudover bliver det interessant at se Bernburg for FCN, og så har Silkeborg og Vejle jo fået en del "nye" spillere. Det kan blive interessant, hvis man interesserer sig for bunden af ligaen. I don't :)

    En endelig konklussion: OB har satset stort, og kan blive en reel trussel. Men vores trup har aldrig været stærkere efter denne vinterpause, og vores indkøb vidner om kontinuitet og stor styrke.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.


  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,006

    Re: Status 1. februar 2007 - Transfervinduet lukket!

    Jeg synes at OB har klaret det rimeligt godt...!

    For det første, at købe en målmand (Novakovic) og så med det samme sælge ham videre for et, garanteret, langt højere beløb. Godt købmandskab, siger jeg bare!

    Så er det Helveg. Han er gammel og over the hill, men tror han vil gå perfekt ind på OBs hold med sin kæmpe rutine. En Bergdølmo.

    Troest er et stort talent der skal have kickstartet karrieren efter et halvkikset ophold i Tyskland. Tror han er fremtidens mand, og havde egentlig håbet på at vi lige hapsede ham som backup på højrebacken, og måske Lars' arvtager.

    Srdjan Radonjic kender jeg ikke, men han skulle vidst være en målfarlig herre.

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593

    Re: Status 1. februar 2007 - Transfervinduet lukket!

    ›Jeg synes, det er svært at vurdere, hvem der har købt bedst ind -
    ›for udgangspunktet hos de forskellige klubber har været meget
    ›forskellig.
    ›Brøndby eksempelvis skal starte helt forfra.

    Enig. Det er vanskeligt at måle klubberne op mod hinanden. Sådan vurderet på deres udgangspunkt, så synes jeg dog, at FCM, Vejle og os selv virker til at have forstærket sig bedst, mens BIF og OB vel ligger i næste lag. Eneste hold der virker til slet ikke at have forstærket sig er vel FCN.

    ›FCKs indkøbspolitik har været konservativ på den fede måde. Vi
    ›har sikret os en forhåbentlig topangriber, vi har styrket vores
    ›ellers problematiske venstre-back-position, og vi har
    ›forhåbentlig fundet en fremtidens målmand, der ikke som en anden
    ›Stephan Andersen vil gå ind og direkte true magtbalancen på
    ›målmandsposten. Med andre ord - the strongest team just got a bit
    ›stronger.

    Ja. Det er også en luksusposition vi er i. Vi kan tillade os at være ekstremt kræsne og kun - i følge rygterne - forespørge på folk i Claus Jensen og Dennis Rommedahl klassen.

    ›OB er den klub, der i mine øjne har forstærket sig mest med
    ›gårsdagens mange indkøb. Til gengæld vidner fire indkøb - fem
    ›salg om en anelse stor rotation. Jeg kender ærligt talt ikke
    ›Novakovic fra Køge, men resten er vel tiltænkt at gå direkte ind
    ›på førsteholdet. Det kan give lidt problemer. Til gengæld er
    ›vinteren et godt tidspunkt at gøre det på med en længere opstart.

    Novakovic har OB allerede solgt igen. Efter sigende fik de 12 mio. kr. for ham og har selv givet under 1 mio., så det er en flot handel. Jeg synes nu ikke, at OB har gjort det så godt igen på transfermarkedet. Jo isoleret set er både Helveg og Troest gode indkøb, men det var og er ikke forsvaret, der er OBs svage punkt. Nu da Tobias Grahn forsvinder har OB mistet sin væsentligste offensive drivkraft og i forvejen har OB haft svært ved at få det offensive til at fungere. Nu har de hentet en serbisk målsluger, som ingen kender og som kan blive et stort hit - men deres midtbane og angreb kunne stadig godt have trængt til en eller to spillere i stedet for forstærkningen af forsvaret.

    ›Brøndby er kommet tilbage på rette spor. Dvs. de har valgt at
    ›smide stort set alle nyindkøb den seneste sæson på porten for at
    ›finde mere holdbare løsninger. Tilgangen af bare tre spillere,
    ›hvoraf den ene er en erstatning for deres ellers ok målmand (alt
    ›er relativt i Brøndby-målestok) er måske en anelse for lidt til
    ›en trup, der godt kunne trænge til otte-ni nyindkøb modsat FCK og
    ›OBs trup. Always change a losing team!

    Brøndby har i den grad forsøgt at sanere hold og klub oven på Møllenlol-æraen. De har dog i mine øjne en alt for stor trup, og deres indkøb har været en smule underlige. Bischoff kan være et kup men han har været grotesk meget skadet og ingen kender vel rigtigt hans niveau længere. Stephan Andersen er en fremragende målmand, men de havde jo en hæderlig keeper i forvejen. Katongo er måske også en fremragende angriber - det er svært at bedømme - men BIF havde jo 2-3 hæderlige folk her i forvejen og diverse talenter og nul-boner.

    Jeg undrer mig over, at BIF ikke har forstærket sig på backpladserne og på midtbanen, hvor de hurtigt kan gå hen at blive overløbet, hvis ikke Lantz finder topniveauet frem.

    Til gengæld er det vist i sig selv (desværre) noget af et plus for BIF, at de har skilt sig af med Møllestenen.

    ›Vores nærmeste konkurrent, FCM, har sikret sig stærke Danny Olsen
    ›og et par spillere, jeg kender nada til. TIl gengæld må tabet af
    ›Mikkel Thygesen siges at være ret massivt.

    Thygesen bliver et markant tab, ja, men Danny Olsen kan godt være en god erstatning for ham. Han er vokset meget i FCN i forhold til sin AB tid. Derudover har FCM forstærket sig klogt, synes jeg. Jeg kender godt nok hverken Sergey Dadu eller Martin Raska, men Dadu er en angribertype som FCM kun har i forvejen i skadesplagede Frank Kristensen (nu de ikke bruger Dennis Sørensen som tank-angriber derovre), så det køb virker umiddelbart fornuftigt, hvis ikke Dadu er elendig (dog er hans non-EU status nok et problem). FCM har også været dårligt besat på målmandsposten. Ola Tidman har været for skadet og Anders Rasmussen er ganske enkelt ikke nogen særligt god målmand. Derfor er Raska-købet også fornuftigt, givet at han har et godt niveau naturligvis.

    Og så har FCM skaffet sig af med Christian Traoré, der efter sigende var en meget løntung spiller. Alt i alt har FCM gjort det godt i dette transfervindue, synes jeg.

    ›Derudover bliver det interessant at se Bernburg for FCN,

    Jeg ved ikke hvor FCNs andethold spiller henne, men Bernburg kommer ikke til at spille mange kampe i SAS-ligaen. Han er ikke god nok. FCN er vel i det hele taget det eneste hold, der slet ikke har forstærket sig. De har mistet en god midtbanespiller til FCM og en "Wonderboy", der er taget hjem. De har hentet en uinteressant angriber, et problembarn (Fetai) og en ukendt spiller. Til gengæld har FCN et par talenter i næste geled, så det har vel været deres vurdering, at de sådan set har de spillere, de behøver, lige nu.

    ›og så
    ›har Silkeborg og Vejle jo fået en del "nye" spillere.
    ›Det kan blive interessant, hvis man interesserer sig for bunden
    ›af ligaen. I don't :)

    Vejle har faktisk været ude og forstærke sig i den helt store stil. Af et bundhold at være, er det ganske pænt at hente Hammarbys Arce og Kleber Saarenpää (der er en god forsvarer, hvis han omsider er blevet fri for skader igen). Dertil kommer to lottokuponer fra Japan hhv. Brasilien, hvor især brasilianeren kan blive interessant at følge, hvis han er så god, som hans meritter siger (men sådan er det jo sjældent).

    Silkeborg får det til gengæld svært. Stefan Schmidt, en finne, en ugander samt en aldrende Steven Lustü ligner ikke umiddelbart noget, der får SIF væk fra bundplaceringerne.

    Horsens, Viborg, AaB og Esbjerg har vel det tilfælles, at de ikke har været særligt aktive men at de alle har lavet mindst en fornuftig transfer. Mota gik fra Viborg - der har rigeligt med hæderlige angribere - til AaB - der nu omsider har én hæderlig angriber. Esbjerg har hentet Stepanovs, der kan blive interessant. Horsens har måske endelig fundet en targetplayer som makker til Macena - altså en der har nivaeu til SAS-ligaen modsat Niels Lodberg, der virker for evigt dømt til at gøre sig i den næstbedste danske række.

    ›En endelig konklussion: OB har satset stort, og kan blive en reel
    ›trussel. Men vores trup har aldrig været stærkere efter denne
    ›vinterpause, og vores indkøb vidner om kontinuitet og stor
    ›styrke.

    FCM bliver sammen med OB hovedkonkurrenterne til mesterskabet i år, hvis man kan tale om konkurrenter, for jeg er ret overbevist om, at mesterskabet bliver i København. Det bliver interessant at se, i hvilken grad BIF får genrejst holdet. Det bliver også interessant at se, om Vejle kan gøre det næsten umulige og redde sig over stregen. Intet hold i SAS-ligaens historie har haft så få point efter 18 kampe og stadigt reddet sig, men Vejle har da gjort et transferforsøg. SIF er væk. Nåja - og så bliver det da interessant at se, om AaB i år bliver nr. 4, 5 eller 6 (ganske som de plejer) :-)
    "Gedanken ohne Inhalt sind leer, Anschauungen ohne Begriffe sind blind"

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #7
    isen er offline Roland Roland Mak Mak Mak
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,477

    Re: Status 1. februar 2007 - Transfervinduet lukket!

    Det skal lige til tråden bemærkes, at det svenske og norske transfermarked først lukker 31. marts, hvilket giver diverse klubber mulighed for at fyre diverse overskudsvarer afsted.

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593

    Re: Status 1. februar 2007 - Transfervinduet lukket!

    ›Det skal lige til tråden bemærkes, at det svenske og norske
    ›transfermarked først lukker 31. marts, hvilket giver diverse
    ›klubber mulighed for at fyre diverse overskudsvarer afsted.

    Ah ja. Man tør vel godt gætte på, at Anders Bjerregaard skal på hyppige rejser i Skandinavien i den næste tid så. Med en tyk salgsmappe under armen :-)
    "Gedanken ohne Inhalt sind leer, Anschauungen ohne Begriffe sind blind"

  13. De følgende 8 brugere er enige:

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    266

    Re: Status 1. februar 2007 - Transfervinduet lukket!

    Langt de fleste hold er styrkede - og det er jo godt for kvaliteten - selv om flere har hentet spillere, der ret beset er ubekendte og kan vise sig at være forbedringer a la Saarinen og Rooba. IMO er det kun Viborg og Brixtofte, der er svækkede, mens FCK og OB er kommet bedst igennem vinduet.

    FCK▲▲▲
    Tilgangen af Niclas og Ailton er en klar styrkelse. Det eneste der skulle trække ned er, hvis spillerne ikke kan holde CL-niveauet.

    FCM▲▲
    Deres svageste led har været målmandsposten. Der har de styrket sig med en ny keeper, der vel ikke kan være dårligere end deres hidtidige. Afgangen af Thygesen er et tab, men jeg tror ikke der går lang tid før Danny O. eller den afrikanske farm opvejer tabet. Alt i alt et styrket Midtjylland.

    OB▲▲▲
    Har mistet marginalspillere og så Grahn, men hvis den serbiske bomber holder, hvad bulletinerne lover, så er de ikke svækket offensivt. Måske er det ligefrem en styrkelse i sig selv at Grahn er væk. Defensivt er der ingen tvivl om at Helveg og Troest er forbedringer. Et klart styrket OB-hold.

    AaB▲▲
    Eneste ændring er tilgangen af Mota, så også et styrket AaB. Mangler dog stadig en stabil midtbanestyrmand, før jeg tror de kan blande sig i årets top 3.

    FCN
    Har mistet en profil i Danny O, men der plejer gerne at blive hevet talenter op af hatten til at tage over, hvor andre slap. Da holdene omkring FCN alle er mere eller mindre styrkede ligner det et forår, hvor Wiggo og co. falder lidt tilbage i tabellen.

    EfB
    Har ikke mistet profiler, men har til gengæld fået tilgang af et par stykker, der kan vise sig at styrke holdet. Esbjergs styrke må minimum være status quo.

    BIF▲▲
    Ser man alene på afgang/tilgang og hvem der er tilbage efter skader, så er galehuset blevet styrket både defensivt og offensivt. Spørgsmålet er, om der kan komme ro nok i klubben til at spillet bliver afgørende bedre end i efteråret. Der er jo stadig PapaDoc, PerPer, Rytter, Elanga, Lantz, Thomas Rasmussen, Hannes og alle de andre. Og måske ikke mindst The Ghost of Rene Meulensteen.


    RFC
    I Randers ligner det situationen i Esbjerg. Ingen profiler er væk, men måske kan en af de nye vise sig at være en god forstærkning. Minimum status quo i styrke.

    VFF▼▼
    Umiddelbart et lettere svækket Viborg-mandskab med afgangen af Mota og kun en norsk forsvarer fra næstbedste række på tilgangssiden. Kan hurtigt være tilbage i nedrykningsstriden.

    ACH
    Mere eller mindre status quo, men med en håndfuld lottokuponer fra Sverige og fra 1. division, som måske kan slå igennem i Superligaen.

    VB
    Vel et styrket Vejle-hold, da de kun har mistet reserver og fået tilgang af en sjat udlændinge. Spørgsmålet er, om det reelt er folk, der kan styrke holdet som kollektiv.

    SIF
    Har fået tilgang af rutinerede kræfter og ikke mistet noget nævneværdigt. Deres forår skal nok blive bedre end efteråret. Men det bliver svært at hente Horsens eller Viborg på den anden side af stregen.

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    238

    Re: Status 1. februar 2007 - Transfervinduet lukket!


    AaB▲▲
    ›Eneste ændring er tilgangen af Mota, så også et styrket AaB.
    ›Mangler dog stadig en stabil midtbanestyrmand, før jeg tror de
    ›kan blande sig i årets top 3.

    Jeg vil egentlig mene at midtbanestyrmanden er den stærkeste på deres hold!
    Rasmus Wurtz er navnet, og jeg ser ham som et stort talent.

    De andre vurderinger er jeg meget enig i, det bliver sjovt at følge.
    Specielt er jeg selvfølgelig spændt på at se Ailton, Niclas Og Nathan Coe.
    Men allermest Vejle Bk's unge brasilianer, der har været anfører både på brasiliens u18 og u19 hold..

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    794

    Re: Status 1. februar 2007 - Transfervinduet lukket!

    AaB▲▲
    ›Eneste ændring er tilgangen af Mota, så også et styrket AaB.
    ›Mangler dog stadig en stabil midtbanestyrmand, før jeg tror de
    ›kan blande sig i årets top 3.

    VFF▼▼
    ›Umiddelbart et lettere svækket Viborg-mandskab med afgangen af
    ›Mota og kun en norsk forsvarer fra næstbedste række på
    ›tilgangssiden. Kan hurtigt være tilbage i nedrykningsstriden.

    Jeg vil ikke mene, at Mota ene mand kan rykke ved hele ▲▲/▼▼.
    ▲/▼ er nok mere realistisk.

    VB
    ›Vel et styrket Vejle-hold, da de kun har mistet reserver og fået
    ›tilgang af en sjat udlændinge. Spørgsmålet er, om det reelt er
    ›folk, der kan styrke holdet som kollektiv.

    Jeg vil da klart sige, at Pablo Pinones Arce, ham brasseren, Kleber og Jan Hoffmann (de to sidste vel ikke egentlige forstærkninger) kan give ▲▲. De har jo ikke mistet nogen profiler.

  17. De følgende 6 brugere er enige:

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,006

    Re: Status 1. februar 2007 - Transfervinduet lukket!

    ›De andre vurderinger er jeg meget enig i, det bliver sjovt at følge.
    ›Specielt er jeg selvfølgelig spændt på at se Ailton, Niclas Og Nathan Coe.
    ›Men allermest Vejle Bk's unge brasilianer, der har været anfører
    ›både på brasiliens u18 og u19 hold..

    Jeg kan ikke lade være med at spekulere på hvad der mon stikker under. Ét eller andet må da ha' gået galt efter tiden hvor han var på de dér landshold...!

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #13
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    200

    Re: Status 1. februar 2007 - Transfervinduet lukket!

    OB▲▲▲
    ›Har mistet marginalspillere og så Grahn, men hvis den serbiske
    ›bomber holder, hvad bulletinerne lover, så er de ikke svækket
    ›offensivt. Måske er det ligefrem en styrkelse i sig selv at Grahn
    ›er væk. Defensivt er der ingen tvivl om at Helveg og Troest er
    ›forbedringer. Et klart styrket OB-hold.

    Helt uenig i forhold til Grahn. Jovist kan man altid bruge en målscorertype a la den de håber at have fundet i serberen. Men det på ingen måde kompensere for, at de har solgt holdets absolut bærende kraft offensivt. Det er i mine øjne helt hen i vejret at kalde salget af Grahn for en potentiel styrkelse. Både som spilfordeler og oplægger var han en klasse for sig og han kunne det der med at afgøre kampe.

    OB er i mine øjne styrket defensivt og svækket offensivt.

    -anhu


  21. #14
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593

    Re: Status 1. februar 2007 - Transfervinduet lukket!

    ››OB▲▲▲
    ››Har mistet marginalspillere og så Grahn, men hvis den serbiske
    ››bomber holder, hvad bulletinerne lover, så er de ikke svækket
    ››offensivt. Måske er det ligefrem en styrkelse i sig selv at Grahn
    ››er væk. Defensivt er der ingen tvivl om at Helveg og Troest er
    ››forbedringer. Et klart styrket OB-hold.

    ›Helt uenig i forhold til Grahn. Jovist kan man altid bruge en
    ›målscorertype a la den de håber at have fundet i serberen. Men
    ›det på ingen måde kompensere for, at de har solgt holdets absolut
    ›bærende kraft offensivt. Det er i mine øjne helt hen i vejret at
    ›kalde salget af Grahn for en potentiel styrkelse. Både som
    ›spilfordeler og oplægger var han en klasse for sig og han kunne
    ›det der med at afgøre kampe.

    Joeh. Grahns gode såvel som dårlige sider blev udstillet fremragende i 1-1 kampen mod os tidligere på året. Han var drivkraften bag et OB hold, der med en tung defensiv og Grahn i hopla i den første time (OB stod jo nærmest i en 5-3-1-1 opstiling) bragte sig på 1-0 allere i første halvleg. Og så skulle svenskeren ellers lige filme og lave en hævnakt på Silberbauer og vupti - så var Grahn smidt ud og FCK kunne med 11 mod 10 (og uden at bekymre sig mere om Grahn) lægge et endnu tungere pres, der resulterede i det uafgjorte resultat.

    ›OB er i mine øjne styrket defensivt og svækket offensivt.

    Enig. Som udgangspunkt i hvert fald.
    "Gedanken ohne Inhalt sind leer, Anschauungen ohne Begriffe sind blind"

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #15
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    1,816

    Re: Status 1. februar 2007 - Transfervinduet lukket!

    FCK▲▲▲
    ›Tilgangen af Niclas og Ailton er en klar styrkelse. Det eneste
    ›der skulle trække ned er, hvis spillerne ikke kan holde
    ›CL-niveauet.
    Enig! Og at vi undgik at miste nogle nøglespillere er en overraskelse, og sammenspillet på holdet kan kun blive endnu bedre.


    FCM▲▲
    ›Deres svageste led har været målmandsposten. Der har de styrket
    ›sig med en ny keeper, der vel ikke kan være dårligere end deres
    ›hidtidige. Afgangen af Thygesen er et tab, men jeg tror ikke der
    ›går lang tid før Danny O. eller den afrikanske farm opvejer
    ›tabet. Alt i alt et styrket Midtjylland.
    Mikkel Thygesen var ligaens største profil der ikke spillede for København, og det vil være et kæmpe tab, som Danny Olsen ikke kan erstatte. Så medmindre at Sergey Dadu viser sig som en stor målsluger, så er det et svækket FCM hold. Så de får en ▼ af mig.

    OB▲▲▲
    ›Har mistet marginalspillere og så Grahn, men hvis den serbiske
    ›bomber holder, hvad bulletinerne lover, så er de ikke svækket
    ›offensivt. Måske er det ligefrem en styrkelse i sig selv at Grahn
    ›er væk. Defensivt er der ingen tvivl om at Helveg og Troest er
    ›forbedringer. Et klart styrket OB-hold.
    OB har hentet nogle gode forstærkninger, men tabet af Grahn kan vise sig at være stort, især fordi det ikke lykkedes at hente Tromsøs Patrice Bernier som de ønskede, så de ser noget tynde ud på central midt. Men de har ligaens næst bedste forsvar gode kanter og angribere samt en god bredde. Men de får ikke mere end ▲ af mig.

    AaB▲▲
    ›Eneste ændring er tilgangen af Mota, så også et styrket AaB.
    ›Mangler dog stadig en stabil midtbanestyrmand, før jeg tror de
    ›kan blande sig i årets top 3.
    Jose Mota er ikke en spiller der imponerer mig, så de får ikke mere end en enkelt ▲

    FCN
    ›Har mistet en profil i Danny O, men der plejer gerne at blive
    ›hevet talenter op af hatten til at tage over, hvor andre slap. Da
    ›holdene omkring FCN alle er mere eller mindre styrkede ligner det
    ›et forår, hvor Wiggo og co. falder lidt tilbage i tabellen.
    Enig!

    EfB
    ›Har ikke mistet profiler, men har til gengæld fået tilgang af et
    ›par stykker, der kan vise sig at styrke holdet. Esbjergs styrke
    ›må minimum være status quo.
    Enig! Selvom det nok er meget Status quo

    BIF▲▲
    ›Ser man alene på afgang/tilgang og hvem der er tilbage efter
    ›skader, så er galehuset blevet styrket både defensivt og
    ›offensivt. Spørgsmålet er, om der kan komme ro nok i klubben til
    ›at spillet bliver afgørende bedre end i efteråret. Der er jo
    ›stadig PapaDoc, PerPer, Rytter, Elanga, Lantz, Thomas Rasmussen,
    ›Hannes og alle de andre. Og måske ikke mindst The Ghost of
    ›Rene Meulensteen.
    Enig!

    RFC
    ›I Randers ligner det situationen i Esbjerg. Ingen profiler er
    ›væk, men måske kan en af de nye vise sig at være en god
    ›forstærkning. Minimum status quo i styrke.
    Enig!

    VFF▼▼
    ›Umiddelbart et lettere svækket Viborg-mandskab med afgangen af
    ›Mota og kun en norsk forsvarer fra næstbedste række på
    ›tilgangssiden. Kan hurtigt være tilbage i nedrykningsstriden.
    Mota var ikke fast mand, så jeg vil kun smide en enkelt ▼ De er en smule svækket, men ikke voldsomt.


    ACH
    ›Mere eller mindre status quo, men med en håndfuld lottokuponer
    ›fra Sverige og fra 1. division, som måske kan slå igennem i
    ›Superligaen.
    Har lavet en del gode handler, så det ligner bestemt endnu en sæson i SAS-ligaen for Horsens. Så de får ▲▲ af mig.

    VB
    ›Vel et styrket Vejle-hold, da de kun har mistet reserver og fået
    ›tilgang af en sjat udlændinge. Spørgsmålet er, om det reelt er
    ›folk, der kan styrke holdet som kollektiv.
    De har lavet en del gode handler og virker klart forstærket, så de får ▲▲ af mig

    SIF
    ›Har fået tilgang af rutinerede kræfter og ikke mistet noget
    ›nævneværdigt. Deres forår skal nok blive bedre end efteråret. Men
    ›det bliver svært at hente Horsens eller Viborg på den anden side
    ›af stregen.
    Enig!


    Guldkampen:
    Det bør ikke kunne gå galt for København, men alt kan ske i fodbold, og en dårlig start for København kan få OB til at lugte muligheder.

    Sølvkampen:
    OB virker som det stærkeste hold efter at FCM har mistet Mikkel Thygesen. Men hvem af Dadu og Radonjic der slår bedst igennem kan blive meget afgørende.

    Bundkampen:
    Horsens og Randers virker for stærke til at rykke ned, så de 3 hold der kommer til at kæmpe om nedrykning bliver Silkeborg, Vejle og Viborg.
    Viborg har et forspring på henholdvis 9 og 10 point hvilket er meget i bunden, så jeg tror de kommer til at træække det længste strå, selvom de to andre virker mere forstærket.

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Månedens (uofficielle) spiller - Februar 2007
    By kalaha in forum De korte linier
    Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 28.02.07, 14:59
  2. Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 17.02.07, 15:07

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •