Side 10 af 16 FørsteFørste ... 78910111213 ... SidsteSidste
Viser resultater 136 til 150 af 229

Emner: Multiarena tråden vol. IV

  1. #136
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    890

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    Og en opfølgning på bla. mit indlæg fra i går...

    Bella centrets direktør mener nu ikke det er muligt, at lave en forretning ud af en multihal ved Bella centret. Ganske interessant taget i betragtning når nu Københavns kommune åbenbart vil skyde 200 mil. i projektet (!) og den første kunde har meldt sig, med 50 mil. (over 10 år)..

    http://politiken.dk/sport/article480317.ece

    Den hotte interesse for multihaller er åbenbart ikke så hot alligevel (her tænker jeg på direktørens ønske om at der havde været flere fonde mm. der havde skudt penge i projektet). Kan det ha noget med PS&E´s manglende interesse / mini-multihallen ved siden af Parken?
    "Han er hamrende dygtig, og det er noget af en præstation at få skabt en fankultur omkring noget, der reelt er et kunstprodukt." - Sagt om Flemming Østergaard

  2. #137
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    681

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    ›Og en opfølgning på bla. mit indlæg fra i går...

    ›Bella centrets direktør mener nu ikke det er muligt, at lave en
    ›forretning ud af en multihal ved Bella centret. Ganske
    ›interessant taget i betragtning når nu Københavns kommune
    ›åbenbart vil skyde 200 mil. i projektet (!) og den første kunde
    ›har meldt sig, med 50 mil. (over 10 år)..

    http://politiken.dk/sport/article480317.ece

    ›Den hotte interesse for multihaller er åbenbart ikke så hot
    ›alligevel (her tænker jeg på direktørens ønske om at der havde
    ›været flere fonde mm. der havde skudt penge i projektet). Kan det
    ›ha noget med PS&E´s manglende interesse / mini-multihallen
    ›ved siden af Parken?
    Ja, det er trist, men ikke så pokkers overreskende. Godt nok har københavns kommune kun arbejdet med fondsløsningen i det sidste års tid, men man må gå ud fra at hvis der virkeligt var intereserede fonde, var de kommet ud af busken nu. Det kan man så undre sig over, idet store dele af dansk erhvervsliv er styret/ejet af fonde, og at disse naturligvis også må ha en interesse i at gøre københavn så atraktiv som mulig jvf. muligheden for at tiltrække arbejdskraft, men sådan skulle det så ikke være.

    Jeg ved ikke om AEG eller den anden opperatør stadig undersøger muligheden, men man kan da håbe. Selvom bella center lokationen er ideal, tyder meget på at BC simpelthen vil drive det selv, uden at kaste alt for mange penge i det, noget som umuligør at en international opperatør ville være intereseret. Tilladelsen til arenaen ligger klar, men mon ikke man hurtigt kunne lave en ny lokalplan i ørestaden(mener faktisk at der allerede er givet grønt lys til en mindre arena) eller andre steder i byen, hvis AEG eller andre pludslig står med pengene...
    Om svensk fotboll finns det inte mycket positivt att säga. Fy fan, vad allsvenskan är tråkig. - Don Ø

  3. #138
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,550

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    ›Den hotte interesse for multihaller er åbenbart ikke så hot
    ›alligevel (her tænker jeg på direktørens ønske om at der havde
    ›været flere fonde mm. der havde skudt penge i projektet). Kan det
    ›ha noget med PS&E´s manglende interesse / mini-multihallen
    ›ved siden af Parken?
    Det er i hvert fald en del af forklaringen. Jo større konkurrence en Bella Arena vil få, jo sværere bliver det at forrente en Bella Arena.

    Som Arne Bang siger, så mangler der "tålmodige penge". Med andre ord mangler der investorer, som vil kaste penge i en Arena, selv om de ikke kan forrentes.
    Mvh
    Henrik

    2. Flemsebog kap.9 s.152 linie 13

  4. #139
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    681

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    ja, så tror jeg faktisk den sidste sten faldt....

    Københavns Kommune har opgivet at samle en milliard kroner til en multiarena. Nu får private tilbuddet om støtte fra kommunen til at opføre og drive arenaen.


    Sidst opdateret Onsdag den 12. marts 2008, 19:52

    Efter at have drømt om en multiarena i mere end 10 år opgiver Københavns Kommune de seneste måneders forsøg på selv at samle pengene til kæmpehallen. I stedet skal private opføre og drive multiarena med plads til mindst 15.000 tilskuere. Det har kommunens økonomiudvalg besluttet.

    København vil til gengæld udbyde 200 millioner kroner som et tidsbegrænset rente- og afdragsfrit lån mod at kunne stille særlige krav til arenaens indretning og visse af de arrangementer, som skal afvikles i arenaen. Overborgmester Ritt Bjerregaard (S) håber, at det offentlige udbud vil betyde, at København hurtigst muligt får en arena.

    - Med en multiarena vil der for alvor kunne afvikles store sportsarrangementer og koncerter i København, og en multiarena vil derfor styrke hovedstaden som en international metropol og et centralt kultursted i Øresundsregionen, siger Ritt Bjerregaard.

    /ritzau/
    Om svensk fotboll finns det inte mycket positivt att säga. Fy fan, vad allsvenskan är tråkig. - Don Ø

  5. #140
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    811

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    Nu er Todi så på banen...

    http://ekstrabladet.dk/sport/dansk_f...cle1013276.ece

    Ved ikke helt hvad der foregår, det bliver da ihvertfald spændende når der kommer noget konkret fra nogle og ikke bare de her luftkasteller.

    /Jesper
    cossie's Avatar

  6. #141
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    681

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    ›Nu er Todi så på banen...

    http://ekstrabladet.dk/sport/dansk_f...cle1013276.ece

    ›Ved ikke helt hvad der foregår, det bliver da ihvertfald
    ›spændende når der kommer noget konkret fra nogle og ikke bare de
    ›her luftkasteller.
    Ja, ikke voldsomt konkret og vi er sgu blevet skuffede så mange gange at jeg ikke længe kan komme helt op og køre over sådanne meddelelser, selvom entautiasten i mig råber at det er gode nyheder, da ingen formentlig nu vil bygge endnu en "lille", når det man har bug for i virkeligheden er en stor arena. Og konspirationteknikeren i mig mener bestemt at mene at grunden til det meget ukaraktaristiske "no comments" er at man har lavet en aftale med en intertional financier eller opperatør, men at man bare ikke lige er på plas endnu, og derfor naturligvis ikke kan sige noget endnu..

    Men realisten i mig siger også at det bedre nok er at håbe på det bedste, men forvente det værste...
    Om svensk fotboll finns det inte mycket positivt att säga. Fy fan, vad allsvenskan är tråkig. - Don Ø

  7. #142
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    I Århus er tidsplanen skredet - læs mere her.

    Kun plads til to
    Mere end en håndfuld danske byer har konkrete planer om multiareanaer, men Idrættens Analyseinstitut kom i en anlayse i fjor frem til, at der i Danmark kun er plads til to haller med op til 20.000 tilskuere.

    Hvis der bliver gjort alvor af alle planerne, risikerer multiarenaerne at stå gabende tomme, vurderede instituttet. Århus er allerede distanceret af Herning, der er i gang med at bygge en arena ved Messecenter Herning.

  8. #143
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,550

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    her.
    Kun plads til to
    Mere end en håndfuld danske byer har konkrete planer om multiareanaer, men Idrættens Analyseinstitut kom i en anlayse i fjor frem til, at der i Danmark kun er plads til to haller med op til 20.000 tilskuere.

    Hvis der bliver gjort alvor af alle planerne, risikerer multiarenaerne at stå gabende tomme, vurderede instituttet. Århus er allerede distanceret af Herning, der er i gang med at bygge en arena ved Messecenter Herning.
    Bare rolig. Der skal nok komme flere arenaer i DK med plads til 10.000+ tilskuere. I Herning er byggeriet i gang med plads til 12.500 tilskuere. Århus og København skal nok også få deres egen arena før eller siden. Kolding er også tæt på. Dertil kommer Malmø, som snart har færdigbygget sin store arena. PARKEN har allerede nu en indendørs arena til 20.000-50.000 tilskuere.

    Det kan derfor ikke mere undre, at PSE for lang tid siden har valgt at satse på en mindre arena sammenbygget med PARKEN, da lønsomheden i en stor arena fordufter i takt med diverse store arenaer bliver bygget færdig.

    Men for landets borgere bliver der fine muligheder, for at få store sports- og kulturarrangementer til landet. Det gælder bare om, at man ikke selv bor i en kommune, som laver driftsaftaler hvor kommunen garantere økonomisk for driften af en stor arena ;-)
    Mvh
    Henrik

    2. Flemsebog kap.9 s.152 linie 13

  9. #144
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,550

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    ›Ja, ikke voldsomt konkret og vi er sgu blevet skuffede så mange
    ›gange at jeg ikke længe kan komme helt op og køre over sådanne
    ›meddelelser, selvom entautiasten i mig råber at det er gode
    ›nyheder, da ingen formentlig nu vil bygge endnu en
    ›"lille", når det man har bug for i virkeligheden er en
    ›stor arena.
    Du har da masser af håb jf. denne nogle dage gamle artikel, som påstår at 3 private investorer nærmest slås om at få lov til at bygge.

    http://ekstrabladet.dk/sport/dansk_f...cle1022024.ece
    Mvh
    Henrik

    2. Flemsebog kap.9 s.152 linie 13

  10. #145
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    681

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    ›Du har da masser af håb jf. denne nogle dage gamle artikel, som
    ›påstår at 3 private investorer nærmest slås om at få lov til at
    ›bygge.

    http://ekstrabladet.dk/sport/dansk_f...cle1022024.ece

    Ja, vi har da lov at håbe, og AEG har da også sagt at man, rent ud sagt, er bedøvende ligeglad med alle advarsler, ikke mindst fra flemse, om at økonomien ikke kan hænge sammen. Det må jo så tyde på at de er kommet frem til noget andet...

    Tak for linket, btw. Det var ikke lige dukket op på min rader....
    Om svensk fotboll finns det inte mycket positivt att säga. Fy fan, vad allsvenskan är tråkig. - Don Ø

  11. #146
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    681

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    ›Du har da masser af håb jf. denne nogle dage gamle artikel, som
    ›påstår at 3 private investorer nærmest slås om at få lov til at
    ›bygge.

    http://ekstrabladet.dk/sport/dansk_f...cle1022024.ece
    Børsen skrev i går at 2 af de 3 opfyldte kravne, men at den sidste ikke gjorde det. Det mener man ikke er nok kandidater for at sikre konkurrencen, og man har derfor besluttet at genudbyde "kontrakten" idet man har en forventning om at flere vil byde den anden gang. Men i "kontrakten" er stadig en løfte om et rentefrit lån på 200 millioner (og må man gå ud fra et antal sikrede arengementer fra DIF). I følge Børsens oplysninger er både danske og internationale spillere intereserede i kontrakten, og de kunne bla. betyde AEG, som overfor børsen afviser at komme med andre kommentarer end at man er i "en process" med henblik på København. Tidligere har AEG udtrykt sig positivt om København, på trods af Fleming Østergårds advarsler og konkurencen fra især Malmø, og AEG fortæller at man har tilbragt "meget tid i København" og at "man er interesserede..."

    Københavns Kommune forventer at kunne "lægge en sag i Borgerrepræsentationen omkring nytår", ifølge Kontorchef Peter Justesen.
    Om svensk fotboll finns det inte mycket positivt att säga. Fy fan, vad allsvenskan är tråkig. - Don Ø

  12. #147
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    Så er der et konkret forslag om en multihal med ikke mindre end 50.000 siddepladser i støbeskeen. Altså en direkte og alvorlig konkurrent til PARKEN rent kapacitetsmæssigt (dobbelt så stor som eksempelvis Madison Square Garden i New York), som skal placeres i Københavns Kommune. Planen skal præsenteres for Borgerrepræsentationen i nær fremtid.

    Bag projektet står en "pengestærk investorgruppe" med Brian Mollerup i spidsen. Hallen skal tilsyneladende have navnet Copenhagen Multiarena.

    »Vi er klar med et projekt, der opererer med en fleksibel multiarena, der kan rumme fra 2.000 og op til 50.000 mennesker alt efter behov og begivenhed. Vi har en række internationalt stærke samarbejdspartnere, herunder folk der var med til at bygge den olympiske arena »Fuglereden« i Beijing, og vi har allieret os med en af verdens førende eventkoncerner og rettighedsindehavere inden for sport, musik, kultur, mode og medier, så der er sikkerhed for, at vi kan få de helt store begivenheder og arrangementer til arenaen,« siger Brian Mollerup, der er direktør i selskabet Copenhagen Multiarena A/S.
    Læs evt. mere her, hvor det afsløres at arenaen skal være fast hjemmebane for FC Amager.

    Ender Copenhagen Multiarena A/S med at få grønt lys til byggeriet, vil landets i øjeblikket største stadion, Parken med plads til knap 40.000 tilskuere, få en seriøs konkurrent i kampen om at huse f.eks. de helt store koncerter. Men det bekymrer ikke bestyrelsesformand i Parken Sport & Entertainment, Flemming Øster­gaard: »Hvis nogen vil bygge en multiarena med 50.000 pladser, så vil jeg bare sige held og lykke – det tager jeg helt afslappet.«
    Sidst redigeret af Don J. : 27.08.08 kl. 21:35

  13. #148
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,550

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    ›Så er der et konkret forslag om en multihal med ikke mindre end
    ›50.000 siddepladseri støbeskeen. Altså en
    ›direkte og alvorlig konkurrent til PARKEN rent kapacitetsmæssigt
    ›(dobbelt så stor som eksempelvis Madison Square Garden i New
    ›York), som skal placeres i Københavns Kommune. Planen skal
    ›præsenteres for Borgerrepræsentationen i nær fremtid.
    50.000 siddepladser - inkl fuld overdækning for hele arenaen!

    Det lyder godt nok voldsomt - og vil koste psyko boxen. 2 milliarder er et godt bud. Og FC Amager som fast hjemmehold. Spændende hvordan det skal lykkes at få forrentet den investering.

    Med hensyn til hvem som er alvorlig konkurrent til hvem, så vil jeg vende den om, og sige at PARKEN bliver en alvorlig konkurrent til en 50.000 pladser stor arena. For PSE er et helt andet sted i dag, end de var for 6 år siden. Nu tjener de de fleste penge på andet end udlejning af PARKEN.

    I øvrigt en arena indeholdende en fodboldbane mangler fuldstændig den intimitet som en 15.000 pladser stor klassisk multiarena giver. Altså hele kritikken som PARKEN som vi kender den, at det ikke er en rigtig multiarena, det bliver ikke løst med en så stor arena til 50.000 tilskuerepladser.

    Så skulle de hellere lave en kæmpe mere traditionel multiarena til 20.000 tilskuere. Det synes jeg ville være til mere gav for København. Men lad os se hvad der sker.

    EDIT: Godt FCKs kommende SuperBest tribune blev bygget med kommercielt sigte i f.t. antal tilskuerepladser, i stedet for at lade følelserne råde og kun satse på siddepladser, for at undgå en nedsættelse af tilskuerekapaciteten.
    Sidst redigeret af drix : 27.08.08 kl. 22:16
    Mvh
    Henrik

    2. Flemsebog kap.9 s.152 linie 13

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #149
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    711

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    Hvis jeg var Flemming Østergaard ville jeg nu ikke tage helt så afslappet på planerne om en konkurrerende multiarena i Ørestaden med plads til 50.000 tilskuere. En sådan multiarena vil have mange fordele, da den vil være langt mere fleksibel og mobil end Parken.
    Der vil være gode tilfaldsveje, direkte togforbindelser, bedre adgangsforhold for et gående publikum i modsætning til Parken som ligger indeklemt, og hvor man tit er nødt til at bevæge sig på en kørebane (Øster Alle) for at komme til og fra.
    Jeg tror ikke der vil være plads til 2 multiarenaer i hovedstaden.
    Succesen vil afhænge af, hvem der har den dygtigste ledelse.
    Men der er da ingen tvivl om, at en kommende multihal i Ørestaden vil have et forspring frem for Parken, når vi taler om volumen og beliggenhed.
    Og den signalværdi som en åben multiarena, der vil kunne ses fra alle sider, vil kunne have, mener jeg heller ikke er ubetydelig.

    Så, nej, indtil videre sover jeg ikke helt roligt om natten...

    Mvh Torben

  16. #150
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,550

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    ›Hvis jeg var Flemming Østergaard ville jeg nu ikke tage helt så
    ›afslappet på planerne om en konkurrerende multiarena i Ørestaden
    ›med plads til 50.000 tilskuere. En sådan multiarena vil have
    ›mange fordele, da den vil være langt mere fleksibel og mobil end
    ›Parken.
    ›Der vil være gode tilfaldsveje, direkte togforbindelser, bedre
    ›adgangsforhold for et gående publikum i modsætning til Parken som
    ›ligger indeklemt, og hvor man tit er nødt til at bevæge sig på en
    ›kørebane (Øster Alle) for at komme til og fra.
    ›Jeg tror ikke der vil være plads til 2 multiarenaer i hovedstaden.
    ›Succesen vil afhænge af, hvem der har den dygtigste ledelse.
    ›Men der er da ingen tvivl om, at en kommende multihal i Ørestaden
    ›vil have et forspring frem for Parken, når vi taler om volumen og
    ›beliggenhed.
    ›Og den signalværdi som en åben multiarena, der vil kunne ses fra
    ›alle sider, vil kunne have, mener jeg heller ikke er ubetydelig.

    ›Så, nej, indtil videre sover jeg ikke helt roligt om natten...
    Der er metro på vej til Parken, og på Øster Alle er der allerede vedtaget et projekt, som lægger vejbanen over i den anden side af vejen. Alle arrangører har netop rost Parken for sin beliggenhed midt i byen, og hvor der er adgang til Parken fra alle sider, hvad enten du er gående, cyklende, bus, tog eller bil.

    Men bortset fra det så vil store koncerter og landsholdet sikker finde vej til Ørestad. PSE økonomi har dog tyngden på meget andet end udlejning af Parken, hvilket vil være endnu mere udtalt, når en sådan kæmpe arena i Ørestad står færdig om måske 4 år.

    50.000 tilskuerepladser er dog utrolig mange pladser at udfylde. Jeg har sværet ved at se for mig, at der skulle være mange arrangementer der kan trække så mange tilskuere - måned efter måned - udover særlige enkelt events. Det må vi dog forvente investorerne har styr på. Det undre mig dog stadigvæk, at de ikke vil bygge en traditionel multiarena. En kæmpearena til 50.000 tilskuerepladser er jo hverken fugl eller fisk.
    Mvh
    Henrik

    2. Flemsebog kap.9 s.152 linie 13

  17. De følgende 2 brugere er enige:

Side 10 af 16 FørsteFørste ... 78910111213 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Yeah right!-tråden, vol. 3
    By kvik in forum Diverse
    Svar: 480
    Sidste Meddelelse: 03.02.24, 09:48
  2. Yeah right!-tråden, vol. 2
    By -smølle in forum Diverse
    Svar: 235
    Sidste Meddelelse: 01.03.07, 20:07
  3. Multiarena tråden vol. III (JHC vs. PSE)
    By drix in forum De lange linier
    Svar: 271
    Sidste Meddelelse: 13.02.07, 17:09
  4. Multihal tråden vol. II (Ørestaden)
    By drix in forum De lange linier
    Svar: 206
    Sidste Meddelelse: 22.10.04, 23:44

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •