Side 11 af 16 FørsteFørste ... 891011121314 ... SidsteSidste
Viser resultater 151 til 165 af 229

Emner: Multiarena tråden vol. IV

  1. #151
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,413

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    Samtidig er den jo tilsyneladende egnet til at afvikle fodboldkampe, da FC Amager skal spille der. I fald at en sådan arena bliver bygget, er der vel heller ingen tvivl om at landsholdet vinker farvel til PARKEN, ligesom pokalfinalen nok også fordufter. Det drejer sig som regel om minimum 5-6 kampe på hjemmebane pr. år, inkl. pokalfinalen (i 2009 afvikles der for eksempel 4 VM kval kampe i PARKEN, samt en pokalfinale. Derudover kommer en eller flere venskabskampe, der jo ikke alle rykkes til provinsen jvf. Danmarks nylige nederlag til de spanske Europamestre).

    Da det tidligere er kommet frem at PSE står til at tjene 5-7 millioner pr. udsolgt landskamp, betyder et farvel til DBU vel et tab fra denne kant på et sted mellem 25-40 millioner om året.
    Sidst redigeret af Elver : 28.08.08 kl. 07:01

  2. #152
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    890

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    ›Samtidig er den jo tilsyneladende egnet til at afvikle
    ›fodboldkampe, da FC Amager skal spille der. I fald at en sådan
    ›arena bliver bygget, er der vel heller ingen tvivl om at
    ›landsholdet vinker farvel til PARKEN, ligesom pokalfinalen nok
    ›også fordufter. Det drejer sig som regel om minimum 5-6 kampe på
    ›hjemmebane pr. år, inkl. pokalfinalen (i 2009 afvikles der for
    ›eksempel 4 VM kval kampe i PARKEN, samt en pokalfinale. Derudover
    ›kommer en eller flere venskabskampe, der jo ikke alle rykkes til
    ›provinsen jvf. Danmarks nylige nederlag til de spanske
    ›Europamestre).

    ›Da det tidligere er kommet frem at PSE står til at tjene 5-7
    ›millioner pr. udsolgt landskamp, betyder et farvel til DBU vel et
    ›tab fra denne kant på et sted mellem 25-40 millioner om året.

    Meget kommer vel også an på hvad DBU skal betale for at leje sig ind i den nye arena? Som Drix er inde på kan jeg ikke tro det bliver billligt at bygge en sådan arena, hvis investeringen i arenaen skal kunne betale sig (og selvom Kbh´s kommune har givet en garanti på 200 mil forslår det som skrædder i helvede). Og jeg kan omvendt heller ikke tro, at den nye arena vil "dumpe" prisen for at tiltrække kunder (herunder DBU) - det er ihvertfald ikke holbart på den lange bane.

    Hvor mange landskampe er udsolgte pr. år? Jeg orker ikke lige at gå ind på DBU´s hjemmeside, men jeg kan ikke tro at det drejer sig om særligt mange. Så det er nok ikke på den konto at man vil miste mange penge. Dér hvor man kan miste "penge" er måske på brandet - at man ikke længere er nationalstadion etc.

    Edit: NU gik jeg selv ind på og tjekkede på dbu´s hjemmeside, og ifølge deres (håbløse) statistikside har Danmark siden 2000 spillet 32 kampe i Parken (alle typer) heraf havde de 14 et tilskuertal på over 35.000. Med det i mente at modstanderholdenes "interesse" ikke er ligeligt fordelt er det så ca. 2 kampe om året i gennemsnit hvor de røde lygter er tændt på Øster Allé. Det ville i givet fald betyde et tab (hvis ovenstående tal skal tages for givende) på cirka det halve. Det tror jeg godt PS&E kan leve med. Jeg tror i virkeligheden at det største problem er det imagemæssige - at man mister titlen som nationalstadion..

    Nå ja, glemte lige at flere og flere af de mere uinteressante kampe (venskabskampe etc.) bliver spillet i provinsen, og det kan jeg ikke forestille mig, at man vil ændre på. Ihverfald ikke nu hvor man har introduceret produktet for det største (set med DBU´s øjne) segment: Jyderne.
    Sidst redigeret af Kralle : 28.08.08 kl. 09:24
    "Han er hamrende dygtig, og det er noget af en præstation at få skabt en fankultur omkring noget, der reelt er et kunstprodukt." - Sagt om Flemming Østergaard

  3. #153
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    481

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    Som beboer i Ørestaden siger jeg bare "bring it on"! Det kunne være kanon fedt med et nyt flot stadion i DK og helt ærligt, Parken er altså ikke et særlig fedt stadion (kontortårne mv.), og mon ikke PSE overlever når alt kommer til alt?

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #154
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,550

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    ›Som beboer i Ørestaden siger jeg bare "bring it on"!
    ›Det kunne være kanon fedt med et nyt flot stadion i DK og helt
    ›ærligt, Parken er altså ikke et særlig fedt stadion (kontortårne
    ›mv.), og mon ikke PSE overlever når alt kommer til alt?
    Jo da.

    Men bortset fra det, har København ikke mere brug for en multiarena med 15.000 tilskuerepladser, end et nyt station som aldrig bliver en rigtig multiarena, når station skal rummer en fodboldbane?
    Mvh
    Henrik

    2. Flemsebog kap.9 s.152 linie 13

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #155
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    1,102

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    Tror ikke et multistadion til 50.000 vil blive virkelighed. Vil koste et sted mellem 2-3 milliarder alt efter hvilken kvalitet det bygges i. Hvorvidt FCA vil spille der er komplet irellevant selv som superligaklub vil de næppe trække mere end 4000 tilskuere og vil kun kunne betale et relativt ubetydeligt beløb for leje af arena.

    Er principielt rimeligt ligeglad med hvorvidt det er en konkurrent til koncerter og julefrokostafholdelse mv i Parken.

    Så langt hellere en multihal til 15-20.000 bygget decideret til arrangementer. Dvs akustik har været et relevant parameter og hvor sportsarrangementer med flest mulige sæder til færrest penge i mindre grad har været baggrunden for arenaen.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #156
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    681

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    ›50.000 siddepladser - inkl fuld overdækning for hele arenaen!

    ›I øvrigt en arena indeholdende en fodboldbane mangler fuldstændig
    ›den intimitet som en 15.000 pladser stor klassisk multiarena
    ›giver. Altså hele kritikken som PARKEN som vi kender den, at det
    ›ikke er en rigtig multiarena, det bliver ikke løst med en så stor
    ›arena til 50.000 tilskuerepladser.

    ›Så skulle de hellere lave en kæmpe mere traditionel multiarena
    ›til 20.000 tilskuere. Det synes jeg ville være til mere gav for
    ›København. Men lad os se hvad der sker.
    Nu vil selve arenadelen så også kun være på 18.000 pladser, mens de 50.000 formentlig er til fodbold. Men hvordan man har tænkt sig at lave både et stor stadion og en 18.000 sæders multiarena i et, og med lige stor succes, det ved jeg ikke...
    Om svensk fotboll finns det inte mycket positivt att säga. Fy fan, vad allsvenskan är tråkig. - Don Ø

  10. #157
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    1,816

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    ›Nu vil selve arenadelen så også kun være på 18.000 pladser, mens
    ›de 50.000 formentlig er til fodbold. Men hvordan man har tænkt
    ›sig at lave både et stor stadion og en 18.000 sæders multiarena i
    ›et, og med lige stor succes, det ved jeg ikke...

    Saitama Super Arena i Japan kan flytte hele den ene side, så det både kan være en arena til 20.000 og et fodboldstadion til 37.000.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Saitama_Super_Arena
    http://www.architectureweek.com/2000...esign_2-1.html

    Men den har nok heller ikke været helt billig at bygge. Og hvor godt det fungerer i praksis ved jeg ikke.

  11. #158
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,550

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    ››Nu vil selve arenadelen så også kun være på 18.000 pladser, mens
    ››de 50.000 formentlig er til fodbold. Men hvordan man har tænkt
    ››sig at lave både et stor stadion og en 18.000 sæders multiarena i
    ››et, og med lige stor succes, det ved jeg ikke...

    ›Saitama Super Arena i Japan kan flytte hele den ene side, så det
    ›både kan være en arena til 20.000 og et fodboldstadion til
    ›37.000.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Saitama_Super_Arena
    http://www.architectureweek.com/2000...esign_2-1.html

    ›Men den har nok heller ikke været helt billig at bygge. Og hvor
    ›godt det fungerer i praksis ved jeg ikke.
    De må benytte kunstgræs, eller kan det ikke fungere.

    Og mon de så har en ishockey bane fast installeret under fodboldbanen (kunst)græs!?

    I øvrigt hvis det kan lade sig gøre med begge dele på et fodboldstation i Ørestad, så kan det også lade sig gøre i Parken...
    Mvh
    Henrik

    2. Flemsebog kap.9 s.152 linie 13

  12. #159
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    681

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    ››Nu vil selve arenadelen så også kun være på 18.000 pladser, mens
    ››de 50.000 formentlig er til fodbold. Men hvordan man har tænkt
    ››sig at lave både et stor stadion og en 18.000 sæders multiarena i
    ››et, og med lige stor succes, det ved jeg ikke...

    ›Saitama Super Arena i Japan kan flytte hele den ene side, så det
    ›både kan være en arena til 20.000 og et fodboldstadion til
    ›37.000.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Saitama_Super_Arena
    http://www.architectureweek.com/2000...esign_2-1.html

    ›Men den har nok heller ikke været helt billig at bygge. Og hvor
    ›godt det fungerer i praksis ved jeg ikke.

    Nej det er jo netop det. Man kunne godt frygte at det hverken blev det ene eller det andet, men bare en dårlig mellemting. Selvom ideen er okay...
    Om svensk fotboll finns det inte mycket positivt att säga. Fy fan, vad allsvenskan är tråkig. - Don Ø

  13. #160
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    40

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    Så er dert lidt nyt ang. "Copenhagen Multiarena".

    http://www.berlingske.dk/article/200...ark/710070046/

    Kapaciteten er blevet skåret ned til 40.000 - og IMG er partner. Derudover er der vist ikke så meget nyt - og det nok vigtigste spørgsmål, nemlig hvor pengene skal komme fra, er der stadig ikke noget nyt om.

  14. #161
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    1,597

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    ›Så er dert lidt nyt ang. "Copenhagen Multiarena".

    http://www.berlingske.dk/article/200...ark/710070046/

    ›Kapaciteten er blevet skåret ned til 40.000 - og IMG er partner.
    ›Derudover er der vist ikke så meget nyt - og det nok vigtigste
    ›spørgsmål, nemlig hvor pengene skal komme fra, er der stadig ikke
    ›noget nyt om.

    Hvilket er lidt mærkeligt. For eneste der kunne retfærdiggøre et nyt byggeri der kombinerer multihal med fodboldstadion, ligesom de vi i forvejen kender på Øster Allé, var vel hvis man seriøst gik op i kapacitet, og ramte de 50.000. Når man alligevel rammer noget der kun ligger en smule over Parkens kapacitet, og man igen får den mærkelige sammenblanding af stadion og hal som vi kender fra Parken, og som ikke fungerer så vanvittig godt (sammenlignet med en egentlig hal), så har jeg svært ved at se hvad der berettiger en så stor investering som der nødvendigvis må være tale om. Jeg synes faktisk projektet stille og roligt er ved at slå sig selv ihjel - men det er jo også kun ét blandt flere bud, hvor jeg stadig er spændt på at høre om de andre.

  15. #162
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    681

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    ››Så er dert lidt nyt ang. "Copenhagen Multiarena".
    ››
    ››http://www.berlingske.dk/article/20081007/danmark
    ›/710070046/

    ››
    ››Kapaciteten er blevet skåret ned til 40.000 - og IMG er partner.
    ››Derudover er der vist ikke så meget nyt - og det nok vigtigste
    ››spørgsmål, nemlig hvor pengene skal komme fra, er der stadig ikke
    ››noget nyt om.

    ›Hvilket er lidt mærkeligt. For eneste der kunne retfærdiggøre et
    ›nyt byggeri der kombinerer multihal med fodboldstadion, ligesom
    ›de vi i forvejen kender på Øster Allé, var vel hvis man seriøst
    ›gik op i kapacitet, og ramte de 50.000. Når man alligevel rammer
    ›noget der kun ligger en smule over Parkens kapacitet, og man igen
    ›får den mærkelige sammenblanding af stadion og hal som vi kender
    ›fra Parken, og som ikke fungerer så vanvittig godt (sammenlignet
    ›med en egentlig hal), så har jeg svært ved at se hvad der
    ›berettiger en så stor investering som der nødvendigvis må være
    ›tale om. Jeg synes faktisk projektet stille og roligt er ved at
    ›slå sig selv ihjel - men det er jo også kun ét blandt flere bud,
    ›hvor jeg stadig er spændt på at høre om de andre.
    Enig, men når arenaen samtidig skal bruges som hjemmebane for fc amager, var 50.000 pladser nok lige optimistisk nok. Og jeg vil skam ikke blive overrasket, hvis vi lander på de 30.000 som lektoren fra CBS foreslår. Trist, men mest fordi jeg gerne havde set et stort stadion, hvor man kunne afholde internationale fodboldkampe, og ideen her bød på en interessant mulighed, for at konbinere de 2 ting.

    Men meget afhænger stadig af, som vi har talt om tidligere, hvor godt de kan kombinere de 2 ting, arena og stadium. Der er lykkedes i udlandet, men her taler man også om væsentligt større arenaer. Bliver det bare parken version 2.0, og altså hverken fugl eller fisk, ja så foretrækker jeg så klart en regulær arena. Men nogen må vel vurdere, at det er svært at skabe økonomi i sådan en. Lidt underligt, når det kan lade sig gøre i mange andre storbyer, og med tanke på at danskerne normalt ikke har noget imod at smide mange penge på kultur og sports arrengementer. Og en ægte multiarena, har trods alt mange facetter (boldspil, basket, swømning, ridning, atletik, tennis, cross, koncerter, teaterstykker, shows og events etc.) Men det er nok den ugentlige event, vi mangler. En event, som garanteret fylder hallen op, en gang om ugen, såsom en håndbold eller ishockey kamp.

    Men jo, det kunne være interessant at høre de andre tilbud. Så vidt jeg kan forstå, er det her tilbud, det som ikke kom med i sidste runde, og de 2 andre bud må vel derfor være på plads allerede.
    Om svensk fotboll finns det inte mycket positivt att säga. Fy fan, vad allsvenskan är tråkig. - Don Ø

  16. #163
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    890

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    for at følge lidt op på vores egen arena, er byggeriet tilsyneladende set i bero da man i PS&E afventer "faldende priser på byggematerialer"

    http://www.onside.dk/node/20421

    En ekspert skyder forklaringen ned, og mener at det sandsynligvis skyldes at bankerne som har skullet finansiere projektet har trukket sig

    http://www.onside.dk/node/20423

    Umiddelbart, og jeg er på ingen måde ekspert, lyder forklaringen fra Flemming også en smule søgt, og derfor er forklaringen om at bankerne har trukket sig ganske nærliggende.. Men måske andre kan byde ind med hvad der er sket? Om ikke andet kan man jo godt begynde at tænke tanker om hvor konsolideret PS&E er som virksomhed når det kommer til stykket...
    "Han er hamrende dygtig, og det er noget af en præstation at få skabt en fankultur omkring noget, der reelt er et kunstprodukt." - Sagt om Flemming Østergaard

  17. #164
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    3,066

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    Akkurat som Onside, så tillader jeg mig ligeledes at linke til denne fra samme side:

    http://www.onside.dk/node/19599

    Næsten vestegnsk. Arh, det er det jo.

  18. #165
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    637

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    Udsættelsen kunne skyldes:
    1) Usikkerhed om rentens udvikling, falder den i december, eller hvordan? Det har unægtelig stor indflydelse på total investeringen og ikke mindst den forventede mellemfinansiering under opførelsen!
    2) Bankerne vil slet ikke være med af forskellige årsager
    3) PSE er total på røven og går konkurs omlidt.
    4) Don Ø's udmelding om byggepriser etc er den rigtige historie.
    5) FCK Håndbold kan ikke trække tilskuer nok (trods sportslig gode præstationer) og derfor kan driften af hallen ikke forsvares.
    6) Osv osv osv


    En ting er dog sikkert - de seneste 10-12 års udvikling i PSE under Don Ø's ledelse, giver ikke andledning til at tror PSE ikke er en solid forretning der er veldrevet.

    Jeg ser i hvert tilfælde ikke tegn på, at noget skulle været råddent på den front...... endnu....

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 11 af 16 FørsteFørste ... 891011121314 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Yeah right!-tråden, vol. 3
    By kvik in forum Diverse
    Svar: 480
    Sidste Meddelelse: 03.02.24, 09:48
  2. Yeah right!-tråden, vol. 2
    By -smølle in forum Diverse
    Svar: 235
    Sidste Meddelelse: 01.03.07, 20:07
  3. Multiarena tråden vol. III (JHC vs. PSE)
    By drix in forum De lange linier
    Svar: 271
    Sidste Meddelelse: 13.02.07, 17:09
  4. Multihal tråden vol. II (Ørestaden)
    By drix in forum De lange linier
    Svar: 206
    Sidste Meddelelse: 22.10.04, 23:44

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •