Side 2 af 16 FørsteFørste 1234512 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 229

Emner: Multiarena tråden vol. IV

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    13

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    En multihal i centrum af Århus vil kræve anlægsinvesteringer af omtrent samme størrelse som en Femern Bro *overdriver for at fremhæve pointe*

    Selve ideen er dog genial, men for at det skal fungere skal man tænke et sådan projekt i en større helhed. Hvordan får vi folk til og fra stedet? hvor parkerer de? Hvordan får man kørt lastbiler til hallen? Leverandører? etc.

    Det kræver betydelig bedre infrastruktur end området omkring Århus H kan tilbyde i øjeblikket. Og det vil formentlig være afgørende for at projektet er urealistisk med den placering.

  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    890

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    Og noget tyder på, PS&E har fået / får deres tilladelse til at påbegynde bygningen af en multihal..

    http://sporten.tv2.dk/haandbold/arti...3.html?forside
    "Han er hamrende dygtig, og det er noget af en præstation at få skabt en fankultur omkring noget, der reelt er et kunstprodukt." - Sagt om Flemming Østergaard

  3. #18
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    66

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    Ændrer Flemses melding om at FCK ikke vil gå ind i ishockey alligevel ikke på planerne?

    Jeg havde forståelsen af at nedrivningen af skøjtehallen kun kunne lade sig gøre hvis der blev skøjtemuligheder i den nye hal, men det er måske ikke rigtigt?

    Eller bliver det en håndbold/skøjtehal alligevel?
    Michael

  4. #19
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,550

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    ›Ændrer Flemses melding om at FCK ikke vil gå ind i ishockey
    ›alligevel ikke på planerne?

    ›Jeg havde forståelsen af at nedrivningen af skøjtehallen kun
    ›kunne lade sig gøre hvis der blev skøjtemuligheder i den nye hal,
    ›men det er måske ikke rigtigt?

    ›Eller bliver det en håndbold/skøjtehal alligevel?

    Som jeg forstår planerne, så skal kommunen bygge en skøjtehal et andet sted i kommunen, for det provenu kommunen får ved at sælge Østerbro skøjtehal og byggerettighederne (tribune og arena) til PSE. Så skøjtebane er ikke et krav, da brugerne af Østerbro skøjtehal ikke skal benytte PSE multiarena, når den er bygget færdig.
    Mvh
    Henrik

    2. Flemsebog kap.9 s.152 linie 13

  5. #20
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    681

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    ››Ændrer Flemses melding om at FCK ikke vil gå ind i ishockey
    ››alligevel ikke på planerne?
    ››
    ››Jeg havde forståelsen af at nedrivningen af skøjtehallen kun
    ››kunne lade sig gøre hvis der blev skøjtemuligheder i den nye hal,
    ››men det er måske ikke rigtigt?
    ››
    ››Eller bliver det en håndbold/skøjtehal alligevel?

    ›Som jeg forstår planerne, så skal kommunen bygge en skøjtehal et
    ›andet sted i kommunen, for det provenu kommunen får ved at sælge
    ›Østerbro skøjtehal og byggerettighederne (tribune og arena) til
    ›PSE. Så skøjtebane er ikke et krav, da brugerne af Østerbro
    ›skøjtehal ikke skal benytte PSE multiarena, når den er bygget
    ›færdig.

    Men mon ikke man laver mulighed for det alligevel, når nu man graver...?

    Som de selv siger, er det jo ikke en afvisning af ishockey for evigt, og det som formentlig indtil videre bliver den største hal i København, kunne jo stadig bruges til ishockey og andre is arrengementer; disney on ice og hvad de nu ellers hedder, kunstskøjteløb etc., samt naturligvis hockey både hvis en anden københavnsk klub skulle have lyst, hvis de evt. møder et storhold, eller til et evt. WM, i samspil med en storhal...

    Jeg kan ikke forestille mig at det er billigt at lave en almindelig hal om til ishockeybrug, når man først har bygget den, så jeg vil stille mig meget undrene, hvis man ikke alligevel valgte at lave den til ishockey med det samme, selvom man ikke selv kan bruge den lige pt...
    Om svensk fotboll finns det inte mycket positivt att säga. Fy fan, vad allsvenskan är tråkig. - Don Ø

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #21
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    1,899

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    http://www.berlingske.dk/kobenhavn/artikel:aid=872066

    København får sin multiarena

    Af Jesper Dahl Caruso
    Danmarks hovedstad får multi-arena. Overborgmester Ritt Bjerregaard har netop givet FCK-boss Flemming Østergaard grønt lys til at bygge. Han skal også bygge ny skøjtehal.

    Mange års politisk slagsmål står foran sin afslutning, når overborgmester Ritt Bjerregaard (S) en af de nærmeste dage annoncerer en ny multi-arena i København. Arenaen bliver ifølge Berlingskes oplysninger bygget på den grund ved Danmarks nationalstadion Parken, hvor der i dag ligger en skøjtehal. Arenaen skal finansieres, bygges og drives af FCK-boss og bestyrelsesformand i Parken Sport & Entertainment Flemming Østergaard.

    Ifølge planerne skal arenaen have plads til 4.000-5.000 siddende tilskuere ved idrætsarrangementer, mens der kan klemmes 8.000-9.000 tilskuere ind til kulturelle arrangementer. En del af aftalen mellem kommunen og Flemming Østergaard er, at Parken skal finansiere bygningen af en ny skøjtehal et andet sted påØsterbro.
    Hverken overborgmester Ritt Bjerregaard (S) eller kultur- og fritidsborgmester Martin Geertsen (V) ønsker at udtale sig om sagen endnu. Men en central kilde på Rådhuset siger: »Et langt liv i Københavns Kommune har lært mig, at intet er 100 pct. sikkert, før bygningen står der. Men både Ritt og Geertsen har på møder i denne uge med Don Ø sagt ja til den nye multiarena. Og så har jeg ikke fantasi til at forestille mig, at den ikke kommer.«

    Flemming Østergaard, tilføjer, at han forventer, at multihallen står klar til brug inden for små to år.

    »Jeg er meget optimistisk, og det plejer jeg ikke at være, når det gælder halbyggerier. Men med det gode samarbejde vi har haft med Martin Geertsen og Ritt Bjerregaard, vil jeg blive meget overrasket, hvis hallen ikke står klar inden nytårsaften 2009,« siger Flemming Østergaard.
    "Naaaj, der er ikke tale om gummiben, det har der ikke været på noget tidspunkt og det bliver der ikke igen"
    Mattsson#1988's Avatar

  8. #22
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    2,679

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    København får multiarena

    Ritt Bjerregaard (S) og Martin Geertsen (V) har lavet en plan sammen med Don Ø om at bygge en multiarena på Østerbro i København.

    Image er en skræddersyet spændetrøje
    Ståle Raus #39
    footracle @ Twitter
    Bingohanz's Avatar

  9. #23
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    Berlingske Tidende kundgjør, at

    Arenaen skal finansieres, bygges og drives af FCK-boss og bestyrelsesformand i Parken Sport & Entertainment Flemming Østergaard.
    - han må godt nok sidde godt i det, ham Don Ø, hvis han ligefrem kan finansiere den selv.... 8-)

    Jeg er meget optimistisk, og det plejer jeg ikke at være, når det gælder halbyggerier. Men med det gode samarbejde vi har haft med Martin Geertsen og Ritt Bjerregaard, vil jeg blive meget overrasket, hvis hallen ikke står klar inden nytårsaften 2009,« siger Flemming Østergaard.
    - Det lader jo til, at være den helt store forbrødring mellem Don Ø. og Martin Geertsen, eller er det mon Ritt, der har banket BIF-supporteren på plads?

    Om ikke andet kan vi godt sige tillykke til PS&E, FCK og ikke mindst os selv. Derudover lyder det spændende med den ishockeyhal "et andet sted på Østerbro". Gasværksgrunden kunne måske runde sådan en fætter - den er jo heller ikke så langt væk fra PARKEN, så det ville være lækkert.

  10. #24
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    1,102

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    Syntes stadig størrelsen på hallen er for lille. Det er ikke mere multihal end gigantium i Aalborg. Havde håbet vi som hovedstad havde lidt større mod og ambitioner, men det er vel mere noget man kan klandre politikerne end PSE. Hvis vi i konkurrence med de største jyske haller skal tiltrække de største navne vil det være en fordel hvis vi havde en hal til 3-4.000 tilskuere mere. Hallen er også for lille til f.eks et håndbold VM. Det er selvfølgelig heller ikke en specielt stor byggegrund og til FCK håndbold er kapaciteten mange gange større end hvad behovet er lige pt.

    Alt efter hvad man lægger i ordet multihal kan man argumentere om dette er en multihal eller blot en almindelig håndboldhal som er fleksibel til andre arrangementer.

    At der så skal bankes en fesen skøjtehal op et andet sted får det hele til at ligne en halvdårlig samlet løsning. Jeg havde håbet på en hal med knap 10.000 pladser som både kunne rumme Ishockey, Håndbold og kulturarrangementer. En hal som kunne afholde koncerter med 13-15,000 tilskuere, VM i Håndbold og hvis vi var heldige et A VM i ishockey. Dette ville naturligvis være et projekt med noget større finansiel risiko, som måtte betyde en delvis offentlig finansiering.
    Sidst redigeret af dixie dean : 11.03.07 kl. 00:57

  11. #25
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,550

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    Derudover lyder det spændende med den ishockeyhal
    "et andet sted på Østerbro".
    Inden nogen begynder at spekulere over den skøjtehal, der skal bygges "et andet sted på Østerbro", så vil jeg lige aflive alle større drømme om, hvad der kan laves i sådan en fætter!

    Det er kun en mindre kommunal skøjtehal, der skal bruges til ishockey, kunstskøjteløb for KSF og Skøjteklub København. Desuden skal skoler og institutioner benytte skøjtehallen. Altså er den mindre skøjtehal til klubber og amatører - i mindre grad eliteamatører.
    Mvh
    Henrik

    2. Flemsebog kap.9 s.152 linie 13

  12. #26
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    1,597

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    Politiken har flere sider sat af i dagens udgave til hele multihal-diskussionen, men bl.a. en oversigt over de mange multihal-projekter alle mulige provinsbyer leger med. Som det også står, så er der gået inflation i ordet multihal eller multiarena (som Politiken bruger).

    Nu bliver PS&E's nye hal ganske vist også kaldt en multihal, men jeg tror det er vigtigt at slå fast at det ikke er multihallen!
    Der er tale om en hal i en helt anden størrelsesorden. Og det er der egentlig ikke noget nyt i - for det kursskifte foretog PS&E allerede for lang tid siden. Da stod det klart at PS&E ikke længere gik efter den store multihal, men gik efter en noget mindre hal der kunne opfylde PS&E's sportslige formål, i sammenhæng med Parken, og som også kunne anvendes til andre formål.

    Dette er ganske glædelig for PS&E, men for byen København mangler der stadig den store mulithal! Med plads til mindst 15.000 til de store koncerter og de helt store sportsbegivenheder. Den venter vi stadig på...

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #27
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    102

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    ›Dette er ganske glædelig for PS&E, men for byen København
    ›mangler der stadig den store mulithal! Med plads til mindst
    ›15.000 til de store koncerter og de helt store
    ›sportsbegivenheder. Den venter vi stadig på...

    Helt enig. Jeg kan heller ikke forstå at den nye FCK hal fejres som den nye multihal i københavn, for ret beset kommer den ikke til at være større end fx Brøndby Hallen. I forhold til de stortset ikke eksisterende halforhold i København er det selvfølgelig en forbedring, men en ny hal bag Parken vil fx ikke ændre på det faktum, at Danmark stadig ikke har faciliteter til at arrangere håndbold VM, ishockey VM osv. og det synes jeg, for nu at bruge Ulrik Wilbeks ord, er pinligt!

    Er der iøvrigt ikke gået lidt inflation i multihal begrebet? En hal, der kan bruges til håndbold, basket og indendørs fodbold, er vel ikke mere multihal eller multiarena end Svanemølle hallen.

    mvh

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #28
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    681

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    Enig med både knold og Urbanius. Der er sådan set ikke noget nyt i det her, det har været kendt i mere end et år nu, og det er også nu snart en uge siden at det blev meddelt at den endelige tilladelse blev givet, i denne tråd enda. Jeg ved ikke hvorfor folk bliver ved med at blande den hal som FCK vil have, sammen med en stor 15.000 sæders multiarena...

    Det her er fint nok, men det er altså stadig bare en hal, og som knold siger på størelse med brøndby hallen. Og for for byen og landet har det ikke den fjerneste betydning. Vi er ikke kommet et skridt nærmere at kunne afholde store internationale arrengementer...og hvis regeringens skattepakke bliver vedtaget, er hallen endnu længere væk...Kan vi nu ikke bruge denne tråd til at diskuterer den store multiarena...?
    Om svensk fotboll finns det inte mycket positivt att säga. Fy fan, vad allsvenskan är tråkig. - Don Ø

  17. #29
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    681

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    ›Syntes stadig størrelsen på hallen er for lille. Det er ikke mere
    ›multihal end gigantium i Aalborg. Havde håbet vi som hovedstad
    ›havde lidt større mod og ambitioner, men det er vel mere noget
    ›man kan klandre politikerne end PSE. Hvis vi i konkurrence med de
    ›største jyske haller skal tiltrække de største navne vil det være
    ›en fordel hvis vi havde en hal til 3-4.000 tilskuere mere. Hallen
    ›er også for lille til f.eks et håndbold VM. Det er selvfølgelig
    ›heller ikke en specielt stor byggegrund og til FCK håndbold er
    ›kapaciteten mange gange større end hvad behovet er lige pt.

    ›Alt efter hvad man lægger i ordet multihal kan man argumentere om
    ›dette er en multihal eller blot en almindelig håndboldhal som er
    ›fleksibel til andre arrangementer.

    ›At der så skal bankes en fesen skøjtehal op et andet sted får det
    ›hele til at ligne en halvdårlig samlet løsning. Jeg havde håbet
    ›på en hal med knap 10.000 pladser som både kunne rumme Ishockey,
    ›Håndbold og kulturarrangementer. En hal som kunne afholde
    ›koncerter med 13-15,000 tilskuere, VM i Håndbold og hvis vi var
    ›heldige et A VM i ishockey. Dette ville naturligvis være et
    ›projekt med noget større finansiel risiko, som måtte betyde en
    ›delvis offentlig finansiering.

    FCK har ikke de sidste mange år arbejdet for en arena med over 10.000 pladser, så jeg kan ikke forstå at du er skuffet eller overresket over denne hal. De 2 ting - fck hallen og den store multiarena - har intet med hinanden at gøre...
    Om svensk fotboll finns det inte mycket positivt att säga. Fy fan, vad allsvenskan är tråkig. - Don Ø

  18. #30
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    102

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    ›Det her er fint nok, men det er altså stadig bare en hal, og som
    ›knold siger på størelse med brøndby hallen. Og for for byen og
    ›landet har det ikke den fjerneste betydning. Vi er ikke kommet et
    ›skridt nærmere at kunne afholde store internationale
    ›arrengementer...og hvis regeringens skattepakke bliver vedtaget,
    ›er hallen endnu længere væk...Kan vi nu ikke bruge denne tråd til
    ›at diskuterer den store multiarena...?

    Jeg ikke helt enig i at den nye hal ikke får nogen betydning. Positivt set bliver den en klar forbedring af faciliteterne i København. Men for det store multihalprojekt (som i 10000-15000 tilskuerpladser) tror jeg, at beslutningen om at opføre en mellemstor hal kan få negative konsekvenser. For det første har FCK nu definitivt mistet interessen i, at en stor hal opføres. For det andet kan folketings- såvel som lokalpolitikerne nu afvise planer om en delvist kommunalt/statsligt financieret multihal, med at der skam allerede findes én "multihal" i København. Så på den front er der altså ikke tale om et skridt fremad men nok næmere et skridt tilbage. Måske vi i virkeligheden er vidne til et typisk dansk eksempel på, at store ideer og visioner ender i sædvanlig middelmådighed.

    mvh
    Sidst redigeret af Knold : 11.03.07 kl. 13:04

Side 2 af 16 FørsteFørste 1234512 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Yeah right!-tråden, vol. 3
    By kvik in forum Diverse
    Svar: 480
    Sidste Meddelelse: 03.02.24, 09:48
  2. Yeah right!-tråden, vol. 2
    By -smølle in forum Diverse
    Svar: 235
    Sidste Meddelelse: 01.03.07, 20:07
  3. Multiarena tråden vol. III (JHC vs. PSE)
    By drix in forum De lange linier
    Svar: 271
    Sidste Meddelelse: 13.02.07, 17:09
  4. Multihal tråden vol. II (Ørestaden)
    By drix in forum De lange linier
    Svar: 206
    Sidste Meddelelse: 22.10.04, 23:44

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •