Side 6 af 16 FørsteFørste ... 3456789 ... SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 229

Emner: Multiarena tråden vol. IV

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    1,597

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    Jeg forstår ikke hvorfor de kalder det en konkurrent til Parken. Det er som om folk bare ikke vil forstå at det Parken bygger er en helt anden slags multihal end den store. Det er en medium-størrelse hal - der først og fremmest skal fyldes med en masse sport som PS&E står for, og så nogle arrangementer der ellers ville have været i mellemstore haller som Forum eller KB Hallen.
    Her taler vi om den store hal, og det er en konkurrent til den Bella Center stadig (officielt i hvert fald) har planer om at bygge, og som de bygger i Malmø.
    Det her kunne ligne dødsstødet til Bella Center-planen (ikke mindst da der er sammenfald i ejerkredsen). Synd for København der næppe nogensinde får en rigtig stor multihal af internationale dimensioner. Hillerød er jo en lige så håbløs placering som Høje Tåstrup...

  2. Den følgende bruger er enig i dette:
    Orb

  3. #77
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,550

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    De skal lige blive enige med Hillerød Kommune og borgmesteren!

    http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyhede.../05/120737.htm

    Det er ren valgkamp og ikke seriøs politik, når de konservative i dag melder ud, at de bakker op om en multiarena i Hillerød. Så hård lyder kommentaren fra den socialdemokratiske borgmester i Hillerød Nick Hækkerup.
    ...

    Jeg betragter mest det her som en konservativ valgkampssag, fordi de konservative har fået ny spidskandidat. For vi har ikke fået nogle henvendelser fra sponsorerne og investorerne. Men det her emne er alt for seriøst til at bruge på den måde, siger Hillerøds borgmester Nick Hækkerup, der kalder det et slag i bolledejen.

    Når det gælder placeringen af en kommende multi-arena i Hillerød, så har investorerne og De Konservative kig på området ved FrederiksborgCentret
    .
    Mvh
    Henrik

    2. Flemsebog kap.9 s.152 linie 13

  4. #78
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    681

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    ›Jeg forstår ikke hvorfor de kalder det en konkurrent til Parken.
    ›Det er som om folk bare ikke vil forstå at det Parken bygger er
    ›en helt anden slags multihal end den store. Det er en
    ›medium-størrelse hal - der først og fremmest skal fyldes med en
    ›masse sport som PS&E står for, og så nogle arrangementer der
    ›ellers ville have været i mellemstore haller som Forum eller KB
    ›Hallen.
    ›Her taler vi om den store hal, og det er en konkurrent til den
    ›Bella Center stadig (officielt i hvert fald) har planer om at
    ›bygge, og som de bygger i Malmø.
    ›Det her kunne ligne dødsstødet til Bella Center-planen (ikke
    ›mindst da der er sammenfald i ejerkredsen). Synd for København
    ›der næppe nogensinde får en rigtig stor multihal af
    ›internationale dimensioner. Hillerød er jo en lige så håbløs
    ›placering som Høje Tåstrup...

    Helt enig. Men jeg gad ikke endnu engang tage den diskution, især ikke da folk alligevel ikke høre efter.Jeg er overræsket over at man nu diskuterer en stor hal i hillerød, og at en af initiativtagerne, som du også er inde på, også er medejer af bella centeret. Det forkommer mig underligt at man mener at kunne skaffe investorer til en arena i en forstad i nordsjælland, når det åbenbart ikke kan lade sig gøre midt i københavn, over i købet med et antal garanterede arrengementer...Og at det så er en af ejerne der mener at det kan lade sig gøre og skal ske i konkurrence med Bella Centeret er endnu mere uforståligt.

    Vi har en gang set med taastrup byggeriet at der hverken er investorer eller lejere til et sådan projekt, og jeg tvivler stærkt på at det har ændret sig. At fc nordsjælland nu truer med at flytte derud og begynde med både ishockey, håndbold eller basket, ændre sådan set ikke på dens ag. For selv om de skulle blive den mest succesfulde sportsklub i landet, har de stadig ikke en kinamands chance for at fylde en arena med 20.000 tilskuerpladser til hverdag, og som urbanius siger, gidder folk ikke køre ud til forstaderne for at komme til den slags events som en multiarena kunne byde på, (koncerter, shows, tennis, håndbold, ishockey, basket, svømning,håndhold etc. ) Der vil pålidlig og hurtig offentlig transport være at foretrække, i dette tilfælde en metro. Der er jo en grund til at man i langt de fleste tilfælde vælger at ligge disse arena i byerne og ikke ude på landet. Det burde være klart for snart enhver, at den eneste rette placering er i Ørestaden, i imidelbart nærhed af bella centeret.

    Men det er da muligt at man vil bygge en mindre arena med 5-7000 pladser som kan konkurrere med den arena ved parken. Det ville gi langt mere mening og jeg tror mest på at det er det man planlægger. Men fordi man lige nu skal bruge noget positiv omtale, så siger man multiarena og bruger med vilje et urealistisk højt tal, fordi man ved at medierne på den måde automatisk vil skrive om det, men ville ignorere historien hvis det bare var en almindelig hal, som det højst sandsynligt bliver....
    Om svensk fotboll finns det inte mycket positivt att säga. Fy fan, vad allsvenskan är tråkig. - Don Ø

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #79
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    15

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    Intet nyt under solen.

    Jeg giver ikke meget for de nye planer om multiarenaer i Århus og Hillerød.
    Århus elite plan om at grave en 20.000 kap. arena ned i jorden og lave kæmpe koncertplads ovenpå virker på mig fuldstændig urealistisk. For det første vil det blive SINDSYGT dyrt, og for det andet er det ikke engang sikkert at det er teknisk muligt. 20.000 hoppende koncertgengere vejer nu alligvel en del tons, dertil kommer jo jord m.m..

    Alle udenfor Hillerød kan jo også se at en 20.000 kap. arena i Hillerød er en åndsvag ide. Ingen gider at rejse helt derop så f.eks. koncertarrangørerne vil alligevel ligger deres koncerter i Kbh.
    Jeg tror meget mere på at det er en del af en større valgkamp.

    Vi må bare konstatere at ingen åbenbart formår at komme med nogle seriøse bud på multihal problemet.
    Desværre

  7. #80
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    681

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    Jeg har rimiligt svært ved at se det for mig, og jeg er ikke 100% positiv af en lang række årsager, men det er vel gode nyheder...

    København får multiarena i 2009

    Af Jesper Dahl Caruso

    Håndbold, tennis og boksning for op til 20.000 tilskuere inden udgangen af 2009. Teknikken er på plads til en opvarmet og lydtæt multiarena i Parken i København. »Så kommer der ikke andre multiarenaer i Danmark,« siger økonom.

    På mindre end tyve minutter ruller et skydetag henover nationalarenaen Parken i København, og omdanner den til en lukket hal. Samtidig sænkes en tynd væg ned midt i salen. Væggen fyldes med luft, så man har to lydtætte, opvarmede arenaer med plads til henholdsvis 15.000 og 20.000 siddende tilskuere. Her er det meningen, at der om to år skal kunne spilles håndbold, tennis og andre sportsgrene.

    Sådan ser løsningen ud på FCK-formand Flemming Østergaards bærbare computer, hvor han netop har modtaget en animeret model af sin kommende multiarena. Byggeriet er færdig allerede i slutningen af 2009, hvor en helt ny endetribune og en ekstra hal med plads til 4.500 tilskuere også står klar.
    »Med den løsning er der reelt ikke plads til andre multiarenaer i Danmark,« mener fodboldøkonom Jesper Jørgensen, som er partner i revisionsselskabet Deloitte.

    »Man kan kun bygge en anden dansk multiarena med disse dimensioner, hvis investorerne er ligeglade med at få forrentet deres penge. Derfor er Parkens værste konkurrent i fremtiden Amsterdam Arena og Color Line Arena i Hamborg. Det bliver aldrig nogensinde Brøndby Stadion eller nogle af de andre strandede projekter rundt om i landet.«

    I starten af foråret rumlede både Bella Centret i København og aktører i Odense, Kolding og Århus med tanker om at bygge en multiarena, som blandt andet skal kunne rumme store mesterskaber i håndbold og ishockey. Men disse planer tror Jesper Jørgensen ikke på.

    »Ingen aktører kan konkurrere med Flemming Østergaards projekt, fordi han har fundet en effektiv og billig løsning og derfor er foran på kroner og øre fra start. Han har en veltrimmet organisation og er allerede inde i markedet både med egne sportsarrangementer og koncerter.«
    -------------------------------

    Hele artiklen på http://www.berlingske.dk/kobenhavn/artikel:aid=912934
    Om svensk fotboll finns det inte mycket positivt att säga. Fy fan, vad allsvenskan är tråkig. - Don Ø

  8. #81
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    102

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    Nu er jeg muligvis lidt farvet af mit klubtilhørsforhold, men uden at have set forslaget, så lyder det altså som den temmelig fesen multiarena. Skal der så bare være en væg på den ene langside? Det bliver ikke en særlig intens oplevelse at se håndbold for ikke at sige basketball, med ca. 20 meter ind til banen fra tribunerne og så iøvrigt en væg på den ene langside. Det er muligt at det bliver godt, men umiddelbart lyder det altså som en rigtig discount løsning. Lidt a la fodbold på et atletikstadion.

    mvh

  9. #82
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    ›Det er muligt at det bliver godt, men umiddelbart lyder det altså
    ›som en rigtig discount løsning.

    Hvilket givetvis er nøglen til at få en forretning ud af en "multiarena". Konceptet adskiller sig på den måde ikke fra de løbende koncertoplevelserne i Parken, der som bekendt ikke er bygget med musik i tankerne.

    Projektet har ét formål - at sænke "forvandlings"-omkostningerne, så det kan betale sig at stable begivenheder op der rammer 10.000-20.000 tilskuere og (formentlig) ægte messeaktivitet. Med den mindre hal ved siden af dækker Parken hele paletten og kan tilbyde sig til det meste.

    Man skal nok heller ikke underkende den tanke, at Parken gerne vil forsvare sin monopolstatus på store koncerter øst for Storebælt. Ved at smide den slags planer på bordet sender man et signal til andre, der kunne tænke sig at bygge en ægte multihal fra bunden. Parken er en grim konkurrent for outsidere i det spil, fordi den har en mængde brugere allerede og en formidabel beliggenhed. Så Parken tænker ikke kun på at udvikle sin forretning, men også på at beskytte den man allerede har.

    Umiddelbart kan man især håbe at en endelig løsning for banens svingende kvalitet også er med i planen.
    Mvh,
    Bopa

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #83
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    951

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    ›Nu er jeg muligvis lidt farvet af mit klubtilhørsforhold, men
    ›uden at have set forslaget, så lyder det altså som den temmelig
    ›fesen multiarena. Skal der så bare være en væg på den ene
    ›langside? Det bliver ikke en særlig intens oplevelse at se
    ›håndbold for ikke at sige basketball, med ca. 20 meter ind til
    ›banen fra tribunerne og så iøvrigt en væg på den ene langside.
    ›Det er muligt at det bliver godt, men umiddelbart lyder det altså
    ›som en rigtig discount løsning. Lidt a la fodbold på et
    ›atletikstadion.

    ›mvh

    måske det kunne tænkes at den tidligere mobil tribune bliver gemt og kan stilles op langs med denne nye væk i midten. ret mig hvis jeg tager fejl, men en håndboldbane er skuda ikk så bred som en halvfodboldbane er lang ?

    det værste i mine øjne er da helt klart om denne væg er 100% lyd tæt? hvis 20k jubler på den ene side mens 15 sidder muse-stille og venter på match-ball i tennis ? det ville være fesent

    men det ligner endnu en ginie-streg af flemse
    Oslo
    Toeffe_WA's Avatar

  12. #84
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,550

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    måske det kunne tænkes at den tidligere mobil tribune bliver gemt og kan stilles op langs med denne nye væk i midten. ret mig hvis jeg tager fejl, men en håndboldbane er skuda ikk så bred som en halvfodboldbane er lang ?
    En håndboldbane er 40 meter lang og kun 20 meter bred, og en halv bane i parken er vel 68 x 53 (sådan ca.) plus det løse uden for kridtstregerne, så der kan lægges 3 håndboldbaner ved siden af hinanden uden problemer.

    Så hvis der kun er en enkelt, så bliver de nød til at sætte nogle ekstra tribuner op, ellers bliver det sgu for trist. Så de har _fandme_ :-) at finde på et nyt system til beskyttelse af plænen. Hæv så det gulv en halv meter op.

    det værste i mine øjne er da helt klart om denne væg er 100% lyd tæt? hvis 20k jubler på den ene side mens 15 sidder muse-stille og venter på match-ball i tennis ? det ville være fesent
    Det er simpelt hen fysisk umuligt at dæmpe lyden effektivt mellem sådan to halvdele. Der må en evt. tenniskamp bare leve med lidt nabostøj, præcis som alle andre baner i verden, hvor der spilles mere en een kamp af gangen.

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  13. #85
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    1,597

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    Det jeg umiddelbart ser som det store spørgsmål det er om Parken overhovedet kan rumme alle de arrangementer. I forvejen har vi jo en fodboldklub der har hjemmebane der, vi har landsholdsfodbold (i det omfang vi kan forhindre fulde tosser i at overfalde dommeren), vi har de store koncerter og andre store begivenheder (speedway, Zulu etc. etc.). Der skal bruges dage på at stille op og pakke ned - og så er der også en plæne der skal passes.
    Naturligvis er der mange dage hvor Parken står tom, men det er der jo også nødt til at være - for det er efterhånden et stort puslespil der skal gå op, og vi kan jo ikke lige regne med at turnerende bands lægger deres tour-kalender efter hvornår der er ledigt i Parken. De kommer når de kommer.

    Derudover virker det lidt som en discount-løsning.

    Men det løser da de akutte problemer der måtte opstå, og sikrer at vi f.eks. kan byde ind på håndbold-VM og deslige, da vi nu har en hal der kan bruges til formålet.
    For mig at se løser det ikke byen Københavns behov for en stor multihal. Jeg er dog også nået dertil at jeg aldrig tror vi får det behov løst. Vi må nok tage til takke med et valg mellem Malmø, en hal der er for lille eller en overdækket Parken (hel eller i to dele), hvis den er ledig.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #86
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    681

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    Ja, de fleste har allerede nævnt grundene til hvorfor jeg er lidt lunken overfor ideen.

    Jeg synes også det lugter lidt af discount, men bevares, hvis de virkeligt er det bedste vi kan få, så skal jeg da ikke stå i vejen. Tilgængæld tror jeg ikke på at det er det store problem at afholde arrengementer i den størelse med forskellige arrengementer i en multiarena, der er direkte bygget til formålet, og hvor man formentig meget hurtigere kan omstille sig fra håndbold den ene dag, til hockey den næste og basket i morgen. Det er muligt at Parkens "multiarena" kan etableres billigere, men det har tilgængeld en lang række mangler.

    For det første tvivler jeg stærkt på at det kan laves helt lydløst, så flere haller kan man nok godt glemme, men en er jo da også fint nok. Det er et lang større problem at arenaen ikke vil kunne bruges indenfor en lang række områder, som eks ishockey, svømning etc. Samtidig er jeg enig med andre som siger at det vil være et stort problem at banen ikke ligger tæt nok på pladserne. Fedt nok til fodbold eller hvis en stangstiv idiot løber mod banen, men formentligt lidt fesent hvis man skal følge en håndboldkamp eller sågar tennis. Det bliver simpelthen ikke, undskyd mig udtrykket, "intimt" nok, og højden vil jo ikke hjælpe på det. Man vil aldrig komme uden om at Parken ikke er bygget til den slags og at det kun er en lappe løsning.

    Smtidig er der en lang række problemer med PARKEN's beliggenhed blandt nogen af københavns største kværulanter, som vil elske at stikke ikæp i hjulet på Don Ø. Det er rigtigt nok at man har fået love til at holde nogle flere arrengementer, men når det sker i praksis vil det helt sikkert føre til en ny kamp med naboerne.

    Og selvom det øgede antal arrengementer måske nok kan synes som rigeligt mange for naboerne, så er det ikke særligt mange arrengementer man kan holde, når alm. kampe for fck (suppen, pokalen, europæisk) og diverse koncerter er afholdt. Lig dertil at det some regel tager mindst 2-4 dage på bægge sider af arrengementet at opstille og sætte ned igen, så bliver muglighederne altså begrænsede...

    Alt i alt tegner der sig altså et billede at en discountløsning, med stærkt begrænsede muligheder inden for både aktiviteter og anvendelses muligheder, samt et i forvejen yderst præsset kalender når parken er i brug. Og så er jeg ikke engang begyndt at tale om det som formentligt er af lige så stor interresse for os herinde; nemlig hvordan alle disse nye aktiviteter vil påvirke græsset i Parken, både for fck og for landsholdet...

    Så nej jeg er ikke umidelbart begejstret og jeg kan sagtens se at en rigtig multiarena, men de muligheder den har, kan konkurerer med en PARKEN løsning. Og som Bopa også siger så lugter det mere af at man forsøger at skræmme andre væk fra et marked som man i dag, i mangel af andre failiteter, sidder tungt på. Og det uanset om det så kan lade sig gøre eller om det bliver godt. En ting er jo hvordan tingene ser ud på en computer og hvilke planer don ø siger han har. Noget andet er om det holder i virkeligheden...

    Jeg håber det faktisk ikke....Sorry Flemming....
    Om svensk fotboll finns det inte mycket positivt att säga. Fy fan, vad allsvenskan är tråkig. - Don Ø

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #87
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    496

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    ›Det jeg umiddelbart ser som det store spørgsmål det er om Parken
    ›overhovedet kan rumme alle de arrangementer. I forvejen har vi jo
    ›en fodboldklub der har hjemmebane der, vi har landsholdsfodbold
    ›(i det omfang vi kan forhindre fulde tosser i at overfalde
    ›dommeren), vi har de store koncerter og andre store begivenheder
    ›(speedway, Zulu etc. etc.). Der skal bruges dage på at stille op
    ›og pakke ned - og så er der også en plæne der skal passes.
    ›Naturligvis er der mange dage hvor Parken står tom, men det er
    ›der jo også nødt til at være - for det er efterhånden et stort
    ›puslespil der skal gå op, og vi kan jo ikke lige regne med at
    ›turnerende bands lægger deres tour-kalender efter hvornår der er
    ›ledigt i Parken. De kommer når de kommer.

    Jeg er enig i at det kan blive svært at finde huller i kalenderen til større arrangementer i løbet af Superligasæsonen.

    Af større arrangementer, der virkelig vil ha' folkelig opbakning og kræve plads til mange mennesker, er der vel primært Håndbold VM/EM for mænd og kvinder. Nu er jeg ikke den store håndboldekspert, men jeg mener da at kunne huske, at kvindernes mesterskaber spilles i december og mændenes i januar/februar - det vil således være en oplagt mulighed.

    Andre større arrangementer kunne være højprofil-showkampe i tennis. Det kan lægges nårsomhelst i perioden december-februar.
    Man kunne også forestille sig at det traditionelle indendørsstævne fra Brøndby flyttes til Parken i et nyt format - det ligger normalt i starten af januar.
    Ikke kulturelle arrangementer, som konferencer osv kan også snildt lægges i de "døde" måneder.

    Jeg er som sådan ikke bange for, at der ikke er anvendelsesmuligheder nok for de nye haller. Det skal nok blive en fornuftigt forretning. Men jeg er helt enig med Bopa i, at dette træk i ligeså høj grader tjener til formål at skræmme eventuelle konkurrenter væk.

  18. #88
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    257

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    ›Ja, de fleste har allerede nævnt grundene til hvorfor jeg er lidt
    ›lunken overfor ideen.

    ›Jeg synes også det lugter lidt af discount, men bevares, hvis de
    ›virkeligt er det bedste vi kan få, så skal jeg da ikke stå i
    ›vejen. Tilgængæld tror jeg ikke på at det er det store problem at
    ›afholde arrengementer i den størelse med forskellige
    ›arrengementer i en multiarena, der er direkte bygget til
    ›formålet, og hvor man formentig meget hurtigere kan omstille sig
    ›fra håndbold den ene dag, til hockey den næste og basket i
    ›morgen. Det er muligt at Parkens "multiarena" kan
    ›etableres billigere, men det har tilgængeld en lang række
    ›mangler.

    ›For det første tvivler jeg stærkt på at det kan laves helt
    ›lydløst, så flere haller kan man nok godt glemme, men en er jo da
    ›også fint nok. Det er et lang større problem at arenaen ikke vil
    ›kunne bruges indenfor en lang række områder, som eks ishockey,
    ›svømning etc. Samtidig er jeg enig med andre som siger at det vil
    ›være et stort problem at banen ikke ligger tæt nok på pladserne.
    ›Fedt nok til fodbold eller hvis en stangstiv idiot løber mod
    ›banen, men formentligt lidt fesent hvis man skal følge en
    ›håndboldkamp eller sågar tennis. Det bliver simpelthen ikke,
    ›undskyd mig udtrykket, "intimt" nok, og højden vil jo
    ›ikke hjælpe på det. Man vil aldrig komme uden om at Parken ikke
    ›er bygget til den slags og at det kun er en lappe løsning.

    ›Smtidig er der en lang række problemer med PARKEN's beliggenhed
    ›blandt nogen af københavns største kværulanter, som vil elske at
    ›stikke ikæp i hjulet på Don Ø. Det er rigtigt nok at man har fået
    ›love til at holde nogle flere arrengementer, men når det sker i
    ›praksis vil det helt sikkert føre til en ny kamp med naboerne.

    ›Og selvom det øgede antal arrengementer måske nok kan synes som
    ›rigeligt mange for naboerne, så er det ikke særligt mange
    ›arrengementer man kan holde, når alm. kampe for fck (suppen,
    ›pokalen, europæisk) og diverse koncerter er afholdt. Lig dertil
    ›at det some regel tager mindst 2-4 dage på bægge sider af
    ›arrengementet at opstille og sætte ned igen, så bliver
    ›muglighederne altså begrænsede...

    ›Alt i alt tegner der sig altså et billede at en discountløsning,
    ›med stærkt begrænsede muligheder inden for både aktiviteter og
    ›anvendelses muligheder, samt et i forvejen yderst præsset
    ›kalender når parken er i brug. Og så er jeg ikke engang begyndt
    ›at tale om det som formentligt er af lige så stor interresse for
    ›os herinde; nemlig hvordan alle disse nye aktiviteter vil påvirke
    ›græsset i Parken, både for fck og for landsholdet...

    ›Så nej jeg er ikke umidelbart begejstret og jeg kan sagtens se at
    ›en rigtig multiarena, men de muligheder den har, kan konkurerer
    ›med en PARKEN løsning. Og som Bopa også siger så lugter det mere
    ›af at man forsøger at skræmme andre væk fra et marked som man i
    ›dag, i mangel af andre failiteter, sidder tungt på. Og det uanset
    ›om det så kan lade sig gøre eller om det bliver godt. En ting er
    ›jo hvordan tingene ser ud på en computer og hvilke planer don ø
    ›siger han har. Noget andet er om det holder i virkeligheden...

    ›Jeg håber det faktisk ikke....Sorry Flemming....

    kan sagtens følge dine argumenter, men Don Ø plejer at tænke tingene grundigt igennem
    ståle bliv nu landstræner for norge.

    FFMSTA #7.000.000

  19. #89
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    38

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    Rigtigt; Parken er ikke bygget som en multiarena. Men det er en udfordring - ikke et problem! Det handler om, at vi har mulighed for at omdanne Parken for forholdsvis få penge sammenlignet med at skulle bygge op helt fra bunden. Der findes dygtige arkitekter og ingenører, der kan løfte disse udfordringer. Som skrevet andet sted, er en håndboldbane meget kort. Det vil derfor kræve to mobile tribuner, én langside og en ende. Måske flere, hvis man også vil have "runde" hjørne mellem de mobile. Problemet med græsset kunne evt. løses ved at skubbe den under den ny tribune. Dette gøres andre steder, hvor man kan flytte plønen ud i det fri. Når vi alligevel skal bygge ny tribune kunne man jo grave ud under fælledparken mod PH Lings og lave plads til plænen der. På den måde kan man udnytte gulve under parken, så der bliver plads til svømme basin, ishockey, ja kun fantasien sætter grænser. jeg er overbevist om, at man har alle løsningsmodeller med i tankerne. Er helt tryg ved, at man får mulighed for at beskytte græsset meget bedre end i dag. Parken har jo fået meget kritik for dennes beskaffenhed, specielt i CL. Er sikker på der bliver fundet en suveræn løsning. Flere begivenheder = flere penge til FCK.

  20. #90
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,550

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    ›Man skal nok heller ikke underkende den tanke, at Parken gerne
    ›vil forsvare sin monopolstatus på store koncerter øst for
    ›Storebælt.
    Enig. Med Parken i København (fleksible haller på mellem 4.500, 10.000, 20.000, 45.000 tilskuerepladser), Multiarenaen i Malmö er Københavnsområdets behov for store haller opbrugt. Tilbage er vest Danmark, hvor jeg forventer en multiarena til godt 15.000 tilskuere bygget i Århus.

    Markedet er dermed lukket for dem som ikke vil tabe penge ved at satse sparepengene på et storbyggeri. Tilbage er kun skattefar, og han skal da nok få bygge nogle mindre haller rundt om i landet...
    Mvh
    Henrik

    2. Flemsebog kap.9 s.152 linie 13

Side 6 af 16 FørsteFørste ... 3456789 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Yeah right!-tråden, vol. 3
    By kvik in forum Diverse
    Svar: 480
    Sidste Meddelelse: 03.02.24, 09:48
  2. Yeah right!-tråden, vol. 2
    By -smølle in forum Diverse
    Svar: 235
    Sidste Meddelelse: 01.03.07, 20:07
  3. Multiarena tråden vol. III (JHC vs. PSE)
    By drix in forum De lange linier
    Svar: 271
    Sidste Meddelelse: 13.02.07, 17:09
  4. Multihal tråden vol. II (Ørestaden)
    By drix in forum De lange linier
    Svar: 206
    Sidste Meddelelse: 22.10.04, 23:44

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •