Side 9 af 16 FørsteFørste ... 6789101112 ... SidsteSidste
Viser resultater 121 til 135 af 229

Emner: Multiarena tråden vol. IV

  1. #121
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    84

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    ›I eufori over at nogle høje mænd besøgte Ritt smed hun 200 mio. i
    ›puljen til at lave en multihal.

    ›Mere om den føljeton følger garanteret de næste par dage..

    ›Mattsson #1988

    Ja jeg studsede også over denne udmelding, der helt sikkert var den mest interessante ved den ceremoni. At overborgmesteren benyttede lejligheden til små kønspolitiske stikpiller, ikke kunne udtale Wilbek's navn og tydeligvis ikke aner aner, at de danske håndboldpiger ikke længere er i international topklasse gjorde hendes tale til en temmelig tåkrummende affære. Men selvom udsigten til en ny og stor multihal i København isoleret set er en positiv nyhed, kan udmeldingen undre en del, når man ser den i forbindelse med aftalen mellem Københavns Kommune og FCK om opførelsen af den "lille multihal" ved Parken. Jeg glæder mig til at høre, om FCK er orienteret om planerne eller om dette kommer som et chok/"mare-ritt" på Øster Alle. Alt andet lige vil dette jo ikke ligefrem gøre vores egen hal mere rentabel - og jeg husker Flemming tale en del om at forudsætningerne for opførsel og financiering af denne hal, var at politikerne ville afholde sig fra at give konkurrenceforvridende støtte til tilsvarende projekter. 200 mio kr. er vel en slags konkurrenceforvridning. Dette vile jo ikke være første gang, at Københavns Kommune udviser en overordentlig fleksibel tilgang til den forpligtende karakter af indgåede aftaler. Spændende bliver det at følge reaktionen.
    Smeden banker tingene på plads

  2. #122
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    47

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    Helt enig - jeg tænkte også straks i retning af Østerbro hvor Østergaard og Co. må have fået en krumme galt i halsen. Fandt lige artiklen frem der dokumenterer Smedens påstand:

    http://www.fck.dk/nyhedsvisning/?newsid=6503

    Vi vil blive en endnu mere aktiv spiller som arrangør af begivenheder indenfor såvel sport som underholdning, sagde Flemming Østergaard, der samtidig tændte en lille advarselslampe i forhold til planerne om at opføre en endnu større arena ved Bella Centeret på Amager:

    - Jeg vil sige tak for kampen til Ritt Bjerregaard og Martin Geertsen. Det har været hårde, men fair forhandlinger, og jeg kan garantere, at vi har betalt en høj pris for aftalen. I forlængelse af dette vil jeg blot ønske de personer og selskaber, der fremover skal forhandle med Københavns Kommune om udvikling af byen, eksempelvis om en endnu større multiarena ved Bella Centeret, held og lykke, for med dagens aftale har Københavns Kommune slået fast med syvtommersøm, at idræts- og underholdningsfaciliteter ikke skal støttes med offentlige midler – snarere tværtimod.
    Tankevækkende!

  3. #123
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,550

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    Jeg har ikke hørt noget nyt. KBH kommune har for længe siden - inden endelig godkendelse af Parkens lille multiarena - sagt at de vil skyde 200 mio kr. i en stor københavnsk multiarena ved Bella Center.

    Så det var en politisk melding fra Ritt, som udnyttede håndbold EM guldet til at lokke alle gode kræfter frem i lyset, som måske er blevet bløde i knæene pga. guldet.

    Så sagen står stadigvæk ved problemstillingen om risikovillige eksterne investorer, og de bygger ikke en arena for et håndbold VM arrangement. De kommer hvis de økonomiske beregninger for en hverdags drift holder.
    Mvh
    Henrik

    2. Flemsebog kap.9 s.152 linie 13

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #124
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    681

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    ›Helt enig - jeg tænkte også straks i retning af Østerbro hvor
    ›Østergaard og Co. må have fået en krumme galt i halsen. Fandt
    ›lige artiklen frem der dokumenterer Smedens påstand:

    http://www.fck.dk/nyhedsvisning/?newsid=6503



    ›Tankevækkende!


    Og hvad rager det så lige Københavns kommune? Han kan tude fra nu af og til jul, det har han ingen indflydelse på. Københvans kommune og Ritt, Bondam og også Geertsen (dengang han var der) har flere gange sagt at man er villig til at skyde op mod 200 millioner i en stor nultiarena, og ikke mindst, at aftalen med PS&E ikke ændre en tødel på den holdning...Så kan vi nu ikke komme videre...?
    Om svensk fotboll finns det inte mycket positivt att säga. Fy fan, vad allsvenskan är tråkig. - Don Ø

  6. #125
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    47

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    Ja, det kan du jo så mene. Ikke desto mindre så var Østergaards reaktion i dag dog:

    http://sporten.tv2.dk/fodbold/articl...-10222670.html

    Jeg har med undren hørt udspillet. Og det er klart, at det er noget jeg må have uddybet af Ritt. Jeg undrer mig meget, men jeg vil hellere i direkte dialog med politikerne og ikke tale om sagen i pressen
    Om der så er noget at komme efter skal jeg være den sidste til at fælde dom over ;-)

  7. #126
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    681

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    ›Ja, det kan du jo så mene. Ikke desto mindre så var Østergaards
    ›reaktion i dag dog:

    http://sporten.tv2.dk/fodbold/articl...-10222670.html



    ›Om der så er noget at komme efter skal jeg være den sidste til at
    ›fælde dom over ;-)


    Ja, det er fint nok, men det har jo været kendt hele tiden...
    Om svensk fotboll finns det inte mycket positivt att säga. Fy fan, vad allsvenskan är tråkig. - Don Ø

  8. #127
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    681

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    Børsen i dag fortæller at den danske finanskoncern Capinordic bliver navnesponsor for den nye fck hal. Capinordic og PS&E har indgået en 5 årig aftale og navnet vil således blive Capinordic Arena sålænge sponsoratet løber.

    Samtidig har fck.dk nu følgende facts om hallen

    Fakta om Capinordic Arena

    • Ca. 4.500 siddepladser til sportsarrangementer
    • Ca. 8.500 pladser til koncerter o.lign.
    • Totalarealet for arenaen vil blive ca. 13.000 m2
    • Yderligere parkeringspladser
    • Foyer i 3 etager med glasfacade
    • Arenaen sammenbygges med PARKENs konferencecenter og VIP-lokaler i to etager






    http://www.fck.dk/index.php?pageid=754&newsid=7658
    http://borsen.dk/medier/nyhed/125436/
    Om svensk fotboll finns det inte mycket positivt att säga. Fy fan, vad allsvenskan är tråkig. - Don Ø

  9. #128
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,550

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    ›Fakta om Capinordic Arena
    ›[LIST]
    ›[*]Ca. 4.500 siddepladser til sportsarrangementer
    ›[*]Ca. 8.500 pladser til koncerter o.lign.
    ›[*]Totalarealet for arenaen vil blive ca. 13.000 m2
    ›[*]Yderligere parkeringspladser
    ›[*]Foyer i 3 etager med glasfacade
    ›[*]Arenaen sammenbygges med PARKENs konferencecenter og VIP-lokaler i to etager
    Det ser da spændende ud. Et byggeri med hævet indgangsparti og noget højere end jeg forstillede mig.

    Det som dog umiddelbart falder i øjnene, er den skrående tagkonstruktion, så hovedindgangen er markant højere end bagsiden mod tennisbanerne. Lidt mærkeligt man ikke udnytter mulighederne fuldt ud. Men det kan jo skyldes, man højest må give plads til de ca. 4.500 til sportskampe af kommunale hensyn. Eller der kan være økonomiske hensyn, hvor udgiften til ekstra siddepladser - som ikke kan udnyttes til kulturrangementer fordi scene er opbygget der - ikke kan svare i f.t. de få gange sportsarrangementer kan samle mellem 4.500 og op til 6.000. (altså samme argumentation som med den nye SuperBest tribune).

    Mvh
    Henrik

    2. Flemsebog kap.9 s.152 linie 13

  10. #129
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    681

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    ›Det ser da spændende ud. Et byggeri med hævet indgangsparti og
    ›noget højere end jeg forstillede mig.

    Ja, det ser faktisk okay ud.

    ›Det som dog umiddelbart falder i øjnene, er den skrående
    ›tagkonstruktion, så hovedindgangen er markant højere end bagsiden
    ›mod tennisbanerne. Lidt mærkeligt man ikke udnytter mulighederne
    ›fuldt ud. Men det kan jo skyldes, man højest må give plads til de
    ›ca. 4.500 til sportskampe af kommunale hensyn. Eller der kan være
    ›økonomiske hensyn, hvor udgiften til ekstra siddepladser - som
    ›ikke kan udnyttes til kulturrangementer fordi scene er opbygget
    ›der - ikke kan svare i f.t. de få gange sportsarrangementer kan
    ›samle mellem 4.500 og op til 6.000. (altså samme argumentation
    ›som med den nye SuperBest tribune).
    Mon ikke det er fordi man kører med flere etager, eller evt dobbelt højde i bagenden til vip pladser etc. Samtiding virker det som om den ænde bedre kan bære det, end indgangen.

    Men jeg forstår stadig ikke, når man nu er kommet op på 4500, hvorfor man ikke tager skridtet ud og bygger de 5000 som er kravet til stort set alle internationale mesterskaber, OL etc. Det virker da ikke helt gennemtænkt. Men man må da som det mindste ha sikret sig at hallen kan udvides til 5000 med midlertidige pladser, såfremt at vi skal afholde ishockey/håndbold em/wm eller måske en dag også OL...
    Om svensk fotboll finns det inte mycket positivt att säga. Fy fan, vad allsvenskan är tråkig. - Don Ø

  11. #130
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    Don Ø vil afholde VM i håndbold.

    Når ombygningen af Parken og den nye arena er færdig, er det muligt at spille håndbold i tre haller med plads til 40.000 tilskuere. Det får besty*relsesformanden i Parken Sport & Entertainment, Flemming Østergaard til at drømme om en VM-slutrunde i Danmark.
    Mere her:http://sporten.tv2.dk/article.php/id...748.html?cbox2


    -orb.

  12. #131
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,550

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    ›Don Ø vil afholde VM i håndbold.

    ›Mere her:http://sporten.tv2.dk/article.php/id...748.html?cbox2
    Dette er højest relevant for denne tråd.

    Det som Østergaard faktisk siger mellem linierne, er at en evt. Copenhagen Dome ved Bella Center vil få det meget hårdt økonomisk, da den vil få massiv konkurrence fra Malmö, Hele PARKEN komplekset og fremtidige arenaer i provinsen.
    Mvh
    Henrik

    2. Flemsebog kap.9 s.152 linie 13

  13. #132
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    681

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    ›Dette er højest relevant for denne tråd.

    ›Det som Østergaard faktisk siger mellem linierne, er at en evt.
    ›Copenhagen Dome ved Bella Center vil få det meget hårdt
    ›økonomisk, da den vil få massiv konkurrence fra Malmö, Hele
    ›PARKEN komplekset og fremtidige arenaer i provinsen.

    Tja, det er der jo ikke noget nyt i, og det stoppede jo ikke ham selv i at forsøge at overtage belle centeret og bygge en arena derude. Og kan AEG komme med deres egne artister, har de en god chance. Og med hensyn til konkurencen er den jo den samme for en Parken arena.

    <parken som en multiarena er ikke og bliver aldrig ideel, alene af den grund at den har begrænsede muligheder, er svær at omdanne og har en stærkt begrænset udnyttelsesmulighed og kommer der en multiarena har stort set alle sagt at de hellere vil bruge den. Det er ikke mindst i det lys at man skal se han udtalelser. Man kan jo også allerede nu holde wm i herning kongress center, men det har man hidtil ikke villet, fordi det aldrig bliver det samme som en rigtig arena, slet ikke når alle dem man konkurerer med om værtsskabet har en arena....
    Om svensk fotboll finns det inte mycket positivt att säga. Fy fan, vad allsvenskan är tråkig. - Don Ø

  14. #133
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,550

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    He he, vi fortsætter med at løbe en lille smule skævt af hinanden...

    Som tidligere skrevet er det ikke mit ærinde at tale en Copenhagen Dome ned. Den vil give København flere muligheder for at afholde præstige arrangementer. Klart nok.
    Jeg kommenterer mere udviklingen på arena området ud fra en økonomisk og politisk vinkel. Altså hvorfor en kæmpe københavnsk multiarena lader vente på sig.
    ›Tja, det er der jo ikke noget nyt i, og det stoppede jo ikke ham
    ›selv i at forsøge at overtage belle centeret og bygge en arena
    ›derude. Og kan AEG komme med deres egne artister, har de en god
    ›chance. Og med hensyn til konkurencen er den jo den samme for en
    ›Parken arena.
    Forskellen er, at han så ikke skulle slås med sig selv og brandet FC København, hvis købet af Bella Center var gået igennem. Så var det blevet et samspil. En væsentlig forskel.
    Parken Arena er en realitet og kørende inden en evt. Copenhagen Dome. Og en mindre arena må alt andet lige være billigere at lave arrangementer i for intervallet 0 - 8.000 tilskuere. Altså med mindre f.eks. driften af Copenhagen Dome bliver offentligt finansieret.
    Men hvis AEG ser en god forretning, så slår de selvfølgelig også snart til. Indtil nu har de private investeringer ikke stået i kø. Og i mellemtiden er byggeriet af både Malmö multiarena og Parken multiarena sat i gang. Desuden kommer der en multiarena i området Kolding - Herning - Århus på et eller andet tidspunkt.
    Og med det begrænsede befolkningsgrundlag, så er markedet mere end mættet - bortset fra enkelt store præstige arrangementer.

    Løsningen er nok en 1/3 offentlige kommunale kroner i en Copenhagen Dome, mens Bella Center selv må til lommerne ligeledes med 1/3 kroner, mens f.eks. AEG kommer med den sidste 1/3. Dog fordelt på den måde, at de kommunale kroner "afskrives" før eller siden, og Bella Center måske lige kan få det til at løbe rundt, hvis de står for catering mv. og synergi effekter. Endelig kan AEG lave en okay forretning på deres egne arrangementer over tid.

    ›<parken som en multiarena er ikke og bliver aldrig ideel,
    ›alene af den grund at den har begrænsede muligheder, er svær at
    ›omdanne og har en stærkt begrænset udnyttelsesmulighed og kommer
    ›der en multiarena har stort set alle sagt at de hellere vil bruge
    ›den. Det er ikke mindst i det lys at man skal se han udtalelser.
    ›Man kan jo også allerede nu holde wm i herning kongress center,
    ›men det har man hidtil ikke villet, fordi det aldrig bliver det
    ›samme som en rigtig arena, slet ikke når alle dem man konkurerer
    ›med om værtsskabet har en arena....
    Herning er hverken hovedstad eller har en international lufthavn mv., så på den måde er Parken og Herning slet ikke sammenlignlige.
    Desuden som jeg skriver længere oppe, hvorfor skulle arrangører vælge Copenhagen Dome, hvis de skal holde et arrangement eller sportsstævne til forventet 5.000 - 8.000 tilskuere, når kan få en optimal arena i hjertet af København til en billige pris?
    Mvh
    Henrik

    2. Flemsebog kap.9 s.152 linie 13

  15. #134
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    811

    Re: Multiarena tråden vol. IV


    ›Løsningen er nok en 1/3 offentlige kommunale kroner i en
    ›Copenhagen Dome, mens Bella Center selv må til lommerne ligeledes
    ›med 1/3 kroner, mens f.eks. AEG kommer med den sidste 1/3. Dog
    ›fordelt på den måde, at de kommunale kroner "afskrives"
    ›før eller siden, og Bella Center måske lige kan få det til at
    ›løbe rundt, hvis de står for catering mv. og synergi effekter.
    ›Endelig kan AEG lave en okay forretning på deres egne
    ›arrangementer over tid.
    Er det ikke lige præcis det her som Østergaard advarer meget kraftigt imod lige her:

    http://www.fck.dk/nyhedsvisning/?newsid=6503

    I forlængelse af dette vil jeg blot ønske de personer og selskaber, der fremover skal forhandle med Københavns Kommune om udvikling af byen, eksempelvis om en endnu større multiarena ved Bella Centeret, held og lykke, for med dagens aftale har Københavns Kommune slået fast med syvtommersøm, at idræts- og underholdningsfaciliteter ikke skal støttes med offentlige midler – snarere tværtimod.
    Så den løsning tror jeg ikke helt på, men tværtimod har Ritt vist en ting mens hun har været overborgmester så er det at hvis hun får en ide så gør hun lige hvad hun vil også er hun kold overfor lovgivning mm.

    Så det kan da blive særdeles spændende at følge :-)

    Jeg tror dog personligt at der ikke kommer nogen ny hal i hovedstaden eller hovedstadsområdet, den mulighed har de københavnske politikere forspildt for lææænge siden.

    /Jesper
    cossie's Avatar

  16. #135
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    890

    Re: Multiarena tråden vol. IV

    Ikke direkte i forlængelse af FCK og multiarena, men dog ganske interessant alligevel...

    http://ekstrabladet.dk/sport/anden_s...icle981729.ece
    "Han er hamrende dygtig, og det er noget af en præstation at få skabt en fankultur omkring noget, der reelt er et kunstprodukt." - Sagt om Flemming Østergaard

Side 9 af 16 FørsteFørste ... 6789101112 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Yeah right!-tråden, vol. 3
    By kvik in forum Diverse
    Svar: 480
    Sidste Meddelelse: 03.02.24, 09:48
  2. Yeah right!-tråden, vol. 2
    By -smølle in forum Diverse
    Svar: 235
    Sidste Meddelelse: 01.03.07, 20:07
  3. Multiarena tråden vol. III (JHC vs. PSE)
    By drix in forum De lange linier
    Svar: 271
    Sidste Meddelelse: 13.02.07, 17:09
  4. Multihal tråden vol. II (Ørestaden)
    By drix in forum De lange linier
    Svar: 206
    Sidste Meddelelse: 22.10.04, 23:44

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •