Side 2 af 15 FørsteFørste 1234512 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 216

Emner: Dagens tv-fodboldkamptiptråd

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    942

    Re: Dagens tv-fodboldkamptiptråd

    Efter en periode med begrænset TV-fodbold grundet landskampe, begynder vi nu at komme tilbage i en mere "normal" gænge, med bold stort set hver dag. I aften vil jeg selv sætte mig tilrette og se Arminia Bielefeld - Borussia Dortmund fra Bundesligaen, alene for at få et gensyn med gode, gamle Sibusiso Zuma. Kampen sendes på Viasat Sport 1 klokken 20.30

    WII
    Tilskuer

  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Dagens tv-fodboldkamptiptråd

    Man kan sige meget om TV2 Sport, men de ligner nogle der har tænkt sig at sende en del fodboldkampe.

    Torsdag viser de kl. syv pokalkvartfinalen OB-Randers, så hvis man skal se vores egen kamp på 3+ kl. otte, kan man forinden checke formen hos vores kommende ligamodstandere!

    mvh,
    -smølle

  3. #18
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    251

    Re: Dagens tv-fodboldkamptiptråd

    I aften er der på Sat.1 mulighed for at se kvartfinalen i UEFA-cuppen mellem Werder Bremen og AZ Alkmaar (kampstart: kl. 20.45). Den første kamp sluttede 0-0.

  4. #19
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    626

    Re: Dagens tv-fodboldkamptiptråd

    Vi har slettet nogle links til Sopcast-transmissioner af kampe, og vil blive ved med at gøre det. Mens vi f.eks. lader YouTube-links stå, selv om de befinder sig i et ophavsretsmæssigt grænseland, så er disse streaminger for indlysende ulovlige brud på andres ophavsret.

    YouTube er trods alt et firma som rettighedshavere kan henvende sig til hvis de føler sig krænket, mens disse p2p-streams formidles via Gud ved hvor, og ikke kan ses som andet end gratis adgang til rettighedsbelagte tv-transmissioner.

    Derfor tillader vi ikke links til streaming i indlæggene.
    In 1972 a crack commando unit was sent to prison by a military court for a crime they didn't commit. These men promptly escaped from a maximum security stockade to the Los Angeles underground. Today, still wanted by the government, they survive as soldiers of fortune. If you have a problem — if no one else can help — and if you can find them — maybe you can hire Debatredaktionen

  5. #20
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    2,703

    Re: Dagens tv-fodboldkamptiptråd

    ›Vi har slettet nogle links til Sopcast-transmissioner af kampe, og vil blive ved med at gøre det. Mens vi f.eks. lader
    ›YouTube-links stå, selv om de befinder sig i et ophavsretsmæssigt grænseland, så er disse streaminger for indlysende ulovlige brud
    ›på andres ophavsret.

    Det vil jeg tillade mig at stärkt betvivle. Det er blandt andet ESPN i HongKong og Kina som transmiterer over nettet med Sopcast. Jeg er ret overbevist om at de har betalt for deres rettigheder til at sende kampene. I det hele taget er det stort set kun store (omend en del kinesiske) selskaber som transmiterer med sopcast. Spanske Makaiko Sport er bestemt heller ikke en pirat-station men har transmissionsrettighedder til en del spanske kampe. Det samme gälder f. eks. aftenens kamp paa SAT1 som viser Werder kampen baade i TV og over nettet.
    Sidst redigeret af tortocnt : 13.04.07 kl. 19:05
    Hislen af TorbenØ.

  6. #21
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    1,010

    Re: Dagens tv-fodboldkamptiptråd

    ››Vi har slettet nogle links til Sopcast-transmissioner af
    ›kampe, og vil blive ved med at gøre det. Mens vi f.eks. lader
    ››YouTube-links stå, selv om de befinder sig i et
    ›ophavsretsmæssigt grænseland, så er disse streaminger for
    ›indlysende ulovlige brud
    ››på andres ophavsret.

    ›Det vil jeg tillade mig at stärkt betvivle. Det er blandt andet
    ›ESPN i HongKong og Kina som transmiterer over nettet med Sopcast.
    ›Jeg er ret overbevist om at de har betalt for deres rettigheder
    ›til at sende kampene. I det hele taget er det stort set kun store
    ›(omend en del kinesiske) selskaber som transmiterer med sopcast.
    ›Spanske Maikako Sport er bestemt heller ikke en pirat-station men
    ›har transmissionsrettighedder til en del spanske kampe. Det samme
    ›gälder f. eks. aftenens kamp paa SAT1 som viser Werder kampen
    ›baade i TV og over nettet.

    Men ligger det ulovlige ikke i at Sop Cast og andre, streamer disse kanaler? Hvis man skulle kunne have de kanaler på en anden måde, skulle man vel købe en parabolmodtager som har lov til at vise de kanaler. Og da Sop Cast er gratis mister parabolselskaberne penge ved at man tager Sop Cast'en.

  7. #22
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    2,703

    Re: Dagens tv-fodboldkamptiptråd

    ›Men ligger det ulovlige ikke i at Sop Cast og andre, streamer disse kanaler? Hvis man skulle kunne have de kanaler på en anden
    ›måde, skulle man vel købe en parabolmodtager som har lov til at vise de kanaler. Og da Sop Cast er gratis mister
    ›parabolselskaberne penge ved at man tager Sop Cast'en.

    SopCast gör ikke noget. Det er blot et p2p program som bruges til transmissionen. Det er skam stationerne selv som sender signalet ud paa nettet og som saa kan opfanges af dem med Sopcast programvare. Rettighedderne er betalt og man fodres ogsaa med en del reklamer i pauserne og mellem indslag.
    Sidst redigeret af tortocnt : 21.05.07 kl. 17:19
    Hislen af TorbenØ.

  8. #23
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Dagens tv-fodboldkamptiptråd

    For nu at komme tilbage til tv-tips, så kører TV2 Sport videre med Viasat Sports Bundesligakampe. Aftenens kamp står mellem to nervesvækkede nedrykningskandidater, nemlig Borussia Mönchengladbach og HSV.

    Førstnævnte er nummer sidst, og skal vinde for blot at komme i kontakt med feltet - de er fem point efter næstsidste hold, har været i jammerlig form på det seneste, og ligner en nedrykker - det er sidste udkald, vil det være rimeligt at sige med en floskel.

    Og HSV har bevæget sig over stregen på det seneste, men er overhovedet ikke i sikkerhed, selv på en trettendeplads - der er kun tre point mellem nr. 11 og 17 i en særdeles spændende bundstrid. Og de blamerede sig for nylig totalt mod Stuttgart på hjemmebane. Derfor lever håbet absolut, om at de kegler for første gang nogensinde ryger ud af Bundesligaen.

    Kampen begynder på TV2 Sport kl. halv ni.

    mvh,
    -smølle

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #24
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Dagens tv-fodboldkamptiptråd

    Hvis man af en eller anden beklagelig grund ikke kan komme ud i det pragtfulde forårsvejr, eller af totalt uforståelige årsager helt enkelt ikke har lyst, kan man i dag for første gang se superligafodbold kl. tre på en 'almindelig' kanal, nemlig den nye TV2 Sport, som sender direkte fra mødet mellem holdene, der inden denne runde lå nr. 2 og 4 - FC Nordjylland og FC Midtsjælland, eller hvad de to wannabeklubber kalder sig i år ;-)

    Ironisk i øvrigt, at 2 mod 4 ikke er den kamp 3+ har håndplukket, men at de i stedet valgte 5 mod 6. Men det ville selvfølgelig være utaknemmeligt at klage over gårsdagens underholdning...

    Mere indlysende ville det være at stille spørgsmålstegn ved hvorfor TV2 Sports tekniske kvalitet er som den er. Det var særlig grelt i går, da der vistes Man Utd-Watford, hvor billedet havde et hvidt skær, der lignede soft focus-billeder fra en amerikansk sæbeopera. Firdobbelt pris for så luset kvalitet er en vittighed. En justering af farverne i det pivende grimme SPORT CENTER-studie, et mareridt i turkis og gult, kunne også være en idé. Men det var et sidespor.

    mvh,
    -smølle

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #25
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Dagens tv-fodboldkamptiptråd

    Lørdag eftermiddag er det nok de fleste, der skal se Chelsea og Manchester United spille pokalfinale på det nye Wembley på TV2 Sport kl. fire. Mig selv inklusive.

    Tillad mig så at slå et slag for Bundesligaen, der afgøres i morgen, og mens kampen om CL-pladser er afgjort og nedrykningen også kun i yderste teori kan ændres, er mesterskabskampen et drama.



    Med Schalkes kollaps i de sidste tre runder, som gav katastrofale nederlag på udebane mod klubbens to allerværste lokalrivaler Bochum og Dortmund, er det nu pludselig Stuttgart som fører Bundesligaen, og som med en sejr hjemme over Cottbus kan sikre sig titlen. Spiller Stuttgart kun uafgjort, kan Schalke med en storsejr på fire mål over Bielefeld alligevel tage det mesterskab de fleste nok regner med at man har spillet af hænde, hvilket i lørdags medførte scener som disse:







    Vent flere af disse hvis Schalke gør deres arbejde, vinder klart, og Stuttgart hiver en smal hjemmesejr hjem i sidste øjeblik, lidt ligesom dengang i 2001!

    Min anbefaling er at se afslutningen kl. 18.15 ARD's Sportschau, hvor de er gode til at bygge spændingen op for de folk som ikke kender resultaterne på forhånd. Dog skal det beklageligvis oplyses, at programvært er Gerhard Delling, og ikke Monica Lierhaus i sine støvler og nederdel.

    Vil man hellere se hele den afgørende kamp mellem Stuttgart og Cottbus - eller har man ikke ARD - sendes den forskudt kl. 18.30 på TV2 Sport.

    Massevis af optaktsstof finder man hos ARD, hos Kicker og på Yahoo.

    Leder man efter optakt til FA Cup-kampen er der oceaner af dem hos BBC og Guardian.

    mvh,
    -smølle

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #26
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    942

    Re: Dagens tv-fodboldkamptiptråd

    I en agurketid som denne, er det ind imellem meget rart at finde ud af at der trods alt stadig spilles bold rundt omkring. I aften viser TV2 Sport AGF-Ølstykke klokken 18:55. En kamp hvor AGF med 98% sikkerhed kan sikre sig oprykning til Superligaen, da de med en sejr vil være 6 point og bedre målscore foran Fredericia med to kampe igen.

    (Samtidig er det altid rart at se Ølstykke blive dukket, da jeg ikke kan udstå deres træner)

    WII
    Tilskuer

  15. #27
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,589

    Re: Dagens tv-fodboldkamptiptråd

    (Samtidig er det altid rart at se Ølstykke blive dukket, da jeg ikke kan udstå deres træner)
    Omend det ville være en kæmpe overraskelse hvis Ølstykke får point, skal jeg ikke undlade en regn af hån såfremt det sker, at ønske Ølstykke bliver dukket er helt helt galt !!!!!

    HELT galt..........
    Alcohol gives you the ambition to do anything, while simultaneously taking away your ability to do so.
    Pabres's Avatar

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #28
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    1,674

    Re: Dagens tv-fodboldkamptiptråd

    Nu er sæsonen så småt sluttet, og vi er mange som allerede nu savner lidt eftermiddags bold i weekenderne. I morgen på Sverige 2 viser de dokumentaren 'Glasgow Colors' kl. 16, som måske kan hjælpe lidt på abstinenserne. Den blev vist forleden dag på Sverige 1, men hvis man glippede den dér eller gerne vil se udsendelsen igen, så foreligger muligheden altså i morgen kl. 16 på Svt 2. Jeg har ikke selv set den, men en dokumentar om 'The Old Firm' kan næppe værre helt kedelig.

    16:00 Glasgow Colours
    Den skotske mesterklub Celtic vil aldrig glemme Henrik Larsson - og det vil ærkerivalerne Glasgow Rangers sandsynligvis heller ikke. Her skildres kampen mellem de to klubber og deres mange fans - en kamp, der nærmest deler byen i to lejre.
    -H&A

  18. #29
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    496

    Re: Dagens tv-fodboldkamptiptråd

    Er der virkelig ingen af de almindeligt tilgængelige kanaler, der viser aftenens semifinaler fra U-21 EM?

  19. #30
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    1,674

    Re: Dagens tv-fodboldkamptiptråd

    ›Er der virkelig ingen af de almindeligt tilgængelige kanaler, der
    ›viser aftenens semifinaler fra U-21 EM?

    Såvidt jeg kunne se i min hurtige gennemgang af TV-guiden, så er der vist ingen "almindeligt tilgængelige kanaler" der viser dem. Bedste bud, hvis man vil se kampene, er nok en kinesisk stream.

    Tilgengæld kan jeg da anbefale aftenens kamp på TV2 Norge imellem Vålerenga og Lyn, et fint 'lille' Oslo derby. Den begynder kl. 20.30.

    20:30 Fodbold: Vålerenga-Lyn, direkte
    Tippeligaen.
    -H&A

Side 2 af 15 FørsteFørste 1234512 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Dagens tal!
    By Ren_FC in forum Diverse
    Svar: 112
    Sidste Meddelelse: 12.06.20, 17:34
  2. Dagens startopstilling:
    By Casper CC in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 17.02.05, 19:50
  3. Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 15.06.04, 13:54
  4. Dagens BT
    By Aabechs overmund in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 04.10.03, 14:31
  5. dagens mytevedligeholdelse
    By k b hagen in forum De korte linier
    Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 30.08.03, 15:16

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •