Side 85 af 103 FørsteFørste ... 35758283848586878895 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,261 til 1,275 af 1537

Emner: Ord der irriterer

  1. #1261
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Og som også får flettet ind, at vi har været "på dybt vand sammen" og "vi har også været højt oppe at flyve". Jeg har sådan en chef, og uanset hvad vi snakker om, kommer de tre floskler i spil. Jeg bliver vanvittig. Og han fornemmer det, men kan ikke lade være.
    Du skulle aldrig være blevet andenpilot på en vandflyver.
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #1262
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,318

    Re: Ord der irriterer

    Krænkede :-/
    I think people need to be educated to the fact that marijuana is not a drug. Marijuana is an herb and a flower. God put it here. If He put it here and He wants it to grow, what gives the government the right to say that God is wrong?
    Willie Nelson
    Nygzen's Avatar


  4. #1263
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Og som også får flettet ind, at vi har været "på dybt vand sammen" og "vi har også været højt oppe at flyve". Jeg har sådan en chef, og uanset hvad vi snakker om, kommer de tre floskler i spil. Jeg bliver vanvittig. Og han fornemmer det, men kan ikke lade være.
    Hehe, det må være min tidligere chef, der i øvrigt begyndte sin stilling med at fortælle, at virksomheden var på startbanen og skulle til at lette med ham ved roret. Han havde så lige glemt at virksomheden på det tidspunkt var over 25 år gammel og at der var medarbejdere, der havde været med fra begyndelsen. De følte sig pænt stødt (måske krænkede, men det hører til i en anden tråd) over at opdage, at de i 25 forgæves var forsøgt at lette.

    Tilbage til tråden: Aldo

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #1264
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Ord der irriterer

    Slutbruger! Lad være med at bruge det. Slut!
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  7. Den følgende bruger er enig i dette:
    MCN

  8. #1265
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Ord der irriterer

    Greta Thunberg. Når en 15 årig der ikke gider uddanne sig pga panik og bliver gjort til klimaekspert, så ryger al seriøsitet.

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #1266
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    244

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Greta Thunberg. Når en 15 årig der ikke gider uddanne sig pga panik og bliver gjort til klimaekspert, så ryger al seriøsitet.
    For real?!!! Når unge mennesker står op for hvad de tror på genvinder jeg en flig af sympati for menneskeheden, kun for at tabe den igen når jeg læser ovenstående. Vi er vist begge fortabte!
    Tryk er ikke en vektor!


  11. #1267
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af 11Nielsen Se meddelelser
    For real?!!! Når unge mennesker står op for hvad de tror på genvinder jeg en flig af sympati for menneskeheden, kun for at tabe den igen når jeg læser ovenstående. Vi er vist begge fortabte!
    Jeg er enig, men det er nu ærgerligt, at du skal bruge en af de irriterende anglicismer, "at stå op for" - især i denne tråd. ;-)
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  12. De følgende 9 brugere er enige:

  13. #1268
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af 11Nielsen Se meddelelser
    For real?!!! Når unge mennesker står op for hvad de tror på genvinder jeg en flig af sympati for menneskeheden, kun for at tabe den igen når jeg læser ovenstående. Vi er vist begge fortabte!
    Men hun er altså ikke klimaekspert. Hun er klimaaktivist, hvilket jo er fint nok. Men ikke ekspert.

  14. De følgende 6 brugere er enige:

  15. #1269
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Men hun er altså ikke klimaekspert. Hun er klimaaktivist, hvilket jo er fint nok. Men ikke ekspert.
    Men hvem kalder hende klimaekspert? Hun kalder sig selv klimaaktivist, og jeg kan ikke finde et eneste link, der kalder hende klimaekspert, hverken på dansk eller engelsk.

    Derudover er det vist lidt søgt at sige, at hun "ikke gider uddanne sig". Det beror på en meget snæver idé om, hvad uddannelse er, og læser motiver ind i hendes handlinger, som der ikke er belæg for. Det svarer til at sige, at folk, der strejker, ikke "gider" arbejde.

    Sidst men ikke mindst: At kalde klimaændringer for "panik" er vist lidt af en underdrivelse. Det ville være mere retvisende at sige, at klimaændringerne netop ikke skaber nok panik, hvis man holder dem op imod, hvor katastrofale konsekvenserne kan være. Vi burde gå mere i panik over dem!

  16. De følgende 6 brugere er enige:

  17. #1270
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Men hvem kalder hende klimaekspert? Hun kalder sig selv klimaaktivist, og jeg kan ikke finde et eneste link, der kalder hende klimaekspert, hverken på dansk eller engelsk.

    Derudover er det vist lidt søgt at sige, at hun "ikke gider uddanne sig". Det beror på en meget snæver idé om, hvad uddannelse er, og læser motiver ind i hendes handlinger, som der ikke er belæg for. Det svarer til at sige, at folk, der strejker, ikke "gider" arbejde.

    Sidst men ikke mindst: At kalde klimaændringer for "panik" er vist lidt af en underdrivelse. Det ville være mere retvisende at sige, at klimaændringerne netop ikke skaber nok panik, hvis man holder dem op imod, hvor katastrofale konsekvenserne kan være. Vi burde gå mere i panik over dem!
    Når man begynder at godkende undvisningsmaterialer i den vestligeverden som påstår at klimaforandringerne er en større trussel for menneskeheden end den atomare trussel var i 80erne, så er man ramt af panik. Når ord som fortabt bliver brugt som argumentation for netop at strejke frem for det rigtige, nemlig at dygtiggører sig så meget som muligt og derigennem finde en løsning på problemet så er man ramt af panik. Når det hele sker oven på en meteorologisk outlier, der i øvrigt endte fuldstændig som forventet, så er man ramt af panik. Der er et større global opvarmnings signal i at 2017 sommeren endte på normalen end af 2018 sommer var rekord varm. Når al forskning inden for klimatologi / meteorologi / generel naturvidenskab, skal pålægges et global opvarmningsstempel, så er man ramt af et paradigme eller en panik, som ikke er til gavn for forskningsfriheden og dermed den mulige tilgengængelige viden. Ja global opvarmning er bekymrende, men skal vi ikke alligevel tage en dyb indånding og sikre at politisk beslutninger og videnskabelig forskning ikke foretages i panik, og dermed i blindhed for alterntive eller blot anden relevant viden. Eksempelvis ville landmændene sikkert være interesseret i at fange en 2018 sommer i marts frem for juni måned, når den forekommer igen. Dette opnås ikke nødvendigvis under et videnskabeligt paradigme som hedder global opvarmning.

    Og hertil kan det hele koges ned til irritation over navnet greta thunberg.

  18. #1271
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    244

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Når man begynder at godkende undvisningsmaterialer i den vestligeverden som påstår at klimaforandringerne er en større trussel for menneskeheden end den atomare trussel var i 80erne, så er man ramt af panik. Når ord som fortabt bliver brugt som argumentation for netop at strejke frem for det rigtige, nemlig at dygtiggører sig så meget som muligt og derigennem finde en løsning på problemet så er man ramt af panik. Når det hele sker oven på en meteorologisk outlier, der i øvrigt endte fuldstændig som forventet, så er man ramt af panik. Der er et større global opvarmnings signal i at 2017 sommeren endte på normalen end af 2018 sommer var rekord varm. Når al forskning inden for klimatologi / meteorologi / generel naturvidenskab, skal pålægges et global opvarmningsstempel, så er man ramt af et paradigme eller en panik, som ikke er til gavn for forskningsfriheden og dermed den mulige tilgengængelige viden. Ja global opvarmning er bekymrende, men skal vi ikke alligevel tage en dyb indånding og sikre at politisk beslutninger og videnskabelig forskning ikke foretages i panik, og dermed i blindhed for alterntive eller blot anden relevant viden. Eksempelvis ville landmændene sikkert være interesseret i at fange en 2018 sommer i marts frem for juni måned, når den forekommer igen. Dette opnås ikke nødvendigvis under et videnskabeligt paradigme som hedder global opvarmning.

    Og hertil kan det hele koges ned til irritation over navnet greta thunberg.
    Sår du tvivl om den videnskabelige evidens for klimaforandringerne? Det er vist på niveau med at blive irriteret over svenske pigenavne. Ellers er det eneste jeg kan læse ind i din tekst at Greta svigter os alle ved ikke at læse op på kemien bag carbontrapping og aerodynamikken omkring vindmøller. Tænk at hun bare sjofler tiden hen med at få alverdens ledere i tale for at få fokus på en sag som vitterligt er af vital betydning for vores samfunds stabilitet og dermed hendes fremtidsudsigter.
    Tryk er ikke en vektor!

  19. De følgende 11 brugere er enige:

  20. #1272
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    244

    Re: Ord der irriterer

    Lad os bare tilføje “for real” til den liste. Jeg kan vel undskylde mig med min choktilstand i situationen?
    Tryk er ikke en vektor!

  21. #1273
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Når man begynder at godkende undvisningsmaterialer i den vestligeverden som påstår at klimaforandringerne er en større trussel for menneskeheden end den atomare trussel var i 80erne, så er man ramt af panik. Når ord som fortabt bliver brugt som argumentation for netop at strejke frem for det rigtige, nemlig at dygtiggører sig så meget som muligt og derigennem finde en løsning på problemet så er man ramt af panik. Når det hele sker oven på en meteorologisk outlier, der i øvrigt endte fuldstændig som forventet, så er man ramt af panik. Der er et større global opvarmnings signal i at 2017 sommeren endte på normalen end af 2018 sommer var rekord varm. Når al forskning inden for klimatologi / meteorologi / generel naturvidenskab, skal pålægges et global opvarmningsstempel, så er man ramt af et paradigme eller en panik, som ikke er til gavn for forskningsfriheden og dermed den mulige tilgengængelige viden. Ja global opvarmning er bekymrende, men skal vi ikke alligevel tage en dyb indånding og sikre at politisk beslutninger og videnskabelig forskning ikke foretages i panik, og dermed i blindhed for alterntive eller blot anden relevant viden. Eksempelvis ville landmændene sikkert være interesseret i at fange en 2018 sommer i marts frem for juni måned, når den forekommer igen. Dette opnås ikke nødvendigvis under et videnskabeligt paradigme som hedder global opvarmning.

    Og hertil kan det hele koges ned til irritation over navnet greta thunberg.
    Nu er stort set alle videnskabsfolk, forskere og eksperter på det her område jo rørende enige med lille Greta: Det, der er brug for, er ikke at tage en dyb indånding og håbe på, at forskningen skal sende os et mirakel. De ved, hvad løsningen er - problemet er viljen til at tage de "svære" beslutninger.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  22. De følgende 9 brugere er enige:

  23. #1274
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af 11Nielsen Se meddelelser
    Sår du tvivl om den videnskabelige evidens for klimaforandringerne? Det er vist på niveau med at blive irriteret over svenske pigenavne. Ellers er det eneste jeg kan læse ind i din tekst at Greta svigter os alle ved ikke at læse op på kemien bag carbontrapping og aerodynamikken omkring vindmøller. Tænk at hun bare sjofler tiden hen med at få alverdens ledere i tale for at få fokus på en sag som vitterligt er af vital betydning for vores samfunds stabilitet og dermed hendes fremtidsudsigter.
    Nej jeg stiller ikke spørsmålstegn ved den videnskabelige konsensus om at mennesket bidrager til at opvarme jordkloden. Men, som paradigme vil jeg mene at der er risiko for at god reel videnskab omkring atmosfæriske fænonmener som går tabt. Eksempelvis at besvare spørgsmålet, hvorfor var 2018 sommeren så varm i nordvest europa som den var. Den ene grad i forhold til normalen kan tilskrive global opvarmning, men det kan de resterende 3 grader ikke. Og disse er også yderst relevant at forstå årsagen til, hvis man som jeg, er interesseret i at fange en lignende sommer en anden gang.

  24. #1275
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    483

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Nej jeg stiller ikke spørsmålstegn ved den videnskabelige konsensus om at mennesket bidrager til at opvarme jordkloden. Men, som paradigme vil jeg mene at der er risiko for at god reel videnskab omkring atmosfæriske fænonmener som går tabt. Eksempelvis at besvare spørgsmålet, hvorfor var 2018 sommeren så varm i nordvest europa som den var. Den ene grad i forhold til normalen kan tilskrive global opvarmning, men det kan de resterende 3 grader ikke. Og disse er også yderst relevant at forstå årsagen til, hvis man som jeg, er interesseret i at fange en lignende sommer en anden gang.
    Nu er der jo udsving i vejret, og den ene grad er et gennemsnit. Men konsekvensen af den globale opvarming er, at vi får langt større udsving i vejret, meget mere ekstremt vejr- og så en gennemsnitlig temperaturstigning. Derfor er 2018 bestemt forbundet med den globale opvarming.
    Og det irriterer mig ganske meget, når ønsket om handling på klimaområdet bliver omtalt som panik. Det er det slet ikke. Det er et spørgsmål om, at hvis vi skal nøjes med 1,5 grader - og alle de problemer, det medfører- så skal vi handle nu. Vi kan ikke vente og tro på, at det forsvinder af sig selv, eller teknologien af selv kommer og redder os
    Sidst redigeret af gunner : 15.03.19 kl. 16:55
    FORZA KØBENHAVN
    gunner's Avatar

  25. De følgende 8 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ord der glæder
    By Anders in forum Diverse
    Svar: 57
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 21:05
  2. Er Ankergren et fy-ord?
    By Hjaltefanden in forum De korte linier
    Svar: 40
    Sidste Meddelelse: 20.12.06, 10:53
  3. Jeg Mangler ord
    By vandr in forum De korte linier
    Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 03.10.05, 16:20
  4. Ord er overflødige
    By pires in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 15.07.04, 00:36
  5. Hvad irriterer dig mest?
    By Pope Dope in forum De korte linier
    Svar: 21
    Sidste Meddelelse: 01.12.03, 15:28

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •