Side 86 af 103 FørsteFørste ... 36768384858687888996 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,276 til 1,290 af 1537

Emner: Ord der irriterer

  1. #1276
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Ord der irriterer

    Bjørn Lomborg er spot on i dagens USA Today. Ren panik, de her demonstranter har gang i at skabe.

    https://eu.usatoday.com/story/opinio...mn/3155906002/

  2. #1277
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    483

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Bjørn Lomborg er spot on i dagens USA Today. Ren panik, de her demonstranter har gang i at skabe.

    https://eu.usatoday.com/story/opinio...mn/3155906002/
    Bjørn Lomborg er en statistiker, der aldrig har anet noget som helst om klima. Eneste grund til, at han har fået penge og opmærksomhed er, at han er blevet brugt af neoliberalister til at legitimere, at det der klima ikke kan betale sig at gøre noget ved. Hvis vi nu for femten år siden havde lyttet til klimaforskere i stedet for Lomborg, så kunne der nok have været behov for mindre drastiske beslutninger nu.
    FORZA KØBENHAVN
    gunner's Avatar

  3. De følgende 6 brugere er enige:

  4. #1278
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    244

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Bjørn Lomborg er spot on i dagens USA Today. Ren panik, de her demonstranter har gang i at skabe.

    https://eu.usatoday.com/story/opinio...mn/3155906002/
    Bjørn Lomborg har så vidt vides aldrig været spot on, bortset måske fra når det kommer til hvor meget stof der mindst skal bruges til t-shirts. Hvem snakker om panik? Der råbes på handling når der ikke er handling. At lade stå til er ikke en mulighed. Slet ikke hvis man foretrækker status quo. At der findes folk med en anden agenda har jeg svært ved at fatte.
    Tryk er ikke en vektor!

  5. De følgende 6 brugere er enige:

  6. #1279
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af 11Nielsen Se meddelelser
    Bjørn Lomborg har så vidt vides aldrig været spot on, bortset måske fra når det kommer til hvor meget stof der mindst skal bruges til t-shirts. Hvem snakker om panik? Der råbes på handling når der ikke er handling. At lade stå til er ikke en mulighed. Slet ikke hvis man foretrækker status quo. At der findes folk med en anden agenda har jeg svært ved at fatte.
    Prøv at læse artiklen.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #1280
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Prøv at læse artiklen.
    Argumentationen i den artikel er helt hen i vejret, og jeg forstår ikke, hvorfor der fortsat er folk, der tager Lomborg seriøst.

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #1281
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Argumentationen i den artikel er helt hen i vejret, og jeg forstår ikke, hvorfor der fortsat er folk, der tager Lomborg seriøst.
    Helt i orden. Jeg undrer mig tilsvarende over, at nogen mener, vi kan løse verdens problemer på "at føle det" Liste Å freak style. Lomborg er netop saglig med underbyggende fakta.

    Lad videnskab/teknologi løse det her, som det er gjort hver gang, der har været dommedagsprofetier (fx løbe tør for energi, ozonlag, regnskove osv.).

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #1282
    Tilmeldingsdato
    May 2008
    Indlæg
    108

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Bjørn Lomborg er spot on i dagens USA Today. Ren panik, de her demonstranter har gang i at skabe.

    https://eu.usatoday.com/story/opinio...mn/3155906002/
    Der var heller ingen problemer med overholdelsen af menneskerettigheder i emiraterne. Vores nye medejer er også en enorm bidragsyder til det danske samfund. Skal vi også bygge en mur syd for Dybbøl mølle? Kan vi evt. blive fri for Fox News herinde?

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #1283
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    244

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Helt i orden. Jeg undrer mig tilsvarende over, at nogen mener, vi kan løse verdens problemer på "at føle det" Liste Å freak style. Lomborg er netop saglig med underbyggende fakta.

    Lad videnskab/teknologi løse det her, som det er gjort hver gang, der har været dommedagsprofetier (fx løbe tør for energi, ozonlag, regnskove osv.).
    Lomborg er kendt for netop at plukke i data for at promovere en politisk agenda. Senest olieindustrien. Han er netop ikke saglig. Artiklen du linker til er et partsindlæg. Ikke faktuel!

    Det er glimrende eksempler du kommer med. Eksempler på, at der skal folkelige krav og opmærksomhed på problemer der skal løses. Teknologi kommer ikke af sig selv! Og nå ja hverken regnskov eller ozonlag er reddet for alvo, og energikrisen blev ikke løst af teknologivindinger.
    Tryk er ikke en vektor!

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #1284
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Helt i orden. Jeg undrer mig tilsvarende over, at nogen mener, vi kan løse verdens problemer på "at føle det" Liste Å freak style. Lomborg er netop saglig med underbyggende fakta.

    Lad videnskab/teknologi løse det her, som det er gjort hver gang, der har været dommedagsprofetier (fx løbe tør for energi, ozonlag, regnskove osv.).
    Du mener "føle" ligesom stort set alle videnskabsfolk, der ved noget om det her? Videnskaben har jo råbt op om det her problem i årtier. Det handler overhovedet ikke om at "føle". Vi har blot fået temmelig travlt, fordi videnskaben har talt for døve øren så længe.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #1285
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Du mener "føle" ligesom stort set alle videnskabsfolk, der ved noget om det her? Videnskaben har jo råbt op om det her problem i årtier. Det handler overhovedet ikke om at "føle". Vi har blot fået temmelig travlt, fordi videnskaben har talt for døve øren så længe.
    Nej, det var ikke, hvad jeg sagde. "Føle" efter en løsning i panik. Alle menneskehedens store problemer er jo netop blevet løst inden deadline af teknologi/innovation.

  19. #1286
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    203

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Nej, det var ikke, hvad jeg sagde. "Føle" efter en løsning i panik. Alle menneskehedens store problemer er jo netop blevet løst inden deadline af teknologi/innovation.
    Jeg er ikke helt sikker på at den halvdel af Europas befolkning der omkom under Den sorte død vil være helt enige i den påstand.

  20. #1287
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    483

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Prøv at læse artiklen.
    Det havde jeg, men det ændrer ikke en pind ved, at man ikke kan tage Lomborg seriøst. Vi kan ikke bare læne os tilbage og tro på, at det løser sig af sig selv. Og så ignorerer han i sine økonomiske argumenter i øvrigt totalt de migrationsstrømme, der vil følge, hvis vi ikke lykkes.
    Der er ikke noget med at føle i det her- det er et spørgsmål om, at tiden er alt for fremskreden til, at vi kan vente på, at løsningen falder ned fra himlen
    FORZA KØBENHAVN
    gunner's Avatar

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #1288
    Tilmeldingsdato
    Mar 2008
    Indlæg
    392

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af Malingo Se meddelelser
    Jeg er ikke helt sikker på at den halvdel af Europas befolkning der omkom under Den sorte død vil være helt enige i den påstand.
    Nogen ville måske endda være så frække at mene, at teknologien også snævert missede deadline på et par verdenskrige, tilbagevendende hungersnød, og i dén dur. Men hey. Måske er vi heldige at få sci-fi’et os ud af dén her. For... ellers BLIVER nogen nødt til at gøre noget. Måske endda os allesammen.
    Række 23 - Du skal ikke komme her og blive væk.
    Jinx's Avatar

  23. #1289
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    136

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Nej, det var ikke, hvad jeg sagde. "Føle" efter en løsning i panik. Alle menneskehedens store problemer er jo netop blevet løst inden deadline af teknologi/innovation.
    At teknologi/innovation har løst alle menneskehedens problemer er i bedste fald nonsens. Det er jo ikke sådan, at der er en iboende kraft i teknologi, der gør, at løsninger ud af det blå pludselig opstår, fordi teknologi har en guddommelig kraft, der kommer til menneskeheden, når det ser aller sorteste ud....

    At man finder teknologiske løsninger skyldes jo netop, at nogle magthavere, forskere, erhvervsfolk eller lignende vælger at prioritere at prøve at løse et problem. De vælger at handle. Og ud af den prioritering kan der så opstå en løsning, der qua vores tidsalder lige nu ofte er af teknologisk karakter.

    Og som jeg forstår klimademonstrationerne, prøver de jo netop at råbe magthaverne op, så området bliver prioriteret. Så der bliver handlet. Og så man kan finde en løsning. Så problemer bliver kun løst inden deadline, hvis der rent faktisk bliver handlet i tide. Som de unge nu råber op om.


  24. #1290
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af gunner Se meddelelser
    Bjørn Lomborg er en statistiker, der aldrig har anet noget som helst om klima. Eneste grund til, at han har fået penge og opmærksomhed er, at han er blevet brugt af neoliberalister til at legitimere, at det der klima ikke kan betale sig at gøre noget ved....
    Der må jeg lige rette en alvorlig og udbredt misforståelse.

    Lomborg er så ABSOLUT ikke statistiker. Han har en kandidat i statskundskab, og han ville ikke genkende en p-værdi, om den så hoppede op og bed ham i røven. Som en der - personligt - har set ham fremlægge fuldstændig SINDSYGE ekstrapoleringer med fremskrivninger af f.eks. udviklingen af benzin-motorer, som endte med at udnytte langt over 100% af energien i benzin og lignende matematiske og fysiske misfostre - så vil jeg godt have ham holdt langt væk fra samtlige naturvidenskabelige grene.

    Han kan - som han også gør i den artikel der linkes til - f.eks. pryde sig med titlen: Opinion contributor. Det er så langt ekspertisen rækker.

    Resten er jeg meget enig i.

    Det skal dog siges, at jeg sådan set er enig i mange af de _principper_ han taler om. Det giver fint mening, at bruge pengene så klogt som muligt, der hvor det giver mest effekt.
    Sidst redigeret af ougar : 16.03.19 kl. 12:35
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Ord der glæder
    By Anders in forum Diverse
    Svar: 57
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 21:05
  2. Er Ankergren et fy-ord?
    By Hjaltefanden in forum De korte linier
    Svar: 40
    Sidste Meddelelse: 20.12.06, 10:53
  3. Jeg Mangler ord
    By vandr in forum De korte linier
    Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 03.10.05, 16:20
  4. Ord er overflødige
    By pires in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 15.07.04, 00:36
  5. Hvad irriterer dig mest?
    By Pope Dope in forum De korte linier
    Svar: 21
    Sidste Meddelelse: 01.12.03, 15:28

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •