Side 93 af 103 FørsteFørste ... 438390919293949596 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,381 til 1,395 af 1537

Emner: Ord der irriterer

  1. #1381
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af MCN Se meddelelser
    Farligt vejr... (det er for helvede bare varmt)

    MCN
    Nu er jeg lige nød til at forsvare mit erhverv. Det ses tydeligt i dødsstatistikker at varme giver overdødelighed, når den har styrke af det vi oplever i øjeblikket. Det gælder dog primært for folk der i forvejen er svage. Det så man blandt andet i 2018 hvor uge 30/31 havde en tydelig overdødelighed.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #1382
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Nu er jeg lige nød til at forsvare mit erhverv. Det ses tydeligt i dødsstatistikker at varme giver overdødelighed, når den har styrke af det vi oplever i øjeblikket. Det gælder dog primært for folk der i forvejen er svage. Det så man blandt andet i 2018 hvor uge 30/31 havde en tydelig overdødelighed.
    Jeg er med på, hvad du mener, men det kunne jo klares med at sige, at det bliver meget varmt og husk at drikke rigeligt og lad være med at sidde direkte i solen (altså ting, som alle udmærket ved). Det er imidlertid ikke længere nok til at folk hører efter (og det er det, der irriterer), for så drukner budskabet i alle de andre medieoverskrifter, der er blevet pitchet og vinklet, så de skaber klik på links. Det er selvforstærkende og sat på spidsen forventer jeg, at vi snart har følgende betegnelser for vejr: farligt vejr, meget farligt vejr og ekstremt farligt vejr- for ellers er der ingen, der gider bekymre sig om vejret. Og mon ikke vi snart ser betegnelsen dødsensfarligt vejr om en længerevarende varmeperiode.

    MCN

  4. #1383
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af MCN Se meddelelser
    Jeg er med på, hvad du mener, men det kunne jo klares med at sige, at det bliver meget varmt og husk at drikke rigeligt og lad være med at sidde direkte i solen (altså ting, som alle udmærket ved). Det er imidlertid ikke længere nok til at folk hører efter (og det er det, der irriterer), for så drukner budskabet i alle de andre medieoverskrifter, der er blevet pitchet og vinklet, så de skaber klik på links. Det er selvforstærkende og sat på spidsen forventer jeg, at vi snart har følgende betegnelser for vejr: farligt vejr, meget farligt vejr og ekstremt farligt vejr- for ellers er der ingen, der gider bekymre sig om vejret. Og mon ikke vi snart ser betegnelsen dødsensfarligt vejr om en længerevarende varmeperiode.

    MCN
    Jeg er enig, og en stor udfordring for de offentligt ansatte meteorologerne er hvordan man kommunikerer, så det ikke overfortolkes af medierne.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:
    MCN

  6. #1384
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    425

    Re: Ord der irriterer

    Vanvittig, eller rettere det ekstreme overforbrug af ordet af både medier og helt almindelige mennesker.

    Vanvittig kamp, vanvittigt mål, vanvittige scener, vanvittigt vejr, vanvittig kø.... ja, alt er åbenbart vanvittigt i 2020.

  7. De følgende 9 brugere er enige:

  8. #1385
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Ord der irriterer

    Varianter af ignorere som "iknorere", eller den mere irriterende "ignjorere". Ignorere... egentlig ikke så svært.
    Sidst redigeret af rmjdk : 01.09.20 kl. 11:45
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #1386
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    368

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af rmjdk Se meddelelser
    Varianter af ignorere som "iknorere", eller den mere irriterende "ignjorere". Ignorere... egentlig ikke så svært.
    Kan du ikke bare ignorere det? ;)
    Øvre C'er

  11. Den følgende bruger er enig i dette:
    MZ

  12. #1387
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af rmjdk Se meddelelser
    Varianter af ignorere som "iknorere", eller den mere irriterende "ignjorere". Ignorere... egentlig ikke så svært.
    Hvor forekommer det?

    Tilbage til tråden: den oftere og oftere (også herinde) benyttede term: penis-transfer.

    MCN

  13. De følgende 10 brugere er enige:

  14. #1388
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    196

    Re: Ord der irriterer

    Renovation... Eller ikke så meget selve ordet, men ordet brugt i forbindelse med en istandsættelse eller renovering.

    Som når Copenhagen Sundays skriver
    Copenhagen Corner, det tidligere Central Park, i Parken er under kraftig renovation

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #1389
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    425

    Re: Ord der irriterer

    “Dansen med Corona”

    Ja ja, det er vel teknisk set en frase og ikke ét ord, men alligevel... Dø! Nu! Plz!

  17. De følgende 11 brugere er enige:

  18. #1390
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af Bubbibjørnen Se meddelelser
    “Dansen med Corona”

    Ja ja, det er vel teknisk set en frase og ikke ét ord, men alligevel... Dø! Nu! Plz!
    Og i samme dur: coronabombe

    MCN

  19. #1391
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,625

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af Bubbibjørnen Se meddelelser
    Vanvittig, eller rettere det ekstreme overforbrug af ordet af både medier og helt almindelige mennesker.

    Vanvittig kamp, vanvittigt mål, vanvittige scener, vanvittigt vejr, vanvittig kø.... ja, alt er åbenbart vanvittigt i 2020.
    2020 er da et pænt... vanvittigt.. år indtil videre!?
    " Vi ser det som et relativt afslappet tiltag. Hvis du ikke engang vil det, som vi har bedt dem om at gøre, så er det vores konklusion, at så er du der nok af de forkerte årsager" - Citat: Dan Hammer

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #1392
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af MCN Se meddelelser
    Og i samme dur: coronabombe

    MCN
    Findes der et sammensat ord, hvor corona indgår, som ikke er voldsomt irriterende?

  22. #1393
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Findes der et sammensat ord, hvor corona indgår, som ikke er voldsomt irriterende?
    Coronaøl.

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #1394
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    885

    Re: Ord der irriterer

    Når kommentatorerne bruger ordet “kuglen” istedet for “bolden”
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'

  25. De følgende 3 brugere er enige:

  26. #1395
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Findes der et sammensat ord, hvor corona indgår, som ikke er voldsomt irriterende?
    Corona er jo irriterende, men her hentydes til mediernes brug af overdrevne suffikser, for at øge lysten til at klikke på en `historie`. Det udvander sproget og gør alting lige gyldigt og dermed ligegyldigt. (Men, måske burde jeg poste det i DPMA-tråden i stedet).

    MCN

  27. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ord der glæder
    By Anders in forum Diverse
    Svar: 57
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 21:05
  2. Er Ankergren et fy-ord?
    By Hjaltefanden in forum De korte linier
    Svar: 40
    Sidste Meddelelse: 20.12.06, 10:53
  3. Jeg Mangler ord
    By vandr in forum De korte linier
    Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 03.10.05, 16:20
  4. Ord er overflødige
    By pires in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 15.07.04, 00:36
  5. Hvad irriterer dig mest?
    By Pope Dope in forum De korte linier
    Svar: 21
    Sidste Meddelelse: 01.12.03, 15:28

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •