Side 55 af 103 FørsteFørste ... 5455253545556575865 ... SidsteSidste
Viser resultater 811 til 825 af 1539

Emner: Ord der irriterer

  1. #811
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,218

    Re: Ord der irriterer

    Ordet "Kemi". Brugt som at: "Vi skal undgå Kemi". Kære venner, der er kemi alle steder. Brug i stedet: "vi skal undgå farlige kemikalier"

  2. De følgende 8 brugere er enige:

  3. #812
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    437

    Re: Ord der irriterer

    "Smukfest", som åbenbart langsomt men sikkert har udkonkurreret det gamle "Skanderborg Festival". Jeg ved ikke præcis hvornår navnet har overtaget, men jeg ved at det alene er nok til at jeg ikke gider sætte mine ben der. At der åbenbart, jf. festivalens hjemmeside www.smukfest.dk følger et helt katalog af tumpelingo med gør kun det hele meget værre; De Smukke Nyheder, Smuksøndag osv. osv. SÅ SMUK DA RØVEN!!!!!


  4. #813
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009
    Indlæg
    763

    Re: Ord der irriterer

    "Gamsten" om Morten Gamst Pedersen. Chancen for, at vi skriver med 'The Gamst', synes forholdsvis stor, så det kan godt gå hen og blive lidt træls at høre på. Havde det nu været for at spare på bogstaver - a'la 'TK' - jamen, bevares da, men det er altså hele to bogstaver yderligere. Og jo, 'MGP' kommer nok til at skabe en del forvirring, for er det ikke det der musikhalløj, og skal det foregå i Parken og alt det jazz - Men skal vi ikke nøjes med de to? Så kan de af os, der har tid og overskud skrive "Gamst", mens dem der lever livet i overhalingsbanen kan skrive "MGP".

    Hvorfor det skal være i bestemt form lige pludselig, forstår jeg især ikke, når nu Morten Olsen skal hetzes for at skrive "Corneliussen". Men jeg lover jer dette - Hvis han skal kaldes "Gamsten", så skal jeg personligt smide -en på alle vores spillere. Og så kan det nok være, at I lærer det.

  5. De følgende 8 brugere er enige:

  6. #814
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af Socdk Se meddelelser
    Hvorfor det skal være i bestemt form lige pludselig, forstår jeg især ikke, når nu Morten Olsen skal hetzes for at skrive "Corneliussen".
    Det er ikke specielt pludseligt. Det har nordmændene kaldt ham i presse og folkemund i et årti.

    Hvilket på ingen måde gør det mindre irriterende - tværtimod. Norsk presses øgenavne er pr definition skideirriterende, og dette er et storslået eksempel. Måtte 'Gamsten' i givet fald blive lige så sjældent brugt som Myklands norske, irriterende tilnavn 'Myggen'.

    mvh,
    -smølle

  7. De følgende 4 brugere er enige:

  8. #815
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Ord der irriterer

    "Ibinok".

    mvh,
    -smølle


  9. #816
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,308

    Re: Ord der irriterer

    Hvad er en Ibinok?

  10. #817
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,692

    Re: Ord der irriterer

    Det er et lille monster, der ser nogenlunde således ud:

    C3F5012AFA2D58F92DBDE7B216D94_h498_w598_m2.jpg
    .




    Plastic since '92

    .
    Registreret HO-ligan's Avatar

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #818
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    413

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af Registreret HO-ligan Se meddelelser
    Det er et lille monster, der ser nogenlunde således ud:


    Puuhaa, det ser væmmeligt ud, både højre og venstre side af billedet!!

    C3F5012AFA2D58F92DBDE7B216D94_h498_w598_m2.jpg

  13. #819
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Ord der irriterer

    'Fuglekvidder'.

    For pokker, hvis man ikke lige er vild med ordet 'skinkesalat' er det vel ikke så sært. Men skal der absolut findes på et eller andet weird ord som tilnavn, hvorfor så ikke vælge et der
    1. ikke er i den mest fesne 1% af alle danske ord, og
    2. giver bare gnist af mening?


    Fuglekvidder??? Come on!!

  14. De følgende 9 brugere er enige:

  15. #820
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    494

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    'Fuglekvidder'.

    For pokker, hvis man ikke lige er vild med ordet 'skinkesalat' er det vel ikke så sært. Men skal der absolut findes på et eller andet weird ord som tilnavn, hvorfor så ikke vælge et der
    1. ikke er i den mest fesne 1% af alle danske ord, og
    2. giver bare gnist af mening?


    Fuglekvidder??? Come on!!
    Nu er det med kvidder jo en ældre sag jvf HC Andersen : http://www.andersenstories.com/da/an.../snedronningen
    Ordbog over det danske sprog nævner en forekomst i 1924 : http://ordnet.dk/ods/ordbog?query=fuglekvidder

    Så om kan lide ordet (eller anvendelsen af kvidre) er selvfølgelig en smags sag (og om man kan lide vores store eventyrdigter ;) )

    Mvh Bjørn

  16. #821
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,550

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af bagger Se meddelelser
    Nu er det med kvidder jo en ældre sag jvf HC Andersen : http://www.andersenstories.com/da/an.../snedronningen
    Ordbog over det danske sprog nævner en forekomst i 1924 : http://ordnet.dk/ods/ordbog?query=fuglekvidder

    Så om kan lide ordet (eller anvendelsen af kvidre) er selvfølgelig en smags sag (og om man kan lide vores store eventyrdigter ;) )

    Mvh Bjørn
    Jeg tror det er "fuglekvidder" i betydningen "skinkesalat", der vækker -smølles retfærdige irritation, men jeg skal indrømme at jeg heller ikke kendte denne betydning før jeg læste indlægget.

  17. De følgende 7 brugere er enige:

  18. #822
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    494

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af Martin CX Se meddelelser
    Jeg tror det er "fuglekvidder" i betydningen "skinkesalat", der vækker -smølles retfærdige irritation, men jeg skal indrømme at jeg heller ikke kendte denne betydning før jeg læste indlægget.
    Okay, den betydning havde jeg heller ikke hørt før, så eninger lige -smølle.

    Mvh Bjørn

  19. #823
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Ord der irriterer

    'Dødens gruppe'.

    Som i "København havnede i dødens gruppe". Hvilket der ser ud til at være noget af en konsensus om.

    Hold nu op. At et mindre stærkt hold fra lag 4 møder et rasende stærkt hold fra lag 1, et meget stærkt hold fra lag 2 og et rigtig godt hold fra lag 3, det er altså ikke Dødens gruppe. Det er en helt almindelig Champions League-gruppe.


  20. #824
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,225

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    'Dødens gruppe'.

    Som i "København havnede i dødens gruppe". Hvilket der ser ud til at være noget af en konsensus om.

    Hold nu op. At et mindre stærkt hold fra lag 4 møder et rasende stærkt hold fra lag 1, et meget stærkt hold fra lag 2 og et rigtig godt hold fra lag 3, det er altså ikke Dødens gruppe. Det er en helt almindelig Champions League-gruppe.
    Du glemmer da vist, at der samtidig er tale om det stærkeste hold fra lag 4. Bare spørg Bert. ;-)
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  21. #825
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Ord der irriterer

    Kun hvis jeg i samme omgang må nævne, at vi møder det fjerdebedste fra 1. lag, det ringeste fra 2., og det næstringeste fra 3. DØDELIGT!! ;-)

  22. De følgende 3 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ord der glæder
    By Anders in forum Diverse
    Svar: 57
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 21:05
  2. Er Ankergren et fy-ord?
    By Hjaltefanden in forum De korte linier
    Svar: 40
    Sidste Meddelelse: 20.12.06, 10:53
  3. Jeg Mangler ord
    By vandr in forum De korte linier
    Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 03.10.05, 16:20
  4. Ord er overflødige
    By pires in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 15.07.04, 00:36
  5. Hvad irriterer dig mest?
    By Pope Dope in forum De korte linier
    Svar: 21
    Sidste Meddelelse: 01.12.03, 15:28

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •