Side 57 af 103 FørsteFørste ... 7475455565758596067 ... SidsteSidste
Viser resultater 841 til 855 af 1537

Emner: Ord der irriterer

  1. #841
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    466

    Re: Ord der irriterer

    Enig - Jess Thorup var jeg gerne foruden - munddiarre - der er sgu ikke mange blinde - no offence - der ser tv. .......Jess!!!

  2. #842
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    227

    Re: Ord der irriterer

    Tys-tys-kilde


  3. #843
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    100

    Re: Ord der irriterer

    "Outstanding" på dansk TV.

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #844
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    170

    Re: Ord der irriterer

    "Brønder" om folk fra BIF. Man kan for min skyld kalde dem de pisgule, de uvaskede, voldspsykopaterne osv osv, men brønderne?? Det lyder bare skidt.
    Sakset fra FCK - Lyon tråden: "Så fordi vi er nogen der har det mega stramt over at se en tidligere brønder spille i FCK og som reagere på det, så hiver du "små hjerner små fornøjelser" frem? Der må du da kunne gøre bedre. Jeg forstår slet ikke at man mener at Stephan skal have en fair chance, han starter ikke på 0 ligesom så mange andre. Han er i minus fra begyndelsen og må finde sig i det! Jeg synes ikke vi som fans skylder ham nogen form for opbakning! Men du skal da være hjertelig velkommen til at få dig en Stephan trøje og vise ham din støtte. Men respekter venligst at der findes medfans der har det anderledes end dig og ikke bare vil "acceptere" en tidligere brønder i FCK! Men husk din indstillling den dag vi signer en rigtig vestegns dreng som fisse Mike. Gud forbyde det!"


  6. #845
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    343

    Re: Ord der irriterer

    "nedstirre" som bla. brugt her: http://sidelinien.dk/forums/showthre...rre#post626694 i stedet for det gode gamle nidstirre

    Jaja, jeg ved da godt at det ikke er decideret forkert, men det skal ikke afholde mig fra både at rynke på næsen og især kimse af!


    BØF me udvidelse til Chrome

    ♪ A Wizards Staff Has A Knob On The End ♪
    cphwizard's Avatar


  7. #846
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Ord der irriterer

    Ordet 'fjumreår' irriterer mig igen i år. Det er nok en never ending story. (At det, af Ritzsau, er stavet forkert, gør ikke irritationen mindre)
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  8. De følgende 5 brugere er enige:

  9. #847
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,155

    Re: Ord der irriterer

    "tankevækkende"

    Især når det postes på Facebook - uden tilføjelse af nogle tanker eller reflektion overhovedet - men blot er ledsaget af 1landet link, afsenderen har klikket på. Det virker som en gratis joker at spille ud, og det irriterer mig. Hvad er det du mener? At det er for galt? At vi i Vesten bør sende chokoladesmagsprøver til Afrika? Du bliver nødt til at mene noget, når du siger, at noget er tankevækkende!
    Mvh.
    Maarum

    Angreb: Kolfuss Glasbein (Reykjavik) -- Mfumle Notembo (Alkmaar)
    Midt: Inge Bjørnebrygg (Lyn) -- Heinz Niemahls (R/W Essen) -- Nema Talenta (NK Rijeka) -- John Longshot (Motherwell)
    Forsvar: Sebastian Altmann (Salzburg) -- Manuel Carta Roja (Mallorca) -- Gulbis Panikaa (Tallinn) -- Andreas Chanslöst (IFK)
    Målmand: Droop van Saebehand (Willem II)

  10. De følgende 8 brugere er enige:

  11. #848
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Ord der irriterer

    'Brügge'.

    Nej, journalister - og det er jer, jeg kigger strikst efter - der er ikke et ü i Brugge. Med mindre man er tysker. Og det er man ikke. Stram nu for helvede op!

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #849
    Cbas er online nu Har de rigtige meninger
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    138

    Re: Ord der irriterer

    "Personligt"

    Jeg kan ikke længere klare at folk siger; "... for mig personligt så synes jeg bla bla bla ... " eller "... personligt så mener jeg at bla bla bla ...". Jeg ved godt at det er en sprogtrent og egentlig bare er et fyldord for lige give hjernen noget tænketid, men at mene noget eller synes noget, er vel "personligt" det sekund man siger det. Jeg er begyndt at spørge tilbage, når folk i deres personlige sprogrus mener eller synes et eller andet ligegyldigt, om de er sikre på om de mener det personligt eller upersonligt. 10-øren har ikke ramt jorden endnu.

  14. #850
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af Jobbeelg Se meddelelser
    Ordet 'fjumreår' irriterer mig igen i år. Det er nok en never ending story. (At det, af Ritzsau, er stavet forkert, gør ikke irritationen mindre)
    *Ritzau ;)

  15. De følgende 7 brugere er enige:

  16. #851
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    2,174

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af Cbas Se meddelelser
    "Personligt"

    Jeg kan ikke længere klare at folk siger; "... for mig personligt så synes jeg bla bla bla ... " eller "... personligt så mener jeg at bla bla bla ...". Jeg ved godt at det er en sprogtrent og egentlig bare er et fyldord for lige give hjernen noget tænketid, men at mene noget eller synes noget, er vel "personligt" det sekund man siger det. Jeg er begyndt at spørge tilbage, når folk i deres personlige sprogrus mener eller synes et eller andet ligegyldigt, om de er sikre på om de mener det personligt eller upersonligt. 10-øren har ikke ramt jorden endnu.

    Du har ret i, at det er en irriterende trend* at folk vaccinerer deres sprog i så høj grad, men der er ikke tale om hverken et fyldord, eller noget der giver hjernen tænketid. Det er en sætningsadverbial, altså et udtryk du sætter ind for at modificere, oftest svække dit udsagn.

    Det er altså samme type handling som når man starter en sætning med "såvidt jeg ved" eller "jeg har engang hørt at", og har en klart defineret sproglig funktion.
    Sidst redigeret af NewerNN : 03.08.14 kl. 08:28 Årsag: manglende ord
    Mvh.,

    NewerNN.
    ----
    "FCK er vor tids svar på Yoyo'en, Buffalo-sko, Pokemon-kort eller Burberry halstørklæder."

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #852
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    393

    Re: Ord der irriterer

    Danskere, som bruger det britiske udtryk "lads". Jeg støder især på ordet på Man Uniteds danske fan-forum, hvor mine øjne løber i vand og begynder at klø hver gang jeg ser det. Det er dog endnu værre, når folk siger det. En ting er, at det lyder horribelt på britisk, men når ordet forvilder sig i en dansk sætning, det er øretortur. Desuden har vores kære Steve De Ridder en yderst uheldig vane med at benytte ordet - dog på engelsk.

  19. De følgende 5 brugere er enige:

  20. #853
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Ord der irriterer

    Navnet Christiansen udtalt Christiansen dvs. med tryk på a'et.

    Det er sikkert ikke ukorrekt, men det lyder dumt og bondsk.
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  21. De følgende 5 brugere er enige:

  22. #854
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    393

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af Jobbeelg Se meddelelser
    Navnet Christiansen udtalt Christiansen dvs. med tryk på a'et.

    Det er sikkert ikke ukorrekt, men det lyder dumt og bondsk.
    Især hvis man er udstyret med efternavnet, og konstant skal høre på håndboldkommentatorer der udtaler det på den måde - det er jeg...

  23. #855
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Ord der irriterer

    Det irriterer mig, når Jesper Grønkjær kalder Zanka for Mathias 'Zanka' Jørgensen når han kommentarer.
    Jeg synes (i det her tilfælde), at det er underligt at omtale en tidligere holdkammerat ved fuldt navn.
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  24. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ord der glæder
    By Anders in forum Diverse
    Svar: 57
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 21:05
  2. Er Ankergren et fy-ord?
    By Hjaltefanden in forum De korte linier
    Svar: 40
    Sidste Meddelelse: 20.12.06, 10:53
  3. Jeg Mangler ord
    By vandr in forum De korte linier
    Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 03.10.05, 16:20
  4. Ord er overflødige
    By pires in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 15.07.04, 00:36
  5. Hvad irriterer dig mest?
    By Pope Dope in forum De korte linier
    Svar: 21
    Sidste Meddelelse: 01.12.03, 15:28

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •