Side 58 af 103 FørsteFørste ... 8485556575859606168 ... SidsteSidste
Viser resultater 856 til 870 af 1539

Emner: Ord der irriterer

  1. #856
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    208

    Re: Ord der irriterer

    "Godt brølt!"

    -Ses hyppigt på Facebook. Meget ofte som kommentar til diverse kendis-opdateringer om dette og hint. Jeg HADER det!!! STOP!
    Nøjs' nu bare med et like, I forpulede spader.


  2. #857
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    2,703

    Re: Ord der irriterer

    Jeg er begyndt at blive småirriteret på de mange måder 'masser' (som i 'mange/meget/megen') staves forkert her inde.
    'massere', 'masserer', 'maser' ...... er alle forkerte, plz ret.
    Hislen af TorbenØ.

  3. De følgende 5 brugere er enige:

  4. #858
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af tortocnt Se meddelelser
    Jeg er begyndt at blive småirriteret på de mange måder 'masser' (som i 'mange/meget/megen') staves forkert her inde.
    'massere', 'masserer', 'maser' ...... er alle forkerte, plz ret.
    Kan også godt blive lidt irriteret over anvendelsen af ord, som ikke findes i den danske retskrivningsordbog, f.eks. "plz" eller "imo". Sådanne ord bruges lidt for ofte herinde.


  5. #859
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af LogeLars Se meddelelser
    Kan også godt blive lidt irriteret over anvendelsen af ord, som ikke findes i den danske retskrivningsordbog, f.eks. "plz" eller "imo". Sådanne ord bruges lidt for ofte herinde.
    Armen plz! Det er sq da lol imo, mkay?.
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #860
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    890

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af rmjdk Se meddelelser
    "Seneskedehindebetændelse" er et ord jeg altid bøvler med. Senehindeskedehedebetændelse? Argh!
    Så prøv med: Neurofibromatosis Recklinghausen som gudskelov kan forkortes til NF. Har kendt et par mennesker i over 10 år, der har den lidelse og jeg kan stadig ikke sige det fulde navn
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'

  8. #861
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af LogeLars Se meddelelser
    Kan også godt blive lidt irriteret over anvendelsen af ord, som ikke findes i den danske retskrivningsordbog, f.eks. "plz" eller "imo". Sådanne ord bruges lidt for ofte herinde.
    Ikke kun herinde,
    Men den tiltagende brug af ordet "Well" når en sætning eller et argument skal indledes irriterer mig.

    'Eksorbitant' er også et ord der efterhånden optræder for ofte i medierne.

    MCN

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #862
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    845

    Re: Ord der irriterer

    "Uskyldig til det modsatte er bevist" - Det er nonsens. Man er enten skyldig eller uskyldig som et faktum, uanset hvad der kan eller ikke kan bevises.

    Hvad et godt retssamfund læner sig op ad er at "betragte en anklaget som uskyldig, indtil det modsatte er bevist" - På engelsk er udtrykket også "presumed innocent until....".
    Pommie
    Successus breves - fides aeterna
    Pommie's Avatar

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #863
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af Pommie Se meddelelser
    "Uskyldig til det modsatte er bevist" - Det er nonsens. Man er enten skyldig eller uskyldig som et faktum, uanset hvad der kan eller ikke kan bevises.

    Hvad et godt retssamfund læner sig op ad er at "betragte en anklaget som uskyldig, indtil det modsatte er bevist" - På engelsk er udtrykket også "presumed innocent until....".
    'skyldig/uskyldig' er juridiske udtryk, ikke metafysiske/filosofiske udtryk. Man er derfor teknisk set uskyldig indtil man er blevet kendt skyldig ved en domstol. Uanset om man har gjort det man bliver doemt for eller ej.

  13. De følgende 8 brugere er enige:

  14. #864
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    452

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af Emilo Se meddelelser
    'skyldig/uskyldig' er juridiske udtryk, ikke metafysiske/filosofiske udtryk. Man er derfor teknisk set uskyldig indtil man er blevet kendt skyldig ved en domstol. Uanset om man har gjort det man bliver doemt for eller ej.
    Det er absolut ikke rigtigt. Skyldig kan om noget bruges som religiøst begreb, altså metafysisk. Ja det er også et juridisk begreb men at sige det udelukkende er det er forfladigende for det danske sprog og vores begrebsverden.
    DSBM, eller De Små Blå Mejser, eller noget.
    Defreni's Avatar

  15. #865
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af Defreni Se meddelelser
    Det er absolut ikke rigtigt. Skyldig kan om noget bruges som religiøst begreb, altså metafysisk. Ja det er også et juridisk begreb men at sige det udelukkende er det er forfladigende for det danske sprog og vores begrebsverden.
    Kan du give et eksempel paa brug af ordet 'skyldig' i en religioes betydning?

    Altsaa, noget kan vaere ens skyld, eller man kan vaere skyld i noget. I denne sammenhaeng kan man vaere med eller uden skyld. Skylding/uskyldig er dog, saa vidt jeg ved, begraber der stammer fra en jura. Forskellen paa englesk er lidt mere klar: Be causal of vis-a-vis Be guilty of.
    Sidst redigeret af Emilo : 19.08.14 kl. 17:21

  16. #866
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af Emilo Se meddelelser
    Kan du give et eksempel paa brug af ordet 'skyldig' i en religioes betydning?

    Altsaa, noget kan vaere ens skyld, eller man kan vaere skyld i noget. I denne sammenhaeng kan man vaere med eller uden skyld. Skylding/uskyldig er dog, saa vidt jeg ved, begraber der stammer fra en jura. Forskellen paa englesk er lidt mere klar: Be causal of vis-a-vis Be guilty of.
    Synes I begge er skyldige i at føre tråden på afveje.

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #867
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,398

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af LogeLars Se meddelelser
    Synes I begge er skyldige i at føre tråden på afveje.
    Skyldig som i at være årsag, grund el. anledning til at tråden er gået galt, har udviklet sig uheldigt, og kan kritiseres – eller skyldig ved at have overtrådt religiøse eller moralske normer og regler? ;-)

    Eller måske bare skyldig efter at have begået eller forsøgt at begå en strafbar handling … som er den eneste sammenhæng, "indtil det modsatte er bevist"-udtrykket dukker op i.

    Men siden det er tilfældet, er det vel egentlig ikke selve det udtryk, der støder, men det manglende "anses for" foran, der kritiseres.

    Og der er det jo helt korrekt, at der er en væsentlig forskel. Man er enten juridisk skyldig eller ej, helt uafhængig af bevisførelsen.

    Men samtidig er det helt oplagt, at udtrykket ikke bruges i den sammenhæng, fordi det ikke bruges om materiel skyld, men om skylden kan bevises.

    Så I har på god juridisk manér ret alle sammen ;-)

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #868
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    850

    Re: Ord der irriterer

    Sætningen er vel "I lovens øjne er man uskyldig indtil andet er bevist."
    (innocent in the eyes of the law, until proven guilty)...

  21. #869
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    422

    Re: Ord der irriterer

    Tillader mig lige at smide lidt "Tom", inden tråden løber helt væk. :)



    Bedste version jeg kunne finde. (hvilket er løgn)
    Dog bedste billeder, af Mr Waits. (Også løgn)
    (enkelte vil forstå)

    Og stop så med at sige "en Ajax".

    Det sker ikke. Og så var det København der vandt. Så kald det noget andet. Tak. :)

    Jønch..
    "When angry, count to four; when very angry, swear" ~ Mark Twain ~
    Jønch's Avatar

  22. #870
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Indlæg
    227

    Re: Ord der irriterer

    Har lige været på kursus i dag. Der valgte coachen konstant at sige " Jeg tænker at ...."
    De få gange det lykkedes hende ikke at starte med disse ord, der afsluttede hun så med " ....tænker jeg"
    Har godt lagt mærke til at flere i min omgangs kreds også benytter de 2 overstående ordvalg, men dem kan jeg gå fra eller afslutte samtalen. Her var jeg tvangsindlagt til at høre på kvindemennesket i 7 timer.
    Citat Per N. efter 4-2 nederlag til Horsens : Gilberto har slet ikke klasse og er ganske ordinær. (Sagt efter GIL har lavet 2 mål mod BIF)
    david.kjaer's Avatar

  23. De følgende 7 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ord der glæder
    By Anders in forum Diverse
    Svar: 57
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 21:05
  2. Er Ankergren et fy-ord?
    By Hjaltefanden in forum De korte linier
    Svar: 40
    Sidste Meddelelse: 20.12.06, 10:53
  3. Jeg Mangler ord
    By vandr in forum De korte linier
    Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 03.10.05, 16:20
  4. Ord er overflødige
    By pires in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 15.07.04, 00:36
  5. Hvad irriterer dig mest?
    By Pope Dope in forum De korte linier
    Svar: 21
    Sidste Meddelelse: 01.12.03, 15:28

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •