Side 76 af 103 FørsteFørste ... 26667374757677787986 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,126 til 1,140 af 1537

Emner: Ord der irriterer

  1. #1126
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Ord der irriterer

    Et "10-er øjeblik"... specielt når viasat benytter sig a begrebet.

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #1127
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Ord der irriterer

    Det er vel ikke rigtigt ord, men jeg synes alligevel, at denne tråd var mest oplagt.
    Det irriterer mig virkelig, at Zanka står i citationstegn i denne artikel (og i mange andre).
    Kan vi ikke blive enige om, at et etableret kunstnernavn ikke behøver stå i citationstegn?
    Skal man også skrive 'Freddie Mercury', 'Cher' 'Rocco Siffredi', Nicholas 'Cage' etc.?

    Det er egentlig ikke fordi, at jeg føler mig provokeret af det vdr. Zanka (selvom det åbenlyst er en stikpille). Jeg synes bare, at det er vildt forstyrrende for læsevenligheden.
    Sidst redigeret af Jobbeelg : 14.03.17 kl. 11:25
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #1128
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Ord der irriterer

    "Mini ronaldinho"

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #1129
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Ord der irriterer

    Laboratorium, brugt i sammenhænge uden for naturvidenskaben. Eksempler kunne være politiske laboratorium, kunstnerisk laboratorium, ect. Et laboratorium er et sted hvor man splejser ebola med forkølelse og siger ups efterfølgende.

  8. #1130
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Laboratorium, brugt i sammenhænge uden for naturvidenskaben. Eksempler kunne være politiske laboratorium, kunstnerisk laboratorium, ect. Et laboratorium er et sted hvor man splejser ebola med forkølelse og siger ups efterfølgende.
    Al respekt for irritationen, men kigger du på etymologien betyder det det, som er kommet til at hedde et 'værksted' ad den nordiske vej: Et sted for arbejde, 'labor' :-)

    http://ordnet.dk/ods/ordbog?query=Laboratorium

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #1131
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Ord der irriterer

    Disruption både irriterer og lyder dumt.

    Hvad er der i vejen med danske ord? (Jaja, moderne management(!)sprog osv, men alligevel.)

    MCN

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #1132
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Ord der irriterer

    At 'shine'. Med hørbart 'e'. Han shiner, han shinede. Som hørt i f.eks. Fodbold FM i én uendelighed.

    Hvis der bare var et ord på dansk, der betød at skinne, blænde, glitre, stråle, lyne, funkle, lyse op ... oh.

    Og i samme kategori og fundet samme sted: At 'steppe op'. Ved du nu hvad.

    Sæt dig ned, hør to timers fodbolddebat fra 24syv, og drik en sjus hver gang der shines eller steppes op. Men meld dig syg næste dag, mens du stadig kan skrive forståeligt.


  13. #1133
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    129

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    At 'shine'. Med hørbart 'e'. Han shiner, han shinede. Som hørt i f.eks. Fodbold FM i én uendelighed.

    Hvis der bare var et ord på dansk, der betød at skinne, blænde, glitre, stråle, lyne, funkle, lyse op ... oh.

    Og i samme kategori og fundet samme sted: At 'steppe op'. Ved du nu hvad.

    Sæt dig ned, hør to timers fodbolddebat fra 24syv, og drik en sjus hver gang der shines eller steppes op. Men meld dig syg næste dag, mens du stadig kan skrive forståeligt.
    Lidt i samme boldgade irriterer det mig hver gang Francis Dickoh taler om at et hold er i et "winning mood", når han er med i en (Mediano)podcast.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #1134
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Ord der irriterer

    'I'm so sorry'.
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  16. #1135
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af angatyr Se meddelelser
    Lidt i samme boldgade irriterer det mig hver gang Francis Dickoh taler om at et hold er i et "winning mood", når han er med i en (Mediano)podcast.
    For ikke kun at køre på den ellers elskværdige Dickoh, så var jeg ved at få min Sun Lolly galt i halsen, da Esben Hansen i går fordanskede 'presence' til 'præsens'. Lad være med at gøre det igen. Nogensinde.

    Ordet findes, det betyder 'nutid', og det er med tryk på 'præ-'. For pokker da. Du kan ikke bare opfinde ting fordi de lyder lidt som noget andet.

  17. De følgende 6 brugere er enige:

  18. #1136
    Tilmeldingsdato
    Feb 2004
    Indlæg
    615

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    For ikke kun at køre på den ellers elskværdige Dickoh, så var jeg ved at få min Sun Lolly galt i halsen, da Esben Hansen i går fordanskede 'presence' til 'præsens'. Lad være med at gøre det igen. Nogensinde.

    Ordet findes, det betyder 'nutid', og det er med tryk på 'præ-'. For pokker da. Du kan ikke bare opfinde ting fordi de lyder lidt som noget andet.
    Ikke fordi jeg er uenig i at det lyder fjollet, men i min tid i folkeskolen lærte vi nu også at bruge ordet præsens om nutid, så der er altså ikke fordi han har opfundet ordet.

    http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=præsens
    Messias har givet ordet skandaledommer helt ny betydning!!!!

  19. #1137
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af The_Man Se meddelelser
    Ikke fordi jeg er uenig i at det lyder fjollet, men i min tid i folkeskolen lærte vi nu også at bruge ordet præsens om nutid, så der er altså ikke fordi han har opfundet ordet.

    http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=præsens
    Problemet er jo fordanskning af 'presence', især når ordet 'præsens' allerede eksisterer.

  20. De følgende 4 brugere er enige:

  21. #1138
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    For ikke kun at køre på den ellers elskværdige Dickoh, så var jeg ved at få min Sun Lolly galt i halsen, da Esben Hansen i går fordanskede 'presence' til 'præsens'. Lad være med at gøre det igen. Nogensinde.

    Ordet findes, det betyder 'nutid', og det er med tryk på 'præ-'. For pokker da. Du kan ikke bare opfinde ting fordi de lyder lidt som noget andet.
    Det er jo bare et spørgsmål om tid, før det er en fin godkendt betydning. Nøjagtig ligesom patetisk, som er så smukt et ord, med en præcis og nyttig betydning, som så skal ødelægges, fordi nogle YNKELIGE (see what I did there) ignoranter begynder at bruge det i samme betydning som et random engelsk ord, bare fordi de ligner hinanden ved første øjekast.

    Alting var bedre i gamle dage :-(
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  22. De følgende 6 brugere er enige:

  23. #1139
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Ord der irriterer

    Citat Oprindeligt indsendt af The_Man Se meddelelser
    Ikke fordi jeg er uenig i at det lyder fjollet, men i min tid i folkeskolen lærte vi nu også at bruge ordet præsens om nutid, så der er altså ikke fordi han har opfundet ordet.

    http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=præsens
    Mener han ikke netop, at vedkommende bruger præsens som et ord for tilstedeværelse, som jo netop er forkert, fordi præsens på dans betyder nutid. Eller misforstod jeg noget komplet :-)

  24. De følgende 2 brugere er enige:

  25. #1140
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Ord der irriterer

    Pokal turneringens slogan - Én drøm, én chance, én vinder....

    Ja du har en chance i denne her sæson. Men du får jo chancen igen sæsonen efter hvad enten du er serie 4 hold eller SL hold.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Ord der glæder
    By Anders in forum Diverse
    Svar: 57
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 21:05
  2. Er Ankergren et fy-ord?
    By Hjaltefanden in forum De korte linier
    Svar: 40
    Sidste Meddelelse: 20.12.06, 10:53
  3. Jeg Mangler ord
    By vandr in forum De korte linier
    Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 03.10.05, 16:20
  4. Ord er overflødige
    By pires in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 15.07.04, 00:36
  5. Hvad irriterer dig mest?
    By Pope Dope in forum De korte linier
    Svar: 21
    Sidste Meddelelse: 01.12.03, 15:28

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •