Se afstemningsresultater: Skal FCK betale for hærværk begået af FCKs fans

Stemmeafgivere
568. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja

    177 31.16%
  • Nej

    156 27.46%
  • Ja, hvis de andre klubber også betaler

    223 39.26%
  • Ved ikke

    12 2.11%
Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 20

Emner: Synes du FCK skal betale for FCK-fans' hærværk?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,550

    Synes du FCK skal betale for FCK-fans' hærværk?

    Nu var der så IGEN tågehjerner med til fodboldkamp, som så det nødvendigt at hærge stadion, samt i det hele taget opføre sig som idioter.

    Jeg er af den klare mening at FCK burde tilbyde Brøndby at betale for skaderne, så det måske kunne få nogle til ikke at udøve hærværk en anden gang.

    Det er selvfølgelig ikke sikkert det virker, for hvem fanden ved hvad der foregår inde i hovederne på dem, men jeg tror det ville have en effekt. Samtidigt ved alle andre fans omkring evt. uroligheder, at det er FCK det går ud over - nu også økonomisk - når folk laver den slags tåbeligheder, så lidt færre lemminger følger med, og lidt flere siger lidt mere aktivt fra. (Og det er ikke for at spille hellig, jeg løber ikke selv over til diverse hærværksfolk og kræver at de stopper, hvis jeg møder nogle, men det er der jo nogen med lidt mere pondus end mig, der nogen gange gør).

    Man kunne så håbe at f.eks. BIF ville lave en gensidig aftale, så begge holds fans, for det første kan forstå, at det går ud over deres egen klub, og for det andet kan se, at klubberne - på trods af at de er rivaler - opfører sig civiliseret overfor hinanden.

    Så bør FCK betale for skaderne på Hjalte Park?

    Og jeg mener i øvrigt, at FCK skal betale, uanset om andre vil betale for de skader deres fans udøver. Andres opførsel bør ikke forhindre FCK og deres fans i at opføre sig med den klasse og det overskud, som vi selv synes vi har.

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  2. De følgende 10 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    823

    Re: Synes du FCK skal betale for FCK-fans?

    1) Det er da ikke klubbens problem. Hvis det var deres egen fans der havde ødelagt noget skulle de jo også selv betale.

    2) På den anden side er der måske nogen der går ekstra amok fordi det er på udebane. De ville nok ikke stoppe fordi det skulle koste FCK nogle håndøre.

    Derfor: Det må bøfferne selv betale. De mente jo heller ikke det var deres problem, da deres fans ødelagde 386 sæder i oktober.

    Så tår lige øjnene.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,550

    Re: Synes du FCK skal betale for FCK-fans?

    A) Det er da ikke klubbens problem. Hvis det var deres egen fans der havde ødelagt noget skulle de jo også selv betale.
    Ingen tvivl om at FCK i princippet ikke kan stilles til regnskab for hvad tågehjerner laver. Jeg synes bare FCK bør vise format og overskud og virkelig vise, at det ikke er i orden at opfører sig sådan, og vise, at FCK er meget kede af at få plettet deres omdømme pga. sådanne idioter.

    B) På den anden side er der måske nogen der går ekstra amok fordi det er på udebane. De ville nok ikke stoppe fordi det skulle koste FCK nogle håndøre.
    Jeg tror det ville stoppe nogle. Jeg ser da f.eks. ikke FCK fans hærge sæderne i Parken eller biffere gøre det på Brøndby stadion...

    Derfor: Det må bøfferne selv betale. De mente jo heller ikke det var deres problem, da deres ns ødelagde 386 sædder i oktober.
    Nogen skal jo starte.

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  6. De følgende 7 brugere er enige:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    58

    Re: Synes du FCK skal betale for FCK-fans' hærværk?

    Har skrevet nej eftersom jeg ikke mener FCK skal stå til ansvar for nogle tåbers handlinger.

    Derudover er Brøndby Statdion forsikret under Royal League - så mon ikke alt ordner sig uden den store dramatik.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #5
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    625

    Re: Synes du FCK skal betale for FCK-fans' hærværk?

    Jeg kan godt se det nærliggende, logiske valg at lade FCK betale regningen for det, deres fans ødelægger på andre stadions. Kunne klubberne indgå en fælles aftale, ville det endda være nogenlunde retfærdigt, at alle betalte for det, deres egne fans ødelagde. På den anden side virker det ikke åbenlyst rimeligt, at PS&E bliver økonomisk ansvarlig overfor det, nogle fjolser foretager sig, bare fordi de har brugt 100,- kr. på et halstørklæde eller 500,- kr. på en klubtrøje. Med det klima, der hersker i samfundet generelt ift. fodboldfans, kunne en aftale klubberne imellem også hurtigt blive en glidebane for de politiskere, der i forvejen mener, at klubberne skal betale for politiopbud osv. ifm. kampene. Hvis klubberne kan betale til hinanden, hvorfor kan de så ikke også betale til DSB, Vej og Park, den lokale bodega osv? Endelig er jeg fuldstænig overbevist om, at de mennesker, der foretager disse handlinger, er fuldstændig blottet for normal omtanke og reflektion og at det ikke ville røre dem en tøddel, hvis klubben skulle dække de skader, de fik udrettet. PS&E er en stor og velhavende forretning og jeg er slet ikke sikker på, at disse mennesker føler sig knyttet til - endsige føler et ansvar overfor - PS&E eller FCK som andet end en abstrakt størrelse, der frembringer nogle fysiske rammer for deres trang til at ødelægge andres værdier. Det eneste middel, jeg tiltror en form for effekt, er udelukkelse fra at deltage i løjerne på stadion.
    Set i det lys bliver min konklusion, at der vil være virkningsløst overfor det egentlige problem, at klubberne gensidigt dækker de skader, deres egne fans laver, hvor sympatisk forslaget end er. Forslaget rummer en gentleman-logik, som jeg ikke tror, vil udløse andet end hån og foragt hos skadevolderne.
    Tillad mig at hjælpe din fantasi, C.V.! Direkte deltagelse i CL-gruppespil havde været bedre... Hvem var det nu, der ødelagde den mulighed?
    _EG_'s Avatar

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #6
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,550

    Re: Synes du FCK skal betale for FCK-fans' hærværk?

    Derudover er Brøndby Statdion forsikret under Royal League - så mon ikke alt ordner sig uden den store dramatik.
    Som jeg læser det, så er det Royal League der har købt en forsikring, og den antager jeg at de har købt af udlejer - dvs BIF, så det dermed er BIF der ender med lorten. Sådan er det vel normalt når man lejer noget, så er det udlejer man køber forsikringen af. BIF kan selvfølgelig have "genforsikret" sig et sted, men jeg tvivler på at det er noget der kan svare sig i længden.

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  12. #7
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,406

    Re: Synes du FCK skal betale for FCK-fans?

    Nu har jeg generelt svært ved at tage personer der kalder Brøndby for BØF alvorligt, men...

    Jeg mener vi skal betale. Man kunne måske bruge lidt flere penge på vagter (fra begge sider) til kampene mellem Brøndby og F.C. København - så man undgik denne slags.

    Hvis der en gang for alle blev sat ind, og disse debile individer blev udpeget og stillet til ansvar - så kunne det måske have en forebyggende effekt på folk.

    Hvis man gang på gang kan te sig som en flok aber uden konsekvenser, er der intet der holder folk tilbage fra at gøre den slags.

    Det er dog ikke en nem kamp, da disse mennesker næppe har nogen samvittighed og aldrig har været i nærheden af at besidde pli - den slags mennesker, der også ridser biler hvis der er et logo fra en anden klub på ruden.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #8
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,224

    Re: Synes du FCK skal betale for FCK-fans?

    1) Det er da ikke klubbens problem. Hvis det var
    ›deres egen fans der havde ødelagt noget skulle de jo også selv
    ›betale.


    2) På den anden side er der måske nogen der går
    ›ekstra amok fordi det er på udebane. De ville nok ikke stoppe
    ›fordi det skulle koste FCK nogle håndøre.



    Det er jeg ikke nødvendigvis enig i. Som det er nu, så ser idioterne det sikkert som en eksta gevinst, at Brøndby hænger på regningen. I deres små ringe udviklede hjerner tåger de sikkert rundt med en forestilling om, at de er med til at hjælpe FC København, når de smadrer løs og derved svækker konkurrenternes økonomi.

    Hvis det "bare" gik ud på at smadre sæder for sædesmadringens skyld, så kunne de jo i princippet lige så godt smadre deres eget sæde i Parken hver gang, men det gør de jo ikke.

    Hvis regningen ender hos FC København, vil det måske stå klarere for sinkerne, at det er deres egen klub, de skader. Hvis der samtidig trues med livslange karantæner fra Parken, bør det få en stor del af fjolserne til at tænke sig om en anden gang.

    Derfor: Det må bøfferne selv betale. De mente jo
    [C
    ›heller ikke det var deres problem, da deres OLOR=#800080]fans
    ›ødelagde 386 sæder i oktober
    .[/color]


    Dengang havde jeg også hellere set, at Brøndby selv tog ansvar for deres egne idioter, betalte skaderne og derefter ellers brugte krudtet på at få fjolserne udpeget, så de havde set deres sidste fodboldkamp i Parken (og på Brøndby Stadion)

    Så tår lige øjnene.

    Den lader vi lige stå et øjeblik!
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  15. De følgende 5 brugere er enige:

  16. #9
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,550

    Re: Synes du FCK skal betale for FCK-fans' hærværk?

    På den anden side virker det ikke åbenlyst rimeligt, at PS&E bliver økonomisk ansvarlig overfor det, nogle fjolser foretager sig bare fordi de har brugt 100,- kr. på et halstørklæde
    Jeg er enig i, at det ikke er spor rimeligt, men jeg tror det er den mest effektive måde at bekæmpe det på. Det er vel heller ikke rimeligt at klubberne får bøder for racistiske tilråb fra tilskuerne? Eller cykellygter efter målmændene? Men jeg føler bare at vi er nødt til at straffe klubberne hårdt for den slags ting, bl.a. fordi det hjælper kraftigt på selvjustitsen blandt fansene. Og jeg synes jeg ser en alarmerende lav selvjustits hos visse fangrupperinger.

    Med det klima, der hersker i samfundet generelt ift. fodboldfans, kunne en aftale klubberne imellem også hurtigt blive en glidebane for de politiskere, der i forvejen mener, at klubberne skal betale for politiopbud osv. ifm. kampene.
    Det synes jeg så til gengæld er et argument, jeg har svært ved at "skyde ned".

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #10
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    39

    Re: Synes du FCK skal betale for FCK-fans' hærværk?

    I dette tilfælde nej, der kommer jo heller intet den anden vej, men ellers mener jeg de bør gøre det..
    Men her må jeg indrømme at det ikke rør mig det mindste, kan kun se det som en gengældelse, og når BIF ikke vil betale for deres fans, skal vi da heller ikke betale for vores..

  19. #11
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    15

    Re: Synes du FCK skal betale for FCK-fans' hærværk?

    Klubben bør ikke betale. Men man bør gøre alt for at finde folk via kamera, så de skyldige selv kommer til at betale
    ssm2k

  20. De følgende 6 brugere er enige:

  21. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    156

    Re: Synes du FCK skal betale for FCK-fans' hærværk?

    Jeg mener ikke, at FCK skal betale for skaden, da de ikke ligefrem har opfordret de FCK-fans, som lavede hærværket.
    Og så vidt jeg ved, kommer BIF heller ikke selv tilat betale, da RL gøre det for dem.
    Kilde:
    http://sporten.tv2.dk/fodbold/articl...d-6406099.html
    I mine 2,5 år som Barcelona-træner har jeg ikke mødt så fysisk stærkt og intenst hold.
    Guardiola efter 1-1 mellem FCK-FCB

  22. #13
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    4

    Re: Synes du FCK skal betale for FCK-fans' hærværk?

    ›I dette tilfælde nej, der kommer jo heller intet den anden vej,
    ›men ellers mener jeg de bør gøre det..
    ›Men her må jeg indrømme at det ikke rør mig det mindste, kan kun
    ›se det som en gengældelse, og når BIF ikke vil betale for deres
    ›fans, skal vi da heller ikke betale for vores..

    Men vi skred jo ind og sagde at de f. eks ikke måtte ha' Tifo'er med til kampene....
    det ville måske være fair BIF gjorde det samme ???

  23. #14
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    416

    Re: Synes du FCK skal betale for FCK-fans' hærværk?

    ››Jeg har svaret nej. Jeg mener, at det er arrangøren, der må
    ›bære de økonomiske omkostninger, når arrangøren får de økonomiske
    ›indtægter. Det gælder i Brøndby - og det gælder OGSÅ i Parken...

    Jeg håber istedet at man kunne få fat på de tumper og give dem regningen selv. og samtidig udelukke dem fra alle stadions fremover.

  24. De følgende 3 brugere er enige:

  25. #15
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    422

    Re: Synes du FCK skal betale for FCK-fans' hærværk?

    Jeg mener det vil være en god ide, at klubberne er økonomisk ansvarlige for de fan-afsnit de får stillet til rådighed til udekampe. Allermest håber jeg da at dem der ikke kan styre sig, selv kommer til at betale for deres hærværk. Jeg tror bare folk tænker sig om en ekstra gang, før de sparker til sædet foran, når det er deres "egen klub" der hænger på regningen. Ligemeget hvor mange trøjer de så har købt til 500 kr.
    Jønch

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Backes hærværk på FCK...
    By fckmartin in forum De korte linier
    Svar: 62
    Sidste Meddelelse: 19.09.04, 14:42
  2. Hvilken MÅLMAND synes du FCK skal investere i?
    By Kingjaffa in forum De korte linier
    Svar: 39
    Sidste Meddelelse: 28.07.04, 19:31
  3. FCK fans skal ikke regne med store gaver fra Don Ø !!!
    By Manolo in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 08.12.03, 10:35

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •