Side 14 af 14 FørsteFørste ... 411121314
Viser resultater 196 til 207 af 207

Emner: Øl-Tråden

  1. #196
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    115

    Re: Øl-Tråden

    Næste års u-undværlige beerevent:

    http://www.billetlugen.dk/andet/2108...lebration-2012
    Vh


    Bryggeren, (tildligere kendt som "Skakkbratt" - efter Harald Martin og ikke spillet!)

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #197
    Tilmeldingsdato
    Feb 2002
    Indlæg
    838

    Re: Øl-Tråden

    30% rabat på alle "specialøl" i Kvickly denne uge. Personligt tillader jeg mig at anbefale følgende røverkøb:

    Indslev Sort Hvede 50cl á 6,5% til 13,96kr:


    Brewdogs noget alternativt udseende serie, hvoraf især Punk IPA og Trashy Blonde er drikbar IMO. 33cl til 9,96kr


    Svaneke Choko Stout 50 cl á 5,6% for 18,16kr og garanti for en noget anderledes smagsoplevelse:


    Og slutteligt St. Bernardus Abt.12, en belgisk quadruple af absolut topklasse - 75cl for ca. 35kr:
    Puma 19:29
    -smølle> Jeg føler det er væmmeligt når Awesome flere gange i en diskussion bruger hårde facts for at skyde mine argumenter ned.

    DiabloDiego#15 14:55
    Har man først mødt Awesome, vil et møde med en 6-benet dromedar med blinkende øjne og tørretumblere istedet for ører samt indbygget baldakin og brødrister i puklen, kun udløse et ligegyldigt skuldertræk.

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #198
    Andreas er offline Amsterdam Arena 23/08-06
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,397

    Re: Øl-Tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af dabstar Se meddelelser
    Nej. Der er ingen import af New Belgium Brewing Company til DK.

    Men Nørrebro Bryghus' Ravnsborg Rød er ikke meget forskellig fra Fat Tire. Den kan snilt bruges som erstatning...

    Gør det sig stadig gældende i dag, at man herhjemme i år 2018 ikke kan købe øllen Fat Tire fra New Belgium?

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #199
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    508

    Re: Øl-Tråden

    Skriv til http://www.belgisk-oel.dk/. Hvis de ikke kan hjælpe, ved jeg ikke.
    No law of Nature. Just Nature!

  8. #200
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    323

    Re: Øl-Tråden

    Fat Tire New Belgium er en amerikansk øl i belgisk stil.

    http://www.newbelgium.com/beer/fat-tire

  9. #201
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    508

    Re: Øl-Tråden

    Ah, ja, så hjælper mit forrige link eller http://belgiskbryg.dk/ nok ikke meget.

    Jeg har forresten abonnementsordning fra sidstnævnte, så der kommer seks belgiske øl hver måned. Naps-haps :)
    No law of Nature. Just Nature!

  10. #202
    Tilmeldingsdato
    Feb 2002
    Indlæg
    838

    Ølfestival 2018

    I den kommende weekend løber Danske ØlEntusiasters årlige ølfestival af stablen. Lokationen som de forrige år i Lokomotivværkstedet som hurtigt viste sig ganske brugbart til formålet.

    Agter man at tage derud fredag eller lørdag kan det i særdeleshed anbefales at købe såvel billet som poletter i forsalg for om ikke andet at spare sig selv for belastende køtid, men i værste fald skuffelsen af slet ikke at kunne komme ind.

    Ved første øjekast ser udvalget som vanligt umanerligt mainstream-fesent ud. Det er 90%+ da også, så hermed lidt stande at holde for øje, hvis man vil bare lidt ud i ekstremerne for sine poletter.
    Hvis ikke står det naturligvis folk frit for at bruge min liste som udgangspunkt for, hvad man ikke skal røre ved ...

    Baltic Craft Beer (E-06):
    Sidste år havde de en fløjlsblød vaniljestout med, der overraskede gevaldigt. I år har de bla. en af festivalens få New England IPAs, en 15% triple bock og en hindbær-gose.
    De får alle 3 et skud herfra.

    Brewers Inc. (B-04):
    Her lokkes med bla. endnu en NE-IPA og en kaffestout.
    Det kan jeg næppe stå for mange timer.

    Det Lille Bryggeri (C-04): Ret beset kunne jeg lige så godt bare have booket en tur til Ringsted for her ender jeg med at bruge 4-8 poletter - og flere hvis ikke jeg passer på. Spotter du mig hængende fast i dyndet her, så slæb mig endelig med videre når jeg har sludret brygmesteren og hans hyggelige slæng endnu et par ører af. De har dog tilsyneladende ikke alverden nye bryg med, men som altid en favnfuld begsorte stouts heraf en god del fadlagrede fætre. Og så plejer de at have et par hemmeligheder under disken.

    Dry & Bitter (C-18):
    De har et par sours med, hvis man er til den slags, og en del IPAs, heraf DIPAen 'Great Gig In The Sky' på fornuftige 8,5%.

    Herodes (D-18):
    Den stand var et aparte møde sidste år med smagsindtryk, der røg i øst og vest. Jeg skal forbi igen og se, om de har fået mere harmoni sneget ind, eller om de insisterer på vanviddet.
    En stout med kaffe, vanilje og rom på 14%, en whisky stout og en 'penis porter' ... Kan det blive ekstremt nok snart?

    Humledrik (B-08):
    En ikke synderligt interessant stand udmærker sig med at have bragt Stone Brewings labre Barley Wine '2016 Old Guardian' tilsat Pekko tørhumle med sig. Fang Stone's Berliner Weisse eller Coisbos Imperial Stout, hvis den gamle vogter har fået lagt sine tunge arme omkring jer. Ellers smut videre efter den ene smagning.

    Husbryggeriet Jacobsen (A-26): De har endnu ikke meldt op, hvad de kommer med, og det er som sådan heller ikke så vigtigt. Det vigtige er som regel, hvad de har med uden at have meldt det op. De har ofte lidt hemmeligheder med under disken, og så plejer det at være topklasse eksperimenter, men tit skal man spørge specifikt efter det.

    Håndbryggerne (A-18):
    Endnu en stand, hvor jeg umuligt kan anbefale noget. Typisk fordi bryggerne end ikke selv aner, hvordan deres bryg smager før det skænkes. Desuden er det umuligt at vide, hvad der er på hvornår, så prøv jer frem, hvis I tør og lyster. Forvent alt fra fejlbryg over middelmådighed til sjældne perler.

    Indslev / Ugly Duck (A-25)
    Sours med overmåde strejf af blåbær, hindbær eller ingefær, et par NE IPAs og så et laberts samarbejdsbryg med stout-mestrene fra de Molen. Muligvis festivalens topbryg i form af den sherry-fadlagrede 'Nothing But Trouble'. YUM!

    Kvickly Allerød (C-13):
    Muligvis en overraskelse at se et supermarked repræsenteret, men uddeleren er notorisk kendt for at have det bedste ølsortiment i landet for en sådan.
    Sour IPA, NE IPAs, Berliner Weisse, fadlagret vanilje-stout og et par fade fra Bøgedal. Her er til en halv festivalsmagning alene på den stand. Klasse!

    Munkebo Bryghus (A-07):
    Jeg åbnede deres stand noget pligtskyldigt og fandt deres øl forventeligt usexede. Men se så her:
    To firedobbelt-frysedestillerede ... Æh ... Bryg: En A-IPA og en Black IPA på hhv. 30% og 36%. Jeg napper mindst den mørke!

    One Pint (D-10):
    Et veritabelt minefelt, hvor man hurtigt kan få fyret sine poletter af på middelmådige importøl. Her skal man virkelig være varsom, men så er der også lidt guld at hente:
    Thomas Hardy's 'Ale Vintage 2016' og 'The Historical Ale' er to Barley Wines det er værd at gå efter. Lervigs stout og DIPA i noget mindre grad og så er Brewdog's Cocoa Psycho altid er rart bekendtskab.

    Thisted Bryghus (D-05):
    Denne her stand skal besøges for én ting: Limfjordsporter Fadlagret på Thy Whisky fade. Når man så er der, kan man altid lige overveje, om man vil smage de andre fadlagrede eksperimenter, de har med. hhv. Jack&Beer og Rum&Beer, der frigives hhv. kl.15 og kl.19.
    Jack&Beer er i sig selv en sløj bryg, så jeg tvivler på, at fadlagring giver den alverden, men kender jeg mig selv godt no, ender jeg med at tyre et par poletter afsted udover Limfjorsporteren ...

    Vielviel Mehr (C-17):
    Et par Berliener Weisse og stouts fra svenske Omnipollo, danske To Øl og estiske Pohjala. Ganske givet topklasse hele banden her.

    Som noget nyt forefindes i år en elektronisk smageliste her https://guide.xn--lfestival-k8a.dk/ Nogen oplagte, jeg har misset?
    Sidst redigeret af Awesome : 29.05.18 kl. 10:23
    Puma 19:29
    -smølle> Jeg føler det er væmmeligt når Awesome flere gange i en diskussion bruger hårde facts for at skyde mine argumenter ned.

    DiabloDiego#15 14:55
    Har man først mødt Awesome, vil et møde med en 6-benet dromedar med blinkende øjne og tørretumblere istedet for ører samt indbygget baldakin og brødrister i puklen, kun udløse et ligegyldigt skuldertræk.

  11. De følgende 8 brugere er enige:

  12. #203
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,318

    Re: Ølfestival 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Awesome Se meddelelser
    Herodes (D-18):
    Den stand var et aparte møde sidste år med smagsindtryk, der røg i øst og vest. Jeg skal forbi igen og se, om de har fået mere harmoni sneget ind, eller om de insisterer på vanviddet.
    En stout med kaffe, vanilje og rom på 14%, en whisky stout og en 'penis porter' ... Kan det blive ekstremt nok snart?
    Hyggelige gutter. Jeg ved ikke om de hev os i benet, men vi fik en lille anekdote sidste år om hvorfor de endte på navnet Herodes. Deres bryghus er åbenbart uden toilet, hvorfor de må låne naboens, som er noget bar/shopping/whatever kaldet Pilatus. Fra Herodes til Pilatus.

    I øvrigt mange tak for fyldig gennemgang. Jeg glæder mig.
    I think people need to be educated to the fact that marijuana is not a drug. Marijuana is an herb and a flower. God put it here. If He put it here and He wants it to grow, what gives the government the right to say that God is wrong?
    Willie Nelson
    Nygzen's Avatar

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #204
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    2,450

    Re: Ølfestival 2018

    Den her burde man smage!

    Risikoen for at rende ind i ulidelige Selina Juul trækker selvfølgelig ned, men man må jo ofre sig en gang i mellem...

    duckman
    Tom, Tom, Tom, Tom, Tom, Tom Høgli!

    "I have a degree from Harvard, whenever I´m wrong, the world makes a little less sense."
    duckman's Avatar

  15. #205
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    508

    Re: Ølfestival 2018

    Jeg har været glad for belgiskbryg.dk,men har lyst til lidt variation. Kan nogen anbefale et godt ølabonnement (der er ikke er Mikkeller)?
    No law of Nature. Just Nature!

  16. #206
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    452

    Re: Ølfestival 2018

    Så må man lige genoplive en gammel tråd.
    I øjeblikket har de tilbud for 4 belgiske øl for en 50 af alle steder i Lidl.
    Der er forskellige slags men de er alle af den stærkere slags. Hvis man alligevel er i nabolaget for en Lidl så erdet bestemt værd.

    Defreni
    DSBM, eller De Små Blå Mejser, eller noget.
    Defreni's Avatar

  17. #207
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    18

    Re: Ølfestival 2018

    Hej alle!

    Jeg har en rabatkode til Mikkeller. Det drejer sig om Mikkeller’s “Beer Club”, hvor man ka’ få den første måned til 250,- (normal 500,-) Der er ingen binding... Medlemmer får hver måned mellem 8-12 blandede øl - både Mikkeller og mange andre - og det er sku’ virkelig gode øl!

    Brug denne kode:http://mikkelleraps.refr.cc/nicolaireicheltt

    Og del endelig...

    -Nicolai
    Sidst redigeret af smolferne : 21.11.18 kl. 16:57

  18. Den følgende bruger er enig i dette:
    /J!

Side 14 af 14 FørsteFørste ... 411121314

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Tråden om musikforeninger
    By zebos in forum Kultur
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 10.09.06, 19:47
  2. 4-4-2 Vs. 4-3-3 - Tråden
    By FC 335 in forum De korte linier
    Svar: 46
    Sidste Meddelelse: 03.03.06, 09:13
  3. Rekord-tråden
    By White Angel in forum De lange linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 27.10.05, 13:40
  4. Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 17.10.03, 08:32

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •