Side 3 af 14 FørsteFørste 12345613 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 207

Emner: Øl-Tråden

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    452

    Re: Øl-Tråden


    ›Defreni, hvis du godt kan lide duble og trippel IPA'er så går du
    ›glip af noget, jeg vil på det kraftigste opfordre dig til at
    ›fremskaffe dem et andet sted fra. Det må være muligt at bytte med
    ›nogen inde på ratebeer.

    Nej, egentlig ikke så meget. Var skam bare nysgerrig fordi den er hypet så meget. Men jeg er ikke noget humle-hoved. Mine favouriter er impy stouts og abts. Men for tiden er jeg også meget pjattet med trippels. Det må være varmen :)
    Jeg krydser fingre for at Mikkellers X-Impy ikke er væk om søndagen, og så ellers at Nøgne Ø tager deres Dark Horizon med ned.
    Men Allagash laver primært belgisk inspireret øl ikke?

    Mvh.

    Defreni
    DSBM, eller De Små Blå Mejser, eller noget.
    Defreni's Avatar

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    984

    Re: Øl-Tråden

    ›Nej, egentlig ikke så meget. Var skam bare nysgerrig fordi den er
    ›hypet så meget. Men jeg er ikke noget humle-hoved. Mine
    ›favouriter er impy stouts og abts. Men for tiden er jeg også
    ›meget pjattet med trippels. Det må være varmen :)
    ›Jeg krydser fingre for at Mikkellers X-Impy ikke er væk om
    ›søndagen, og så ellers at Nøgne Ø tager deres Dark Horizon med
    ›ned.
    ›Men Allagash laver primært belgisk inspireret øl ikke?

    Jeg havde egentlig regnet med at du var et hop head, men Imp-stouts er jo bare virkeligt arrogant, det passer sig godt for en fc-fan:) Allagash laver primært belgisk øl, jeg har kun smagt noget fra dem en gang, og det husker jeg som udemærket. Hvis jeg ellers nu er ved, at have sporet mig ind på dinne smagsløg, ja så vil jeg anbefale dig, at fremskaffe dig en Hertug Jan Grand Prestige De plejer at have den i Barley Wine. Åben du sådan en Lørdag aften, så vil jeg næsten garantere dig for en god oplevelse. Den kan bedst beskrives som en belgisk Imp-stout, uden at være så mørk som en stout, den er dog hollandsk.

    http://www.ratebeer.com/Beer/hertog-...prestige/5305/

  3. #33
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    452

    Re: Øl-Tråden


    ›Jeg havde egentlig regnet med at du var et hop head, men
    ›Imp-stouts er jo bare virkeligt arrogant, det passer sig godt for
    ›en fc-fan:) Allagash laver primært belgisk øl, jeg har kun smagt
    ›noget fra dem en gang, og det husker jeg som udemærket. Hvis jeg
    ›ellers nu er ved, at have sporet mig ind på dinne smagsløg, ja så
    ›vil jeg anbefale dig, at fremskaffe dig en Hertug Jan Grand
    ›Prestige
    De plejer at have den i Barley Wine. Åben du
    ›sådan en Lørdag aften, så vil jeg næsten garantere dig for en god
    ›oplevelse. Den kan bedst beskrives som en belgisk Imp-stout, uden
    ›at være så mørk som en stout, den er dog hollandsk.

    http://www.ratebeer.com/Beer/hertog-jan-grand-pres
    ›tige/5305/


    Hej Ras.

    Den ser udemærket ud. Desværre er pengepungen ikke til at købe øl i Barley Wine pt :-/ Lækkert udvalg men også forholdsvis pricey.
    Jeg vil dog holde udkig efter den :)
    På den note kan jeg anbefale House of Beer kasse i Netto til en flad 50er. Denne udemærket kasse indeholder 7 33 cl, bla. Brooklyns Black Chocolate Stout, Duvel, Ramee Blonde, Leffe Blonde, 2 Staropramen (Dark og Granat), samt en Christoffel Robertus. Et udemærket køb.

    Samtidig kan jeg nævne at AMager Bryghus udskænker Batch One fredag og lørdag imellem 18-20 og Hr. Frederiksen mellem 20-22. Desværre noget jeg også går glip af. Har dog scoret mig en Batch One i Ølbutikken, og skal da også have fat i en Hr. Frederiksen når de kommer i handelen. Overtaler konen til at det er for mit mentale helbred og at de er i begrænset oplag.

    Mvh.

    Defreni

    Edit: Det kunne ligne udfra min hype af Ølfabrikken og Mikkeller at jeg er et hop-head, og jeg skal da indrømme at Green Gold er en af de allerbedste danske øl jeg har smagt. Men de amerikanske IIPAere jeg har smagt har været for en dimensionelle i forhold til humlen, noget som Ølfabrikkens Imperial Cream Ale jeg fik i forgårs også lider af. SÅ på den led holder jeg mig mere til mine langt mere maltbaseret favoritter, nemlig Rochefort 8 og 10 :)
    Sidst redigeret af Defreni : 08.05.07 kl. 13:59
    DSBM, eller De Små Blå Mejser, eller noget.
    Defreni's Avatar

  4. #34
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    452

    Re: Øl-Tråden

    Konen og jeg nåede ud på øl-festivallen søndag.
    Som er en dag der varmt kan anbefales hvis man godt kan lide at ose, og at folk har tid til at snakke med en i boderne.
    Vi var der lidt i 12, og det var tydeligt at de fleste havde haft en hård lørdag nat :) men det er vel hvad man kan forvente sig.
    Vi startede ud i Greenland Brewhouse med deres Northern Light Imperial stout, jeg kunne ret godt lide den udprægede engelske lakrids, i en Impy der skulle vise sig at være den næstbedste jeg smagte, kun overgået af Haandbryggeriets Dark Force. Tilgengæld var både Slotskallans og Nils Oscars rimelige men heller ikke mere og Nøgne Øs skuffede mig decideret.
    For at slutte Greenland af smagte vi også deres udemærket barleywine Arctic Ale, men begge bryg vil dog have godt af et par måneder, hvilket de da også får inden de kommer i handelen.

    Men derfra gik det i fuld firspring over til Mikkellers stand i det minimale håb at deres X-bryg ikke alle skulle være drukket, hvilket de selvfølgelig var. Her fik jeg deres Mok`s Eliksir, som dog desværre var al for kold, selvom den tydeligvis havde noget at byde på. Deres Draft Bear (Ja, fad bamse) var so so, men det er også svært at lave en pilsner på 8 % der smager af pilsner, men skægt forsøg.

    Jeg havde nu hørt rygter om at Garet Oliver stadig var på festivalen, og at der stadig var noget af Brooklyns special øl, så over til House of Beers stand, hvor de desværre havde hans Cuvee DAshouf på fad, men fik dog smagt Local No. 1, som er en udemærket belgisk blonde, men så heller ikke mere.
    Vi fik lovning på at smoked weizenbock og at Garet ville dukke op lidt senere.

    Herfra gik turen til Danish Beerhouse stand i håb om at de stadig havde noget Allagash eller Dogfish, hvilket de selvfølgelig ikke havde, men til gengæld havde de så mange spændende øl, at hovedparten af de øl jeg fik smagt blev drukket på denne stand. Især var Unibrous La Terrible helt fænomenal, og konen gjorde opmærksom på at hvis man skulle drikke en ung pige fuld så var Averys Salvation på 9 % et rigtigt godt bud. Det kunne jeg kun give hende ret i. Af andre rigtig gode øl var Great Divides Hibernation Ale, og Averys Maharajah.
    Det er fantastisk hvad 2 ildsjæle kan gøre for at bringe rigtig godt øl fra det Nord-amerikanske kontinent herover til lille Danmark.

    Efter en tur ud af salen for ikke at lide samme skæbne som Tycho Brahe, fortsatte vi i et forholdsvist højt tempo hen for at se om Garett var dukket op. Det var han, men istedet for Smoked Weizen havde han puttet hans Blast på hanen, hvilket ikke gjorde det store da det var en rigtig god øl. Meget humlet men afbalanceret nok til at kunne bære det.

    Fra Garetts håndtryk til en mindre kendt bryggers håndtryk, jeg fik på Amager Bryghus stand. Jeg havde svoret kun at ville gå efter de øl jeg havde udpeget mig forinden, så vi skulle lige tjekke om Hr. Frederiksen ikke tilfældigt var dukket op. Istedet så jeg en ældre svensk hippie diskret række en Narken Kaggen Stormaktsporter over disken. Det er en af de mest sjældne og højest vurderede øl blandt beer geeks. Det viste sig også at være bryggeren af denne ølenes hellige gral. Rimelig spøjst men desværre var det vidst forbeholdt de indviede at smage den, men nu har jeg da set at den eksistere :)

    De små 3,5 time blev sluttet af med at gå tilbage til Mikkellers stand for at få en Monk`s Eliksir på en lidt højere temperatur, og imens den varmede op smagte jeg det lille belgiske bryggeri Alvinnes fortinlige øl, Melchior og Balthazar. Det var nogle fantastiske bryg at slutte af med.

    Dagens bedste øl var Unibrous La Terrible og Mikkellers Monk`s Eliksir, men af de 27 øl jeg nåede at smage var der faktisk ingen der rigtig faldt igennem.
    Jeg kan varmt anbefale folk der kan lide god øl at slå et smut forbi Københavns ølfestival næste år. Den bliver nok ikke holdt i Valby-hallen da rygterne vil vide at den skal gøres dobbelt så stor. Med over 1000 øl kan jeg ikke se ideen, men jeg trasker nok afsted om søndagen anyways og hyggesnakker.

    Mvh.

    Defreni

    PS: Der er tilbud i Irma i denne uge på Greenland Brewhouse udemærket Pale Ale og Brown Ale til 55 kr. Jeg kan især godt lide Pale Alen der er i klassisk engelsk stil, med en meget behagelig humlethed.

    Mvh.

    Defreni
    DSBM, eller De Små Blå Mejser, eller noget.
    Defreni's Avatar

  5. #35
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    984

    Re: Øl-Tråden

    ›Jeg kan varmt anbefale folk der kan lide god øl at slå et smut
    ›forbi Københavns ølfestival næste år. Den bliver nok ikke holdt i
    ›Valby-hallen da rygterne vil vide at den skal gøres dobbelt så
    ›stor. Med over 1000 øl kan jeg ikke se ideen, men jeg trasker nok
    ›afsted om søndagen anyways og hyggesnakker.

    Jeg bliver lige nødt til at kommentere/uddybe lidt på ovenstående. Det er ikke kun et rygte at festivalen bliver langt større næste år, det bliver faktisk en helt anden festival, idet det bliver en Europæisk ølfestival. Man går vist efter, at lave den største ølfestival i Europa. Jeg er personligt lidt splittet over denne ide, der er masser af plusser ved sådan en festival, men det kan også sagtens gå hen og blive alt for kommercielt, hvorved noget af charmen ved denne årlige weekend går lidt af. På den anden side kan det også åbne op for et bredere samarbejde i Europa, hvilket i sidste ende kan komme forbrugeren til gode, fx. lavere priser, samt højere kvalitet.
    Der vil stadigvæk blive holdt danske festivaler, dette kommer dog til at forgå i provinsen.
    Jeg må også hellere oplyse at festivalen kommer til at forgå på Carlsberg, og at der bliver leget med et slogan i stil med Danske Ølentusiaster lukker Carlsberg. Dette ville jeg i gamle dage have sat en smiley efter, men jeg syntes faktisk, at det er lidt bedrøveligt.

    PS: Defreni> Hvis du opsøger mulighederne lidt, når det drejer sig om at få lov til, at smage sjove ting såsom Narken Kaggen Stormaktsporter eller Sam Adams Millennium etc......, så skal det nok lykkes. Der er flere steder hvor de laver nogle gode tasting sessions, hvis du er medlem af Nørrebro Bryghus "klub" (200 kr. om året) eller kommer til nogle af tasting sessionerne på Ølbaren/Ølbutikken ja så vil du helt automatisk smage nogle sjove ting, samt møde de folk som plejer, at få lov til, at smage lidt mere hemmelige ting. Man vil dog altid gå glip af noget spændene, engang imellem.

  6. #36
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    452

    Re: Øl-Tråden


    ›Jeg bliver lige nødt til at kommentere/uddybe lidt på
    ›ovenstående. Det er ikke kun et rygte at festivalen bliver langt
    ›større næste år, det bliver faktisk en helt anden festival, idet
    ›det bliver en Europæisk ølfestival. Man går vist efter, at lave
    ›den største ølfestival i Europa. Jeg er personligt lidt splittet
    ›over denne ide, der er masser af plusser ved sådan en festival,
    ›men det kan også sagtens gå hen og blive alt for kommercielt,
    ›hvorved noget af charmen ved denne årlige weekend går lidt af. På
    ›den anden side kan det også åbne op for et bredere samarbejde i
    ›Europa, hvilket i sidste ende kan komme forbrugeren til gode, fx.
    ›lavere priser, samt højere kvalitet.
    ›Der vil stadigvæk blive holdt danske festivaler, dette kommer dog
    ›til at forgå i provinsen.
    ›Jeg må også hellere oplyse at festivalen kommer til at forgå på
    ›Carlsberg, og at der bliver leget med et slogan i stil med Danske
    ݯlentusiaster lukker Carlsberg. Dette ville jeg i gamle dage have
    ›sat en smiley efter, men jeg syntes faktisk, at det er lidt
    ›bedrøveligt.

    Ja det lyder ikke specielt gennemtænkt i mine ører, især fordi meget af charmen da går af for den almindelige forbruger når festivalen bliver så stor. Du har ret i at det kan tænkes at der kommer flere kontakter internt i industrien, men for mig som udenforstående ser det da ud som om der allerede er rigeligt med kontakter til at dække det danske marked. Så at DØE går ind på den måde og prøver at lege med de store drenge er jo decideret dumt.

    Især taget i betragtning af at det måske vil være med til at presse prisen på konsum øl, som feks Heineken og Carlsberg men hvordan det skulle være en fordel for mikrobryggerne er mig en gåde.
    Her er der nok langt større hjælp at hente i den nye kvalitetshjælp
    http://www.business.dk/article/20070...arer/70510056/

    Lidt mere info jeg også stødte på i Valby.
    Grunden til at Brooklyns Black Chocolate stout 200672007 ikke er kommet i handelen er fordi House of Beers havde bestilt et for stort parti 2005/2006 hjem, så de stadig er i handelen. Jeg fik spurgt om det var en ny opskrift da alkoholprocenten er ændret fra 8,2 til 10,6% men fik ikke noget fyldestgørende svar.

    Iøvrigt kan jeg nævne at jeg desværre ikke havde tid til at besøge Djævlebryggeriet, Raasted og Ølfabrikkens stand, selvom de også var på min to-do liste.

    ›PS: Defreni> Hvis du opsøger mulighederne lidt, når det drejer
    ›sig om at få lov til, at smage sjove ting såsom Narken Kaggen
    ›Stormaktsporter eller Sam Adams Millennium etc......, så skal det
    ›nok lykkes. Der er flere steder hvor de laver nogle gode tasting
    ›sessions, hvis du er medlem af Nørrebro Bryghus "klub"
    ›(200 kr. om året) eller kommer til nogle af tasting sessionerne
    ›på Ølbaren/Ølbutikken ja så vil du helt automatisk smage nogle
    ›sjove ting, samt møde de folk som plejer, at få lov til, at smage
    ›lidt mere hemmelige ting. Man vil dog altid gå glip af noget
    ›spændene, engang imellem.

    Ja, det er jo derhen man bevæger sig, men det er nu ikke et must for mig. Så er det faktisk mere interessant at snakke med dem der laver øllet :)
    Men når specialet er færdigt, og sønnike kan passes i længere tid, så ved jeg hvor jeg skal smigre mig ind ;)

    Mvh.

    Defreni
    DSBM, eller De Små Blå Mejser, eller noget.
    Defreni's Avatar

  7. #37
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    317

    Re: Øl-Tråden

    Svaneke bryghus startede op inden den helt store bølge af mirkobryggerier i danmark og efter min mening absolut fortsat den bedste. De bør nydes i bryghuset men er også blevet lagervarer i flere supermarkeder.
    Hold dig til de 3 de startede med og langt fra deres nye lidt popsmarte "mary" bryg osv

    Classic
    Mørk Guld
    Stout

    Jul og påskebryg er også pengene værd men mørk guld er absolut den bedste

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #38
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    2,453

    Re: Øl-Tråden

    Bevæbnet med et gavekort på 300 gode, danske kroner gik jeg her i går til angreb på Øltorvet.dk. Det kom der følgende ud af:

    3 stk. Kronenbourg Premier Cru (Frankrig), 50cl a 19,95kr
    2 stk. Kronenbourg Blanc (Frankrig), 33cl a 18,00kr.
    2 stk. Lion Lager (Sri Lanka), 33cl a 16,00kr
    2 stk. Rebel Premium (Tjekkiet), 50cl a 16,95kr
    1 stk. Ferdinand Lager 5,0% (Tjekkiet) 50cl a 19,00kr
    1 stk. Zlatopramen (Tjekkiet), 50cl a 18,95kr
    1 stk. Weihenstephaner Hefe (Tyskland), 50cl a 22,00kr
    1 stk. St. Christoffel Robertus (Holland), 33cl a 13,50kr
    1 stk. Palma Louca (Brasilien), 35,5cl a 17,95kr
    1 stk. Pelforth Blonde (Frankrig), 25cl a 13,00kr
    1 stk. Utenos Porteris 6,8% (Litauen), 50 cl a 20,00kr
    1 stk. Sierra Nevada Wheat (USA) 35,5cl a 19,50kr
    1 stk. Red Stripe (Jamaica), 33cl a 16,00kr

    En god, blandet landhandel når jeg selv skal sige det. Øl fra ganske store dele af verden og af flere forskellige typer, det bliver en helt fin kasse at modtage her på torsdag:-)

    duckman
    Tom, Tom, Tom, Tom, Tom, Tom Høgli!

    "I have a degree from Harvard, whenever I´m wrong, the world makes a little less sense."
    duckman's Avatar

  10. #39
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    984

    Re: Øl-Tråden

    Det er en stor øldag i Grønland idag, idet jeg lige har været i Heliporten og modtage prøver fra Nuuk Imeq, som tappede vores øl igår. Jeg sidder på altanen og drikker den lige nu, og om et øjeblik skriver jeg en mail til Nuuk Imeq, og giver dem et go, så de kan sende den ud langs kysten. Øllen vil være i handlen langs hele kysten den 29/6.

    Grunden til at der er så skelsættende, er at man her i Grønland har et flaske monopol, som man ikke kan komme uden om. Ydermere bliver vi også det første Grønlandske øl der kommer i handlen i Grønland, ligesom vi sidste år var det første Grønlandsk bryggede øl siden Nordboernes tid.

    Cali> Hvis du læser med her, så kommer øllen med en ny etiket, denne vil også blive indført i Danmark senere men vi skal vel være først med noget her oppe:)

    Det er en stor øl dag på Grønland.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #40
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,625

    Re: Øl-Tråden

    › Ydermere
    ›bliver vi også det første Grønlandske øl der kommer i handlen i
    ›Grønland, ligesom vi sidste år var det første Grønlandsk bryggede
    ›øl siden Nordboernes tid.

    Og det er en glimrende øl. Jeg drak den i USA :-)

  13. #41
    Caligula76 er offline 279km NØ for Dutch Harbor
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    2,224

    Re: Øl-Tråden


    ›...Grunden til at der er så skelsættende, er at man her i Grønland
    ›har et flaske monopol, som man ikke kan komme uden om. Ydermere
    ›bliver vi også det første Grønlandske øl der kommer i handlen i
    ›Grønland, ligesom vi sidste år var det første Grønlandsk bryggede
    ›øl siden Nordboernes tid.

    ›Cali> Hvis du læser med her, så kommer øllen med en ny etiket,
    ›denne vil også blive indført i Danmark senere men vi skal vel
    ›være først med noget her oppe:)

    ›Det er en stor øl dag på Grønland.

    Jeg læser skam med her. :o)
    Helt ening. Det er en fornøjelse at Greenland Brewhouse´s bryg nu kommer i handelen heroppe. Siden Godthaab Bryghus i forbindelse med at A Hereford Beefstouw åbnede her i byen, så har jeg været nede og smage lidt på deres bryg i ny og næ. Det er ganske kolossalt at man nu kan drikke andet og mere end sprøjtet fra tapperiet Nuuk Imeq heroppe.
    Jeg er helt enig med Defreni og Perec i, at Greenland Brewhouse´s ales er glimragende, især Pale Ale´n faldt i min smag. Nu skal den ikke slæbes med fra ferier i dk eller hvor den ellers nu sælges, men købes i almindelige butikker her. Nice! Bare synd at den skal i de lidet æsteriske flasker, som vi nu engang har...
    At der formentlig som følge af at der nu er skudt bryggerier op (Greenland Brewhouse, Godthaab Bryghus, Icefiord Brewhouse) så kommer andre typer øl som Carls Lager, Hvede, Tuborg Classic Gylden og hvad der ellers er kommet indenfor de seneste par år er jo ganske ok for menigmand.

    @ Ras, er der nogen forklaring på at øl smager forholdsvis mindre godt som de nu engang gør, når de er fra Nuuk Imeq? Jeg kan forestille mig at det er fordi det "kun" er et tapperi vi har. En langhalset i dk smager sgu en hel del bedre IMO. Omvendt smager f.eks. en Faxe Kondi bedre heroppe end i dk; jeg ved så ikke om det er pga manglende kalk i vandet eller andre faktorer der spiller ind. (Har godt set i sodavands-tråden at du nødigt drikker sodavand, ellers.)

    mvh
    Kasper

    [EDIT]: Minibryggeriet Icefiord hed så ikke "Bryghus", men Brewhouse... :o)
    Sidst redigeret af Caligula76 : 17.06.07 kl. 22:38

  14. #42
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    984

    Re: Øl-Tråden

    ›@ Ras, er der nogen forklaring på at øl smager forholdsvis mindre
    ›godt som de nu engang gør, når de er fra Nuuk Imeq? Jeg kan
    ›forestille mig at det er fordi det "kun" er et tapperi
    ›vi har. En langhalset i dk smager sgu en hel del bedre IMO.
    ›Omvendt smager f.eks. en Faxe Kondi bedre heroppe end i dk; jeg
    ›ved så ikke om det er pga manglende kalk i vandet eller andre
    ›faktorer der spiller ind. (Har godt set i sodavands-tråden at du
    ›nødigt drikker sodavand, ellers.)

    ›mvh
    ›Kasper

    Hvad angår øllen, så er Nuuk Imeq et godt tapperi, de er dog ikke helt på højde med de sædvanlige tapperier i DK, dog langt bedre end de fleste mikrobrygeriers tapperier, det er blandt andet derfor vi får tappet øllen i Tyskland. Der er dog også flere faktorer som spiller ind. Øllen der kommer fra DK, er filtreret og pastearuiseret når det ankommer, ydermere så bliver øllen pastearuiseret endnu en gang når det flaskes i Nuuk. Øllen vil derfor komme til at smage lidt mere af "dåse" end den tilsvarende i DK. Vores smager også anderledes, end i DK. Vi pastearuiserer den dog ikke inden afskibning fra Narsaq, den får altså kun 1 varmebehandling, hvilket jeg godt mener man kan smage.:) Jeg skal dog nok bruge 1-3 bryg til at tilpasse øllen til Nuuk Imeq's tapperi.

    Hvad angår Faxe-kondi og Coca Cola for den sags skyld, så er den eneste forskel vandet, de bruger præcis det samme ekstrakt til at lave det. Da jeg var i Nuuk sidst, havde jeg et møde med dem ude på Nuuk Imeq, og de fortalte mig en sjov historie om at deres "version" af Coca Cola var blandt dem i verden der scorede højst karaktere hos Coca Cola's testpaneler:) Jeg så dog ikke selv resultaterne. Men jeg tror det gerne, idet flere qallunaat (mig selv inkl.) og turister jo siger det samme.

    PS: Vi kommer forresten til at koste det samme som en Carlsberg Porter heroppe, så vi kan rent faktisk konkurere på prisen.:)

  15. #43
    Caligula76 er offline 279km NØ for Dutch Harbor
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    2,224

    Re: Øl-Tråden

    Nu er der så en smule om Icefiord Brewhouse, som jeg har nævnt lidt længere oppe: http://eb.turengaartil.dk/tgt/partne...ticle27374.ece
    den i artiklen nævnte "Grønlandske Kaffe" er desuden (som et lille sidespring) nævnt i Kaffe-tråden.

    mvh
    Kasper

  16. #44
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    984

    Re: Øl-Tråden

    Så sker der ting og sager hjemme i DK. Min gamle arbejdsplads, bliver nu centrum for lidt populistisk reklame fra 3F.

    Det er meget sjovt at læse de to nedenstående, når jeg nu for 3 år siden var tilidsmand på NBB, og derigennem havde fornøjelsen af både 3F og Ledelsen på NBB. Vi valgte dog Kristelig Fagforening tilsidst.

    http://forsiden.3f.dk/apps/pbcs.dll/...D=200770627020

    http://www.norrebrobryghus.dk/filead...mt26-06-07.pdf

    Til alle jer der frygter at NBB vil løbe tør for øl, så tror jeg godt i kan slappe af, idet vi/de allerede dengang opererede med et stor varelager, som skulle bruges i denne situation.

    Dette var bare lidt info på ølfronten, jeg håber ikke dette udvikler sig til en politisk debat, idet dette absolut ikke er meningen. Hvis dette sker så slet endelig DR.

    mvh.

    Ras

  17. #45
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    452

    Re: Øl-Tråden

    Lidt andet nyt fra den danske øl-scene.
    Ølfabrikken kan nu købes i Kvickly og Brugsen. Foreløbigt har jeg set deres witt og Tisvilde Blonde til en 50 for 75 cl. Rygtet går at special-butikkerne er meget utilfredse med denne udvikling da ØF ikke har givet dem en heads-up, og nu sælger deres øl billigere i COOP.
    Det er godt set fra et forbrugesynspunkt med lavere priser, men jeg kan nu godt følge butikkerne der nu sidder med ØF øl købt til højere engros priser end de bliver solgt til i COOP.
    COOP har også fået fat i Nøgne Ø, det norske mikrobryggeri der er meget berømmet. Igen udenom den normale importør i DK, så det bliver spændende at se hvad prisniveauet kommer til at ligge på.
    Måske pågrund af disse nye øl har Brugsen sat prisen ned på Fullers London Porter til 18 kr. absolut en pris der er værd at tage med. Desværre er grunden at de er igang med at udfase denne øl fra deres lager. Men hermed er den anbefalet.
    Jeg kan desværre ikke sige noget om den grønlandske øl-scene da jeg ikke ved noget om den ;)

    Mvh.

    Defreni
    DSBM, eller De Små Blå Mejser, eller noget.
    Defreni's Avatar

Side 3 af 14 FørsteFørste 12345613 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Tråden om musikforeninger
    By zebos in forum Kultur
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 10.09.06, 19:47
  2. 4-4-2 Vs. 4-3-3 - Tråden
    By FC 335 in forum De korte linier
    Svar: 46
    Sidste Meddelelse: 03.03.06, 09:13
  3. Rekord-tråden
    By White Angel in forum De lange linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 27.10.05, 13:40
  4. Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 17.10.03, 08:32

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •