Side 4 af 14 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 207

Emner: Øl-Tråden

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    984

    Re: Øl-Tråden

    Hej Defreni,

    Ja det er jo et problem for ølbutikkerne, men markedet er lidt hårdt lige nu, og derfor har jeg fuld forståelse for at Ølfabrikken gerne vil ind på hylderne i supermarkedet. Det er her man tjener penge på det, idet volumen her er langt større end de før har oplevet.
    Jeg forstår godt hvis butikkerne er lidt utilfredse med situationen, men i minne øjne så har dette senarie da været helt tydeligt siden Ølfabrikken fusionerede med GB. Denne situation burde altså i minne øjne ikke være kommet som en overraskelse for de små butikker.

    ›Jeg kan desværre ikke sige noget om den grønlandske øl-scene da
    ›jeg ikke ved noget om den ;)

    Det kan jeg så følge lidt op på. Greenland Brewhouse startede med salget i butikkerne i fredags; Og salget har været overvældene. Havnekontorerne melder en efter en , at de er udsolgt allerede (det er havnekontorerne der står for salg af øl og sodavand til butikkerne). Det er selvfølgelig ærgeligt at vi står i en situation hvor der ikke er nok øl, men det var Nuuk Imerq der ikke ville købe mere, det vil de så forhåbentlig med den næste.:)

    Så heroppe går det godt, selvom der er hård kamp i DK for øjeblikket. Det store udskilleses løb er startet.

  2. #47
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    260

    Re: Øl-Tråden

    Hvis man tilfældigvis skulle opholde sig i USA, må man ikke snyde sig selv for øllen Spotted Cow. Øllen minder meget om en hvedeøl, og er dejligt forfriskende. Så vidt jeg ved kan den ikke købes i Dk, men hvis nogle skulle kende til forhandlere, må I endelig poste dem...

    Latte Lovers
    100% Barista

    (Latte Lovers bakker op om "Ståle Raus!")

  3. #48
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    452

    Re: Øl-Tråden

    ›Hvis man tilfældigvis skulle opholde sig i USA, må man ikke snyde
    ›sig selv for øllen Spotted Cow. Øllen minder meget om en hvedeøl,
    ›og er dejligt forfriskende. Så vidt jeg ved kan den ikke købes i
    ›Dk, men hvis nogle skulle kende til forhandlere, må I endelig
    ›poste dem...


    New Glarus er et US mikrobryggeri der ikke kan fås i DK nogen steder. Ratebeer kalder det en Cream Ale hvilket lyder meget sandsynligt efter din beskrivelse.
    http://www.ratebeer.com/Beer/new-gla...tted-cow/7453/

    Hej Ras.
    Selvfølgelig vil et bryggeri helst ind hos supermarkederne, men man skal ikke glemme at deres navn i høj grad har bygget på word to mouth, hvor de har fået en masse gratis reklame. Ølfabrikken er ikke en af mine ynglingsbryggerier, så jeg har ikke noget i klemme, så det var snarere en information til sidelinien ;)
    Lyder rigtig godt med jeres salg i Grønland, jeg har en af jeres Brown ALes og Pale ales stående der snart skal drikkes, men hvornår rammer Barley winen og Imp stouten markedet?

    Mvh.

    Defreni
    DSBM, eller De Små Blå Mejser, eller noget.
    Defreni's Avatar

  4. #49
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    260

    Re: Øl-Tråden

    ››Hvis man tilfældigvis skulle opholde sig i USA, må man ikke snyde
    ››sig selv for øllen Spotted Cow. Øllen minder meget om en hvedeøl,
    ››og er dejligt forfriskende. Så vidt jeg ved kan den ikke købes i
    ››Dk, men hvis nogle skulle kende til forhandlere, må I endelig
    ››poste dem...
    ››

    ›New Glarus er et US mikrobryggeri der ikke kan fås i DK nogen
    ›steder. Ratebeer kalder det en Cream Ale hvilket lyder meget
    ›sandsynligt efter din beskrivelse.
    http://www.ratebeer.com/Beer/new-gla...tted-cow/7453/

    En bekendt havde faktisk kontaktet New Glarus angående muligheden for at importere øllen til DK, hvilket de på nuværende tidspunkt ikke var interesserede pga. den i forvejen høje efterspørgsel. -desværre :-/
    Latte Lovers
    100% Barista

    (Latte Lovers bakker op om "Ståle Raus!")

  5. #50
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    984

    Re: Øl-Tråden

    Så er endnu et mikrobryggeri bevæget sig ind i fodboldens verden.

    Denne gang er det Herslev Bryghus som har kastes sin kærlighed over fodboldholdet Røde Stjerne.:)

    http://www.roede-stjerne.dk/news/news184.asp

    Defreni> Jeg kan ikke give nogen dato på øllenes lancering, idet vi er ved at omstrukturere vores distribution i DK, så vi i sidste ende kan få nogle lavere priser i butikkerne. Det er der jo nogen der efterspørger.:)

  6. #51
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    452

    Re: Øl-Tråden

    I dag så jeg Nøgne Øs Batch 100 i Brugsen til 33 kr, dette må siges at være billigt. Samtidig havde de en del øl til halv pris, bla. Greenland Brewhouse, er de ved at udfase dem fra sortimentet?

    Mvh.

    Defreni
    DSBM, eller De Små Blå Mejser, eller noget.
    Defreni's Avatar

  7. #52
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    452

    Re: Øl-Tråden

    I Kvickly er der nu Nøgne Ø Imp stout, Saison og Batch 100 til 2 for en 50er. Eller Nils Oscar 4 forskellige ligeledes 2 for en 50er. Der var dog udsolgt af Nils Oscar i den Kvickly jeg var i :(

    Alt i alt er det yderst rart for os forbrugere at Coop har valgt at satse på nordisk kvalitetsøl.

    Mvh.

    Defreni
    DSBM, eller De Små Blå Mejser, eller noget.
    Defreni's Avatar

  8. #53
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    984

    Re: Øl-Tråden

    Så er der nyt i konflikten mellem Nørrebro Bryghus og 3F.

    Følgende citat undrer mig meget.

    - Vi har haft nogle kontakter med Bryghuset, og det er endt med det samme. De vil gerne tale med os om en lokal aftale, men det er vi ikke interesseret i. Vi vil have en overenskomst. Vi stopper med de synlige konflikter lige så snart, at de vil forhandle seriøst med os, siger Henning Steffensen.
    Grunden til det undrer mig så meget, er at dengang jeg var tilidsmand på NBB, der var der en periode hvor 3F kimede mig ned hele tiden. Jeg fortalte dem på et tidspunkt at vi ikke var interesseret, idet vi havde en aftale iforvejen, som vi anså for bedre end deres. Til dette fik jeg fortalt, at vi da bare kunne lave en lokal aftale. Jeg sagde dog at vi stadigvæk ikke var interesseret.

    Så har jeg også lige lidt andet nyt, der bliver varslet stigende ølpriser, nu var priserne ellers lige på vej ned.

  9. #54
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    200

    Re: Øl-Tråden

    nyt i konflikten
    ›mellem Nørrebro Bryghus og 3F.

    ›Følgende citat undrer mig meget.



    ›Grunden til det undrer mig så meget, er at dengang jeg var
    ›tilidsmand på NBB, der var der en periode hvor 3F kimede mig ned
    ›hele tiden. Jeg fortalte dem på et tidspunkt at vi ikke var
    ›interesseret, idet vi havde en aftale iforvejen, som vi anså for
    ›bedre end deres. Til dette fik jeg fortalt, at vi da bare kunne
    ›lave en lokal aftale. Jeg sagde dog at vi stadigvæk ikke
    ›var interesseret.

    varsle
    ›Så har jeg også lige lidt andet nyt, der bliver t
    stigende
    ›ølpriser, nu var priserne ellers lige på vej ned.


    Den konflikt er helt ude af proportioner.

    Sad ude foran Bryghuset forleden, og jeg ved ikke hvor mange gange der var optræk til det helt større, fordi at folk følte sig provokeret af 3F. Der var en ældre mand som var lige ved at klappe den ene 3F mand én på skalden.
    Det er så flabet det de har gang i.

    Men stadig god øl.
    KBH

  10. #55
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    452

    Re: Øl-Tråden

    Kan ikke huske om jeg har nævnt det før.
    Men Abigails der er en engelsk specialbutik tæt ved Kultorvet har et rigtig godt udvalg af engelske øl bla. Samuel Smith, tilmed billigere end supermarkederne.
    I øjeblikket har de Gales Trafalgar 200 Barley Wine, som de har fået ved en fejltagelse og derfor sælger for 30 kr 27,5 cl. Normalprisen er 50 kr, og den kan næsten ikke opstøves mere da øllen er fra 2005. (Derfor Trafalgar 200 ;)

    Lige ved siden af ligger der en amerikansk specialbutik. I denne kan man få ANchor Liberty Ale til 15 kr. Det er en flad femmer billigere end hos Irma. Liberty Ale er essensen af en amerikansk pale ale, og har af mange overtaget klassikermærket fra Sierra Nevadas Pale Ale, der ellers er den første af denne type i den amerikanske ølrevolution.

    Mvh.

    Defreni
    DSBM, eller De Små Blå Mejser, eller noget.
    Defreni's Avatar

  11. #56
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    452

    Re: Øl-Tråden

    Så er det vel også på sin plads i denne tråd at nævne at Michael Jackson (Ikke ham med næsen) er død for en uge siden efter længere tids kamp med sin Parkinson.
    Michael Jackson er mest kendt for sin bog om belgisk øl "The great beers of Belgium" men var en yderst produktiv ølskribent fra slut 70erne til idag.
    Mange mener at han var med til at redde den belgiske ølkultur der ellers så småt var ved at uddø, men idag overlever primært grundet eksport til USA hvor de fik øjnene op pågrund af Jackson.
    Her er der en side hvor der er mange links til eulogierne over denne kæmpe indenfor øl-verdenen.
    http://www.babblebelt.com/bbb_classic/board.html

    Mvh.

    Defreni
    DSBM, eller De Små Blå Mejser, eller noget.
    Defreni's Avatar

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #57
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    452

    Re: Øl-Tråden

    I forbindelse med fodbold-landskampen på lørdag afholder Nørrebros bryghus en øl landskamp.
    http://www.noerrebrobryghus.dk/

    Nogle yderst gode svenske bryg på tapetet.

    Mvh.

    Defreni
    DSBM, eller De Små Blå Mejser, eller noget.
    Defreni's Avatar

  14. #58
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    115

    Re: Øl-Tråden

    TIPS:

    Torsdag-lørdag har Kvickly tilbud på Nögne Ô og Oscar Jacobsson: 2 for 50,-
    Vh


    Bryggeren, (tildligere kendt som "Skakkbratt" - efter Harald Martin og ikke spillet!)

  15. #59
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    391

    Re: Øl-Tråden

    ›TIPS:

    ›Torsdag-lørdag har Kvickly tilbud på Nögne Ô og Oscar Jacobsson: 2 for 50,-

    Nemlig ja! Snuppede lige to Nøgne Ø Imperial Stout - glæder mig! :o)
    "If I were one of their fans, I wouldn't pay a shekel to see them. The truth is I wouldn't go for free because they're a disgusting team"
    Idan Tal fra Beitar Jerusalem, om FCK

  16. #60
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    Re: Øl-Tråden

    Jeg er gået hen og blevet lidt lun, på den her fætter -



    -orb
    If wars can be started by lies - they can be stopped by truth. (Julian Assange)

  17. De følgende 2 brugere er enige:

Side 4 af 14 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Tråden om musikforeninger
    By zebos in forum Kultur
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 10.09.06, 19:47
  2. 4-4-2 Vs. 4-3-3 - Tråden
    By FC 335 in forum De korte linier
    Svar: 46
    Sidste Meddelelse: 03.03.06, 09:13
  3. Rekord-tråden
    By White Angel in forum De lange linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 27.10.05, 13:40
  4. Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 17.10.03, 08:32

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •