Side 6 af 14 FørsteFørste ... 3456789 ... SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 207

Emner: Øl-Tråden

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    452

    Re: Øl-Tråden

    ›Ja jeg gik vist i selvsving der.:)
    ›Jeg er meget enig i de ting som du skriver oven for. Både hvad
    ›angår prisen og den følelse af at blive snydt som kunde. Dette
    ›gør så at jeg gerne vil frem med endnu en af mine kæp heste,
    ›manglen på ølskribenter. Det er simpelthen skræmmende ringe det
    ›niveau som ølskribenter idag bliver repræsenteret på i medierne.
    ›Dette skyldes flere ting, men primært mediernes modvilje mod at
    ›vælge nogle kvalificerede øl skribenter, eller i det hele taget
    ›bare at skrive nogle øl anmeldelser.
    ›Derfor er vi mange i branchen som sætter pris på vi har folk som
    ›dig Defreni. Det er vigtigt at der er nogle som skriver om øl,
    ›samt anbefaler hvad man skal købe.

    Takker :)
    Men jeg er da ganske enig.
    Henrik Palle i Politiken tror man jo er købt og betalt af Brøckhouse når han en sjælden gang skriver om øl, og Ole Madsen i EB gider jeg slet ikke kommentere på.
    Generelt er der plads til kæmpe forbedringer, som man jo kan håbe kommer med Meyers promovering af øl, samt selvfølgelig Mick Schacks.

    ›Ja der er massere af engelske, belgiske og tyske mikro bryggerier
    ›som laver både billigere og nogle gange også bedre øl end nogle
    ›af de danske. Dette er der dog flere grunde til. Men vigtigst af
    ›alt så er konkurrence situationen på deres hjemme markeder en
    ›anden. Øl senen i de nævnte lande er på vej i den gale retning,
    ›hvis du spørge mig. De små bryggerier må dreje nøglen om, og de
    ›store bliver større, så de kan lave endnu billiger øl, dette
    ›tvinger så endnu flere af de små bryggerier til at lukke. Dette
    ›er meget forenklet sat op, idet der jo selvfølgelig er mange
    ›andre parametre der spiller ind.

    Det er spørgsmålet. Tyskland er ret opspændt på deres Reinheitsgebot men min fornemmelse er da at Belgien rykker igen. Både Alvinne og Struise er da gode eksempler på det. Men de er jo primært drevet af eksportmarkeder til feks Danmark.

    ›Jeg har desvære ikke læst Brøckhouses indlæg i ØlentusiasteN
    ›omkring fantombryggerier, men jeg kan dog forestille mig at det
    ›var meget negativt over for fantombryggerier, idet dette
    ›tidligere har været udmeldingen fra dem, spcielt om de måtte
    ›kalde sig danske, hvis de fik brygget i udlandet. Er det rigtigt?

    Det er præcis hvad de skriver, hvilket får det til at fremstå meget skidt når de reklamerer for at folk skam sagtens kan få brygget på deres anlæg.

    ›Jeg selv er dog stor fortaler for "fantom" bryggerier,
    ›vi kan dog ikke selv benytte os af det lige nu, idet vi jo har et
    ›lille kryderi der hedder Indlandsis. Der findes dog mange
    ›glimrende "fantom" bryggerier i verden. Selv storre
    ›bryggerier som Carlsberg får lavet noget af deres øl på kontrakt
    ›hos andre bryggerier. Vi kan også tage et lille bryghus som
    ›Djævle Bryg, de er jo faktisk et fantombryggeri, som forøvrigt
    ›får brygget deres øl hos Brøckhouse.
    ›For mig personligt, så er jeg næsten helt ligeglad med hvor øllen
    ›er brygget, så længe at den lever op til de forventninger jeg har
    ›til den, pris kontra kvalitet og smag.

    Her er vi meget enige. Nogle af de bedste danske bryggerier er jo "fantom", og selv Ølfabrikken får jo brygget en del øl både på De Proef og på Nøgne Øs anlæg.

    Nå sønnike vågnede så jeg må tage resten senere :)

    Mvh.

    Defreni
    DSBM, eller De Små Blå Mejser, eller noget.
    Defreni's Avatar

  2. #77
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    452

    Re: Øl-Tråden


    ›Det er faktisk meget sjovt, jeg tror dog godt Ølfabrikken vidste
    ›hvad der blev lagt oven i, jeg tror bare ikke de havde haft tid
    ›til at undersøge andre muligheder.
    ›Vi sidder faktisk lidt i samme situation heroppe, idet vi jo
    ›forøjeblikket forhandler med flere potentielle distributøre i DK,
    ›her er der også stor forskel på mulighederne.

    Selvfølgelig vidste Ølfabrikken det godt når jeg nu tænker mig om, jeg gentog bare hvad ejeren af "Høkeren" fortalte mig, og hun er ikke altid ligefrem et sandhedsvidne, men sød nok :)
    Mht hvilke distributører man vælger er min fornemmelse at House of Beer har suverænt det bedste netværk, men dog en tendens til at presse prisen et nøk opad så der ikke er konkurrence til Kongens Bryghus og Jacobsen, men det er som sagt kun en fornemmelse jeg har.
    Ellers så håber jeg snart vi ser dine nye øl, da min sidste øl fra Grønland desværre var en Brown Ale der var blevet dårlig. Derfor jeg ikke anmeldte den på RB, da det tydeligvis var butikken skyld (Den var købt i Superbrugsen).


    ›Det forstår jeg godt, men så må man jo prioritere. Jeg kender det
    ›selv, jeg er for øjeblikket ved at arrangere en stor fest
    ›(bryllup) og her er det lige før jeg må vælge at servere vin,
    ›idet de øl jeg gerne ville servere til middagen, vist bliver for
    ›dyre at fremskaffe, i rigelige mængder. Men nu taler vi
    ›selvfølgelig også om en øl menu der får Brewers Table på NBB til
    ›at blegne. Jeg ender dog nok med en mellem ting.

    Det lyder ikke dårligt, er det monstro dit eget?
    Og du må da meget gerne poste hvad du har tænkt dig, og også hvad det ender med :)
    Til mit eget endte det med fad fra Carlsberg af økonomiske grunde. Heldigvis var det da de stadig havde deres porter på fad. Så det var en hane med porter, hvede, pilsner og sort guld.
    Og så Rochefort 8, 10 og Chimay Bleue i begrænsede mængder på flaske fra Belgien. Det var en stor succes.

    ›Det giver fin mening, og det har været rart med sådan en lille øl
    ›dispus, her fra morgen stunden.:)

    Disputs og disputs, der skal vel være forskel på forbrugerens synspunkt og producenten ;) Men heldigvis har vi da også rigtig mange fælles interesser.

    ›Denne debat vil jeg ikke blande mig i, men jeg følger den da når
    ›den bluser op.:)

    Ja jeg blander mig også pænt udenfor, men som sagt er jeg jo primært forbruger og kigger på kvalitet i forhold til pris, og der er COOPs Nøgne Ø 2 for en halvtredser et særdeles godt køb :)

    Mvh.

    Defreni
    DSBM, eller De Små Blå Mejser, eller noget.
    Defreni's Avatar

  3. #78
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    452

    Re: Øl-Tråden

    ›Måske burde vi i denne højtid have en seperat julebryg-tråd?

    Nej det er der vidst ingen grund til :)

    Men udemærkede øl du har fået drukket dig der.
    Min egen favorit juleøl er rent faktisk fra Carlsberg. Semper Ardens Christmas Ale er fantastisk til pengene, når man altså får dem for 22 kr i Fakta og Netto. Ellers er St. Feuillien flere gange kåret som DKs bedste juleøl. Det ved jeg ikke om den er, men lækker er den, og den er som regel på fad på Ørsted Ølbar hele November og December måned.
    Den bedste juleøl jeg har fået i år var Mikkellers Santas little Helper, og Brøckhouse juleøl, begge fantastiske, men også forholdsvis pebrede i pris.
    Ellers så kan jeg endnu engang varmt anbefale denne side hvis man vil have fat i et par juleøl
    http://www.belgiskbryg.dk/VarerEfter...e%26oslash%3Bl

    Og så ellers gøre opmærksom på at Samichlaus fra Eggenberg som er en af verdens stærkeste lagerøl på 14 % har sin blonde fætter ude i år. Det er ikke set siden 1987, så hvis man har lyst til at prøve en sjældenhed så kan man få den hos ølkøbmanden i Tivoli eller i Ølbutikken på Oehlenschlagersgade.

    Mvh.

    Defreni
    DSBM, eller De Små Blå Mejser, eller noget.
    Defreni's Avatar

  4. #79
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    984

    Re: Øl-Tråden

    Øl er sundt

    Studiet som er foretaget med mus på Den Ibiriske Halvø og publiceret i fagbladet Food and Chemical Toxicology, peger i retning af, at et moderat øl-forbrug måske skal medtages som en komponent i sammensætningen af en sund diæt

  5. #80
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    1,089

    Re: Øl-Tråden

    Nu da det hele er kammet over i hyldester af allemulige og umulige "smalle" øl, vil jeg gerne lige springe til med en hyldest til den danske mainstream pilsner.

    Vi er altså ret heldige her til lands. Vi har ting som Tuborg og Carlsberg som "tylle-bælle-øl". De er nærmest vild luksus andre steder på kloden. Og de er ret gode!


    Mvh,
    Z
    All Criminals Are Bastards

  6. #81
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    984

    Re: Øl-Tråden

    ›Nu da det hele er kammet over i hyldester af allemulige og
    ›umulige "smalle" øl, vil jeg gerne lige springe til med
    ›en hyldest til den danske mainstream pilsner.

    ›Vi er altså ret heldige her til lands. Vi har ting som Tuborg og
    ›Carlsberg som "tylle-bælle-øl". De er nærmest vild
    ›luksus andre steder på kloden. Og de er ret gode!


    ›Mvh,
    ›Z

    Jeg vil nu mene at der er mange andre som er heldiger end os, når det drejer sig om pilsner, deriblandt Tyskland og Tjekiet.

    Derudover så er jeg nok så tilpas dekadent, at jeg ikke forstår hvorfor man skal drikke noget tyndt sjask når der skal være fest (bælles og tylles). Det samme gør sig forøverigt gældene ved madvare, jeg finder meget lidt glæde ved at spise kedeligt mad hvis jeg er sulten, jeg vil da langt hellere stille min sult med noget smagfuldt. Og hvis jeg kun skal spise for sjov, ja så gider jeg da slet ikke proppe mig med et ligegyldigt produkt.

    Når ovenstående er sagt, så laver Carlsberg nogle udemærkede pilsnere, jeg drikker dem dog kun når jeg ikke har adgang til noget bedre. Dette sker desvære lidt for ofte heroppe i monopolernes land.

  7. #82
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    68

    Re: Øl-Tråden

    har lige et lille spørgsmål?? hvad er det der gør at Narken Kaggen
    ›Stormaktsporter nærmest er en mytisk øl.Er det en bryg der ik er produceret meget af eller er den i et højt pris leje..nogen der eventuelt har baggrundsviden(ja er lidt nysgerrig omkring denne rolls royce øl)
    på forhånd tak..

  8. #83
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    452

    Re: Øl-Tråden

    ›har lige et lille spørgsmål?? hvad er det der gør at Narken Kaggen
    ››Stormaktsporter nærmest er en mytisk øl.Er det en bryg der ik er
    ›produceret meget af eller er den i et højt pris leje..nogen der
    ›eventuelt har baggrundsviden(ja er lidt nysgerrig omkring denne
    ›rolls royce øl)
    ›på forhånd tak..

    Jeg kan da forsøge.
    Det er en øl der bliver produceret i meget små mængder. Indtil videre er der kun produceret 2 batches af den, i 2005 og 2007. Samtidig gør alkoholloven i Sverige at man ikke kan købe flasker fra bryggeriet og de flasker der bliver købt på de barer der sælger Stormaktsporteren ikke må tages uden for baren. Disse to grunde betyder at man skal tage til Sverige for at drikke den. Enten Stockholm på Akkurat eller Goteborg på The Rover (Så hut jeg visker), og så er der vidst også en Finsk bar der sælger den. Priserne i disse barer ligger sidst jeg tjekkede på 400 SvKr for 25 cl.
    De flasker der cirkulere i RB-miljøet er vist primært gaver fra bryggeren, jeg så ham give en del flasker ud i Valby, bla. til Mikkeller og Amager Bryghus.
    Det er altså en meget eksklusiv øl både hvad angår adgang til den og prismæssigt. Da den så også samtidig skulle være aldeles fremragende, tjahhh så har du mytisk :)

    Mvh.

    Defreni
    DSBM, eller De Små Blå Mejser, eller noget.
    Defreni's Avatar

  9. #84
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    68

    Re: Øl-Tråden

    takker mange gange for det fyldstgørende svar på mit indlæg. og man må da sige at 400 spir for 25cl øl er med til at gøre den hard to get..

  10. #85
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    452

    Re: Øl-Tråden

    Nu har jeg været lidt hængt op her på det sidste, så desværre er der nok ved at være udsolgt mange steder.
    Vinoble vin-kæden har fået et stort parti Ølfabrikken øl som de sælger i deres forskellige butikker til en yderst fordelagtig pris.
    Jeg fik en kasse med 15 stk. 50cl til 250 i den ved Kultorvet. Jeg tog de sidste Kaffeportere, og der var ikke mange 100 gram Ipa, eller India Brown ales tilbage, men dog stadig en god del portere, som blev kåret til Danmarks bedste øl i 2005, og ligger i top 50 på ratebeer.
    Rygterne går at Gammel Strand Øl og vin har bestilt 5 paller hjem, og vil sælge disse øl til en flad 10er stykket. Det er imellem 1/4 og 1/5 af normal prisen.

    Samtidig kan det nævnes at Irma ved Frederiksberg hovedbibliotek sælger Samuel Smith til 15 kr stykket. Det ligner det er deres normalpris hvilket så er en halvering af hvad disse øl koster andre steder inkl. i andre Irmaer. Jeg kan især anbefale Taddy porteren og Oatmeal stouten.

    Så mangler vi bare at Carlsberg i det mindste giver os en god grund til at komme i Parken........Nemlig noget ordentlig øl i hanerne.

    Apropos Carlsberg så har de lige frigivet nogle Jacobsen Vintage Barley wine til 2008 kr stykket, vel og mærke 37,5 cl. Tal om et mediestunt. Selvom det er en Barley Wine lagret på nye fade så er den pris komplet latterlig, men der skal nok være nogle yuppier der hopper i.
    Jeg vil så hellere anbefale Samuel Adams Utopia man kan få på Plan B. Der er 2 tilbage til den nette sum af 1000 kr, men så får du også en hel liter 25 % øl i speciallavet flaske ;)

    Mvh.

    Defreni
    DSBM, eller De Små Blå Mejser, eller noget.
    Defreni's Avatar

  11. #86
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    984

    Re: Øl-Tråden

    Så mangler vi bare at Carlsberg i det mindste giver os en god
    grund til at komme i Parken........Nemlig noget ordentlig øl i
    hanerne.
    Helt enig.

    Apropos Carlsberg så har de lige frigivet nogle Jacobsen Vintage
    Barley wine til 2008 kr stykket, vel og mærke 37,5 cl. Tal om et
    mediestunt. Selvom det er en Barley Wine lagret på nye fade så er
    den pris komplet latterlig, men der skal nok være nogle yuppier
    der hopper i.
    Jeg giver dig ret i at prisen lyder helt vanvittig, og jeg er faktisk imponeret over den kommer ud. Jeg er nok en af de yuppier som kunne finde på at købe den alligevel. Jeg ser ihvertfald frem til at smage den.

    Jeg vil så hellere anbefale Samuel Adams Utopia man kan få på
    Plan B. Der er 2 tilbage til den nette sum af 1000 kr, men så får
    du også en hel liter 25 % øl i speciallavet flaske ;)
    Giver dig ret i at Utopia da skal prøves, jeg finder den dog ikke på højde med deres Millinium udgave som desvære er umulig at opdrive nogle steder, jeg vil dog sige at jeg hellere ville ofre 2 eller 3 tusinde kr. på denne øl, end jeg vil offre 1000 kr på Utopia. Det jeg prøver at sige er at jeg godt vil offre pengene på den nye Jakobsen Barley Wine hvis den altså er god nok, hvilket jeg dog ikke kan udtale mig om endnu, jeg håber dog at få en chance for at smage den i slutningen af den kommende uge.:)

  12. #87
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    452

    Re: Øl-Tråden


    ›Giver dig ret i at Utopia da skal prøves, jeg finder den dog ikke
    ›på højde med deres Millinium udgave som desvære er umulig at
    ›opdrive nogle steder, jeg vil dog sige at jeg hellere ville ofre
    ›2 eller 3 tusinde kr. på denne øl, end jeg vil offre 1000 kr på
    ›Utopia. Det jeg prøver at sige er at jeg godt vil offre pengene
    ›på den nye Jakobsen Barley Wine hvis den altså er god nok,
    ›hvilket jeg dog ikke kan udtale mig om endnu, jeg håber dog at få
    ›en chance for at smage den i slutningen af den kommende uge.:)

    He, så glæder vi da os (Læs jeg glæder mig) til en opdatering på hvordan den smager. Jeg nøjes nu nok med at smutte ned i Ølbutikken og hente Dieu De Ciel Peche Mortel, Oskar Blues Ten Fiddy, og de 3 nye fra Lagunitas, men så er der heller ikke mere plads i det skab jeg har fået til mine øl ;)

    Defreni
    DSBM, eller De Små Blå Mejser, eller noget.
    Defreni's Avatar

  13. #88
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    984

    Re: Øl-Tråden

    Lidt sladder fra ølverdenen. Der er forøjeblikket en virksomhedsovertagelse i bryggeriverdenen, som optager os ølnørder i langt højere grad end det som Carlsberg ekselerede med fornylig. Nej sagen er meget mindre og drejer sig om 2 danske craft breweries, nemlig Gourmet Bryggeriets overtagelse af det Ølfabrikken. Sagen er ved at udvikle sig til en gang mudderkastning:

    GB melder ud at de kom som frelsende engle for et par måneder siden, hvor de købte 50% af firmaet Ølfabrikken, de siger så, at der har været holdt gæld skjult for dem, og at de derfor måtte overtage resten af firmaet.

    Fra de gamle ejere af Ølfabrikken forlyder det, at GB hele tiden har haft for øje at overtage firmaet, og dermed Brandet Ølfabrikken, og at overtagelsen er blevet gjort på en facon som ikke har levnet dem noget som helst, og at de aldrig havde indgået samarbejdet med GB hvis de havde kendt deres intentioner, idet de havde andre tilbud på daværende tidspunkt.

    Grunden til at sagen er så interessant er at brandet Ølfabrikken, nok er det mest eksklusive brand på den danske mikro bryg scene, mens GB mest er kendt for at være blandt de mest aggresive/kyniske. Hvis man havde tænkt sig lidt om, så kunne man nok godt have regnet ud at samarbejdet ikke ville fungere, men man kunne også have håbet at begge parter var blevet stærkere af det, idet de begge før fusionen besad nogle kvaliteter som den anden manglede.

  14. #89
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    984

    Re: Øl-Tråden

    Så skal der også lige blandes lidt bold ind i denne tråd.

    Gourmet Bryggeriet har valgt at øge deres sponsorart til Frem, idet de har overrasket klubben med et betalt træningsophold i Tyrkiet til klubbens første hold.

    Frem modtager gave fra bryggeri

  15. #90
    Whitetrash er offline Klub=FCK&Klubfølelse=True
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    626

    Re: Øl-Tråden

    ›Lidt sladder fra ølverdenen. Der er forøjeblikket en
    ›virksomhedsovertagelse i bryggeriverdenen, som optager os
    ›ølnørder i langt højere grad end det som Carlsberg ekselerede med
    ›fornylig. Nej sagen er meget mindre og drejer sig om 2 danske
    ›craft breweries, nemlig Gourmet Bryggeriets overtagelse af det
    ݯlfabrikken. Sagen er ved at udvikle sig til en gang
    ›mudderkastning:

    GourmetBryggeriets pressemeddelelse. De lover at alting nok skal blive fint igen - They better!!!

Side 6 af 14 FørsteFørste ... 3456789 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Tråden om musikforeninger
    By zebos in forum Kultur
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 10.09.06, 19:47
  2. 4-4-2 Vs. 4-3-3 - Tråden
    By FC 335 in forum De korte linier
    Svar: 46
    Sidste Meddelelse: 03.03.06, 09:13
  3. Rekord-tråden
    By White Angel in forum De lange linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 27.10.05, 13:40
  4. Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 17.10.03, 08:32

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •