Side 9 af 14 FørsteFørste ... 6789101112 ... SidsteSidste
Viser resultater 121 til 135 af 207

Emner: Øl-Tråden

  1. #121
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    452

    Re: Øl-Tråden

    Fik så et par hyggelige timer til at gå søndag formiddag med at drikke noget fantastisk øl.
    Et mere fyldigt referat følger senere, men top scorerne var:
    Amager Festival IPA. Helt fantastisk, bedste IPA jeg nogensinde har fået.
    Nørrebros Imperial Skærgårds porter. Fantastisk smooth porter på 9%
    og sidst men ikke mindst Nærkes Stormaktsporter.

    Mvh.

    Defreni
    DSBM, eller De Små Blå Mejser, eller noget.
    Defreni's Avatar

  2. #122
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    452

    Re: Øl-Tråden

    Et højdepunkt jeg af uransagelige grunde ikke fik med er min absolutte favorit øl, Great Divides Oak aged Yeti, som jeg fik smagt for første gang på fad. Helt ubegribelig god øl, som selv folk der absolut ikke kan lide kulsort øl kan forstå at værdsætte.
    Den kan iøvrigt fås på Øl-Baren i øjeblikket.
    Hvad man også i disse dage kan få på fad er Struises Black Albert som fås på den Tatoverede Enke, så det er bare om at komme i byen og få drukket nogle fantastiske øl. Om man så var på øl-festival eller ej.
    Den Tatoverede Enke var også den stand med Nærkes Stormaktsporter, og de havde også en masse andet lækkert svensk mikrobryg på hanerne. Forhåbentligt sætter de noget af det på hanerne, så det er bare om at følge med her http://www.dentatoveredeenke.dk/
    Ellers kan jeg kun anbefale at besøge festivalen på en søndag hvis man er i hyggehumør og godt kan lide at snakke med bryggerne.
    Jeg fik en fin lille snak med De Molens brygger som blandt andet serverede hans enormt spændende og nyskabende øl Cuvee 1, som han selv beskrev som en fusion imellem belgisk gær, amerikansk humle og engelsk fadlagring, altsammen i en imperial stout på 12,7%, Men det var nu hans trippel lavet helt uden tilsatte krydderier som jeg bedst kunne lide.
    Det eneste problem ved sådan en søndag er at man går glip af hovedparten af special releases, og så vidt jeg kunne forstå skulle der have været god gang i den på Mikkellers stand de 8-10 gange der røg special øl på der.
    Heldigvis sikrede jeg mig nogle af dem på flaske lørdag morgen i Ølbutikken.

    Nu er det så bare at håbe at dette bliver en tilbagevendende begivenhed på Carlsbergs grund. En meget flot festival.

    Mvh.

    Defreni
    DSBM, eller De Små Blå Mejser, eller noget.
    Defreni's Avatar

  3. #123
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    984

    Re: Øl-Tråden

    ››Jeg har snippet det første væk, idet jeg ikke har noget at
    ››tilføje dertil udover mit enig tryk. Det sidste her har jeg dog
    ››en lille kommentar til, idet jeg er meget sikker på at Christian
    ››kommer tilbage til branchen, helt konkret hvordan ved jeg dog
    ››ikke. Christian har dog selv givet udtryk for at han ikke er
    ››færdig med at lave øl.

    ›Det lyder rigtig godt. Jeg havde fået det indtryk at han vendte
    ›tilbage til IT-branchen ligesom Allan Poulsen fra Brøckhouse.
    ›Men ville være dejligt hvis han fik smidt et nyt bryggeri op,
    ›hvor han havde lært lidt fra sin tid i ØlFabrikken.

    ›Mvh.

    ›Defreni

    ›Iøvrigt vil jeg også meget gerne anbefale Roskilde Øl, der ligger
    ›i Viby lidt syd for Roskilde. Foruden at være en udmærket ølbutik
    ›så sælger de også deres eget øl, som er af rigtig god kvalitet.
    ›Det jeg har smagt :)

    Hej Def,

    Så er Chrstian tilbage som jeg lovede..)

    Langt om længe er der nyt fra Christian (ham fra Ølfabrikken): Vi kan i aften præsentere den første øl fra hans nye projekt Beer Here: Jule IPA. En gylden og frisk juleøl krydret med appelsinskal og gavmildt humlet med columbus. Ufiltreret og upasteuriseret. 7%, 65 IBU.Christian, der stiftede Ølfabrikken, har siden udløbet af sin Gourmetbryggeri-konkurrenceklausul arbejdet på projektet. ---Vi skal også lige nævne at vi har fået den fantastiske juleøl Stille Nacht fra De Dolle Brouwers i to årgange, '07 og '08. ---Husk også at du på mandag kan opleve vores kære tender Jacob fortælle "Røverhistorier fra Tyskland" i vores Ølskole. Køb din billet når du alligevel skal i baren efter øl, hopsasa og tralala... MvhØlbaren
    PS: forresten er jeg tilbage hos min gammle arbejdsgiver
    Sidst redigeret af Ras : 15.11.08 kl. 08:11

  4. #124
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    494

    Re: Øl-Tråden

    Sidste uge købte jeg i Kvickly min første Nøgne ø Imperial stout. Nøøøøj hvor smagte den godt. Den er på min personlige top-3 over gode stouts. Min nr 1 er stadigvæk Wiibroes Porter, der er flere kandidater til 2. 3. pladsen. En ny god stout er Bryggeriet Engbo, som ovenikøbet er økologisk. Øllet har en flot og lang skumkrone og så smager den af stout (jeg gider ikke skrive de mere detaljerede smagsnuancer).

    Tilbage til Nøgne ø og deres IPA 100. Dejllig humlet IPA og man bemærker ikke, at øllen holder 10 %. For en IPA-freak som undertegnede, så var det en af ugens bedste oplevelser. Nu mangler jeg bare at smage deres Saison
    .)

  5. #125
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    452

    Re: Øl-Tråden


    ›Hej Def,

    ›Så er Chrstian tilbage som jeg lovede..)



    ›PS: forresten er jeg tilbage hos min gammle arbejdsgiver

    Det er jo hele to fremragende nyheder. Studsede godt lidt over Beer Here da den blev sat på i Øl Baren og tænkte om det ikke kunne være.....
    Jeg glæder mig som en lille purk til at komme ned og smage jeres pumpkin trippel. Iøvrigt skal du endelig også give props til dem af jer der bryggede Imperial Skærgårds porteren, barrel aged. Det var min favorit i Valby. Håber den kommer på hos jer en dag hvor jeg har tid og mulighed for at smage igen. (Med 2 ble-børn og al det pjat).

    Hilsen

    Defreni
    DSBM, eller De Små Blå Mejser, eller noget.
    Defreni's Avatar

  6. #126
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    984

    Re: Øl-Tråden

    ›Jeg glæder mig som en lille purk til at komme ned og smage jeres
    ›pumpkin trippel. Iøvrigt skal du endelig også give props til dem
    ›af jer der bryggede Imperial Skærgårds porteren, barrel aged. Det
    ›var min favorit i Valby. Håber den kommer på hos jer en dag hvor
    ›jeg har tid og mulighed for at smage igen. (Med 2 ble-børn og al
    ›det pjat).

    ›Hilsen

    ›Defreni

    Jeg er indtil videre ude i Baldersbrønde, men jeg skal da ind og brygge lidt med Shaun i Januar og Februar, hvilket jeg ser meget frem til, idet han har nogle sjove ideer som jeg forhåbentlig kan lære lidt af. Det er ham der står for alt det tønde lagret, hvilket han gør rigtig godt. Personligt er jeg dog ansat lidt i en vente position, idet det sted jeg skal stå for ikke er åbnet endnu, det passer dog fint, sammen med rollen som nybagt far.:)

  7. #127
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    452

    Re: Øl-Tråden


    ›Jeg er indtil videre ude i Baldersbrønde, men jeg skal da ind og
    ›brygge lidt med Shaun i Januar og Februar, hvilket jeg ser meget
    ›frem til, idet han har nogle sjove ideer som jeg forhåbentlig kan
    ›lære lidt af. Det er ham der står for alt det tønde lagret,
    ›hvilket han gør rigtig godt. Personligt er jeg dog ansat lidt i
    ›en vente position, idet det sted jeg skal stå for ikke er åbnet
    ›endnu, det passer dog fint, sammen med rollen som nybagt far.:)

    Jamen tillykke da, men var det ikke i sommers i blev gift? *tæller på fingre* Jamen er det så et "ægte" barn ;)

    Jeg troede Shaun var på vej tilbage til staterne. Men har du så stået for flaskningen af Little Korkny og Old Odense jeg har set er kommet på flasker?

    Mvh.

    Defreni
    DSBM, eller De Små Blå Mejser, eller noget.
    Defreni's Avatar

  8. #128
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    984

    Re: Øl-Tråden

    ›Jamen tillykke da, men var det ikke i sommers i blev gift?
    ›*tæller på fingre* Jamen er det så et "ægte" barn ;)

    Barnet opfører sig ihvertfald helt som andre nyfødte, så mon ikke det er ægte. Men du har helt ret i at det vist er blevet lavet lidt før bryllupet, men det er jo den slags der sker efter en hyggelig aften med lidt for mange gode øl.

    ›Jeg troede Shaun var på vej tilbage til staterne. Men har du så
    ›stået for flaskningen af Little Korkny og Old Odense jeg har set
    ›er kommet på flasker?

    Shaun har været på vej til staterne i lang tid, men det bliver hele tiden udskudt, idet han kæmper lidt med at få tilladelserne på plads til sit gård bryggeri. Sidst jeg talte med ham lød det som om han ville blive indtil engang til sommer. Jeg har stået for tappningen og brygningen af noget Little Korkny, men det var nu tilbage i 2005, den der forøverigt vandt en pris sidste år.:) Old Odense har jeg ikke haft så meget med at gøre, men jeg syntes det er glædeligt at komme hjem til disse nye "farlige" øl i bryggeriet, det er spændenen at vi arbejder med Brettanomyces nu, hvilket i stor grad kan tilskrives Will Meyers fra Cambridge Brewhouse i Boston. Anders skal selvfølgelig også have noget ære for at tillade leg med den slags i bryghuset.:)

  9. #129
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    452

    Re: Øl-Tråden


    ›Shaun har været på vej til staterne i lang tid, men det bliver
    ›hele tiden udskudt, idet han kæmper lidt med at få tilladelserne
    ›på plads til sit gård bryggeri. Sidst jeg talte med ham lød det
    ›som om han ville blive indtil engang til sommer. Jeg har stået
    ›for tappningen og brygningen af noget Little Korkny, men det var
    ›nu tilbage i 2005, den der forøverigt vandt en pris sidste år.:)
    ›Old Odense har jeg ikke haft så meget med at gøre, men jeg syntes
    ›det er glædeligt at komme hjem til disse nye "farlige"
    ›øl i bryggeriet, det er spændenen at vi arbejder med
    ›Brettanomyces nu, hvilket i stor grad kan tilskrives Will Meyers
    ›fra Cambridge Brewhouse i Boston. Anders skal selvfølgelig også
    ›have noget ære for at tillade leg med den slags i bryghuset.:)

    Jeg troede at Old Odense var lavet i samarbejde med Sam Colligione fra Dogfish Head. Hvilke af øllene er lavet sammen med Will Meyers?
    Jeg fik smagt Oak Wise som jeg var ret pjattet med, selvom jeg absolut ikke er noget sourhead.
    Jeg mener iøvrigt at Nørrebro skal have en masse kredit for at lave en masse øl af høj kvalitet, og også mange øl som man ikke behøver være geek for at bryde sig om *kigger på Mikkeller og Amager, der løber med al omtalen, men bestemt ikke altid er lige drikbar*

    Mvh.

    Defreni
    DSBM, eller De Små Blå Mejser, eller noget.
    Defreni's Avatar

  10. #130
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    79

    Re: Øl-Tråden

    ›Jeg troede at Old Odense var lavet i samarbejde med Sam
    ›Colligione fra Dogfish Head. Hvilke af øllene er lavet sammen med
    ›Will Meyers?

    Old Odense Ale er ganske korrekt brygget sammen med Sam Calagione. Will Meyers har derimod været med til at lave følgende:

    Stevns CCC, CCC står for Cambridge Cerise Cassée, en Sour-mashed fad-lagret kirsebær øl som i foråret vandt en Bronze-medalje til World Beer Cup i San Diego. Den smager fuldstændigt vidunderligt, den er ekstrem komplex, syrlig og har en dyb-rød kirsebær-tone med en anelse kirsebær-sten (7,5 %ABV). Desuden vandt Little Korkny Ale som bekendt også Bronze ved WBC.

    Desuden har Will været med til at lave Helene Heather (som minder meget om hans egen "The Wind Cried Mari"), en øl lavet med dansk vådhumle (bidrager næsten ingen smag) og frisk-plukket dansk lyng fra Fanø, derudover er den tilsmagt med Lavendel (ligeledes fra Fanø). I sin første incarnation hed den Fanø Lyng, men dette navn har man overgivet til Fanø Bryghus da de begyndte at brygge en lyng-øl. Helene Heather er voldsomt parfumeret og det er tydeligt at øllet indeholder lavendel (5,5 %ABV)

    Ras: Nu hvor du er tilbage i stalden, skal vi så ikke snart ud og drikke et par øl?

    /David

  11. #131
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    984

    Re: Øl-Tråden

    ››Jeg troede at Old Odense var lavet i samarbejde med Sam
    ››Colligione fra Dogfish Head. Hvilke af øllene er lavet sammen med
    ››Will Meyers?

    ›Old Odense Ale er ganske korrekt brygget sammen med Sam
    ›Calagione. Will Meyers har derimod været med til at lave
    ›følgende:

    ›Stevns CCC, CCC står for Cambridge Cerise Cassée, en Sour-mashed
    ›fad-lagret kirsebær øl som i foråret vandt en Bronze-medalje til
    ›World Beer Cup i San Diego. Den smager fuldstændigt vidunderligt,
    ›den er ekstrem komplex, syrlig og har en dyb-rød kirsebær-tone
    ›med en anelse kirsebær-sten (7,5 %ABV). Desuden vandt Little
    ›Korkny Ale som bekendt også Bronze ved WBC.

    ›Desuden har Will været med til at lave Helene Heather (som minder
    ›meget om hans egen "The Wind Cried Mari"), en øl lavet
    ›med dansk vådhumle (bidrager næsten ingen smag) og frisk-plukket
    ›dansk lyng fra Fanø, derudover er den tilsmagt med Lavendel
    ›(ligeledes fra Fanø). I sin første incarnation hed den Fanø Lyng,
    ›men dette navn har man overgivet til Fanø Bryghus da de begyndte
    ›at brygge en lyng-øl. Helene Heather er voldsomt parfumeret og
    ›det er tydeligt at øllet indeholder lavendel (5,5 %ABV)

    ›Ras: Nu hvor du er tilbage i stalden, skal vi så ikke snart ud og
    ›drikke et par øl?

    ›/David

    Det som Dabster skriver er helt korrekt, det er bare fordi jeg personligt er en stor fan af Will, så jeg kort glemte alt om Sam Calagione.

    ps: D, jeg er helt frisk på et par øl på et tidspunkt, men det er jo begrænset med udgang for øjeblikket med sådan en lille nyfødt. Men du skal da være velkommen til at kigge forbi en dag, terassen er fyldt op med x-trem, juleporter og lidt balder, hvis du er heldig kan det være vi kan overtale Sussi til at give en smagsprøve på en hedensomsungen trippel IPA fra 2004, som blev dømt uden for katagori. :)

  12. #132
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    452

    Re: Øl-Tråden

    Hvad så med den juleporter fra Nørrebro.
    Kommer den på bryghuset, eller er det udelukkende flaske?
    Kan ikke se den figurerer på hjemmesiden, og vil meget gerne smage den på søndag, når turen bliver lagt forbi.

    Har i iøvrigt stadig Great Divide på fad? Spørgsmål mest rettet til Ras.

    Mvh.

    Defreni
    DSBM, eller De Små Blå Mejser, eller noget.
    Defreni's Avatar

  13. #133
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    79

    Re: Øl-Tråden

    ›Hvad så med den juleporter fra Nørrebro.
    ›Kommer den på bryghuset, eller er det udelukkende flaske?
    ›Kan ikke se den figurerer på hjemmesiden, og vil meget gerne
    ›smage den på søndag, når turen bliver lagt forbi.

    ›Har i iøvrigt stadig Great Divide på fad? Spørgsmål mest rettet til Ras.

    ›Mvh.

    ›Defreni

    Juleporter er primært på flaske. Der findes så vidt jeg ved en sjat på fad, men det er ikke noget man kan regne med er på.

    Great Divide er slut, men da jeg var forbi i går var der 11 af husets egne på fad deriblandt den nye Smashing Pumpkin Trippel som er ganske rar. Den har kun en meget diskret græskar-tone, men er god krydret og på solide 9,5%.

  14. #134
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    452

    Re: Øl-Tråden

    Pumpkin triplen kan jeg varmt anbefale, var virkelig god. Men på Nørrebro er der pt det bedste batch af La Granja stout jeg har smagt. Helt fantastisk sødlig kaffe i duft og smag. Virkelig en nydelse og en af de allerbedste øl jeg nogensinde har fået.
    Heldigvis er st. Jørgen solbær stout efter ny opskrift, så det sødlige creme de cassis helvede det var før er blevet erstattet af en solid bitter stout med diskret bær, virkelig en forbedring.
    Til gengæld er Little Korkny en tand for sød, og ikke med det sædvanlige bid og afbalancering i humlen. Men alt i alt en rimelig våd aften igår.

    Mvh.

    Defreni
    DSBM, eller De Små Blå Mejser, eller noget.
    Defreni's Avatar

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #135
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    452

    Re: Øl-Tråden

    Endnu en lille reklame.
    Tag hinsidan. Systembolaget i Malmö, nærmere bestemt i Hansacompagniet er yderst velassorteret og samtidig med den svenske lire, rigtig billig.
    Foruden en del svenske mikrobryg man ikke kan få i Danmark, Oppigård, Jämtland, Dugges og Nils Oscar, var der også en del amerikanere der ikke kan fås i DK, med det helt store trækplaster i min bog, Stone, med deres Imperial russian stout og Epic 070707.
    Der er specielle tilbud hver måned, og den yderst høflige og meget hjælpsomme ekspedient stak mig en seddel hvor jeg kan se at d. 15/12 kommer der Goose Island bourbon stout, samt en del fra Molens bryggeri. Øl som jeg bestemt håber stadig er der når jeg kan få konen overtalt til at tage på januar udsalg derovre.

    Mvh.

    Defreni
    DSBM, eller De Små Blå Mejser, eller noget.
    Defreni's Avatar

  17. De følgende 2 brugere er enige:

Side 9 af 14 FørsteFørste ... 6789101112 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Tråden om musikforeninger
    By zebos in forum Kultur
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 10.09.06, 19:47
  2. 4-4-2 Vs. 4-3-3 - Tråden
    By FC 335 in forum De korte linier
    Svar: 46
    Sidste Meddelelse: 03.03.06, 09:13
  3. Rekord-tråden
    By White Angel in forum De lange linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 27.10.05, 13:40
  4. Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 17.10.03, 08:32

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •