Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 35

Emner: Benny Johansen langer ud efter dommerne - "Ingen grund til at hjælpe BIF og FCK!"

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Benny Johansen langer ud efter dommerne - "Ingen grund til at hjælpe BIF og FCK!"

    Løvernes konge, vor tidligere træner Benny Johansen, langede i går ud efter dommerne i den danske SAS-liga i en kommentar bragt på kunsport.dk som opfølgning på sidste weekends superligarunde.

    Aktuelt er det dommerens præstation i kampen mellem Brøndby og Vejle (4-0), der kritiseres. Brøndbys straffespark var for tynde ifølge Benny Johansen. Benny Johansen kritiserer også dommerne for at lægge en anderledes og blødere linie, når de dømmer internationale kampe, hvilket afstedkommer, at spillere får lov til væsentligt mere i internationale kampe, end spillere får lov til i superligaen.

    Man kan jo kun give ham ret i, at dommerne ikke skal hjælpe hverken BIF eller FCK (eller andre for den sags skyld). Men hvad siger i? Har FCK og BIF dommertække? Navnlig på hjemmebane? Og dømmer de anderledes i internationale kampe, end de gør i de nationale?

    Til slut følger her et uddrag af kommentaren:

    ...der er ingen grund fra dommerside til at hjælpe Brøndby, eller for den sags skyld FCK på deres hjemmebaner. De har kapacitet til at klare det selv.

    For endnu en gang kunne man på Brøndby Stadion opleve en dommer, der lod sig påvirke af stemning og tilskueres råben til at dømme straffespark. Straffespark som selvfølgelig fik indflydelse på kampens forløb. Både første og tredje straffespark befinder sig efter min opfattelse i kategorien lilleputfodbold. I moderne topfodbold bliver der givet og taget i nærkampene, og forwards er bestemt ikke nogen engle, så skulle dommerens linie følges, skulle der fløjtes for straffespark, næsten hver gang bolden kom ind i straffesparkfeltet. Det interessante er jo, at hver gang en dansk dommer dømmer internationale kampe, er bedømmelsniveauet lagt ganske anderledes, og danske dommere roses derfor ofte, når de er udenlands.

    Ydmygende straffespark
    Desværre lå kampens dommer, som påstået fra min side, under for publikums tryk, hvilket især afsløres ved tredje straffespark til Brøndby. Et tyndt straffe kan accepteres, men når det er nummer tre, ligner det ydmygelse. Og når kampens dommer godkender gennemførelsen af et straffespark, der er på grænsen til at håne en modstander, selv om der klart befinder sig minimum tre Brøndbyspillere i feltet, så er grænsen for neutralitet passeret.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Benny Johansen langer ud efter dommerne - "Ingen grund til at hjælpe BIF og FCK!"

    Jeg synes ikke, at FCK har haft voldsomt dommertække her på det seneste. Bønderne derimod...

    Jeg er meget enig i, at den manglende linie blandt dommere er et problem. Måske ikke så meget, at der dømmes anderledes i internationale kampe, men jeg synes ofte, at man oplever, at der tillades mere når to tophold mødes herhjemme. I kampe mellem FCK og Brøndby tillades ofte ganske hårdt spil, hvorimod en kamp mellem et tophold og et bundhold tit bliver fløjtet ihjel. Det irriterer mig grænseløst.

    Find en linie og lad være med at beskytte de små hold - og Brøndby.

  3. De følgende 6 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,854

    Re: Benny Johansen langer ud efter dommerne - "Ingen grund til at hjælpe BIF og FCK!"

    ›Løvernes konge, vor tidligere træner Benny Johansen, langede i
    kommentar bragt på kunsport.dk som
    ›opfølgning på sidste weekends superligarunde.

    ›Aktuelt er det dommerens præstation i kampen mellem Brøndby og
    ›Vejle (4-0), der kritiseres. Brøndbys straffespark var for tynde
    ›ifølge Benny Johansen. Benny Johansen kritiserer også dommerne
    ›for at lægge en anderledes og blødere linie, når de dømmer
    ›internationale kampe, hvilket afstedkommer, at spillere får lov
    ›til væsentligt mere i internationale kampe, end spillere får lov
    ›til i superligaen.

    ›Man kan jo kun give ham ret i, at dommerne ikke skal hjælpe
    ›hverken BIF eller FCK (eller andre for den sags skyld). Men hvad
    ›siger i? Har FCK og BIF dommertække? Navnlig på hjemmebane? Og
    ›dømmer de anderledes i internationale kampe, end de gør i de
    ›nationale?

    ›Til slut følger her et uddrag af kommentaren:

    Nej, jeg synes ikke, at FCK eller BIF har dommertække. Og jeg mener desuden, at det er noget forfærdeligt tuderi, at påstå dette.

    Mange fans af midter- og bundhold, påstår med glæde, at det Benny siger er sandt. I virkeligheden mener jeg, at det er en dårlig undskyldning, der skal gøre sig gældende, når de bliver snydt for det mindste mod en af de to "store". Sker dette så ser man straks diverse bonderøve råbe op om de "stygge Københavnere", der får hjælp af dommerne osv.

    Jeg får kvalme af disse latterligheder.
    Mvh.
    Dane

  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,589

    Re: Benny Johansen langer ud efter dommerne - "Ingen grund til at hjælpe BIF og FCK!"

    Det eneste der KAN gøre sig gældende, er at jeg fornemmer nogle dommere har et horn i siden på bestemte spillere, men det er ikke hold orienteret...

    Rent faktisk ved jeg der er en dommer der bestemt ikke er hidsig med Linderoth, men det er pga hans evindlige brokkerier på banen..
    Alcohol gives you the ambition to do anything, while simultaneously taking away your ability to do so.
    Pabres's Avatar

  7. #5
    Kenned er offline Kollosal ægte plastikfan®
    Tilmeldingsdato
    Sep 2003
    Indlæg
    304

    Re: Benny Johansen langer ud efter dommerne - "Ingen grund til at hjælpe BIF og FCK!"

    ›Mange fans af midter- og bundhold, påstår med glæde, at det Benny
    ›siger er sandt. I virkeligheden mener jeg, at det er en dårlig
    ›undskyldning, der skal gøre sig gældende, når de bliver snydt for
    ›det mindste mod en af de to "store". Sker dette så ser
    ›man straks diverse bonderøve råbe op om de "stygge
    ›Københavnere", der får hjælp af dommerne osv.

    På den anden side så har Thomas Vejlgaard, som dømte kampen, altid lagt under for pres fra tilskuerne, om det så er på Hjalte-Park, i Parken eller på Lars Tyndskids Marker. Det siger naturligvis mere om Thomas Vejlgaard end det gør om resten af dommerne.
    /Kenned

    Lynhurtigt op igen som en ninja

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Apr 2006
    Indlæg
    922

    Re: Benny Johansen langer ud efter dommerne - "Ingen grund til at hjælpe BIF og FCK!"

    ›Jeg synes ikke, at FCK har haft voldsomt dommertække her på det
    ›seneste.

    Måske ikke på førsteholdet, men i de seneste tre FCK2/KB-kampe har man kunnet ane en smule dommertække.

  9. #7
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Benny Johansen langer ud efter dommerne - "Ingen grund til at hjælpe BIF og FCK!"

    Er det muligt at der ikke er nogen hold i den danske liga der har dommertække, vi har bare et vildt svingende, og ofte i nedadgående retning, dommerniveau herhjemme? De kontroversielle domme vi eller Brøndby får i en kamp, dem får Esbjerg eller Horsens i den næste, den eneste reelle forskel er hvornår man lægger mærke til det.

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,854

    Re: Benny Johansen langer ud efter dommerne - "Ingen grund til at hjælpe BIF og FCK!"

    ›Er det muligt at der ikke er nogen hold i den danske liga der har
    ›dommertække, vi har bare et vildt svingende, og ofte i
    ›nedadgående retning, dommerniveau herhjemme? De kontroversielle
    ›domme vi eller Brøndby får i en kamp, dem får Esbjerg eller
    ›Horsens i den næste, den eneste reelle forskel er hvornår man
    ›lægger mærke til det.

    Præcis! Alle få deres del af dommernes foræringer/fejl, men fordi mediedækningen på FCK og BIF's kampe er så meget større, så lægger den almindelige tv-seer mere mærke til evt. fejl, samtidig med at TV3+ m.fl. er gode til at blæse dommerfejl op til den helt store skandale.
    Mvh.
    Dane

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Benny Johansen langer ud efter dommerne - "Ingen grund til at hjælpe BIF og FCK!"

    ›Er det muligt at der ikke er nogen hold i den danske liga der har
    ›dommertække, vi har bare et vildt svingende, og ofte i
    ›nedadgående retning, dommerniveau herhjemme? De kontroversielle
    ›domme vi eller Brøndby får i en kamp, dem får Esbjerg eller
    ›Horsens i den næste, den eneste reelle forskel er hvornår man
    ›lægger mærke til det.

    Selvfølgelig er der forskel på, om det er 20000 fanatiske tilskuere der lægger pres på dommeren i Parken eller Hjalte Park eller om det er 1200 stille vindrikkere i Farum. Dette ses vel tydeligt i, at det jo er på hjemmebane at de tisgule og vi af og til har fået hjælp.

    Så jo, de store klubber har i mine øjne af og til dommertække. Ikke fordi dommerne bedre kan lide os, men fordi de mange tilskuere i den grad kan lægge et større pres på dommerne

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,550

    Re: Benny Johansen langer ud efter dommerne - "Ingen grund til at hjælpe BIF og FCK!"

    Jeg oplever ikke at nogle hold har et særligt dommertække på hjemmebane - eller udebane for den sags skyld!

    Generelt synes jeg de er meget gode til at dele sol og vind lige. Som flere har gjort opmærksom på, så sker der fejl hver eneste uge. Den enkelte fejl hjælper eller straffer henholdsvis det ene og det andet hold. Snakker vi fejl ved en straffesparkskendelse, så har fejlen en afgørende indflydelse på kampen. Problemet for Benny Johansen og os andre er, at TV ikke dækker alle kampene lige så tæt som FCK og BIF.

    Og BIF har da klaget i mange år over, at dommerne var i mod dem, fordi de aldrig giver dem straffespark.

    Det eneste Benny har ret i - og som irriterer mig rigtig meget - det er, at dommerne ikke dømmer kampene på samme måde internationalt og i Superligaen. De er helt tydeligt mere detaljeorienteret på mindre forseelser i Superligaen.
    Mvh
    Henrik

    2. Flemsebog kap.9 s.152 linie 13

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    942

    Re: Benny Johansen langer ud efter dommerne - "Ingen grund til at hjælpe BIF og FCK!"

    ››Jeg synes ikke, at FCK har haft voldsomt dommertække her på det
    ››seneste.

    ›Måske ikke på førsteholdet, men i de seneste tre FCK2/KB-kampe
    ›har man kunnet ane en smule dommertække.
    Jeg har set de sidste to kampe, og det der kan jeg slet ikke nikke genkendende til. Hvilke situationer i gårsdagens kamp mener du vi bliver favoriseret i?

    WII
    Tilskuer

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Apr 2006
    Indlæg
    922

    Re: Benny Johansen langer ud efter dommerne - "Ingen grund til at hjælpe BIF og FCK!"

    ›Jeg har set de sidste to kampe, og det der kan jeg slet ikke
    ›nikke genkendende til. Hvilke situationer i gårsdagens kamp mener
    ›du vi bliver favoriseret i?

    ›WII

    Der var en situation i slutningen af føste halveg, hvor en af deres spillere mere eller mindre bliver slagten. Fløjten forblev tavs, og ti sekunder efter fik vi et yderst billigt frispark. Roskilde-træner Martin Jungsgaard, tror jeg det var, brokkede sig også højlydt til dommeren. Derudover var der lidt flere lignende situationer.

    Men mod FC FYN var det i hvert tydeligt.

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Benny Johansen langer ud efter dommerne - "Ingen grund til at hjælpe BIF og FCK!"

    ›Man kan jo kun give ham ret i, at dommerne ikke skal hjælpe
    ›hverken BIF eller FCK (eller andre for den sags skyld). Men hvad
    ›siger i? Har FCK og BIF dommertække? Navnlig på hjemmebane? Og
    ›dømmer de anderledes i internationale kampe, end de gør i de
    ›nationale?

    Benny argumenterer på det tyndest mulige grundlag i det citerede. Man kan sgu ikke tage én kamp, selv en med tre straffespark til samme hold, og sige "se her, de har dommertække." Endnu værre bliver argumentet, når han fremhæver et straffe som var korrekt, og hæmningsløst kluntet lavet af en Vejleforsvarer, nemlig BIFs første i 4-0-sejren for nylig.

    Det er klart, at det tredie straffe i samme kamp giver anledning til nogle spekulationer, men jeg kan ikke forestille mig at det handler om at noget hold er specielt tilgodeset af dommerne. Det handler snarere om, at dommerne pt ganske enkelt ikke er særlig gode til at se når Brøndbys spillere smider sig og spiller skuespil, hvad de gør ivrigere end nogensinde før for tiden - det er fire ud af de forbløffende syv tildelte straffespark i år, der er resultatet af film, og mærkeligt nok involverer de tre af dem Morten 'Duncan' Rasmussen.

    Men at det skulle være direkte bevidst dommerhjælp modsiges jo ganske godt af at det var en svensk (og dermed, må man vel trods alt formode, helt neutral) dommer, der ikke så at 'Duncan' lagde sig hen over Branns målmand længe inden det straffespark keeperen formentlig ville have begået selv, og at det var en nordmand der forærede ham et straffe for sin opførelse af Svanens Død i Royal League-nederlaget mod København.

    Der er snarere noget der tyder på at yngre dommere som Thomas Vejlgaard fra Vejlekampen og især Henning Jensen i dagens kamp mangler rutine og derfor helt enkelt nemmere falder for skuespillet, der da f.eks. af Retov er virkelig kompetent udført i dag.

    mvh,
    -smølle

  20. De følgende 4 brugere er enige:

  21. #14
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    516

    Re: Benny Johansen langer ud efter dommerne - "Ingen grund til at hjælpe BIF og FCK!"

    Jeg savner nu mest af alt en opdateret statistik på 8%-reglen. Jeg har en frygtelig mistanke om, at den er gruelig gal...

    :o(
    Walle
    Copenhagen Lads

    Tolerance og Empati...
    Walle's Avatar


  22. #15
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    299

    Re: Benny Johansen langer ud efter dommerne - "Ingen grund til at hjælpe BIF og FCK!"

    ›Jeg savner nu mest af alt en opdateret statistik på 8%-reglen.
    ›Jeg har en frygtelig mistanke om, at den er gruelig gal...

    ›:o(

    Det så vi jo tydeligt igår, da Retav får et straffe som ikke er der.

    De nærmer sig med hastige skridt de famøse 8% og hvis de får bare 2 straffe mere, så er de langt over 30%... Eller noget

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 20.01.06, 17:08
  2. Svar: 34
    Sidste Meddelelse: 05.12.03, 14:41

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •