Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 19

Emner: Stamværtshuset gi'r en påskebajer

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    184

    Stamværtshuset gi'r en påskebajer

    Vi holder længe åbent og når omkring Københavns spillemæssigt jammerlige, men resultatmæssigt tålelige forårsåbning samt vores forslag til Flemse vedr. en angriber, der rent faktisk kan score mål. Det akkompagneres af vidunderlig musik, bl.a. det kvindelige svar på Leonard Cohen. Og ovre i hjørnet står Ove og lurer.
    Klik på billedet af påskekyllingen (som katten godt nok har ædt)



    ... eller klik på det kedelige link til Ugens Ræb: Lad os nappe Romário.

    God påske ønsker Vagthavende.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,625

    Re: Stamværtshuset gi'r en påskebajer

    Fantastisch! Mere fordrukkent sludder, plz!
    Vi är inte med för att byta tröjor, ta autografer och se arenor och sånt skit. Oscar Wendt
    Perec's Avatar

  3. De følgende 5 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,406

    Re: Stamværtshuset gi'r en påskebajer

    /me hylder valget af Carla Bruni - årets bedste udgivelse...

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    58

    Re: Stamværtshuset gi'r en påskebajer

    Tak for underholdningen!

    Lige et spm: Lurer-Ove? Er det den episode med Jens Jørgen Brinch, du hentyder til? Eller er Ove C. kommet med andre udbrud, jeg ikke kender til?

    Mvh Bøje
    Anyone can live among them as Tim did as long as there is plenty of fish in that stream and blueberries on them hills.
    You take that away, and October comes, your asking for it. Thats why he got it.

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,741

    Re: Stamværtshuset gi'r en påskebajer

    ›Fantastisch! Mere fordrukkent sludder, plz!

    Ening. Og vi bliver også diverteret med det sædvanlige sludder om hvordan landshold angiveligt har den helt særlige egenskab at de kan klare sig uden træningssamlinger og -kampe, hvorfor de er ligegyldige. Så alt er ved det gamle :-)

    Men lige en kommentar omkring de brasilianske angribere:

    Jeg har personligt lidt svært ved at forstå at Ailton skulle have brug for så megen tilvænningstid rent fysisk, for han har trods alt haft hele opstarten med, og så voldsomt skadesplaget var han jo heller ikke i Örgryte. Der må altså nok være andre ting på spil. Forventningspresset kunne vel sagtens være en af forklaringerne.

    Når det så er sagt, så mener jeg at der var et ret væsentligt fremskridt at spore i gårsdagens kamp. Ganske vist tabte han bolden 9 ud af 10 gange han fik den, men han FIK den faktisk væsentligt mere end hidtil. Han ser ud til på kort tid at have fået langt større forståelse for hvordan han skal tilbyde sig i opspillet, særligt mht. at trække ned i banen - og ganske særligt når Niclas har bolden, ser det ud til, for Niclas kan stort set altid finde en mand fremme, uanset hvor presset han er.

    Jeg kunne sagtens forestille mig at dét at skulle tilbyde sig så meget og arbejde så meget i opspillet er noget af det som kræver mest tilvænning ift. FC Kbh's spillestil og gør at vi har så svært ved at finde angribere. Det ER voldsomme krav der stilles til dem når vi spiller så meget hen over hovedet på midtbanen, og angriberne både skal kunne trække ned i banen, konstant tage lange dybe løb i fuld sprint - og selvfølgelig ikke mindst være klar i boksen når bolden endelig kommer derind. (Plus tjansen som 'første forsvarsspiller' som jeg nu tror spiller en mindre rolle i dén sammenhæng).

    Dén meget omfattende rolle tror jeg ikke Ailton har været vant til, og jeg tror han tog et ret vigtigt skridt i går, omend der ikke kom så meget ud af det. En 42-årig Romario ville til gengæld være gået død efter 10 minutter med dét arbejdspres, så forhåbentlig drømmer ikke engang Flemse om den slags pjat :-)

    Venligst,
    Bo N K

  7. De følgende 7 brugere er enige:

  8. #6
    David_T er online nu Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Stamværtshuset gi'r en påskebajer

    ›Jeg har personligt lidt svært ved at forstå at Ailton skulle have
    ›brug for så megen tilvænningstid rent fysisk, for han har trods
    ›alt haft hele opstarten med, og så voldsomt skadesplaget var han
    ›jo heller ikke i Örgryte.

    Men tilgengæld blev han skadet vinterpausen over, så den grundform de andre mødte op i efter pausen havde han ikke. Det har nok spillet rimelig kraftigt ind.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,219

    Re: Stamværtshuset gi'r en påskebajer

    Tak for endnu et godt ræb!

    Angående:

    Jeg husker stadig med kuldegysende (i mere end én forstand) begejstring en vis Sibusiso Zumas træningskamp-debut i Parken mod Helsingborgs IF en bidende kold februardag i 2000. Hans overnaturlige ryk forbi et par svenske saltstøtter ovre langs Nedre C i omtrent hans første boldberøring, efter han kom på banen, gav i al fald varmen til både de skånske forsvarere og os tilskuere på Nedre A, den eneste åbne tribune den eftermiddag.
    Lidt flueknepperi men: Husker også tydeligt Zumas fantastisk lovende debut, med det geniale træk og ryk som noget nær hans første aktion. Men svigter min hukommelse mig? Var det ikke mod Malmö FF - og ikke deres rivaler fra Helsingborg?

  11. De følgende 7 brugere er enige:

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,929

    Re: Stamværtshuset gi'r en påskebajer

    ›Lidt flueknepperi men: Husker også tydeligt Zumas fantastisk
    ›lovende debut, med det geniale træk og ryk som noget nær hans
    ›første aktion. Men svigter min hukommelse mig? Var det ikke mod
    ›Malmö FF - og ikke deres rivaler fra Helsingborg?

    Jeg mener bestemt at huske, at det var mod IFK Göteborg. Snakker vi samme kamp som Brattbakks debutscoring?

    EDIT: Det gjorde vi åbenbart ikke: http://www.nipserstat.dk/fusionsnips.../000212IFK.htm
    Sidst redigeret af EALP : 06.04.07 kl. 16:50

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    208

    Re: Stamværtshuset gi'r en påskebajer

    ›Lidt flueknepperi men: Husker også tydeligt Zumas fantastisk
    ›lovende debut, med det geniale træk og ryk som noget nær hans
    ›første aktion. Men svigter min hukommelse mig? Var det ikke mod
    ›Malmö FF - og ikke deres rivaler fra Helsingborg?

    Mere af den slags kommer her for selvom Berglund nok jagter SAS liga mål nr 100, så ligger det altså lidt langt ud i fremtiden og mere end et enkelt mål væk.
    Helt præcist 50 mål væk.
    43 + 7 giver 50, som han iøvrigt var den hurtigste til at nå, målt på antal kampe.

  14. #10
    David_T er online nu Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Stamværtshuset gi'r en påskebajer

    ››Lidt flueknepperi men:
    ›Mere af den slags kommer her

    Og hvis man alligevel er i gang så kunne man også påpege at Horsens "tankbrasser" Ali Gerba er fra Canada.

  15. #11
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    516

    Re: Stamværtshuset gi'r en påskebajer

    Så alt i alt faktisk ikke et særligt godt ræb, Holger. Om igen! ;o)
    Walle
    Copenhagen Lads

    Tolerance og Empati...
    Walle's Avatar

  16. De følgende 6 brugere er enige:

  17. #12
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    508

    Re: Stamværtshuset gi'r en påskebajer

    ›Så alt i alt faktisk ikke et særligt godt ræb, Holger. Om igen! ;o)

    Åhja, han startede da med at påpege, han var stiv, da han skrev det, og at vi skulle bære over.
    No law of Nature. Just Nature!

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Feb 2002
    Indlæg
    838

    Re: Stamværtshuset gi'r en påskebajer

    ›Tak for underholdningen!

    ›Lige et spm: Lurer-Ove? Er det den episode med Jens Jørgen
    ›Brinch, du hentyder til? Eller er Ove C. kommet med andre udbrud,
    ›jeg ikke kender til?

    ›Mvh Bøje

    Det er præcis den episode, der henvises til. En episode der også ligger til grund for BBB-termen "at JJB'e den" som dækker over, at man har siddet på lur og fulgt med i debatten, men først blander sig sent på en måde, der netop afslører, at man har siddet på lur og fulgt med... :o)
    Puma 19:29
    -smølle> Jeg føler det er væmmeligt når Awesome flere gange i en diskussion bruger hårde facts for at skyde mine argumenter ned.

    DiabloDiego#15 14:55
    Har man først mødt Awesome, vil et møde med en 6-benet dromedar med blinkende øjne og tørretumblere istedet for ører samt indbygget baldakin og brødrister i puklen, kun udløse et ligegyldigt skuldertræk.

  20. #14
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    1,719

    Re: Stamværtshuset gi'r en påskebajer

    Yo, du danske Kent-fan!

    ›Lidt flueknepperi men: Husker også tydeligt Zumas fantastisk
    ›lovende debut, med det geniale træk og ryk som noget nær hans
    ›første aktion. Men svigter min hukommelse mig? Var det ikke mod
    ›Malmö FF - og ikke deres rivaler fra Helsingborg?

    Nej, din hukommelse svigter dig ikke!


    D'oh!
    Men jeg HAVDE faktisk researchet så meget, jeg kunne på den, for jeg var selv i tvivl om det var MFF eller HIF. Det var 50/50 i min erindring (hell, Skåne er Skåne, Lortesverige er Lortesverige, so who cares og hvem husker den slags ubetydelige detaljer?), så jeg slog op på Nipserstat.dk, i Fusionsnipsernes kampreferater, i FC Krøniken (den trykte, appendix/statistikdelen bagest) og på på fck.dk. De tre førstnævnte steder er der ikke noget at hente, heller ikke på fck.dk i deres kampsektion (de har ellers "nyere" træningskampe med"), ligesom jeg har googlet den uden succes. Så det eneste på webtryk, jeg kunne finde var på fck.dk - "De Tre Største":
    Zuma satte første gang sine fødder på dansk jord i vinteren 2000 og proklamerede at han da havde set sne én gang før i sit liv, på en træningslejr i Tyskland. Umiddelbart efter landingen blev Sibu kørt direkte til PARKEN for at spille træningskamp mod Helsingborgs IF, der i øvrigt gav debut til deres nye angriber – en vis Álvaro Santos.
    So, I went with Helsingborg. Jeg kan kun beklage, dels at min hukommelse er ikke-autistisk, og dels at klubbens officielle hjemmeside ikke har styr på fakta!

    EDIT (11/04-2007): Og man har nu rettet det på fck.dk :-)

    Spruthus-kollega og FC Krøniken medforfatter Jan Saxo har dog bragt mig på sporet af den rette træningskampmodstander, som var Malmö FF. Det står i FC Krøniken på side 216! Jeg vælger nu at bruge den som mere troværdig kilde end fck.dk og har rettet ræbteksten tilsvarende.

    Det ændrer heldigvis ikke noget mht. min pointe :-)
    Cheers,
    Holger
    - født på en sommernat i sprællemandens tegn
    Holger's Avatar

  21. #15
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    1,719

    Re: Stamværtshuset gi'r en påskebajer

    ›Mere af den slags kommer her for selvom Berglund nok jagter SAS
    ›liga mål nr 100, så ligger det altså lidt langt ud i fremtiden og
    ›mere end et enkelt mål væk.
    ›Helt præcist 50 mål væk.
    ›43 + 7 giver 50, som han iøvrigt var den hurtigste til at nå,
    ›målt på antal kampe.

    Fair nok, det var bare ikke en faktuel fejl, men en banal skrivefejl, som beklageligvis slørede meningen. Der fik sneget sig et "SAS" for meget ind lige før liga (sikkert en refleks med de mange henvisninger til super-, malta-, sas- og suppeligaen rundt omkring i ræbet).
    Bella har lavet 99 ligamål i alt, hvilket dækker over alle hans ligamål i Elfsborg, Roda, Esbjerg og FCK. Jf. her: http://sporten.tv2.dk/article.php/id-6593193.html
    * Det næste mål for Fredrik Berglund bliver hans ligamål nummer 100 (133 kampe/44 mål for Elfsborg, 42 kampe/5 mål for Roda, 75 kampe/43 mål for Esbjerg og 21 kampe/7 mål for FC København).
    Jeg har fjernet de tre bogstaver for en god ordens skyld :-)
    Cheers,
    Holger
    - født på en sommernat i sprællemandens tegn
    Holger's Avatar

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Stamværtshuset vinder
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 18.02.07, 00:57
  2. Stamværtshuset puster ud
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 18.12.06, 19:09
  3. Stamværtshuset beklager ...
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 21.10.06, 11:38
  4. Stamværtshuset bræger!
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 05.08.05, 16:44
  5. Stamværtshuset er åbent.
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 09.07.05, 09:13

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •