Side 6 af 7 FørsteFørste ... 34567 SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 94

Emner: Det blev Lyngby i pokalsemifinalen

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,200

    Re: Det blev lyngby

    Tror der er gode muligheder for det kunne gå hen og blive en underholdende kamp i morgen:
    Jeg var rimelig imponerede af Lyngby mod AGF; de spillede friskt til, med ret så hurtigt pasningsspil, og deres to kanter holdt reelt helt legestue med GFs backs.

    Navnlig var Tobias Mikkelsen helt vild, hans første mål specielt vidnede om stor klasse. Han bliver helt sikkert spændene at følge, og det blir sjovt at se hvad han kan udrette mod FCKs forsvar.

    Selvom jeg tror Lyngby er gode nok til i perioder at sætte os under pres(og jeg vil næsten blive overrasket hvis de ikke får scoret en enkel gang...), er der dog næppe nogen grund til at være bange for om vi skulle gå videre.

    Dels viste Lyngby STORE problemer på dødbolde i søndags, hvor AGF scorede begge mål, og det bliver helt sikkert ikke nemmere mod Hangeland og co.

    Dels er der jo et returopgør i Parken, hvilket i praksis nærmest umuliggør store overraskelser( i det hele taget synes jeg det er dybt åndssvagt med 2 kampe i pokalsemifinaler, det fratager blot kampene den intensitet, der gerne skulle være kendetegnet ved disse).

    Mvh, Simon - som glæder sig til kampen, men samtidig beder til at vores fans, vil opføre sig ordentligt, og ikke lade sig provokere at de mange fjolser Lyngby har på tribunerne...
    While them that defend what they cannot see
    With a killer’s pride, security
    It blows the minds most bitterly
    For them that think death’s honesty
    Won’t fall upon them naturally
    Life sometimes must get lonely

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #77
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,558

    Re: Det blev Lyngby

    D' ya think...

    Det forlanges der vist ikke en phd i fodbold for at lure.

    ›Men det overrasker mig nu alligevel hvor tit Niclas spares - det
    ›er tredie kamp af de sidste fem han sidder over i.


    Selvom den lå lige til højrebenet så gav du jo ikke just udtryk for det :-)

    Men egentlig synes jeg Ståle (we got no flair but we don't care) burde roterer noget mere end tilfældet er nu. Godt nok er truppen lidt tynd, men jeg så gerne fx Nikolaj Steen Hansen få lidt mere spilletid ligesom Brandrup og Bertolt godt være udtaget noget oftere.


    mvh. Kristian
    De Små Blå Mejser
    Let's kick racism out of football
    hz's Avatar

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #78
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    44

    Re: Det blev Lyngby

    ›Niclas er ikke den yngste og hurtigste Københavner, og slipper
    ›for, at blive udstillet mod de unge vævre vikinger. Her passer OW
    ›noget bedre ind + at knægten trænger til mere spilletid.

    ›Tænker det måske hænger sammen med, at NJ og OW er meget
    ›jævnbyrdige på pladsen, med hver deres kvaliteter, og derfor
    ›nærmest skiftes til at spille.

    Den har jeg simpelthen meget svær ved at lade gå ubemærket hen. OW er i min optik milevidt fra NJ's niveau, så det kan kun være med henblik på, at give OW kamptræning, når opgørerne nu alligevel afgøres over 2 kampe. I det hele taget skuffer OW mig mere og mere.

    NJ er for mig at se på en lang række områder diamentral modsat af OW - NJ er sikker i pasningerne (både i korte og lange afleveringer), udstråler enorm ro, god dribler, kølig i pressede situationer og....nå ja ikke så hurtig :o)

    OW er for mig at se det stik modsatte.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #79
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    553

    Re: Det blev Lyngby

    ›NJ er for mig at se på en lang række områder diamentral modsat af
    ›OW - NJ er sikker i pasningerne (både i korte og lange
    ›afleveringer), udstråler enorm ro, god dribler, kølig i pressede
    ›situationer og....nå ja ikke så hurtig :o)

    ›OW er for mig at se det stik modsatte.

    Er Oscar Wendt "så hurtig"?

    Synes nu ikke de er så forskellige som du giver udtryk for. Niclas Jensen virker som en fornuftig læremester for den unge Wendt..

  8. Den følgende bruger er enig i dette:
    Ras

  9. #80
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    44

    Re: Det blev Lyngby


    ›Er Oscar Wendt "så hurtig"?

    ›Synes nu ikke de er så forskellige som du giver udtryk for.
    ›Niclas Jensen virker som en fornuftig læremester for den unge
    ›Wendt..

    Han er hurtigere end NJ i hvert fald!!!

    Fair nok. Der er vi så uenige. Der skal virkelig en gedigen udvikling til for at OW i mine øjne kan komme i betragtning til en plads på holdet med det niveau, som det har nu!!!

  10. Den følgende bruger er enig i dette:
    MBS

  11. #81
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,550

    Re: Det blev Lyngby

    Der skal virkelig en gedigen udvikling til for at OW i mine øjne kan komme i betragtning til en plads på holdet med det niveau, som det har nu!!!
    Øh, det var da en lidt speciel holdning, når man tager antallet af pauser til Niclas i betragtning. OW er vel i allerhøjeste grad i betragtning til en plads på holdet :-) F.eks. i morgen :-)

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  12. #82
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    781

    Re: Det blev Lyngby

    Imorgen ja....og vel ingen tvivl om at den gode Oscars defensive evner blir sat på prøve med diverse løbedueller med Tobias Mikkelsen/Bechmann...faktisk en rigtig god test formentlig i hvad jeg forventer blir et rigtigt pokalbrag med masser af tempo, nærkampe og "end to end stuff"

  13. #83
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Det blev Lyngby

    Hvis han ik spiller overbevisende mod Lyngby i morgen kan vi efter min mening godt begynde at se efter en ny Venster Back!!!

    Han er efterhånden fået MANGE kampe og han har bestemt ik vist at han er fremtidens mand!!!

    Mener også at Nikolaj Hansen burde have kampene til at vise hvad han står for,hellere ham end Dan T der alligevel rejser gratis til sommer...

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #84
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    44

    Re: Det blev Lyngby

    ›Øh, det var da en lidt speciel holdning, når man tager antallet
    ›af pauser til Niclas i betragtning. OW er vel i allerhøjeste grad
    ›i betragtning til en plads på holdet :-) F.eks. i morgen :-)

    ›ougar

    Jeg går ud fra, at dine smileys betyder, at der er ironi anvendt - men hvis ikke så skrev jeg jo netop, at han i mine øjne var langt fra en plads på holdet. Men jeg er jo heller ikke lige så dygtig som Ståle :o)

  16. #85
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    1,943

    Re: Det blev Lyngby

    Godt nok er truppen lidt tynd, men jeg så gerne fx Nikolaj Steen Hansen få lidt mere spilletid ligesom Brandrup og Bertolt godt være udtaget noget oftere.
    Lur mig om det ikke kommer til at ske i de sidste 3-4 kampe 7, 9, 13 .....
    - Christoffer

    I couldn’t become Green Lantern unless I was chosen by the Guardians of Oa, but given enough start-up capital and adequate research facility, I could be Batman.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #86
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    952

    Re: Det blev lyngby

    Det er saa rigtigt at det kan undre at aendringerne ikke er indfoert. Det stiller alle bedre. De smaa hold faar en reel chance for at spille sig frem til en kassekamp hvorimod de store hold faar en lidt laengere vej til finalen, men jo tydeligtvis er parate til dette offer for en bedre (og mere salgbar) turnering.

    Jeg synes dog finalen skal spilles Kristi Himmelfartsdag da det er en af de eneste traditioner der trods alt er i den danske pokalturnering.

  19. #87
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,006

    Re: Det blev Lyngby

    Jeg håber vi stiller med så mange af reserverne som muligt idag. Hvis det så ikke går som planlagt, og vi måske indkasserer en uafgjort eller et nederlag, så ordner Grønkjær og de andre paragrafferne i Parken.

    Håber på denne opstilling idag:



    Christiansen

    Brandrup
    Thomassen
    Hansen
    Wendt

    Silberbauer
    Nørregaard
    Bertolt
    Kvist

    Hutchinson
    Berglund



    Men tror ikke helt selv på det...

  20. #88
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Det blev Lyngby

    ›Men tror ikke helt selv på det...

    Det gør jeg - heldigvis - heller ikke!

    Det ville være en fuldstændig utilgivelig undervurdering af Lyngbys styrke og deres hjemmebanefordel at stille med sådan et ramponeret mandskab.

    FC København har før bevist, at man sagtens kan gå ned i kadence og spille rigtig dårligt mod upåagtede modstandere - tænk blot på Slagelse og Thisted.

    Der er absolut ingen grund til at lade som om, at kampen i Lyngby er en walkover og stille med et decideret B-hold. Lyngby er især godt kørende rent offensivt, og hvis de først får vind i sejlene mod et tilfældigt sammenrend af reserver og profiler, kan de såmænd godt hive en 2-0 sejr hjem, hvilket ville gøre returen i Parken ubehageligt spændende.

    Jeg håber - og forventer - sandelig, at Ståle har både tilstrækkelig respekt for Lyngby og et udtalt ønske om at vinde pokalen, og at han derfor stiller uden marginalspillere som Hansen, Brandrup og Bertolt fra start. De kan komme ind og få spilletid, hvis der er et godt resultat i posen mod kampens slutning.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  21. De følgende 8 brugere er enige:

  22. #89
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Det blev Lyngby

    ›Jeg håber - og forventer - sandelig, at Ståle har både
    ›tilstrækkelig respekt for Lyngby og et udtalt ønske om at vinde
    ›pokalen, og at han derfor stiller uden marginalspillere som
    ›Hansen, Brandrup og Bertolt fra start. De kan komme ind og få
    ›spilletid, hvis der er et godt resultat i posen mod kampens
    ›slutning.

    Det var der så, 0-2, og det var der også ved slutningen, 2-3. At det så mildt sagt ikke var en grænseløs succes med udskiftningerne synes jeg dog er fair at sige. Jeg vil ikke kritisere Brandrup, for han gjorde det efter bedste evne, men på et hold der allerede manglede Allbäck, Grønkjær og Niclas synes jeg nok at spillet med Atibas og Silberbauers samtidige afsked faldt så meget sammen at det virkede som om smertegrænsen for spillersparing var nået. Også selv om vi mødte et 1. divisionshold - at møde nr. 1 i 1. division er jo ikke mere af en walkover end at møde et af bundholdene i superligaen.

    (Hvis der i øvrigt er noget jeg får svært ved for alvor at holde instinktivt af, så må det være Ståles tendenser til at skifte hyppigt ud blandt de forreste, især når det sker ved at erstatte dem med hårdtarbejdende midtbanespillere.)

    På samme måde viste Wendt desværre, at der er et stykke op til det fine niveau han endte på i efteråret - også RL-finalen mod Brøndby, pokalkampen mod Midtjylland samt ligakampen mod Farum har set ham virke temmelig usikker.

    Man kan så med en vis ret hævde, at det er tilfælde at begge mål til Lyngby falder lige efter vores defensive udskiftninger, men det virkede da i alle tilfælde let at se forskel på den første time og den sidste halve time. Dejligt, at vi så fik en af de dødbolde Lyngby havde set så sårbare ud ved til sidst, og udnyttede den. Men jeg håber dæleme ikke at det fremragende resultat nu får Ståle til at spare mindst lige så mange i returkampen - tværtimod.

    mvh,
    -smølles

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #90
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    1,183

    Re: Det blev Lyngby i pokalsemifinalen

    Så er truppen til onsdagens returopgør udtaget:

    1. Jesper Christiansen
    2. Lars Jacobsen
    3. Niclas Jensen
    4. Hjalte Nørregaard
    5. Brede Hangeland
    7. Ailton Almeida
    8. Michael Silberbauer
    9. Fredrik Berglund
    10. Jesper Grønkjær
    13. Atiba Hutchinson
    14. Michael Gravgaard
    17. Oscar Wendt
    22. Morten Bertolt
    23. William Kvist
    24. Jeppe Brandrup
    31. Benny Gall
    Dansk mester 92/93 - 00/01 - 02/03 - 03/04 - 05/06 - 06/07 - 08/09 - 09/10 - 10/11 - 12/13 - 15/16
    Pokalvindere 94/95 - 96/97 - 03/04 - 08/09 - 11/12 - 14/15 - 15/16
    Skandinaviske mestre 04/05 - 05/06
    Mighty Lions's Avatar

Side 6 af 7 FørsteFørste ... 34567 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Det blev Grønkjær
    By niknik in forum De korte linier
    Svar: 73
    Sidste Meddelelse: 18.07.06, 12:28

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •