Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 19

Emner: Kan vores nuværende styrke blive et problem på lang bane?

  1. #1
    Bech da man Slettet

    Kan vores nuværende styrke blive et problem på lang bane?

    I dag har der kørt en undersøgelse på bold.dk ang. styrkeforskellen på FCK og de andre hold, og i den forbindelse melder David Nielsen noget bombastisk ud, at man burde arbejde på at FCK kunne spille i Bundesligaen istedet pga., at de simpelthen både sportsligt og økonomisk er out of this league (so to speak!). Det er selvfølgelig en utopisk idé - og nok også sagt med et glimt i øjet af David, men er der ikke noget om snakken?

    Jeg kan personligt godt frygte, at det bliver endnu nemmere for os de kommende sæsoner qua - forhåbentlig - mere succes i CL, flere penge, sponsorater osv. Og det er selvfølgelig godt nok, men vil det ikke svække os i forhold til at kunne klare sig i Europa, når vi møder så "dårlige" hold i DK og måske vinder kampene for let?
    Vil man måske i endnu større grad få at se, at spillere som før har spillet højt niveau hver weekend (a la Grønkjær, Mackan, Tobbe, Niclas osv) ikke kan slå sig til tåls med det lave niveau og de manglende udfordringer i suppen, og vi så vil miste disse spillere, samt have endnu sværere ved at tiltrække "stjernespillere" end det er tilfældet nu? Dermed vil vi igen skulle være afhængig af hjemlige talenter, østeuropæiske lottokuponer osv, og så er vi vel tilbage ved status quo?

    Jeg ved det sgu ikke - det hele er jo gisninger på gisninger, men jeg synes diskussionen er yderst relevant.

    Give me your five cents of thoughts!

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    61

    Re: Kan vores nuværende styrke blive et problem på lang bane?

    Ja, i mine øjne er fck's styrke et stort problem - for de 11 øvrige hold i superligaen, vel at mærke! Vi (klubben) skal kun arbejde i én retning, og det er mod hele tiden at blive stærkere. Så er det de øvrige klubbers hovedpine at mindske springet. Nu skal det også tilføjes, at denne sæson er ret atypisk. Mon ikke Bjerregaard Boldklub og enten FCM eller OB kommer til at bide os lidt mere i haserne i næste sæson?


  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    553

    Re: Kan vores nuværende styrke blive et problem på lang bane?

    Styrken er da slet ikke unik. Lyon har da været klasser over de andre hold i Frankrig i et par år efterhånden og klarer sig fint i Europa, mens Inter i Italien er helt enestående uden et eneste nederlag.

    Kan ikke se hvorfor vores styrke skulle være et problem. Andre spillere vil vel gerne til en klub med succes og god økonomi, hvor der tilmed er en fair chance for CL hvert år.

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Kan vores nuværende styrke blive et problem på lang bane?

    Det er jo ikke unikt dansk, at der er et eller to hold i en liga, der er en klasse over de andre. Jeg synes, at folk skal slå koldt vand i blodet. Vi har, trods en solid pointhøst, spillet uafgjort 6 gange og tabt en enkelt. Og det er topholdene, der har taget de fleste point.

    Jeg forstår ikke den megen negativitet. FCK er i en rivende udvikling; men ligaen som helhed er jo også i fremgang. Brøndby skal nok komme igen, OB virker stabile, og så er der hold som FCM og FCN, der også har stort sportsligt potentiale.

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #5
    Bech da man Slettet

    Re: Kan vores nuværende styrke blive et problem på lang bane?

    ›Styrken er da slet ikke unik. Lyon har da været klasser over de
    ›andre hold i Frankrig i et par år efterhånden og klarer sig fint
    ›i Europa, mens Inter i Italien er helt enestående uden et eneste
    ›nederlag.

    ›Kan ikke se hvorfor vores styrke skulle være et problem. Andre
    ›spillere vil vel gerne til en klub med succes og god økonomi,
    ›hvor der tilmed er en fair chance for CL hvert år.

    Jovist...men nu er der vel generelt bare en helt anden prestige i at spille i den franske, italienske, tyske, spanske eller engelske lige. At sammenligne den danske superliga med serie A, er nok ikke helt på sin plads. Det er nok også grunden til at mange fodboldspillere hellere vil spille for Livorno, Siena el. lign. end for FCK!
    Desuden er det jo kun i år at Inter er suveræne.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    553

    Re: Kan vores nuværende styrke blive et problem på lang bane?

    ›Jovist...men nu er der vel generelt bare en helt anden prestige i
    ›at spille i den franske, italienske, tyske, spanske eller
    ›engelske lige. At sammenligne den danske superliga med serie A,
    ›er nok ikke helt på sin plads. Det er nok også grunden til at
    ›mange fodboldspillere hellere vil spille for Livorno, Siena el.
    ›lign. end for FCK!
    ›Desuden er det jo kun i år at Inter er suveræne.

    Der er helt bestemt mere prestige i de nævnte ligaer. Jeg ville bare pointere, at den styrke FCK besidder ikke er unik for et hold i en national fodboldliga.

    Hvis man kigger mod Frankrig synes jeg dog godt man kan tillade sig at sammenligne en anelse. Lyon har formået at tiltrække spillere, som sagtens kunne have valgt andre og måske mere prestigefyldte ligaer, men så længe professionalismen både sportsligt og på ledelsesplan følger med tror jeg ikke det vil være et problem.

    På den måde minder FCK en smule om Lyon, da jeg ligeledes mener vi har formået at hente spillere, som egentlig godt kunne have valgt større klubber i større ligaer.

    Så længe FCK kan vifte med muligheden for en plads i CL-gruppespillet, så tror jeg ikke det bliver et problem, og FCK's styrke kan i længden også give resten af den danske liga et boost, så jeg ser kun fordele i at skabe så slagkraftigt et mandskab, som overhovedet muligt.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    42

    Re: Kan vores nuværende styrke blive et problem på lang bane?

    Heps,

    Jeg er af den opfattelse, at vi lige skal klappe hesten, og at en enkelt sæson, hvor vi smadrer ligaen ikke nødvendigvis er ensbetydende med en tendens.

    Nok kan man sige, at vi er inde i en stime af pokaler, og sådan vil det formodentlig også være fremover. Men den magtdemonstration vi tilsyneladende ser i år, tror jeg (desværre....vælg selv) ikke bliver noget vi kommer til at se hvert år.

    De unævnelige plejer nu trods alt at slå lidt mere fra sig, og som -smølle har anført, skal vi huske at glæde os over den niveauforskel, der er i år. Det er ret beset det, som vi har skreget efter længe.

    Nu ved jeg, at spørgsmålet gik på, hvordan det ville se ud på den lange bane. Skulle vi mod forventning vinde mesterskaber med 15 points margin hver år.....ja, så kan jeg da vel egentlig godt se, at det vil være så som så med spændingen. Men jeg tror som sagt, at det er en - om ikke enlig svale - så i hvert fald noget, der snerper derhen af.

    Jeg tager gerne et par pokaler mere....med en stor margin, før der bliver råbt vagt i gevær. Og hu mig, om ikke det ser lidt anderledes ud om ikke næste år, så næste år igen.

    En ting, som jeg synes man bør huske på er, at en Mackan, en Linderoth, en Grønkjær....hænger ikke på træerne. Altså spillere der har høj, høj klasse i suppen og kan gøre sig internationalt og samtidigt har lyst til at spille i København. Jeg tror bare vi skal glæde os over et helt fantastisk kuld af spillere i øjeblikket og så sande, at situationen kan være en anden, når de er væk. Det er i hvert fald min terori.
    Mvh

    Allano
    CPHK#01

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    294

    Re: Kan vores nuværende styrke blive et problem på lang bane?

    Selvfølgelig er det da en svaghed for ligaen at man ikke længere bare har en tvekamp om mesterskabet som vi har set siden 2001. Tingene kan hurtigt vende i moderne fodbold, men FCKs fundament er så solidt og så overlegent at selv en helkikset sæson ala Gorica-året ikke vil ryste ved jeres dominans.

    Omvendt virker FCK ikke væsentligt mere suveræne end Brøndby i 1996-98, hvis man kan gøre den slags op. De vandt ligaen med 14 points i 1997 og i øvrigt tre stk. i træk. I 1998 kvalificerede de sig så langt om længe til CL, men tabte så mesterskabet, som de først genvandt fem år senere. Det var altså på toppen af deres succes med en enormt stærk trup at de blev stødt af tronen og oplevede en større deroute. Det samme KAN ske for FC København, men jeg tror nu snarere vi kommer til at opleve en "mini-Rosenborg".

    FCKs største modstander er - en floskel, ja - dem selv. Som nævnt vil en enkelt skidt sæson uden mesterskab og CL sandsynligvis ikke koste mere momentum end at FCK sæsonen efter atter er storfavorit til mesterskabet. Der skal komme to dårlige sæsoner i træk med trænerskifte, skader, uheld og svingende resultater til før vi kan snakke om en magtforskydning. Eller det, jeg som FCK-fan ville frygte allermest.

    Udefrakommende, kommercielle stød. Hvor utænkeligt det kan virke nu kan man trods alt ikke udelukke at Flemming Østergaard pludselig får rodet sig ud i noget halvkriminelt eller får taget en forkert beslutning. At FCK pludselig oplever en Interbank-affære i tilsvarende størrelsesforhold der passer til Parken. Eller at Don Ø trækker sig tilbage for at blive efterfulgt af en rationalist, der vælger at skære kraftigt ned på fodboldholdet idet CL trods alt er for usikkert et kort at satse på.

    Om det er skadeligt for ligaen er svært at sige. Det har ikke været skadeligt at have skotske tilstande, så jeg tror såmænd ikke det er det store problem. Tværtimod oplever vi nu 3-4-5 hold, der "udfordrer" FCK og det gør at FCM, OB og AaB vil kunne tiltrække lidt bedre spillere end ellers. Samtidig kan det umuligt være skidt for landsholdet at have 4-5 stamspillere, der spiller sammen hver uge.

  14. De følgende 6 brugere er enige:

  15. #9
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    272

    Re: Kan vores nuværende styrke blive et problem på lang bane?

    Rosenborg var fast inventar i CL, selvom de smadrede den Norske liga, ja i hvad, 10 - 11 sæsoner i træk :-) .
    "Johnnys fysiske kapacitet er på et meget højt niveau. Det gælder nærkampstyrke, hurtighed og udholdenhed. Med ham får vi et rigtig solidt alternativ til højre side af forsvaret, ligesom han er anvendelig længere fremme på banen"

    Carsten V. Jensen

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #10
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Kan vores nuværende styrke blive et problem på lang bane?

    ›Rosenborg var fast inventar i CL, selvom de smadrede den Norske
    ›liga, ja i hvad, 10 - 11 sæsoner i træk :-) .
    Ja, de spillede i en liga blottet for modstand. Jeg vil endda påstå, de har et bedre hold nu end dengang.

    Anyway, det er jo netop pointen, at man kan håbe på, at de andre hold følger med os op. Ikke at jeg håber, vi ikke vinder trofæer selvfølgeligt, men det er bestemt gavnligt for alle, hvis i hvert fald halvdelen af holdene i superligaen formår at tage kampen op med os.

    Jeg håber, og tror lidt på det, så jeg ser ikke vores nuværende situation som noget stort problem på den lange bane.

    Det kan dog ikke afvises, at det bliver det alligevel.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  18. #11
    Bech da man Slettet

    Re: Kan vores nuværende styrke blive et problem på lang bane?

    ›De unævnelige plejer nu trods alt at slå lidt mere fra sig, og
    ›som -smølle har anført, skal vi huske at glæde os over den
    ›niveauforskel, der er i år. Det er ret beset det, som vi har
    ›skreget efter længe.

    Jeg vil gerne lige slå fast, at jeg glæder mig lige så meget som alle andre FC´er over niveauforskellen lige nu, og det er slet ikke for at være Prins Negativ, jeg har lavet tråden. Bare for at diskutere hvad fremtiden evt. kan byde på.

  19. #12
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    209

    Re: Kan vores nuværende styrke blive et problem på lang bane?

    ››De unævnelige plejer nu trods alt at slå lidt mere fra sig, og
    ››som -smølle har anført, skal vi huske at glæde os over den
    ››niveauforskel, der er i år. Det er ret beset det, som vi har
    ››skreget efter længe.

    ›Jeg vil gerne lige slå fast, at jeg glæder mig lige så meget som
    ›alle andre FC´er over niveauforskellen lige nu, og det er slet
    ›ikke for at være Prins Negativ, jeg har lavet tråden. Bare for at
    ›diskutere hvad fremtiden evt. kan byde på.

    Og det sværeste at spå om, er jo som bekendt fremtiden. Jeg må indrømme at jeg blev en anelse pissed da jeg læste avisen i morges. Guderne skal vide, at vi har overværet mange nederlag, og har måttet stå model til megen hån op gennem halvfemserne over FCK´s store ambitioner og manglende formåen på banen. Nu er det efterhånden blevet noget vanskeligt at håne FCK, og det går jo åbenbart så, efter nogens mening, betragteligt ud over underholdningsværdien i ligaen.
    Nu er vi så på det niveau, som Smølle skriver, "vi har skreget på i mange år". Så fremtiden bringer muligvis diverse stortudende klebber, der forsøger at overbevise DBU om behovet for at nedbringe FCK´s niveau, sådan lidt formel1 agtigt. Vi må jo ikke glemme at klebber med stolte traditioner jo naturligvis sælger deres bedste spillere hvert år. Så muligheden for at de andre istedet forsøger at højne deres eget niveau, er nok helt udelukket. Man har jo slet ikke en chance mere.
    Jeg kan kun håbe, at vi når 10 mesterskaber før DBU indfører en eller anden form for kvote ordning med hvor mange spillere der skal være på banen, der har spillet i klubben siden de var fem år, har dansk pas, er under 22 år, max fem plumber i tænderne, fortsæt selv efter behag.
    Far er ikke vred, far gruer måske bare lidt rigeligt for fremtiden.
    Sidst redigeret af FCKiBrøndby : 16.04.07 kl. 20:22
    De stolte De arrogante De sublime

  20. #13
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    1,102

    Re: Kan vores nuværende styrke blive et problem på lang bane?

    På sigt tror jeg ikke det vil gavne os at vinde med 15 point hver sæson. Dette tror jeg dog heller ikke vil ske. Jeg mener vi har et dansk storhold nu, men der vil være år hvor vi er i genopbygningsfasen. Man kan vel ikke udelukke at Linde, Gravgaard og Silber blev solgt til sommer, og så var situationen en helt ny.

    På sigt har vi i mine øjne behov for BIF får taget sig sammen igen. Det er da med en vis skadefroh man ser dem tumle rundt, men i længden vil det være en katastrofe ikke at have et seriøst storkøbenhavnsk alternativ som kan give rivalisering på banen og hjemme i stuerne og kantinerne på arbejdspladsen.

    AAB, FCM og OB har gjort det godt og fundet et naturligt leje med et fint niveau. Der er dog et kæmpe vakum i Aarhus med et tilskuer og sponsorportentiale som er enormt. Økonomisk burde de vel kunne være på niveau med BIF. Tror Aarhus kan samle store dele af fodboldjylland og lave et reelt alternativ minimum på højde med BIF. Jeg tror vi indenfor 8-10 år også vil se et nyt moderne stadion i Århus med cirka 35.000 tilskuerpladser til koncerter og eventuelt også nogle landskampe.

  21. #14
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    163

    Re: Kan vores nuværende styrke blive et problem på lang bane?

    faktisk for en gangs skyld sagde Morten Bruun noget klogt igår, og det var at FCK skal bruge denne styrke til at komme i Champions League måske 2 gange på 3 år, fordi det vil gøre os meget attraktiv for "større" spillere at spille her, hvis man nærmest er "sikker" på CL deltagelse.

    så jeg ser kun styrken som noget positivt.

  22. De følgende 5 brugere er enige:

  23. #15
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    2,703

    Re: Kan vores nuværende styrke blive et problem på lang bane?

    ›så jeg ser kun styrken som noget positivt.

    Man kan vel ogsaa argumentere for at Bröndbys styrke gennem en del af 80erne og 90erne har väret en slags inspiration for de andre klubber i Superligaen. Selvfölge skal vi gaa efter at blive saa stärke som mulige uanset hvor overlegne vi maatte blive i Suppen. Det er op til de andre at fölge trop. Kun et overstärkt FCK kan begaa sig i CL.
    Sidst redigeret af tortocnt : 16.04.07 kl. 19:08
    Hislen af TorbenØ.

  24. De følgende 2 brugere er enige:

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 48
    Sidste Meddelelse: 10.09.07, 13:55
  2. Vores største problem som Fans PT.
    By SIC in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 24.06.05, 09:34
  3. Vores backs er det egentlige problem
    By Keano in forum De korte linier
    Svar: 17
    Sidste Meddelelse: 15.02.05, 11:16
  4. Brøndby's nuværende trup Vs. FCK's nuværende trup
    By Lion King in forum De korte linier
    Svar: 53
    Sidste Meddelelse: 18.02.04, 15:27
  5. Svaret på vores evige angrebs-problem
    By Abramovich in forum De korte linier
    Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 17.11.03, 22:58

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •